sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

WIADOMOÅšCI

Feber – europejski standard

Europejski rynek naczep charakteryzuje siê bogat¹ ofert¹ oraz wysok¹ konkurencyjnoœci¹. Ka¿dy z kilkudziesiêciu producentów stara siê okreœliæ potrzeby klientów i zaproponowaæ produkty, które najlepiej spe³ni¹ ich oczekiwania. W Polsce w 2011 roku sprzeda¿ naczep osi¹gnê³a pu³ap 11 tys. sztuk. Wœród szerokiej gamy oferowanych modeli od lat du¿¹ popularnoœci¹ wœród klientów ciesz¹ siê produkty polskiej firmy Feber. Po³¹czenie bardzo wysokiej jakoœci, funkcjonalnoœci oraz atrakcyjnych cen okaza³o siê recept¹ producenta z Sieradza na prê¿ny rozwój. Wywrotki, przyczepy samowy³adowcze, naczepy burtowe, niskopodwoziowe lub naczepy z ruchom¹ pod³og¹ to tylko czêœæ asortymentu dostêpnego u producenta nale¿¹cego do grupy Inter Cars S.A.

Standardy europejskie widoczne s¹ ju¿ w hali produkcyjnej. Gniazdowy system produkcyjny z kontrol¹ jakoœci w ka¿dym nastêpnym etapie monta¿u. Blachy i kszta³towniki aluminiowe sprowadzane s¹ na zamówienie z hut szwedzkich, a u¿ywane w cyklu produkcyjnym maszyny to najwy¿szy europejski poziom. Ramy podwozia wykonywane s¹ z niezwyk³¹ starannoœci¹ i dok³adnoœci¹. Dotyczy to zarówno sposobów spawania poszczególnych elementów jak i przygotowania ich do lakierowania. Ka¿dy element nowej naczepy jest dok³adnie opisany i na ka¿dym etapie produkcji wiadomo jaki bêdzie produkt finalny.

Feber jako pierwszy polski producent naczep samowy³adowczych stosuje w nich standardowo osie MERCEDES DCA produkowane przez koncern Daimler. Wszystkie naczepy posiadaj¹ hamulce tarczowe z zaciskami Knorr, system stabilizacji toru jazdy RSS oraz instalacjê elektryczn¹ Hella Easy Conn z diodowymi lampami tylnymi LED. Produkty z Sieradza od 2005 roku wyposa¿ane s¹ w opony Continental.

Podczas czerwcowej prezentacji mieliœmy okazjê zapoznaæ siê z trzema naczepami, które bez kompleksów mog¹ konkurowaæ z europejskimi oraz krajowymi produktami.

Naczepa do przewozu z³omu HP 50 ST-D– o objêtoœci 50 m3 i wewnêtrznej d³ugoœci skrzyni ³adunkowej 9625 mm charakteryzuje siê mas¹ w³asn¹ poni¿ej 8 ton. Œciany boczne wykonane z wytrzyma³ej blachy Raex 450 o gruboœci 4 mm oraz pod³oga o gruboœci 5 mm idealnie sprawdzaj¹ siê w skrzyni, która zosta³a stworzona do przewozu ³adunków o nieregularnych kszta³tach. Zastosowanie g³êbokich przegiêæ wzd³u¿nych wp³ywa na sztywnoœæ konstrukcji ,natomiast skoœna œciana przednia u³atwia roz³adowanie. Brak poprzeczki górnej czêœci oœcie¿nicy umo¿liwia ³atwiejsze wy³adowanie du¿ych wymiarowo ³adunków, a drzwi ryglowane na 2 haki otwierane s¹ poprzez zabezpieczenie z boku naczepy.

Dane techniczne: pojemnoœæ ca³kowita ok. 50 m³, d³ugoœæ skrzyni ³adunkowej wewn¹trz ok. 9 625 mm, wysokoœæ ³adunkowa wewn¹trz ok. 2 100 mm, szerokoœæ skrzyni ³adunkowej ok. 2 420 mm, wysokoœæ siod³a ci¹gnika 1 200 mm, wysokoœæ za³adunku ok. 3 630 mm, masa w³asna ok. 8 000 kg, dopuszczalna ³adownoœæ do. 28 000 kg, dopuszczalny ciê¿ar ca³kowity do. 36 000 kg, nacisk na siod³o ci¹gnika do. 12 000 kg

Podwozie: rama - konstrukcja stalowa wykonana ze stali Domex, p³yta sprzêgu z 2 calowym sworzniem królewskim Jost, nogi podporowe mechaniczne Jost, 3-osie Mercedes z hamulcem tarczowym Ø 430 mm (dopuszczalne obci¹¿enie konstrukcyjne do 9.000 kg/na oœ, dopuszczalne obci¹¿enie administracyjne do 8.000 kg/na oœ), zawieszenie pneumatyczne, pierwsza oœ podnoszona automatycznie, instalacja elektryczna Hella 24 V zgodna z przepisami ECE i ADR, oœwietlenie tablicy rejestracyjnej, œwiat³a obrysowe diodowe, oœwietlenie boczne diodowe, tablice odblaskowe, oraz trójk¹ty odblaskowe, 2 gniazda przy³¹czeniowe oraz gniazda EBS na œcianie przedniej bez przewodów ³¹cz¹cych, instalacja pneumatyczna Knorr, uk³ad hamulcowy wyposa¿ony w system antyblokuj¹cy EBS 2S/2M oraz RSS zgodny z ECE, automatyczny hamulec postojowy, zawór automatycznego opró¿niania poduszek podczas roz³adunku, zawór rampowy H-S, manometr do pomiaru ciœnienia w poduszkach, ko³a - felgi 10-cio otworowe stalowe (ET 120), ogumienie Continental 385/65 R 22,5 - 6 sztuk

Skrzynia ³adunkowa: stalowa wykonana z blachy Raex 450, œciany boczne wykonane z blachy o gruboœci 4 mm, pod³oga z blachy o gruboœci 5 mm, podest roboczy mocowany z przodu do skrzyni, tylne zamkniêcie: typ drzwi, ryglowane na 2 haki – otwierane bezpiecznie z boku naczepy, przednia œciana skoœna ,si³ownik hydrauliczny bez zaworu zwrotnego mocowany z przodu naczepy, marki Hyva, plandeka zwijana na bok (prawa strona), zapinana na pasy, belka spinaj¹ca burty – 2szt., lakierowanie standardowo w komorach lakierniczych, wszystkie elementy stalowe przed lakierowaniem œrutowane.

Wyposa¿enie standardowe: kliny z mocowaniem, szt. 2, aluminiowe rynny lamp i konsole, skrzynka narzêdziowa, zbiornik na wodê, szczotka + ³opata, chlapacze za b³otnikami, logo Inter Cars S.A. na skrzyni i ramie

Naczepa wywrotka do przewozu materia³ów lekkich i nieagresywnych NW 52 KD - o objêtoœci 52 m3, wewnêtrznej d³ugoœci skrzyni ³adunkowej 9650 mm oraz masie 5720 kg. Produkt stworzony z myœl¹ o transporcie zbó¿, suszów, owoców, warzyw, trocin itp. Œciany skrzyni ³adunkowej zosta³y wykonane z aluminiowej blachy o gruboœci 3 mm, natomiast pod³oga jest 2 mm grubsza. Istnieje mo¿liwoœæ zamówienia naczepy o pojemnoœci 45 lub 50 m3. W odmianie export wyposa¿enie obejmuje aluminiow¹ ramê z agregatem Mercedes oraz osie Airmaster.

Dane techniczne: pojemnoœæ ca³kowita ok. 52 m³, d³ugoœæ skrzyni ³adunkowej wewn¹trz ok. 9 650 mm, wysokoœæ ³adunkowa wewn¹trz ok., 2 100 mm, szerokoœæ skrzyni ³adunkowej ok. 2 410 mm, wysokoœæ siod³a ci¹gnika 1 200 mm, wysokoœæ za³adunku ok. 3 660 mm, masa w³asna ok. 5720 kg, dopuszczalna ³adownoœæ do. 30 280 kg, dopuszczalny ciê¿ar ca³kowity do. 36 000 kg, nacisk na siod³o ci¹gnika do.12 000 kg.

Podwozie: rama - konstrukcja aluminiowa, p³yta sprzêgu z 2 calowym sworzniem królewskim Jost, nogi podporowe aluminiowe zrzutowe LT, tylny zderzak aluminiowy, 3-osie Mercedes z hamulcem tarczowym Ø 430 mm (dopuszczalne obci¹¿enie konstrukcyjne do 9.000 kg/na oœ / dopuszczalne obci¹¿enie administracyjne do 8.000 kg/na oœ), zawieszenie pneumatyczne, pierwsza oœ podnoszona automatycznie, instalacja elektryczna Hella 24 V zgodna z przepisami ECE i ADR, oœwietlenie tablicy rejestracyjnej, œwiat³a obrysowe diodowe, oœwietlenie boczne diodowe, tablice odblaskowe, oraz trójk¹ty odblaskowe, 2 gniazda przy³¹czeniowe oraz gniazda EBS na œcianie przedniej bez przewodów ³¹cz¹cych, instalacja pneumatyczna Knorr, uk³ad hamulcowy system antyblokuj¹cym EBS 2S/2M oraz RSS zgodny z ECE, automatyczny hamulec postojowy, zawór automatycznego opró¿niania poduszek podczas roz³adunku, zawór rampowy H-S, manometr do pomiaru ciœnienia w poduszkach, ko³a - felgi 10-cio otworowe aluminiowe ALCOA polerowane (ET 120), ogumienie Continental HTR2 385/65 R 22,5 - 6 sztuk, rama kolor: paleta RAL

Skrzynia ³adunkowa: aluminiowa typu Box – Szpanty, œciany boczne wykonane z blachy 3mm – H32, pod³oga z blachy 5mm – H32, podest roboczy mocowany z przodu do skrzyni z wejœciem z prawej i lewej strony, tylne zamkniêcie: typ klapo-drzwi (50/50), dodatkowy pneumatyczny system zwalniania haków do klapy, przednia œciana skoœna, si³ownik hydrauliczny bez zaworu zwrotnego mocowany z przodu naczepy, marki Hyva FE 7030, plandeka zwijana na bok (prawa strona), zapinana na pasy – 3szt., belka spinaj¹ca burty – 2 szt., lakierowanie standardowo w komorach lakierniczych. Wyposa¿enie standardowe: kliny z mocowaniem, szt. 2, skrzynka narzêdziowa, zbiornik na wodê, szczotka + ³opata, chlapacze za b³otnikami, logo Inter Cars S.A. na skrzyni i ramie, chlapacz na zderzaku

Naczepa do przewozu piasku, kruszywa Half-Pipe Hydro Board HP 28 KZ: czyli wywrotka z klap¹ o d³ugich ramionach sterowanych hydraulicznie. Klapa otwierana przy pomocy si³owników podwy¿sza bezpieczeñstwo podczas za³adunku i wy³adunku , pozwala na jazdê z d³u¿szymi przedmiotami lub czêœciowo uchylan¹ klap¹. Dedykowana do transportu materia³ów które podczas wy³adunku potrafi¹ uszkodziæ lub wyrwaæ tylna klapê takich jak: kruszywa, ska³y lub gruz.

Dane techniczne: pojemnoœæ ca³kowita ok. 28 m³, d³ugoœæ skrzyni ³adunkowej wewn¹trz ok. 8 000 mm, wysokoœæ ³adunkowa wewn¹trz ok.1 600 mm, szerokoœæ skrzyni ³adunkowej ok. 2 320 mm, wysokoœæ siod³a ci¹gnika 1 200 mm, wysokoœæ za³adunku ok. 3 350 mm, masa w³asna ok. 5 400 kg, dopuszczalna ³adownoœæ 29 600 kg, dopuszczalny ciê¿ar ca³kowity 35 000 kg, nacisk na siod³o ci¹gnika 11 000 kg

Podwozie: rama - konstrukcja stalowa wykonana ze stali Domex, p³yta sprzêgu z 2 calowym sworzniem królewskim Jost, nogi podporowe stalowe zrzutowe Feber, 3-osie Mercedes Airmaster z hamulcem tarczowym Ø 430 mm, dopuszczalne obci¹¿enie konstrukcyjne do 9.000 kg/na oœ, dopuszczalne obci¹¿enie administracyjne do 8.000 kg/na oœ, zawieszenie pneumatyczne, pierwsza oœ podnoszona automatycznie, instalacja elektryczna Hella 24 V zgodna z przepisami ECE i ADR, oœwietlenie tablicy rejestracyjnej, œwiat³a obrysowe diodowe, oœwietlenie boczne diodowe, tablice odblaskowe, oraz trójk¹ty odblaskowe, 2 gniazda przy³¹czeniowe oraz gniazda EBS na œcianie przedniej bez przewodów ³¹cz¹cych, instalacja pneumatyczna Knorr, uk³ad hamulcowy system antyblokuj¹cym EBS 2S/2M oraz RSS zgodny z ECE, automatyczny hamulec postojowy, zawór automatycznego opró¿niania poduszek podczas roz³adunku, zawór rampowy H-S, manometr do pomiaru ciœnienia w poduszkach, ko³a - felgi 10-cio otworowe aluminiowe ALCOA matowe (ET 120), ogumienie Continental HTR2 385/65 R 22,5 - 6 sztuk.

Skrzynia ³adunkowa: aluminiowa o przekroju rynnowym, œciany boczne wykonane z blachy 5 mm, pod³oga z blachy 10 mm, podest roboczy mocowany z przodu do skrzyni, tylne zamkniêcie: typ klapa zewnêtrzna, przednia œciana skoœna, si³ownik hydrauliczny bez zaworu zwrotnego mocowany z przodu naczepy, marki Hyva FE 6180, plandeka zwijana na bok (prawa strona), zapinana na ekspander, belka spinaj¹ca burty – 1 szt., lakierowanie standardowo w komorach lakierniczych, wszystkie elementy stalowe przed lakierowaniem œrutowane.

Wyposa¿enie standardowe: kliny z mocowaniem, szt. 2, skrzynka narzêdziowa, zbiornik na wodê, szczotka + ³opata, chlapacze za b³otnikami, logo Inter Cars S.A. na skrzyni i ramie

Wyposa¿enie dodatkowe: tylne zamkniêcie klapy za pomoc¹ si³owników hydraulicznych, jednostajnie dzia³aj¹cych sterowanych z pilota, nak³adki na œruby kó³ – 60szt.

Trzy zaprezentowane naczepy to tylko niewielka czêœæ oferty Febera, która co roku jest uatrakcyjniana nowymi modelami. Ka¿da naczepa objêta jest dwuletni¹ gwarancj¹ z mo¿liwoœci¹ odp³atnego przed³u¿enia do 3 lat. Klienci mog¹ serwisowaæ swoje naczepy w 31 warsztatach Q-Service Truck oraz zaopatrzyæ siê w czêœci zamienne w jednym z 60 sklepów Inter Cars w ca³ej Polsce. Konkurencyjna oferta oraz niezawodnoœæ produktów pozwalaj¹ z optymizmem patrzeæ na zbli¿aj¹ce siê 10-lecie obecnoœci Febera na polskim rynku.

Tekst: Dariusz Wo³oszka – Info-Ekspert
Zdjêcia: Feber

23.07.2012

> > > >

Copyrights 2017: www.millenium.pl