sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

PL EN RUS
WIADOMOŚCI

Mercedes-Benz Vans ujawnia pierwsze szczegóły dotyczące nowego Sprintera

• Rynkowa premiera nowej generacji bestsellerowego dużego vana Mercedes-Benz odbędzie się w I połowie 2018 r.

• Wzornictwo: charakterystyczny, muskularny przód

• Wszechstronność przede wszystkim: pełen zakres rozwiązań mobilnościowych dla różnych branż

• Awans do cyfrowej rzeczywistości: kolejna generacja Sprintera ucieleśnia przyszłościową inicjatywę adVANce

W Atlancie po raz pierwszy ruszył pokaz North American Commercial Vehicle Show (NACV) – największe w Ameryce Północnej targi pojazdów użytkowych. Właśnie tam Mercedes-Benz Vans prezentuje pierwsze szczegóły dotyczące nowego Sprintera – modelu, który w 2018 r. będzie najważniejszym debiutantem segmentu dużych vanów. I jak wskazują szkice projektowe, wyznaczy również nowe standardy w dziedzinie wzornictwa.

Zaprojektowany całkowicie od nowa, Sprinter po raz kolejny przesuwa granice swojego segmentu. Jego wzornictwo konsekwentnie wpisuje się w myśl projektantów Mercedes-Benz i ucieleśnia pozornie rozbieżne cechy – emocje i inteligencję. Przód Sprintera, z wyraźnie zarysowanymi lampami o horyzontalnych liniach, ma zdecydowane silne oblicze.

Nowa generacja samochodu dostawczego ma wyróżniać się równieżwyposażeniem – swoim użytkownikom zaoferuje nowe systemy wspomagające i usługi łącznościowe oraz nową telematykę, którezapewnią radykalny postęp w zakresie efektywności kosztowej pojazdu oraz zarządzania flotą. Co więcej, najnowszy Sprinter, dzięki znacznie poszerzonej gamie wariantów, może być precyzyjniej dopasowany do indywidualnych wymagań branżowych.

Europejska rynkowa premiera modelu odbędzie się w pierwszej połowie 2018 r.. Kolejne szczegóły na temat nowego Sprintera zostanąujawnione w najbliższych miesiącach.

Nowoczesne rozwiązania z zakresu mobilności w połączeniu z klasycznymi atrybutami Sprintera

„Chcemy zrobić coś więcej niż »tylko« budować najlepsze samochody. Chcemy oferować najlepiej dopasowane rozwiązania mobilnościowe dla każdego sektora i każdego rodzaju transportu. I tym właśnie kierujemy się przy projektowaniu kolejnej generacji Sprintera – chcemy stworzyć rozwiązanie całościowe, systemowe. Nie trzeba dodawać, że nowa odsłona naszej ikony będzie ucieleśniaćklasyczne atrybuty Sprintera – niezawodność, bezpieczeństwo i efektywność kosztową” – powiedział Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz Vans, podczas targów NACV.

Targi NACV to idealne miejsce na ujawnienie pierwszych szczegółów na temat nowego Sprintera. Stany Zjednoczone są jednym z najszybciej rozwijających się rynków aut użytkowychi i drugim co do wielkości, po Niemczech, rynkiem sprzedaży dużych vanów na świecie. Budowana fabryka nowego Sprintera w North Charleston w przyszłości będzie mogła zaspokoić popyt klientów w Ameryce Północnej dostarczając im samochody znacznie szybciej i ekonomiczniej. Mercedes-Benz Vans, jako jedyny producent w segmencie dużych samochodów dostawczych, będzie kontynuowałprodukcję kolejnej generacji Sprintera w swoich niemieckich fabrykach w Dusseldorfie i Ludwigsfelde.

Prekursor przyszłościowego projektu adVANce

Wprowadzenie nowego Sprintera to dla Mercedes-Benz Vans coświęcej niż tylko prezentacja nowego modelu. To auto odzwierciedlające ujawnioną jesienią 2016 r. strategię adVANce. Celem projektu jest reakcja na megatrendy, takie jak cyfryzacja i postępująca urbanizacja. Związane są z tym zmiany w działaniu firmy – transformacja z producenta samochodów w dostawcękompleksowych, wszechstronnych rozwiązań mobilnościowych. Pierwszym modelem, który będzie reprezentować ten rozwój, jest właśnie nowy Sprinter.

Samochód dostawczy, który dał imię całej klasie pojazdów

Sprinter to auto, które zapoczątkowało cały segment pojazdów, a do tego jest flagowym modelem Mercedes-Benz Vans. Zadebiutował na rynku w 1995 r. i z wynikiem ponad 3,3 mln egzemplarzy sprzedanych w ponad 130 krajach świata jest jednym z najchętniej wybieranych aut użytkowych wszech czasów i oczywiście bestsellerem w palecie Mercedes-Benz Vans. Od stycznia do marca 2017 r. jego sprzedaż w stosunku do analogicznego okresu ub.r. wzrosła o 10 %. Tym samym Sprinter zaliczył najlepszy pierwszy kwartał w swojej ponad 20-letniej karierze. Podobnie było w pierwszej połowie br. – model po raz kolejny pobił nowy rekord popularności i znalazł około 96 200 nabywców (ub.r.: 95 100).

Stoisko Daimlera na targach NACV prezentuje nie tylko przedsmak trzeciej generacji Sprintera. Przedstawione są tam również kolejne techniczne osiągnięcia w segmencie lekkich i ciężkich aut użytkowych. Z portfolio, do którego wliczają się marki Mercedes-Benz, Freightliner, FUSO oraz Western Star, koncern Daimler ma ponad 40-procentowy udział w rynku i jest niekwestionowanym numerem 1 na rynku samochodów użytkowych w USA.

Mercedes 27.09.2017


Copyrights 2017: www.millenium.pl