wersja rosyjska wersja angielska

Range Rover Sport uległ technologicznej transformacji

Nowy Range Rover Sport uległ technologicznej transformacji w postaci zastosowania hybrydowego układu napędowego typu plug-in, który zapewnia mu nieznany wcześniej poziom wydajności, własności terenowych i osiągów.


Dzisiejszy komunikat jest logiczną konsekwencją informacji, że od 2020 roku wszystkie samochody Jaguar i Land Rover będą dostępne z napędem elektrycznym lub hybrydowym – to kolejny krok milowy do „elektryfikacji” pojazdów tej legendarnej brytyjskiej firmy.

Nowy Range Rover Sport to również zmieniona stylistyka oraz zaawansowane technologie przydatne w codziennym użytku. Flagowy SVR osiąga obecnie 575 KM, co czyni go najszybszą jak dotychczas wersją Range Rovera. To SUV o nowym poziomie własności dynamicznych oraz niezrównanej atrakcyjności wizualnej.

„Gdy rozpoczynaliśmy proces projektowania nowego Range Rovera Sport, musieliśmy zachować jego sportową sprawność, a jednocześnie rozwinąć stylizację nadwozia. Dodanie technologii zgodnych z designem, np. naszego nowego systemu multimedialnego Touch Pro Duo czy reflektorów Matrix LED, pokazuje nasze dążenie do zapewnienia klientom najwyższej atrakcyjności produktów”.
Gerry McGovern, główny projektant w firmie Land Rover

Od czasu premiery w 2004 roku sprzedaż zaprojektowanego i skonstruowanego w Wielkiej Brytanii modelu Range Rover Sport przekroczyła 732 000 egzemplarzy. To niezrównane połączenie dopracowania i porywających osiągów często odgrywa główne role w produkcjach filmowych na całym świecie.

Najnowszy Range Rover Sport jest pierwszym pojazdem hybrydowym typu plug-in firmy Jaguar Land Rover. Nowy model, oznaczony jako P400e, zapewnia ekonomikę i osiągi, łącząc 2.0-litrowy czterocylindrowy silnik benzynowy Ingenium o mocy 300 KM (221 kW) z silnikiem elektrycznym o mocy 116 KM (85 kW). Łączna moc zestawu wynosząca 404 KM (297 kW) — dostępna za pośrednictwem stałego napędu na cztery koła — zapewnia przyspieszenie 0-100km/h w zaledwie 6,7 sekundy oraz maksymalną prędkość 220 km/h. Za sprawą imponującego momentu obrotowego o wartości 640 Nm nowa jednostka napędowa łączy dynamikę i ekonomikę z typowymi dla Land Rovera zdolnościami terenowymi, komfortem i dopracowaniem.

Dzięki elektrycznej jednostce napędowej Range Rover Sport P400e emituje tylko 64 g/km w cyklu mieszanym NEDC i oferuje zasięg do 51 km przy wyłączonym silniku benzynowym. Po raz pierwszy klienci Land Rovera mogą doświadczyć bez-emisyjnego, bezszelestnego luksusu w terenie dzięki bezkompromisowym zdolnościom off-roadowym, a także wjechać do obszarów z ograniczeniami wprowadzonych dla samochodów z silnikami spalinowymi.

Kierowcy mogą wybrać jeden z dwóch trybów jazdy, który najlepiej odpowiada ich potrzebom:
1. Tryb Parallel Hybrid (domyślny tryb jazdy) łączący napęd benzynowy i elektryczny. Kierowca może zoptymalizować ładowanie akumulatorów lub zużycie paliwa poprzez wykorzystanie jednej z dwóch funkcji zarządzania ładowaniem:
o Funkcja SAVE — zapobiega spadkowi naładowania akumulatora poniżej wstępnie wybranego poziomu.
o Funkcja PEO (Predictive Energy Optimisation — predykcyjna optymalizacja energetyczna) — wprowadzenie do systemu nawigacyjnego miejsca docelowego uruchamia funkcję, która wykorzystuje na potrzeby wybranej trasy dane o wysokości n.p.m. z wbudowanego odbiornika GPS w celu inteligentnego połączenia obu napędów z myślą o redukcji zużycia paliwa.
2. Tryb EV (Electric Vehicle) — pozwala na jazdę z użyciem wyłącznie silnika elektrycznego korzystającego z energii zmagazynowanej w akumulatorze, co jest idealnym rozwiązaniem, gdy chcemy podróżować cicho i bez-emisyjnie.

Technologia Terrain Response 2 firmy Land Rover została skalibrowana w wyjątkowy sposób, by inteligentnie i precyzyjnie rozdzielać pomiędzy wszystkimi czterema kołami moment obrotowy z silnika elektrycznego, który maksymalny moment obrotowy rozwija od zerowych obrotów. Zapewnia to lepszą kontrolę podczas powolnej jazdy w terenie, stanowiąc dodatkowe potwierdzenie znakomitych własności off-roadowych modelu Range Rover Sport.

„Nowy Range Rover Sport znajduje złoty środek pomiędzy własnościami dynamicznymi, komfortem pasażerów i wydajnością. Wprowadzenie naszej zaawansowanej hybrydowej jednostki napędowej typu plug-in to przełomowy moment w historii naszych pojazdów SUV o wysokich osiągach”.
Nick Collins, dyrektor ds. linii modelowej, Jaguar Land Rover

Silnik jest zasilany przez litowo-jonowy akumulator wysokiego napięcia o pojemności 13,1 kWh. Inżynierowie Land Rovera skonfigurowali go w taki sposób, by zmaksymalizować przestronność wnętrza i zapewnić idealny rozkład masy. 2.0-litrowy silnik benzynowy Ingenium został zamontowany wzdłużnie, a silnik elektryczny o mocy 85 kW umieszczono w automatycznej 8-stopniowej przekładni ZF w centralnej części pojazdu obok 7-kilowatowej pokładowej ładowarki. Gniazdko ładowania znajduje się z przodu pojazdu, zaś akumulator litowo-jonowy zamontowano z tyłu pod podłogą bagażnika.

Korzystając z gniazda prądu o natężeniu 32 amperów pełne szybkie ładowanie w domu może trwać zaledwie 2 godziny i 45 minut. Akumulator można w pełni naładować w ciągu 7 godzin i 30 minut za pomocą znajdującego się w wyposażeniu standardowym 10-amperowego przewodu do ładowania w domu.

Nadwozie Range Rovera Sport przeszło ewolucję, czyniąc design pojazdu bardziej harmonijnym i nowoczesnym oraz sprawiając, że Range Rover Sport wygląda bardziej dynamicznie przy zachowaniu swojego charakteru.

Z przodu rzucającą się w oczy nową stylistykę uzyskano dzięki inteligentnym reflektorom Pixel-Laser-LED umieszczonym obok przeprojektowanego przedniej atrapy. Uzupełnienie stanowi nowy zderzak o bardziej agresywnym kształcie. Nowa odmiana PHEV została także wyposażona w gniazdo 7-kilowatowej ładowarki pokładowej ukrytej za znaczkiem Land Rovera z prawej strony atrapy.

Wewnątrz zastosowano nowy system multimedialny Touch Pro Duo, nazwany przez jego twórców „Blade”, najnowocześniejszy i najbardziej zaawansowany z systemów opracowanych do tej pory przez firmę Jaguar Land Rover. Składa się on z dwóch 10-calowych ekranów dotykowych HD stanowiących centralny punkt minimalistycznego wystroju kabiny; łącząc w sobie futurystyczny, elegancki styl z intuicyjnym interfejsem oraz niezrównaną funkcjonalnością.

Możliwości przyłączeniowe zwiększa zestaw obejmujący do 14 gniazdek USB, w tym domowe pozwalające doładowywać laptopy i inne urządzenia. Wprowadzenie technologii Activity Key firmy Jaguar Land Rover także podnosi poziom wygody Range Rovera Sport, pozwalając klientom odblokowywać i blokować zamki bez potrzeby noszenia pilota, co idealnie sprawdza się podczas wypoczynku na świeżym powietrzu.

Nowy Range Rover Sport został udoskonalony poprzez zastosowanie dodatkowych technologii podnoszących poziom komfortu i wygody:
• Roleta sterowana gestem: otwierana i zamykana poprzez zaawansowany system sterowania gestem, który wykrywa ruch ręki kierowcy lub pasażera. Aby otworzyć roletę, wystarczy wykonać ruch posuwisty ręką do tyłu przed lusterkiem wstecznym, a w celu jej zamknięcia ruch do przodu
• Funkcja Advanced Tow Assist: zatroszczy się o niełatwe sterowanie kierownicą w przeciwną stronę, aby precyzyjnie ustawić przyczepę podczas jazdy do tyłu. Kierowca może po prostu wprowadzić przyczepę na pożądane miejsce, używając pokrętła systemu Terrain Response 2
• Reflektory laserowo-ledowe Pixel-laser LED: zaawansowana technologia zapewnia lepsze oświetlenie oraz inteligentnie wygasza niektóre diody, aby uniknąć oślepiania kierowców nadjeżdżających z przeciwka

Klientów poszukujących SUV-a o najlepszych osiągach ucieszy najbardziej dynamiczna wersja SVR, która wnosi model Range Rover Sport na wyższy. Moc podniesiono do 575 KM, zapewniając przyspieszenie 0-100km/h w 4,5 sekundy, zaś śmiałe zmiany stylistyczne i szersze wykorzystanie włókna węglowego sprawiły, że nowy SVR jest bardziej spektakularny, szybszy i zwinniejszy niż kiedykolwiek.

Nowy Range Rover Sport, zaprojektowany i skonstruowany przez firmę Jaguar Land Rover w Wielkiej Brytanii, będzie produkowany w zakładzie firmy w Solihull. Pierwsze dostawy do polskich salonów sprzedaży Land Rover przewidziano w I kwartale 2018.

JLR 04-10-2017





Redakcja:

Dariusz WołoszkaRobert Kulczyk


Nasi partnerzy:



www.Auto.pl - bezpłatne ogłoszenia motoryzacyjne



Abarth

Alfa Romeo

Aston Martin

Audi

Bentley

BMW

Cadillac

Chevrolet

Chrysler

Citroen

Dacia

Dodge

Fiat

Ford

Honda

Hyundai

Infiniti

Jaguar

Jeep

Kia

Lancia

Land Rover

Lexus

Mazda

Mercedes

Mini

Mitsubishi

Nissan

Opel

Peugeot

Porsche

Renault

Saab

Seat

Skoda

Smart

Subaru

Suzuki

Tata

Toyota

Volvo

Vw