sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

PL EN RUS
WIADOMOŚCI

Technologia 48 V dla Klas E Coupé oraz Cabriolet

Nowy silnik, kolejne wersje i jeszcze bogatsze wyposażenia w Klasie E

W Klasach E Coupé i Cabriolet debiutuje nowo opracowany 4-cylindrowy silnik benzynowy, oferujący osiągi jednostki 6-cylindrowej przy znacznie niższym zużyciu paliwa. Motor ten z pojemności 1991 ccm generuje moc 220 kW (299 KM) i pod maską Klasy E Coupé zużywa średnio 6,7 l/100 km (średnie emisje CO2: 149 g/km), a E 350 Cabriolet – 6,8 l/100 km (średnie emisje CO2: 154 g/km). Pionierskie technologie, takie jak alternator z rozrusznikiem EQ Boost, 48-woltowa pokładowa instalacja elektryczna oraz filtr cząstek stałych dla silnika benzynowego, przyczyniają się od uzyskania lepszej zgodności środowiskowej. Bazowa cena nowego modelu E 350 Coupé wynosi 246,504.07 PLN netto, a E 350 Cabriolet – 268,455.28 PLN netto. W ofercie debiutują też nowe opcje indywidualizacji, w tym niedostępne dotąd odcienie lakieru i elementy wykończenia, a także pakiet Night dla odmiany Cabriolet oraz układ kontroli komfortu ENERGIZING, pomocny w poprawie samopoczucia i wydajności podróżujących. Co więcej, w przyszłości kierowcy Klasy E będą mogli korzystać w aucie z nowych funkcji biurowych, dzięki którym zyskają dostęp do ważnych danych – jakby nie znajdowali się w samochodzie, lecz we własnym biurze.

Nowy silnik spalinowy w Klasach E Coupé i Cabriolet wyznacza kolejny etap realizacji strategii Mercedes-Benz o nazwie CASE, obejmującej obszary łączności (Connected), funkcji autonomicznych (Autonomous), elastycznego użytkowania (Shared & Services) i napędów elektrycznych (Electric). Celem tej strategii jest transformacja samochodu w platformę przyszłych koncepcji mobilności oraz w przestrzeń dla cyfrowych doświadczeń (więcej na końcu dokumentu). Jednym z jej kluczowych elementów jest wprowadzenie nowego, 4-cylindrowego silnika benzynowego o mocy jednostkowej przekraczającej 100 kW, wyróżniającego się inteligentnym połączeniem najnowocześniejszych rozwiązań konstrukcyjnych oraz częściowej elektryfikacji, którą umożliwia technologia 48 V. Przy mocy maksymalnej 220 kW (299 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm nowa jednostka wkracza na teren zarezerwowany dotąd dla 6-cylindrowych motorów o dużej pojemności, a jednocześnie jest od nich znacznie oszczędniejsza. W utrzymaniu zarówno dynamicznego, jak i oszczędnego stylu jazdy kierowcę wspiera innowacyjna przekładnia automatyczna 9G-TRONIC.

Wysokie osiągi, charakterystyka hybrydy

Nowa jednostka wyróżnia się turbosprężarkami typu twin-scroll, 48-woltowym alternatorem zespolonym z rozrusznikiem z napędem pasowym (EQ Boost) oraz elektryczną, 48-woltową pompą cieczy chłodzącej. Zintegrowany z rozrusznikiem alternator w połączeniu z nowoczesną, pokładową instalacją 48 V umożliwia realizację funkcji napędu hybrydowego, przyczyniając się do uzyskania niespotykanej efektywności. W praktyce zakres tych funkcji obejmuje:

• łatwy rozruch, w trakcie którego silnik uruchamia się i nabiera obrotów w sposób niemal niewyczuwalny;

• funkcję boost, która może wspierać silnik spalinowy przy prędkościach obrotowych do 2500 obr./min dodatkową mocą do 10 kW i 150 Nm momentu obrotowego z jednostki elektrycznej;

• rekuperację podczas hamowania (do 12 kW);

• pracę w korzystnym obszarze charakterystyk silnika;

• „żeglowanie” z wyłączonym automatycznie silnikiem, gdy tylko warunki jazdy na to pozwalają.

Przy okazji gama Klas E Coupé i Cabriolet wzbogaca się o nowy model E 220 d 4MATIC (średnie zużycie dla Coupé [w nawiasach kwadratowych – Cabriolet]: 4,8 l/100 km [5,1 l/100 km]; średnie emisje CO2: 126 g/km [133 g/km]) oraz E 200 4MATIC (średnie zużycie dla Coupé [w nawiasach kwadratowych – Cabriolet]: 7,0 l/100 km [7,3 l/100 km]; średnie emisje CO2: 158 g/km [164 g/km]).

Mercedes 06.11.2017

>

Copyrights 2017: www.millenium.pl