sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

PL EN RUS
WIADOMOŚCI

Mercedes-Benz liderem segmentu premium w Polsce i na świecie

• W 2017 r. Mercedes-Benz sprzedał na całym świecie około 2,3 mln samochodów (+9,9%)
• Cały Dział Samochodów Osobowych Mercedes-Benz, wraz z marką smart, dostarczył w ub.r. ponad 2,4 mln aut
• Rok 2017 był siódmym z rzędu rokiem rekordowej sprzedaży Mercedes-Benz oraz Mercedes-Benz Cars
• We wszystkich trzech kluczowych regionach – Europa, Azja i Pacyfik oraz NAFTA – pobito rekordy sprzedaży jednostkowej
• Na wiodących rynkach Niemiec i USA producent utrzymał tytuł najchętniej wybieranej marki segmentu premium
• Z ponad 25-proc. wzrostem Chiny były największym i najszybciej rosnącym rynkiem zbytu Mercedes-Benz
• Po raz pierwszy, w roku swoich 50. urodzin, marka Mercedes-AMG osiągnęła sześciocyfrową liczbę dostaw (ponad 130 000 sztuk, +33,0%)


Mercedes-Benz ma za sobą najlepszy rok w historii firmy. Zarówno w Polsce, jak i na świecie producent ze Stuttgartu dostarczył klientom najwięcej samochodów spośród marek segmentu premium, a także uzyskał najwyższy wzrost sprzedaży jednostkowej. W 2017 roku na naszym krajowym rynku nabywcy zarejestrowali 16 794 nowe osobowe Mercedesy, o 42,4% więcej niż rok wcześniej. Cztery na dziesięć aut sprzedanych w Polsce przypada na modele typu SUV. Na całym świecie liczba dostaw osiągnęła rekordowy poziom blisko 2,3 mln egzemplarzy, co oznacza 9,9-proc. wzrost. Za takim wynikiem stoi przede wszystkim popularność nowej Klasy E z nadwoziami Limuzyna i Kombi oraz SUV-ów z gwiazdą. W rezultacie Mercedes-Benz drugi rok z rzędu był najchętniej wybieraną marką samochodów premium we wszystkich trzech kluczowych regionach – w Europie, w krajach Azji i Pacyfiku oraz państwach NAFTA.

W 2017 roku Mercedes-Benz uplasował się w Polsce na pozycji lidera segmentu aut premium, a poszczególne modele z gwiazdą zajęły pierwsze miejsca pod względem popularności w większości segmentów rynku. Należą do nich m.in.: Klasy A i B (odpowiednio, 1589 i 590 egzemplarzy zarejestrowanych od stycznia do grudnia ub.r.), kompaktowy SUV GLA (1525 szt.) oraz model GLC wraz z odmianą Coupe (łącznie 3058 szt.).

Znakomite wyniki uzyskały także: Limuzyny Klas C i E (odpowiednio, 1092 i 1695 szt.), SUV GLS (316 szt.) oraz Klasa S, która kolejny rok z rzędu znalazła ponad pół tysiąca nabywców (527 egz.). Na uwagę zasługuje też wysoki popyt na Klasę G (130 szt.) oraz na Mercedesa wśród vanów, czyli Klasę V (868 szt.).

Niezmiennie producent ze Stuttgartu ma również najmocniejszą ofertę wśród „samochodów marzeń”, czyli aut sportowych i kabrioletów. Potwierdzają to wyniki sprzedaży Klasy E Coupe i Cabriolet (łącznie 412 szt.), Klasy S Coupe i Cabriolet (łącznie 227 szt.), a także AMG GT (29 szt.) – wszystkie te modele były najchętniej wybierane przez polskich klientów w swoich segmentach.

Łącznie, od stycznia do grudnia zarejestrowano w Polsce 16 794 nowe Mercedesy, co daje udział w rynku na poziomie 3,48% i oznacza 42,4-proc. przyrost względem roku 2016. Co istotne, marka spod znaku trójramiennej gwiazdy osiągnęła nie tylko najwyższą sprzedaż, ale i najwyższy wzrost sprzedaży w segmencie aut premium – znacznie wyższy niż cały rynek nowych samochodów w Polsce (16,1%). Dane te obejmują osobowe wersje pojazdów Mercedes-Benz Vans (Citan, Vito, Marco Polo i Sprinter; łącznie 1121 szt.). Gdy je pominąć, liczba rejestracji wyniosła 15 673 samochody, a wzrost sprzedaży – 30,4%, co i tak zapewnia producentowi ze Stuttgartu pozycję numer 1 w segmencie premium.

Analogiczne wyniki w 2017 roku Mercedes-Benz uzyskał w skali globalnej. Dr Dieter Zetsche, Prezes Zarząd Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars: „W ubiegłym roku Mercedes-Benz Cars dostarczył klientom na całym świecie ponad 2,4 mln Mercedesów i smartów. Po raz siódmy z rzędu przekroczyliśmy w ten sposób wyniki sprzedaży z poprzedniego roku. Mercedes-Benz, nasza wiodąca marka, w 2017 r. kolejny raz była najlepiej sprzedającą się marką aut premium. Dziś możemy być dumni z tych osiągnięć – i będziemy opierać na nich swoje dalsze działania. Sukces w naszej podstawowej działalności zapewnia nam podstawę dla aktywnego kształtowania mobilności jutra. W 2018 r. będziemy konsekwentnie podążać tą ścieżką, wykorzystując (strategię) CASE”.

Za pomocą strategii korporacyjnej CASE Mercedes-Benz zdefiniował cztery tematy dla przyszłości branży motoryzacyjnej: łączność (Connected), autonomiczną jazdę (Autonomous), usługi i współużytkowanie (Shared & Services) oraz napęd elektryczny (Electric). Optymalna kombinacja wszystkich tych sfer będzie warunkować sukces, jeśli chodzi o przedstawienie klientom najbardziej przekonującej, kompleksowej oferty. Koncepcyjny smart vision EQ fortwo jako pierwszy demonstruje sposób, w jaki mogą łączyć się wszystkie filary strategii CASE – i prezentuje inteligentne rozwiązania dla miejskiego transportu oraz car-sharingu przyszłości. To pojazd elektryczny, w pełni skomunikowany ze światem oraz autonomiczny, pozbawiony kierownicy i pedałów. Na inwestowanie w cztery te pola pozwalają wyniki podstawowej działalności Mercedes-Benz Cars. Bezpieczeństwo, jakość, nowoczesny design i ukierunkowane na przyszłość innowacje sprawiają, że producent osiąga dziś sukces większy niż kiedykolwiek.

Swój najlepszy pod względem sprzedaży rok Mercedes-Benz zamknął najlepszym czwartym kwartałem w historii (572 044 szt., +4,8%). Nowy rekord ustanowiono także w grudniu (193 534 szt., +1,7%). W 2017 r. marka spod znaku trójramiennej gwiazdy była najchętniej wybieraną marką aut premium na wielu rynkach, m.in.: w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji, Turcji, Szwajcarii, Polsce, Portugalii, Danii, Czechach, Finlandii, Grecji, Korei Południowej, Japonii, Australii, na Tajwanie, w Indiach, USA, Kanadzie, Meksyku oraz Brazylii.

„58. kolejny rekordowy miesiąc na zamknięcie roku podkreśla zaufanie, jakim nasi klienci darzą pierwszoligowe produkty Mercedes-Benz. W 2017 r. dostarczyliśmy około 2,3 mln nowych aut z gwiazdą, co pozwoliło nam w dalszym stopniu zwiększyć przewagę na pozycji lidera segmentu premium, i to znacznie” – mówi Britta Seeger, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialna za marketing i sprzedaż Mercedes-Benz Cars. „Także w nowym roku będziemy mieli odpowiedni samochód dla każdego nabywcy. W sumie, w 2018 r. mamy zamiar wprowadzić na rynek kilkanaście nowych modeli”.

Mercedes 11.01.2018


Copyrights 2017: www.millenium.pl