sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

WIADOMOÅšCI

Nowa Corolla na Salonie Samochodowym w Pary¿u

Toyota Corolla jest najpopularniejszym samochodem wszechczasów i œwiatowym bestsellerem. Corolla 12. generacji, która wejdzie na rynek w 2019 roku, bêdzie dostêpna w Europie nie tylko z nadwoziem sedan, ale tak¿e hatchback i kombi (Touring Sports). Model otrzymuje tak¿e a¿ dwa napêdy hybrydowe. Nowa Toyota Corolla Touring Sports debiutuje na Salonie Samochodowym w Pary¿u i do³¹cza do pokazanej wiosn¹ tego roku w Genewie Corolli Hatchback.

• Premiera Corolli Touring Sports na targach w Pary¿u;

• Dynamiczny kompakt o wyrafinowanej stylistyce zbudowany na platformie TNGA;

• Dwa wyraziste stylistycznie warianty nadwozia – Hatchback i kombi (Touring Sports);

• Dwa hybrydowe zespo³y napêdowe o mocy 122 KM i 180 KM oraz silnik benzynowy 1.2 Turbo o mocy 116 KM;

• Pe³ne œwiat³a LED z technologi¹ Light Guide i opcjonalnym adaptacyjnym systemem dostosowywania strumienia œwiat³a;

• Nowy wyœwietlacz TFT z efektem 3D miêdzy zegarami, 8-calowy ekran dotykowy i kolorowy Head-up Display na przedniej szybie;

• Bezdotykowe otwieranie elektrycznej klapy baga¿nika i system automatycznego parkowania SIPA.

Toyota Corolla 12. generacji – nowy gracz na rynku kompaktów, to dynamiczny, stylowy samochód, spe³niaj¹cy wszystkie wymogi zwi¹zane zarówno z codziennymi dojazdami do pracy i domu, jak i z wyjazdami weekendowymi. £¹czy przyjemnoœæ z jazdy w ró¿nych warunkach drogowych z niskimi kosztami u¿ytkowania, charakterystycznymi dla niewymagaj¹cej ³adowania z gniazdka, zelektryfikowanej technologii hybrydowej Toyoty.

Nowa Corolla zosta³a zaprojektowana zupe³nie od nowa na platformie TNGA. Zwarty i dynamiczny Hatchback znacznie ró¿ni siê pod wzglêdem stylistycznym od smuk³ego, wyrafinowanego wariantu Touring Sports. Zaprojektowana w Europie Corolla Touring Sports bêdzie kluczowym modelem w ofercie flotowej Toyoty. Nowy model Corolli bêdzie produkowany w brytyjskiej fabryce firmy w Burnaston.

Dwa napêdy hybrydowe

Toyota Corolla bêdzie dostêpna z dwoma napêdami hybrydowymi do wyboru. Pierwszy z nich to znany z Priusa czwartej generacji oraz z Toyoty C-HR uk³ad o mocy 122 KM z silnikiem 1,8 l. Drugi to zupe³nie nowy napêd hybrydowy z silnikiem 2,0 l o ³¹cznej mocy 180 KM. Tym samym wraz z Coroll¹ Toyota wprowadza now¹ strategiê dwóch napêdów hybrydowych o ró¿nej mocy w europejskich modelach.

Od ponad 20 lat firma zajmuje nieprzerwanie niezagro¿on¹ pozycjê lidera w dziedzinie produkcji i rozwijania technologii hybrydowych, czego efektem jest ³¹czna sprzeda¿ 12 milionów aut z takim napêdem, w tym 2 milionów w Europie. Nowe uk³ady hybrydowe opracowane w technologii TNGA ³¹cz¹ bardziej bezpoœredni¹ reakcjê na dzia³ania kierowcy i liniowe przyspieszenie z oszczêdnoœci¹ oraz przyjemnoœci¹ z prowadzenia.

Napêd hybrydowy 4. generacji opiera siê na silniku benzynowym 1,8 l o mocy 98 KM (72 kW) oraz 142 Nm momentu obrotowego. Wspó³pracuje z nim silnik elektryczny o mocy 72 KM (53 kW) i momencie obrotowym 163 Nm, dostêpnym w pe³nym zakresie prêdkoœci. Uk³ad ten jest cichy i intuicyjny, szybko reaguje na dzia³ania kierowcy i nie wymaga do³adowywania pr¹dem z zewnêtrznego Ÿród³a. Zapewnia wyj¹tkow¹ ekonomicznoœæ i bardzo nisk¹ emisjê CO2 oraz œrednio 50% czasu jazdy w trybie elektrycznym w miejskich warunkach*.

Te same cechy ma tak¿e wariant z silnikiem 2,0 l, który jednoczeœnie wyró¿nia siê wy¿szym komfortem oraz wiêksz¹ dynamik¹ jazdy. Napêd ten rozwija moc 180 KM (132 kW) i 192 Nm momentu obrotowego. Silnik elektryczny zasilany jest bateriami niklowo-wodorkowymi. Prêdkoœæ maksymaln¹ uzyskiwan¹ w trybie czysto elektrycznym zwiêkszono do ponad 115 km/h. Wiêksza moc i ³atwiejsze sterowanie prze³o¿eniami za poœrednictwem ³opatek pod kierownic¹ pozwoli na bardziej energiczne prowadzenie.

Nowy system hybrydowy z silnikiem 2,0 l to unikalna propozycja w segmencie – ¿aden inny producent nie oferuje podobnej kombinacji osi¹gów i niskiego zu¿ycia paliwa oraz emisji spalin, przy wyj¹tkowo cichej pracy napêdu.

Zarówno Corolla Hatchback, jak i Touring Sports bêd¹ dostêpne tak¿e ze 116-konnym silnikiem benzynowym 1.2 Turbo. Bêdzie to jedyny konwencjonalny napêd w gamie tego modelu.

Nowa Globalna Architektura Toyoty (TNGA)

Toyota New Global Architecture to nowa architektura, w której s¹ obecnie projektowane wszystkie nowe modele Toyoty. Technologia ta obejmuje zarówno platformy i zasady konstruowania nadwozi, jak i uk³ady napêdowe.

Platforma GA-C z wielowahaczowym zawieszeniem z ty³u, na której zbudowana jest nowa Corolla, ma o 10 mm ni¿ej po³o¿ony œrodek ciê¿koœci oraz nadwozie sztywniejsze o 60%. Przek³ada siê to na wysoki poziom bezpieczeñstwa biernego.

Stylistyka Corolli Touring Sports

Corolla Touring Sports zosta³a wystylizowana w niedawno otwartym European Design Centre w Zaventem pod Bruksel¹ i bêdzie dostêpna tylko w Europie. Dziêki zastosowaniu TNGA, nowe kombi nie jest po prostu odmian¹ hatchbacka, ale sta³o siê oddzielnym modelem na w³asnych prawach.

Nowa Corolla kombi (Touring Sports) jest o 58 mm d³u¿sza od modelu, który zastêpuje. Rozstaw osi wzrós³ o 100 mm do wartoœci 2700 mm, a odleg³oœæ od uœrednionej pozycji przedniego fotela do oparcia kanapy jest wiêksza o 48 mm i wynosi a¿ 928 mm. Dziêki temu nowy model mo¿e siê pochwaliæ najwiêksz¹ w segmencie przestrzeni¹ na nogi dla pasa¿erów siedz¹cych z ty³u.

Corolla kombi (Touring Sports) ma identycznie stylizowany, dynamiczny przedni pas i jest tak samo jak Corolla Hatchback ni¿szy o 25 mm od poprzednika. Sportowy profil wspieraj¹ te same szerokie, mocne nadkola. W tylnej czêœci nadwozia odnajdziemy muskularne b³otniki, szeroko rozstawione pe³ne œwiat³a LED oraz szybê w pokrywie baga¿nika pochylon¹ o 12° mocniej ni¿ w poprzedniku.

Corolla kombi (Touring Sports) bêdzie dostêpna z czterema nowymi wzorami kó³ do wyboru, w tym 18-calowymi polerowanymi felgami aluminiowymi oraz nowym wzorem 17-calowych kó³ Machined Face Do wyboru bêdzie 11 kolorów nadwozia, z których cztery – Oxide Bronze Metallic, Emotional Red 2, Precious Silver oraz Phantom Brown – s¹ nowe. Stylistykê auta mo¿na podkreœliæ za pomoc¹ czterech dwukolorowych wariantów z czarnym dachem oraz czarnymi s³upkami dachowymi i czarnym obramowaniem grilla.

Stylistyka nadwozia Hatchback

Nowa Corolla Hatchback odznacza siê zdecydowanie bardziej sportow¹, dynamiczn¹ i wyrazist¹ stylistyk¹, z wydatnym designem przedniego pasa. Ca³kowita d³ugoœæ auta wzros³a o 40 mm, co wraz ze zwiêkszeniem rozstawu osi podnosi poziom bezpieczeñstwa. Wysokoœæ nowego hatchbacka zosta³a zmniejszona o 25 mm. Dziêki temu linia auta jest smuklejsza, a maska przebiega ni¿ej o 47 mm, co przek³ada siê tak¿e na lepsz¹ widocznoœæ dla kierowcy.

Z przodu w¹ski grill zintegrowano z nowymi, pe³nymi œwiat³ami LED – zarówno g³ównymi, jak i do jazdy dziennej. Przy krawêdziach przedniego spoilera mieszcz¹ nowe lampy przeciwmg³owe LED. Nowe tylne lampy zespolone s¹ w pe³ni wykonane w technologii LED z wykorzystaniem Light Guide. Pochylenie szyby w pokrywie baga¿nika o 14° oraz bardziej muskularny tylny b³otnik ³¹cznie sprawiaj¹, ¿e ty³ auta sta³ siê bardziej zwarty. Spoiler na koñcu dachu zintegrowano z górn¹ krawêdzi¹ pokrywy baga¿nika, zaœ na samym dachu we wszystkich wersjach modelowych zamontowano antenê w kszta³cie p³etwy rekina.

Design wnêtrza Corolli Touring Sports i Hatchback

Gama modelowa nowej Corolli w wersjach Touring Sports i Hatchback wyposa¿ona jest w zupe³nie nowe wnêtrze, w którym nowe faktury, kolory i materia³y ³¹cz¹ siê w ca³oœæ, wspó³tworz¹c najwy¿szy poziom jakoœci wizualnej i sensorycznej. Szczególnie wiele uwagi poœwiêcono wnêtrzu modelu Touring Sports, który powsta³ z myœl¹ o europejskim rynku i do jego wymogów by³ dostosowywany.

Design wnêtrza jest jeszcze bardziej spójny dziêki zastosowaniu szeregu materia³ów wysokiej jakoœci wizualnej i sensorycznej, w tym satynowych wykoñczeñ, wstawek w kolorze Piano Black, naturalnej i sztucznej skóry oraz charakterystycznych przeszyæ. Wra¿enie przestronnoœci wnêtrza podkreœla nowa, smuklejsza o 24 mm deska rozdzielcza o obni¿onej górnej krawêdzi, która poprawia widocznoœæ do przodu. Nowe fotele zapewniaj¹ce lepsz¹ pozycjê za kierownic¹ i lepsze podparcie pleców mog¹ byæ pokryte eleganckimi tkaninami, alcantar¹ lub skór¹.

Nowa Corolla Touring Sports ma zwiêkszon¹ o 48 mm (do 928) odleg³oœæ uœrednion¹ od przedniego fotela do oparcia kanapy oraz 598-litrowy baga¿nik (VDA). Do elektrycznie unoszonej klapy baga¿nika mo¿na teraz zamówiæ funkcjê bezdotykowej aktywacji przez przesuniêcie stopy pod tylnym zderzakiem. Sama klapa unosi siê teraz o 10 mm wy¿ej.

Technologia zapewniaj¹ca komfort klasy premium

W wy¿szych wersjach wyposa¿enia zastosowano wiele rozwi¹zañ podnosz¹cych komfort zarówno kierowcy, jak i pasa¿erów. Szczególn¹ uwagê zwrócono na komfort u¿ytkowania przestrzeni baga¿owej w modelu Touring Sports, gdzie standardem jest odwracalna pod³oga, któr¹ mo¿na zamocowaæ na dwóch poziomach, pierwsze na œwiecie dwustronne oœwietlenie LED, zaœ w wy¿szych wersjach wyposa¿enia – tak¿e aluminiowe szyny umo¿liwiaj¹ce mocowanie ³adunku.

W zale¿noœci od wersji, Corolla mo¿e byæ wyposa¿ona w jeden z trzech rodzajów lamp g³ównych LED – trójdiodow¹ lampê paraboliczn¹ LED, lampê g³ówn¹ Bi-LED z automatycznym prze³¹czaniem miêdzy œwiat³ami mijania i drogowymi AHB oraz lampê g³ówn¹ LED z adaptacyjnym systemem dostosowywania strumienia œwiat³a (AHS) znan¹ z modelu Prius Plug-in.

Na tablicy rozdzielczej, miêdzy zegarami znalaz³ siê pierwszy na œwiecie wyœwietlacz 3D. 7-calowy ekran Multi-information Display oferuje wybór miêdzy trybami cyfrowym i analogowym. Panel ten mo¿na te¿ prze³¹czyæ w tryb wyœwietlania trójwymiarowego.

Po³o¿enie i jasnoœæ wyœwietlacza Head-up Display (HUD) mo¿na regulowaæ poprzez prze³¹czniki na kierownicy. Opcjonalny, kolorowy wyœwietlacz o przek¹tnej 10 cali prezentuje na szybie ró¿ne informacje i ostrze¿enia w polu widzenia kierowcy – jak ograniczenia prêdkoœci, polecenia nawigacyjne czy wskazania komputera pok³adowego.

System multimedialny Toyota Touch 2, dostêpny tak¿e z nawigacj¹ (with Go), otrzyma³ nowy, kolorowy, 8-calowy ekran dotykowy w konsoli œrodkowej. U¿ytkowanie systemu usprawnia nowe multikontekstowe wyszukiwanie „One Box Search”.

eCall to wsparcie kierowcy w sytuacji, kiedy podczas wypadku uruchomione zostaj¹ poduszki powietrzne. Samochód automatycznie kontaktuje siê z krajowym systemem ratunkowym, dostarczaj¹c najwa¿niejszych informacji i umo¿liwiaj¹c pasa¿erom kontakt ze s³u¿bami ratunkowymi, nawet jeœli s¹ unieruchomieni. Do nawi¹zania kontaktu z dyspozytorni¹ s³u¿y tak¿e specjalny przycisk. Po³¹czenia alarmowe odbywaj¹ siê poprzez wbudowan¹ kartê SIM bez op³at za po³¹czenie.

Us³ugi Connected Services równie¿ bêd¹ oferowane w nowej Corolli. Ta zupe³nie nowa aplikacja udostêpnia klientom wiele ró¿nych us³ug, w tym prowadzenie do celu Last Mile guidance, nawigacjê Send to Car oraz aplikacje Find my Car, Driving analytics i Maintenance Reminder.

JBL GreenEdge Premium Sound System. Hybrydowe wersje nowej Corolli mog¹ byæ wyposa¿one w 8-g³oœnikowy system audio JBL Premium Sound System. G³oœniki – w tym opracowany niedawno przez JBL g³oœnik wysokotonowy w s³upkach przednich – zosta³y specjalnie dostosowane do akustyki wyj¹tkowo wyciszonej kabiny Corolli. System obejmuje technologiê Clari-Fi™ dope³niaj¹c¹ czêstotliwoœci utracone w skompresowanych plikach audio – takich jak MP3 czy nagrania przesy³ane w streamingu – robi¹c to w czasie rzeczywistym i odbudowuj¹c w maksymalnym stopniu oryginaln¹ jakoœæ dŸwiêku.

Indukcyjny system ³adowania baterii smartfonów pozwala pasa¿erom ³adowaæ telefony zgodne ze standardem WPC przez po³o¿enie ich na specjalnej pó³ce przed lewarkiem skrzyni biegów.

Panoramiczny dach Skyview sk³ada siê z dwóch szklanych paneli, z których pierwszy mo¿na odsun¹æ, zyskuj¹c otwart¹ przestrzeñ o d³ugoœci prawie 30 centymetrów. Dach jest wyposa¿ony w elektrycznie przesuwan¹ roletê.

System autonomicznego parkowania Simple Intelligent Park Assist with Intelligent Clearance Sonar (SIPA+ICS) wykorzystuje tyln¹ kamerê i ultradŸwiêkowe czujniki na przednim zderzaku, by zidentyfikowaæ miejsca parkingowe prostopad³e lub równoleg³e. Po zatwierdzeniu manewru, system automatycznie wykonuje niezbêdn¹ sekwencjê obrotów kierownicy, by wprowadziæ auto na wybrane miejsce. Kierowca musi tylko kontrolowaæ prêdkoœæ auta. SIPA automatycznie aktywuje inteligentny sonar odleg³oœci (ICS), by zapewniæ bezpieczeñstwo manewrowania.

* W zale¿noœci od warunków drogowych.

Toyota 03.10.2018


Copyrights 2017: www.millenium.pl