sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

WIADOMOÅšCI

Nowa Kia ProCeed – ³¹czy zalety eleganckiego shooting brake’a i funkcjonalnego kombi

Nowa Kia ProCeed o piêciodrzwiowym nadwoziu typu shooting brake ³¹czy elegancki design z przestronnoœci¹ wnêtrza i funkcjonalnoœci¹ kombi. Debiut ProCeeda w wersji produkcyjnej mia³ miejsce podczas salonu samochodowego w Pary¿u we wrzeœniu ubieg³ego roku. Auto jest oferowane wy³¹cznie w Europie, do sprzeda¿y w Polsce trafi w po³owie stycznia 2019 roku.

- Kia o nadwoziu shooting brake nawi¹zuje do modelu studyjnego Kia Proceed Concept

- Prawdziwie europejskie auto – zaprojektowane, testowane i produkowane w Europie

- Baga¿nik o pojemnoœci a¿ 594 litry w samochodzie o nadwoziu zbli¿onym do coupé

- Gama silników obejmuje mocn¹ jednostkê napêdow¹ 1.6 T-GDI dla wersji GT oraz 3 silniki do wyboru dla modeli GT Line

- Zawieszenie o zmienionej charakterystyce w stosunku do zawieszenia Ceeda, dostosowane do potrzeb zarówno ProCeeda, jak i ProCeeda GT

- ProCeed jest produkowany w fabryce na S³owacji i oferowany z 7-letni¹ gwarancj¹

- Ceny ProCeeda w Polsce zaczynaj¹ siê od 94.990 z³ za bardzo bogato wyposa¿on¹ wersjê GT Line ze 120-konnym silnikiem benzynowym

ProCeed – pierwszy taki model marki Kia i pierwsze takie auto w segmencie popularnych samochodów kompaktowych

Ceny ju¿ od 94.990 z³ za ProCeeda z turbodo³adowanym silnikiem o mocy 120 KM Cennik nowego Proceeda zaczyna siê od kwoty 94.990 z³ za wersjê ze 120-konnym silnikiem 1.0 T-GDI, czyli o tylko 500 z³ wy¿szej ni¿ kosztuje Ceed w wersji kombi z porównywalnymi – jednostk¹ napêdow¹ i wyposa¿eniem. ProCeed napêdzany silnikiem 1.4 T-GDI o mocy 140 KM, wspó³pracuj¹cym z 6-biegow¹ przek³adni¹ mechaniczn¹, kosztuje o 4 tys. wiêcej ni¿ najtañszy. 6 tys. z³ wymaga dop³ata do 7-biegowej automatycznej przek³adni dwusprzêg³owej, w któr¹ mo¿na wyposa¿yæ nie tylko ProCeeda 1.4 T-GDI, ale równie¿ model napêdzany 136-konnym wysokoprê¿nym silnikiem 1.6 CRDi oraz najmocniejsz¹, 204-konn¹ odmianê ProCeeda – GT.

Wyposa¿enie z wysokiej pó³ki

Ju¿ podstawowa wersja ProCeeda – GT Line – w standardzie oferuje wiele systemów bezpieczeñstwa. Seryjne wyposa¿enie z zakresu bezpieczeñstwa obejmuje, miêdzy innymi, szeœæ poduszek powietrznych i takie systemy asystuj¹ce, jak system autonomicznego hamowania z dwoma trybami pracy – miejskim i pozamiejskim, asystent utrzymania pasa ruchu, asystent automatycznego prze³¹czania œwiate³ mijania na drogowe i odwrotnie oraz system ostrzegania o zmêczeniu kierowcy. W wyposa¿eniu seryjnym ProCeeda znajduj¹ siê równie¿ systemy – stabilizacji toru jazdy, wspomagania ruszania na wzniesieniu i kontroli ciœnienia powietrza w oponach.

Bardzo bogate jest równie¿ wyposa¿enie ProCeeda wp³ywaj¹ce na komfort zarówno obs³ugi, jak i eksploatacji. Nale¿¹ do niego takie elementy, jak system otwierania auta i uruchamiania silnika bez u¿ycia kluczyka, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, elektrycznie regulowane szyby w drzwiach przednich i tylnych, elektrycznie sterowane, podgrzewane i sk³adane lusterka, tempomat z ogranicznikiem prêdkoœci, automatycznie w³¹czane œwiat³a i wycieraczki, kamera cofania oraz 7-calowy kolorowy ekran dotykowy systemu multimedialnego.

Ceed – bestseller marki Kia w Polsce w 2018 roku

Po 7 latach dominacji na rynku Sportage musi uznaæ wy¿szoœæ m³odszego brata Za spraw¹ Ceeda trzeciej generacji, który od chwili debiutu cieszy siê ogromn¹ popularnoœci¹ w Polsce, kompaktowy model marki Kia wyprzedzi³ w ubieg³ym roku pod wzglêdem liczby dostaw do klientów dotychczasowy bestseller – SUV-a Sportage. Dynamicznie rosn¹ca z miesi¹ca na miesi¹c popularnoœæ nowego Ceeda sprawi³a, ¿e w 2018 roku by³ on najchêtniej kupowanym modelem marki Kia w Polsce. Dealerzy wydali klientom 6.514 Ceedów, z czego 4.441 egzemplarzy Ceeda drugiej generacji i 2.073 sztuki nowego Ceeda.

W 2018 roku liczba wydanych klientom nowych samochodów marki Kia wzros³a o ponad 10 procent w porównaniu z wynikiem uzyskanym rok wczeœniej. Po raz pierwszy w historii Kia Motors Polska w ci¹gu jednego roku na drogi wyjecha³o ponad 25 tysiêcy egzemplarzy nowych aut marki Kia. Miniony rok by³ dwunastym z rzêdu, w którym Kia Motors Polska zanotowa³a wzrost sprzeda¿y.

ProCeed odegra znacz¹c¹ rolê w dalszym rozwoju marki Kia w Europie

Emilio Herrera, dyrektor operacyjny Kia Motors Europe, powiedzia³: „Nowa Kia ProCeed reprezentuje wszystko, co wa¿ne dla naszej marki. Ten wyj¹tkowy shooting brake ³¹czy piêkny design, przestronnoœæ wnêtrza i funkcjonalnoœæ, co stanowi niepowtarzaln¹ propozycjê w segmencie kompaktowych samochodów rodzinnych. Auto zosta³o zaprojektowane dla europejskich kierowców i by³o testowane na europejskich drogach. Samochód jest produkowany w Europie, zgodnie z najwy¿szymi standardami produkcji i oferuje nabywcom jedyn¹ w swoim rodzaju gwarancjê na a¿ 7 lat lub do przebiegu 150.000 kilometrów".

Nowy ProCeed – zaprojektowany, testowany i produkowany w Europie – korzysta z nazwy trzydrzwiowego hatchbacka drugiej generacji, którym by³a Kia pro_cee’d. Za wygl¹d i techniczn¹ stronê ProCeeda odpowiadaj¹ centrum europejskiego designu Kia oraz oœrodek badawczo-rozwojowy, które mieszcz¹ siê w Niemczech. ProCeed jest produkowany w fabryce Kia w s³owackiej ¯ylinie, w której ju¿ powstaj¹ nowy Ceed i nowy Ceed kombi, zaprezentowane w 2018 roku.

Jako najbardziej wyrafinowana wersja nadwoziowa nowej rodziny modeli Ceed, Kia ProCeed jest dostêpna wy³¹cznie w wersji GT Line i jako model GT z silnikiem o mocy 204 KM.

Emilio Herrera doda³: „W ramach powiêkszonej rodziny modeli Ceeda 3. generacji, ProCeed odegra znacz¹c¹ rolê w dalszym rozwoju marki Kia na europejskim rynku. Od 2006 roku nabywców znalaz³o ponad 1,3 miliona aut z Ceedem w nazwie, co – razem ze Sportage – czyni ten model jednym z naszych najlepiej sprzedaj¹cych siê samochodów na œwiecie. ProCeed zwiêksza atrakcyjnoœæ tej rodziny modeli jeszcze bardziej”.

Produkcja shooting brake’a o nazwie ProCeed rozpoczê³a siê w listopadzie 2018 roku. Pocz¹tek sprzeda¿y, wy³¹cznie na rynku europejskim, zaplanowano na pocz¹tek bie¿¹cego roku. Podobnie jak pozosta³e modele, równie¿ ProCeed standardowo jest objêty jedyn¹ w swoim rodzaju gwarancj¹ na a¿ 7 lat lub do przebiegu 150.000 kilometrów.

Design nadwozia

Wyj¹tkowa sylwetka typu shooting brake

Nowa Kia ProCeed nawi¹zuje detalami do pro_cee'da drugiej generacji. Nadwozie typu shooting brake stanowi alternatywê dla tradycyjnych trzydrzwiowych hatchbacków i ³¹czy znakomite proporcje z kompaktowymi rozmiarami, które odpowiadaj¹ za zwinnoœæ auta. Z DNA coupé, nadwozie ProCeeda jest ni¿sze i d³u¿sze ni¿ nadwozia Ceeda w wersji hatchback i kombi. Œwietny design ProCeed udanie ³¹czy z funkcjonalnoœci¹. Mimo bardzo mocno opadaj¹cej linii nadwozia, której nie maj¹ kompaktowe samochody rodzinne, baga¿nik ProCeeda ma imponuj¹c¹ pojemnoœæ.

Emilio Herrera powiedzia³: „ProCeed przenosi rodzinê modeli Ceed w nowy, inny wymiar. Tam, gdzie Ceed kombi specjalizuje siê w zastosowaniach praktycznych, ProCeed zapewnia parom lub m³odym rodzinom przestronne wnêtrze i funkcjonalnoœæ auta typu kombi, w po³¹czeniu z eleganckim designem. Zazwyczaj, te cechy samochodów wykluczaj¹ siê. ProCeed jest pierwszym autem w segmencie popularnych modeli, który ³¹czy dwa przeciwstawne œwiaty”.

ProCeed zosta³ zaprojektowany w europejskim centrum designu marki Kia we Frankfurcie nad Menem, pod kierownictwem Gregory'ego Guillaume'a, szefa centrum designu w Europie i Petera Schreyera, g³ównego stylisty Kia Motors.

Gregory Guillaume powiedzia³: „Popularnoœæ trzydrzwiowych hatchbacków maleje z roku na rok. Trudno by³o sobie jednak wyobraziæ koniec tak udanego modelu, jak pro_cee'd. I koniec tak dobrej nazwy, która jest czymœ wiêcej ni¿ tylko nazw¹ modelu. W nazwie pro_cee'd kumuluj¹ siê wszystkie wartoœci Kia – m.in. m³odzieñczy dynamizm i emocjonalny design”.

Guillaume doda³: „Musieliœmy pro_cee'da wymyœliæ na nowo, aby wszystko z czym wi¹¿e siê ta nazwa nie odesz³o w niepamiêæ. Od pocz¹tku wiedzieliœmy, ¿e musi to byæ model, który bêdzie znajdowa³ siê na szczycie obecnej rodziny modeli Ceed. Aby tak siê sta³o, musia³ to byæ model, który bêdzie natychmiast rozpoznawalny jako najbardziej zaawansowany pod ka¿dym wzglêdem w gamie modeli o nazwie Ceed. I taki w³aœnie jest zupe³nie nowy ProCeed”.

ProCeed jest dostêpny wy³¹cznie w najlepiej wyposa¿onej wersji GT Line i jako najwy¿szy model w gamie samochodów marki Kia, czyli GT. Niski, szeroki i o op³ywowej sylwetce – proporcje nadwozia ProCeeda ró¿ni¹ siê od proporcji pozosta³ych Ceedów. Shooting brake z piêciodrzwiowym modelem Ceeda dzieli jedynie pokrywê silnika i przednie b³otniki, pozosta³e elementy karoserii s¹ nowe. Mimo to w nadwoziu ProCeeda ³atwo wskazaæ wiele detali stylistycznych, które s¹ charakterystyczne dla designu marki Kia, ze stylistyk¹ przedniej czêœci nadwozia na czele. Grill w postaci tygrysiego nosa, szeroki dolny wlot powietrza, zdecydowane przet³oczenia z boku karoserii – to tylko niektóre z elementów wspó³czesnego designu Kia.

Podobnie jak w przypadku Ceeda, przód ProCeeda jest opracowany w oparciu o precyzyjnie prowadzone poziome linie, z seryjnymi diodami LED typu „Ice Cube” do jazdy dziennej, którymi ProCeed nawi¹zuje do wczeœniejszych modeli Kia z serii GT Line i GT. Nowy model zachowuje tê sam¹ szerokoœæ nadwozia jak w piêciodrzwiowym hatchbacku, która wynosi 1.800 mm, ale ma unikalny design przedniego zderzaka.
Z profilu ProCeed nawi¹zuje do modelu studyjnego Kia Proceed Concept zaprezentowanego w 2017 roku. Ma niemal identyczn¹ liniê dachu, która bardzo p³ynnie i elegancko przechodzi w tylne b³otniki. WyraŸne przet³oczenia karoserii przebiegaj¹ przez ca³¹ d³ugoœæ samochodu, ci¹gn¹c siê od reflektorów a¿ do pokrywy baga¿nika, aby wizualnie wyd³u¿yæ nadwozie jeszcze bardziej. Mocno pochylona tylna szyba wyró¿nia ProCeeda nie tylko na tle rodzeñstwa, ale wszystkich modeli w klasie samochodów kompaktowych. Tylna szyba w Ceedzie kombi jest odchylona od pionu pod k¹tem 50,9°, w ProCeedzie ma nachylenie typowe dla samochodów w stylu coupé i jest odchylona od pionu pod k¹tem 64,2°.

Przy d³ugoœci nadwozia wynosz¹cej 4.605 mm ProCeed jest o 5 mm d³u¿szy od Ceeda kombi i ma d³u¿szy przedni zwis, który liczy 885 mm d³ugoœci. Pod wzglêdem wysokoœci kombi góruje nad modelem typu shooting brake o 43 mm. Wysokoœæ ProCeeda wynosi 1.422 mm. O 10 mm ni¿sze zawieszenie skompensowano ko³ami o wiêkszej œrednicy, dlatego przeœwit ProCeeda jest mniejszy ni¿ w kombi o tylko 5 mm i liczy 135 mm. Skonstruowany na tej samej platformie K2, co inne modele rodziny Ceed, ProCeed ma identyczny rozstaw osi wynosz¹cy 2.650 mm.

Tylna czêœæ nadwozia ProCeeda ca³kowicie ró¿ni siê od nadwozi pozosta³ych modeli w gamie i nawi¹zuje do nadwozia modelu studyjnego Proceed Concept z 2017 roku. W po³¹czeniu z mniejsz¹ wysokoœci¹ auta, nowy tylny zderzak nadaje ProCeedowi bardzo sportow¹ sylwetkê, któr¹ podkreœlaj¹ dwie koñcówki uk³adu wydechowego. Nazwa modelu – ProCeed – jest napisana wielkimi literami poœrodku tylnej klapy, pod œwiat³em LED, które rozci¹ga siê na ca³¹ szerokoœæ pokrywy baga¿nika, co nadaje autu charakterystyczny wygl¹d.

Nowy ProCeed jest dostêpny w 10 kolorach nadwozia do wyboru. Nabywcy ProCeeda w wersji GT Line maj¹ do wyboru 17- lub 18-calowe obrêcze kó³ z lekkich stopów. ProCeed GT standardowo jest wyposa¿ony w 18-calowe ko³a z oponami w rozmiarze 225/40 R18.

Design wnêtrza i funkcjonalnoœæ

ProCeed oferuje przestronnoϾ i funkcjonalnoϾ kombi w nadwoziu typu shooting brake

Kabina ProCeeda jest tak samo ergonomiczna, jak pozosta³ych modeli z rodziny Ceed. We wnêtrzu zastosowano wysokiej jakoœci i miêkkie w dotyku tworzywa oraz sporo elementów, które imituj¹ metal. Poziomy uk³ad deski rozdzielczej pozosta³ niezmieniony.

7-calowy ekran dotykowy znajduje siê w centralnym punkcie deski rozdzielczej, poni¿ej umieszczono intuicyjne w obs³udze elementy sterowania systemami – audio i klimatyzacji. Konsola œrodkowa jest delikatnie zwrócona w stronê kierowcy, co u³atwia obs³ugê.

Wnêtrze ProCeeda ró¿ni siê od kabin pozosta³ych modeli z rodziny Ceed szeregiem detali, których zadaniem jest wprowadzenie do niego bardziej sportowej atmosfery. Szar¹ podsufitkê zast¹piono czarn¹, na progach pojawi³y siê metalizowane listwy. Sp³aszczona u do³u kierownica nale¿y do wyposa¿enia standardowego, podobnie jak ³opatki ze stopu metali lekkich przy kierownicy w modelach wyposa¿onych w automatyczn¹ przek³adniê dwusprzêg³ow¹.

ProCeed jest dostêpny z ró¿nymi przednimi siedzeniami do wyboru, w zale¿noœci od specyfikacji. Standardowo na ka¿dych jest wyszyte logo „GT”. Topowy model, czyli ProCeed GT, jest wyposa¿ony w nowe sportowe fotele z mocniejszym bocznym podparciem pleców i ud. Obszyte czarn¹ skór¹ i zamszem siedzenia wersji GT maj¹ czerwone szwy. Klienci, którzy wybior¹ wersjê GT Line, równie¿ mog¹ zamówiæ fotele w stylu tych z wersji GT. Jedyn¹ widoczn¹ ró¿nic¹ miêdzy opcjonalnymi fotelami do wersji GT Line a seryjnymi w modelu GT jest kolor szwów – szary zamiast czerwonego.

P³yta pod³ogowa, na której skonstruowano ProCeeda, zapewnia du¿o miejsca dla pasa¿erów z przodu i z ty³u. Dziêki temu, ¿e pasa¿erowie z ty³u siedz¹ nieco ni¿ej ni¿ w piêciodrzwiowym hatchbacku i kombi, maj¹ podobn¹ iloœæ miejsca na nogi i nad g³ow¹ mimo ni¿szej wysokoœci nadwozia i bardziej opadaj¹cego dachu ProCeeda.

Shooting brake marki Kia dysponuje baga¿nikiem o pojemnoœci wiêkszej ni¿ w wielu typowych kombi segmentu C, a nawet w niektórych kombi klasy œredniej. Pojemnoœæ przedzia³u baga¿owego wynosi 594 litry (wg VDA), czyli jest o 50% wiêksza ni¿ pojemnoœæ baga¿nika piêciodrzwiowego Ceeda. Nisko przebiegaj¹ca dolna krawêdŸ baga¿nika w po³¹czeniu z mniejszym przeœwitem ProCeeda sprawiaj¹, ¿e za³adunek i roz³adunek auta jest bardzo ³atwy. Po z³o¿eniu siedzeñ pod³oga baga¿nika jest p³aska. W schowku pod pod³og¹ baga¿nika mo¿na schowaæ mniejsze przedmioty, baga¿nik wyposa¿ono w uchwyty do zawieszenia toreb. ProCeeda mo¿na wyposa¿yæ w pokrywê baga¿nika Smart Power Tailgate, która otwiera siê automatycznie po wykryciu kluczyka w pobli¿u tylnego zderzaka. W baga¿niku znajduje siê system szyn pod³ogowych, które u³atwiaj¹ zabezpieczenie wiêkszych przedmiotów.

Komfort jazdy i precyzja prowadzenia

Uk³ad jezdny ProCeeda doskonalono w Europie na drogach wszystkich rodzajów

ProCeed zosta³ zaprojektowany wy³¹cznie dla europejskich klientów i by³ testowany na wszystkich rodzajach dróg, które s¹ spotykane w Europie – od autostrad bez ograniczenia prêdkoœci w Niemczech, przez bardzo krête drogi w Alpach, a¿ po zat³oczone centra europejskich metropolii. ProCeeda konstruowano z za³o¿eniem, ¿e doskonale ma siê sprawdziæ w ka¿dych warunkach drogowych. Dlatego auto zapewnia jeszcze wiêksz¹ dynamikê jazdy i komfort podró¿owania ni¿ wczeœniejsze generacje Ceeda.

Ka¿da wersja silnikowa Kia ProCeed jest wyposa¿ona w niezale¿ne zawieszenie wszystkich kó³, przeciwstawiaj¹c siê w ten sposób trendowi wyznaczonemu przez konkurencyjne modele kompaktowych samochodów rodzinnych, w wypadku których za bardziej zaawansowane wielowahaczowe tylne zawieszenie trzeba sporo dop³aciæ.

Shooting brake – wyposa¿ony w ten sam rodzaj zawieszenia, jak hatchback i kombi – oferuje bardzo dobry balans miêdzy komfortem podró¿owania a precyzj¹ prowadzenia w porównaniu z innymi rodzajami nadwoziowymi Ceeda. ProCeed odznacza siê natychmiastowymi reakcjami na komendy wydawane kierownic¹, bardzo zwinnie pokonuje zakrêty i zachowuje du¿¹ stabilnoœæ nadwozia tak¿e podczas jazdy z du¿¹ prêdkoœci¹.

Zawieszenie ProCeeda – zarówno modelu GT Line, jak i GT – jest o 10 mm ni¿sze ni¿ Ceeda w wersjach hatchback i kombi. Charakterystykê sprê¿yn i amortyzatorów dostosowano do zwiêkszonych wymiarów nadwozia typu shooting brake i wiêkszego zwisu z ty³u.

ProCeed jest wyposa¿ony w ten sam rodzaj niezale¿nego zawieszenia wszystkich kó³ jak Ceed. Ró¿nica polega na nieco odmiennej charakterystyce takich elementów, jak amortyzatory, sprê¿yny, stabilizatory i uk³ad kierowniczy. Dziêki subtelnym zmianom w zawieszeniu ProCeed charakteryzuje siê wiêksz¹ zwinnoœci¹ na zakrêtach, lepsz¹ trakcj¹, szybszymi reakcjami na komendy wydawane kierownic¹ i jednoczeœnie zapewnia stabilne prowadzenie podczas jazdy z wy¿sz¹ prêdkoœci¹, którego nabywcy oczekuj¹ od samochodu w stylu shooting brake. Zawieszenie odmiany GT Line – czyli podstawowej wersji ProCeeda – dostosowano do d³u¿szego nadwozia z kabin¹ przesuniêt¹ nieco do ty³u. Sprê¿yny przedniego zawieszenia i przedni stabilizator s¹ identyczne jak w hatchbacku, natomiast sprê¿yny tylnego zawieszenia s¹ o 22 procent twardsze, a tylny stabilizator o 3 procent sztywniejszy ni¿ w Ceedzie w wersji hatchback. Na krêtych drogach ProCeed prowadzi siê bardzo pewnie i zapewnia komfortow¹ jazdê podczas d³ugich podró¿y autostrad¹.

Tuning zawieszenia 204-konnego ProCeeda GT, który oferuje znakomite osi¹gi, by³ prowadzony przez zespó³ in¿ynierów pod kierownictwem Alberta Biermana, szefa dzia³u badawczo-rozwojowego Hyundai Motor Group. Dodatkowe testy s³u¿y³y dalszej poprawie zachowania samochodu na zakrêtach w celu uzyskania jeszcze wiêkszej zwinnoœci i szybkoœci reakcji. Ostatecznie zdecydowano siê na zastosowanie o 13 procent twardszych sprê¿yn przedniego zawieszenia i o a¿ 44 procent twardszych sprê¿yn tylnego zawieszenia, aby uzyskaæ jeszcze lepsze – stabilnoœæ nadwozia i szybkoœæ reakcji. Przedni stabilizator pozosta³ taki sam jak w standardowej wersji Ceeda, dziêki czemu przednie wewnêtrzne ko³o nie traci kontaktu z nawierzchni¹ podczas bardzo dynamicznej jazdy przez zakrêty, co poprawia przyczepnoœæ i trakcjê. Tylny stabilizator jest o 6 procent sztywniejszy, dziêki czemu – przy zmianie obci¹¿enia kó³ wzd³u¿ osi samochodu – umo¿liwia przeniesienie wiêkszej masy auta na ko³a tylnej osi i ich lepszy docisk do pod³o¿a. To z kolei ogranicza tendencjê ProCeeda do podsterownoœci i pozwala uzyskaæ wiêksz¹ prêdkoœæ jazdy przez zakrêty. Efekt jest taki, ¿e ProCeed GT potrafi pokonywaæ zakrêty szybciej ni¿ hot-hatche z mocniejszymi silnikami. Jednoczeœnie, ProCeed zachowa³ komfort jazdy typowy dla samochodów klasy „gran turismo”, którym mog¹ pochwaliæ siê wszystkie modele marki Kia spod znaku GT.

ProCeed zosta³ wyposa¿ony w uk³ad kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym. Prze³o¿enie przek³adni kierowniczej wynosi 12,7:1, co przek³ada siê na tylko 2,44 obrotu ko³em kierownicy od maksymalnego skrêtu kó³ w lewo do maksymalnego skrêtu kó³ w prawo.

ProCeed GT standardowo jest wyposa¿ony w opony Michelin Pilot Sport 4, które dodatkowo poprawiaj¹ trakcjê i zwiêkszaj¹ szybkoœæ reakcji na polecenia wydawane kierownic¹.

Seryjne systemy elektronicznej kontroli stabilnoœci (ESC) i zarz¹dzanie stabilnoœci¹ samochodu (VSM) zosta³y skalibrowane specjalnie na potrzeby ProCeeda. Podobnie jak uk³ad Torque Vectoring, który wykorzystuje hamulce, aby w czasie jazdy przez zakrêty ograniczyæ tendencjê samochodu do podsterownoœci poprzez przyhamowanie wewnêtrznych kó³. Elektroniczne systemy sprawiaj¹, ¿e ProCeed jest przyjemny w prowadzeniu i bardzo przewidywalny nie tylko podczas jazdy górskimi serpentynami, na których strojono jego zawieszenie.

Jednostki napêdowe

Do napêdu shooting brake’a Kia oferuje wy³¹cznie silniki turbodo³adowane

Gama jednostek napêdowych ProCeeda sk³ada siê wy³¹cznie z turbodo³adowanych silników, które zapewniaj¹ doskona³e przyspieszenie i znakomit¹ elastycznoœæ dziêki wysokiemu maksymalnemu momentowi obrotowemu dostêpnemu w szerokim zakresie obrotów.

ProCeed w wersji GT Line jest dostêpny z trzema silnikami do wyboru. Gama silników benzynowych obejmuje popularn¹ jednostkê napêdow¹ 1.0 T-GDI (turbodo³adowan¹ i z bezpoœrednim wtryskiem paliwa), która generuje maksymaln¹ moc wynosz¹c¹ 120 KM i maksymalny moment obrotowy o wartoœci 172 Nm. ProCeed z tym silnikiem pod mask¹, wspó³pracuj¹cym z 6-biegow¹ przek³adni¹ mechaniczn¹, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,3 s. Emisja CO2 wynosi od 127 g/km (w cyklu mieszanym WLTP, samochód na 17-calowych ko³ach).

Najmocniejszym silnikiem oferowanym do wersji GT Line jest nowy, 1,4-litrowy silnik T-GDI z rodziny „Kappa”, który osi¹ga 140 KM. Dziêki turbosprê¿arce jednostka ta generuje maksymalny moment obrotowy o wartoœci 242 Nm, dostêpny w szerokim zakresie prêdkoœci obrotowej – od 1.500 do 3.200 obr./min., co znakomicie sprawdza siê w codziennym u¿ytkowaniu. ProCeed napêdzany tym silnikiem w po³¹czeniu z 6-biegow¹ przek³adni¹ mechaniczn¹ rozpêdza siê ze startu zatrzymanego do 100 km/h w 9,1 s. Emisja CO2 wynosi od 135 g/km (w cyklu mieszanym WLTP, samochód na 17-calowych ko³ach). W wersji z opcjonaln¹ 7-biegow¹ automatyczn¹ przek³adni¹ dwusprzêg³ow¹ przyspieszenie 140-konnego ProCeeda do 100 km/h wynosi 9,4 s, co przek³ada siê na emisjê dwutlenku wêgla od 137 g/km (w cyklu mieszanym WLTP, samochód na 17-calowych ko³ach).

Wszystkie trzy benzynowe jednostki napêdowe (w³¹cznie z silnikiem 1,6 l T-GDI do modelu GT, którego dane znajduj¹ siê poni¿ej) s¹ wyposa¿one w filtr cz¹stek sta³ych przeznaczony dla silników benzynowych, dziêki czemu ProCeed z zapasem spe³nia wymagania normy Euro 6d TEMP.

Do ProCeeda Kia oferuje tak¿e nowy silnik wysokoprê¿ny „Smartstream” o pojemnoœci 1,6 l z bezpoœrednim wtryskiem typu common-rail. Jednostka napêdowa „Smartstream” w lepszym stopniu ni¿ dotychczasowe silniki Diesla wykorzystuje energiê spalania oleju napêdowego. Dziêki temu lepsze osi¹gi silnika id¹ w parze z mniejsz¹ emisj¹ szkodliwych substancji i dwutlenku wêgla. Nowy silnik „Smartstream” ma zoptymalizowan¹ konstrukcjê pod wzglêdem rozmiaru i masy elementów oraz poprawiony przebieg procesu spalania, co wp³ywa na zmniejszenie zu¿ycia paliwa i poprawê osi¹gów auta. Nowy 1,6-litrowy silnik CRDi w Ceedzie i ProCeedzie jest pierwsz¹ jednostk¹ napêdow¹ typu „Smartstream” produkcji Kia i najczystszym silnikiem Diesla w historii firmy.

Silnik „Smartstream” o pojemnoœci 1,6 litra osi¹ga maksymaln¹ moc wynosz¹c¹ 136 KM i mo¿e wspó³pracowaæ zarówno z przek³adni¹ 6-biegow¹ mechaniczn¹, jak i z 7-biegow¹ automatyczn¹ dwusprzêg³ow¹. W po³¹czeniu z pierwsz¹ generuje maksymalny moment obrotowy o wartoœci 280 Nm i zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,4 s. Emisja CO2 wynosi od 125 g/km (w cyklu mieszanym WLTP, samochód na 17-calowych ko³ach). Z opcjonaln¹ 7-biegow¹ automatyczn¹ przek³adni¹ dwusprzêg³ow¹ silnik 1.6 „Smartstream” osi¹ga maksymalny moment obrotowy o wartoœci 320 Nm, co pozwala ProCeedowi na rozpêdzenie ze startu zatrzymanego do 100 km/h w 10,1 s. Emisja CO2 wynosi od 133 g/km (w cyklu mieszanym WLTP, samochód na 17-calowych ko³ach). Nowa 1,6-litrowa jednostka napêdowa CRDi jest wyposa¿ona w katalizator SCR (Selective Catalytic Reduction), który znacznie zmniejsza emisjê spalin, dziêki czemu silnik ten ju¿ dzisiaj przewy¿sza wymagania okreœlone w normie Euro 6d TEMP. Nowy silnik emituje mniej dwutlenku wêgla, cz¹stek sta³ych i NOx w porównaniu z wczeœniejszymi silnikami Diesla produkcji Kia.

ProCeed GT jest napêdzany przez 1,6-litrowy silnik T-GDI, identyczny z tym, który s³u¿y do napêdu nowego Ceeda GT. Maksymalna moc tej jednostki napêdowej wynosi 204 KM, a maksymalny moment obrotowy – 265 Nm. To najmocniejszy silnik w gamie jednostek napêdowych ProCeeda. Nowe – ProCeed GT i Ceed GT po raz pierwszy s¹ oferowane z siedmiobiegow¹ automatyczn¹ przek³adni¹ o dwóch sprzêg³ach, która mo¿e pracowaæ w trybie automatycznej lub rêcznej zmiany biegów. W tym drugim wypadku kierowca mo¿e korzystaæ z ³opatek umieszczonych przy kierownicy i wykonanych ze stopu metali lekkich.

ProCeed GT, wyposa¿ony w 6-biegow¹ przek³adniê mechaniczn¹, na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje tylko 7,6 s i osi¹ga prêdkoœæ maksymaln¹, która wynosi 230 km/h. W po³¹czeniu z siedmiobiegow¹ automatyczn¹ przek³adni¹ o dwóch sprzêg³ach ProCeed GT jest o 0,1 s szybszy podczas przyspieszenia ze startu zatrzymanego do 100 km/h, a jego prêdkoœæ maksymalna jest o 5 km/h ni¿sza ni¿ w wypadku ProCeeda z 6-biegow¹ mechaniczn¹ skrzyni¹ biegów.

Systemy zwiêkszaj¹ce bezpieczeñstwo jazdy i komfort obs³ugi

Innowacje, które u³atwiaj¹ ¿ycie oraz poprawiaj¹ komfort obs³ugi i bezpieczeñstwo

Podobnie jak Ceed, równie¿ ProCeed oferuje szerok¹ gamê innowacyjnych systemów, które sprawiaj¹, ¿e jego u¿ytkowanie jest ³atwe, a podró¿owanie – wygodniejsze i bezpieczniejsze.

System multimedialny jest dostêpny z ekranem dotykowym o przek¹tnej, do wyboru, 7 lub 8 cali. Wyœwietlacz 7-calowy jest oferowany w zestawie wy³¹cznie ze sprzêtem audio, 8-calowy – ze sprzêtem audio i nawigacj¹ z us³ugami Kia Connected, dostarczanymi przez TomTom®. System multimedialny umo¿liwia integracjê smartfonów z Apple CarPlay™ (dla iPhone 5 i nowszych) oraz Android Auto™ (dla telefonów z systemem Android w wersji 5.0 Lollipop i nowszych).

Jako opcja jest dostêpny system audio JBL Premium z technologi¹ odtwarzania muzyki Clari-Fi.

W modelach wyposa¿onych w siedmiobiegow¹ przek³adniê dwusprzêg³ow¹ kierowcy maj¹ do dyspozycji system wyboru trybu jazdy Drive Mode Select, który umo¿liwia dostosowanie parametrów pracy uk³adu napêdowego do stylu jazdy. W trybie „Normal” uk³ad napêdowy pracuje optymalnie z punktu widzenia kompromisu miêdzy osi¹gami i zu¿yciem paliwa. W trybie „Sport” szybsze s¹ reakcje silnika na gaz, a czas zmiany prze³o¿eñ – krótszy. Si³a wspomagania uk³adu kierowniczego jest mniejsza, aby lepsze by³o poczucie kontaktu kó³ z nawierzchni¹. W celu uzyskania maksymalnego przyspieszenia mo¿liwe jest wykorzystanie pe³nego zakresu prêdkoœci obrotowej silnika i zmiana biegów wtedy, gdy silnik uzyskuje maksymaln¹ moc.

Oprócz szeœciu poduszek powietrznych do wyposa¿enia seryjnego z zakresu bezpieczeñstwa nale¿¹ zaawansowane systemy asystuj¹ce, które pozwalaj¹ podró¿owaæ bardziej komfortowo i zmniejszaj¹ ryzyko kolizji. Standardowo ProCeed jest wyposa¿ony w systemy – High Beam Assist (asystent zmiany œwiate³), Driver Attention Warning (czujnik zmêczenia kierowcy), Lane Keeping Assist z Assisted Collision-Avoidance Assist (systemem utrzymywania auta na pasie ruchu z funkcj¹ awaryjnego hamowania).

ProCeed jest tak¿e dostêpny z systemem Lane Following Assist (asystentem jazdy w korku). System monitoruje pojazdy znajduj¹ce siê z przodu i wykrywa oznakowania dróg, aby utrzymaæ samochód na pasie ruchu podczas jazdy autostrad¹. System automatycznie kontroluje przyspieszanie i hamowanie oraz kieruje autem, wykorzystuj¹c w tym celu czujniki radarowe, co pozwala utrzymaæ bezpieczn¹ odleg³oœæ do poprzedzaj¹cego pojazdu. System Lane Following Assist dzia³a w zakresie prêdkoœci od 0 do 180 km/h.

Do ProCeeda Kia oferuje równie¿ systemy Smart Cruise Control z funkcj¹ Stop & Go (aktywny tempomat z funkcj¹ Stop & Go), Blind Spot Collision Warning (system ostrzegania o pojazdach znajduj¹cych siê w martwym polu widzenia lusterek), Rear Cross-Traffic Collision Warning (system ostrzegania przed kolizj¹ podczas cofania), Smart Parking Assist (system wspomagania parkowania) oraz Forward Collision-Avoidance Assist (system rozpoznawania pieszych z funkcj¹ ostrzegania kierowcy za pomoc¹ drgañ kierownicy).

Ka¿dy ProCeed jest standardowo wyposa¿ony w system zarz¹dzania stabilnoœci¹ pojazdu (VSM). System ten zapewnia stabilnoœæ auta zarówno podczas hamowania, jak i w czasie pokonywania zakrêtów, kontroluj¹c zachowanie samochodu za poœrednictwem elektronicznego uk³adu stabilizacji toru jazdy (ESC), gdy tylko stwierdzi utratê przyczepnoœci jednego z kó³.

Kia 22.01.2019


Copyrights 2017: www.millenium.pl