sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

WIADOMOÅšCI

VOLVO S 60 pierwsze jazdy prasowe

Po kwietniowym premierowym pokazie, w maju Volvo Car Poland udostêpni³o najnowsz¹ propozycjê w swojej ofercie do jazd prasowych. Podczas krótkiego briefingu poprzedzaj¹cego czêœæ praktyczn¹, podsumowano ostatni okres obecnoœci marki na rynku. Miniona dekada nale¿y bowiem do szczególnie udanych w ponad 90-cio letniej historii Volvo. W skali globalnej sprzeda¿ marki podwoi³a siê. Sytuacja w Polsce wygl¹da jeszcze lepiej, ponad 10 tyœ. sprzedanych nowych aut w ubieg³ym roku oznacza trzykrotny wzrost liczby nabywców w ci¹gu ostatniego dziesiêciolecia. Rekordowo zapowiada siê równie¿ bie¿¹cy rok, po czterech jego miesi¹cach Volvo odnotowa³o bowiem sprzeda¿ blisko 4,5 tyœ. aut co stanowi wzrost o 19% r/r. Nie dziwi wiêc nieskrywany optymizm przedstawicieli producenta zwi¹zany debiutem III ods³ony S60. Sedan segmentu D uzupe³nia wprowadzan¹ konsekwentnie od kilku lat now¹ linie stylistyczn¹ spod znaku „m³ota Thora”.

Wyj¹tkowoœæ nowej S „szeœædziesi¹tki” to nie tylko fakt, i¿ jako pierwszy model producenta z Göteborga powstaje ona w pierwszej w USA, nowej fabryce w Charleston w Karolinie Po³udniowej. Analiza sprzeda¿y w segmencie samochodów klasy œredniej marek premium, jednoznacznie wskazuje na dominuj¹cy udzia³ silników benzynowych oraz rosn¹cy tych z napêdem alternatywnym. To w³aœnie te trendy na rynku sk³oni³y zarz¹dzaj¹cych mark¹ do zaoferowania po raz pierwszy, modelu napêdzanego tylko przez silniki benzynowe. Bêd¹ to odmiany dwulitrowej jednostki, w pierwszej kolejnoœci T4 (190KM) oraz T5 (250KM) uzupe³nione jeszcze w tym roku o te znane z wersji kombi, 310-konn¹ - T6 oraz T8, która w technologii hybrid plug-in oferuje ³¹czn¹ moc 390 KM. Wszystkie skonfigurowane z 8-stopniow¹ automatyczn¹ skrzyni¹ biegów Geartronic. W najbli¿szej przysz³oœci do sprzeda¿y trafi¹ równie¿ kolejne odmiany hybrydowych jednostek napêdowych.

Wzrost rozstawu osi do 2872 mm pozwoli³ zwiêkszyæ przestrzeñ na nogi w pierwszym rzêdzie do 1074 mmm. Równie¿ pojemnoœæ baga¿nika wros³a o prawie 15% do 442 litrów. Jak przysta³o na Volvo bezpieczeñstwo kierowcy i pasa¿erów s¹ nieod³¹cznym priorytetem. Lista systemów z zakresu bezpieczeñstwa czynnego i biernego dostêpna w standardzie obejmuje blisko 40 pozycji. Znajduj¹ siê na niej równie¿ te zastosowane w produktach szwedzkiego koncernu po raz pierwszy na œwiecie: Oncoming Mitigation by Braking - funkcja ³agodzenia poprzez hamowanie, skutków zderzenia z pojazdem nadje¿d¿aj¹cym z przeciwka oraz system zwalniania peda³u hamulca podczas zderzeñ czo³owych. Nowoœci¹ w Volvo jest system Car2Car Communication pozwalaj¹cy na automatyczne lokalne informowanie innych kierowców marki o stwierdzonych przez systemy bezpieczeñstwa zagro¿eniach, niebezpiecznych lub nietypowych sytuacjach.

Jak podkreœla producent wra¿enia z jazdy i komfort by³y dominuj¹cymi za³o¿eniami podczas projektowania samochodu. Zaproponowany przebieg trasy testowej umo¿liwi³ weryfikacjê powy¿szych. Jazda w porannym ruchu miejskim pozwoli³a uwolniæ dynamiczne mo¿liwoœci udostêpnionych T „pi¹tek”. Podczas nastêpnego etapu, obejmuj¹cego przejazd autostrad¹, dominowa³o poczucie komfortu i przewidywalnoœci samochodu w sytuacjach wynikaj¹cych z jazdy z maksymalnymi dozwolonymi prêdkoœciami. Swój drapie¿ny pazur Volvo pokaza³o na torze doskonalenia techniki jazdy. Wykreowane sytuacje awaryjnego hamowania oraz pokonywania ³uku na mokrej nawierzchni pozwoli³y po pierwsze zapoznaæ siê z dzia³aniem oferowanych systemów bezpieczeñstwa, a po drugie krytycznie spojrzeæ na w³asne umiejêtnoœci. Nastêpny etap pobytu na torze to optymalizacja drogi przejazdu i czerpanie przyjemnoœci ze sportowej jazdy „cywilnym” samochodem. Konfiguracja trasy nie by³a wiêc przypadkowa. Wszystkie jej etapy pozwala³y na odkrycie kolejnych „twarzy” S60. Samochodu, który sprawdza siê w ka¿dych warunkach na drogach publicznych a ponadto oferuje coœ wiêcej czego bezpiecznie doœwiadczyæ mo¿na tylko na przygotowanych obiektach.

W pierwszym etapie do polskiego klienta trafi¹ pojazdy limitowanej serii First Edition w wersji wyposa¿enia Inscription oraz R-Design. W standardzie której producent oferuje m.in. : 18 calowe ko³a, tapicerkê pó³skórzan¹ Nappa, dwustrefow¹ klimatyzacjê automatyczn¹, œwiat³a LED (pe³ne), tempomat, czujniki parkowania przód/ty³, elektrycznie regulowany fotel kierowcy, el. przyciemniane i sk³adane lusterka, nawigacjê Sensus, Apple car play/Android auto, nag³oœnienie High Performance, systemy City Safety, Lane Keeping Aid, Road Sign Information, wspomniany ju¿ Slippery Road/Hazard Light- Car2Car Comm., Oncoming Lane Mitigation, Volvo On Call, 2 z³¹cza USB + Bluetooth. Nowe wcielenie S60 w wariancie napêdu T4 FWD 190KM dostêpne jest od 165 000 PLN. Mocniejsza odmiana T5 FWD 250KM to wydatek rzêdu 178 650 PLN. Uzupe³niaj¹cy ofertê w pierwszym etapie sprzeda¿y napêd T5 AWD 250KM wyceniono na 188 650PLN. Dostêpna d³uga lista opcjonalnego wyposa¿enia obejmuje przede wszystkim mo¿liwoœci personalizacji z zakresu wykoñczenia wnêtrza i designerskich dodatków. Bezpieczeñstwo i komfort zapewnione s¹ w standardzie.

Pozytywny odbiór marki na polskim rynku potwierdza równie¿ wysoka wartoœæ rezydualna. Nowe S60 po 3 latach eksploatacji i przebiegu 90kkm zachowa niemal¿e 55% wartoœci nowego samochodu. Mniej intensywna eksploatacja na poziomie 15tyœ rocznie, typowa dla indywidualnego kierowcy, pozwala na utrzymanie w tym samych okresie 59,1% ceny zakupu.

Tekst: Cezary Spycha³a INFO-EKSPERT
Zdjêcia: Volvo Car Poland

21.05.2019

>

Copyrights 2017: www.millenium.pl