sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

PL EN RUS
WIADOMOŚCI

Strategia Audi S TDI: Zwinność na długich trasach

Wydajny silnik wysokoprężny, idealny na długie trasy i konsekwentnie zelektryfikowany. W modelach typu S, Audi wykorzystuje zalety napędu TDI i elektryfikacji. Modele Audi S4, S5, S6, S7 i SQ5 pojawią się na rynku wyposażone w jednostkę napędową V6 TDI, 48-woltowy system mild-hybrid oraz w napędzaną elektrycznie sprężarkę. Maksymalny moment obrotowy 700 Nm oraz moc wyjściowa sięgająca 257 kW (349 KM) sprawiają, że modele typu S mają na długich trasach wystarczającą moc, przy jednocześnie niskim zużyciu paliwa i znacznym zasięgu. Ich wyjątkowa zwinność sprawia, że dla wielu klientów nastawionych na osiągi, są one samochodami pierwszego wyboru. Nowe moduły zawieszenia, na przykład dynamiczny układ czterech kół skrętnych oraz robiąca wrażenie stylistyka sprawiają, że modele Audi S6 i S7 Sportback prezentują się na drodze mocno i imponująco.

We wszystkich sytuacjach drogowych, od sportowego prowadzenia na krętych górskich drogach, po długie odcinki jazdy autostradowej czy codzienne dojazdy do pracy, modele Audi S TDI łączą w sobie wyjątkową zwinność, błyskawiczne zwiększanie mocy i dużą siłę ciągu z niskim zużyciem paliwa i dużym zasięgiem. Interakcja wysokoobrotowego silnika 3.0 V6 TDI z zasilaną elektrycznie sprężarką (EAV) oraz 48-woltowy system hybrydowy mild-hybrid, dają po temu idealne podstawy.

Płynne dostarczanie mocy i poczucie sportowej jazdy

Dzięki trzylitrowej jednostce napędowej V6 TDI, z zaledwie 2500 obr./min generującej maksymalny moment obrotowy 700 Nm, szybko reagującej sprężarce z napędem elektrycznym (EAV) i zasilającemu ją 48-woltowemu głównemu układowi elektrycznemu, wysoka moc układu napędowego jest dostępna w szerokim zakresie prędkość obrotowych silnika. Wynik: natychmiastowe reakcja już przy minimalnych obrotach i duży, stały przyrost mocy aż do 3100 obr./min. Ponadto w połączeniu z 48-woltowym systemem hybrydowym mild-hybrid, silnik V6 TDI oferuje bezkonkurencyjny zasięg: na przykład S6 Limousine ze zbiornikiem o pojemności 73 l., może przejechać na jednym zbiorniku paliwa około 1170 km, odnotowując spalanie rzędu ok. 6,2 l/100 km.

Modele Audi S TDI z segmentów średniego i wyższego-średniego dają klientom szeroką gamę wyboru obejmującą pojazdy w całym spektrum wydajności: od wyraziście sportowych do komfortowych, gdzie komfort postrzegany jest z punktu widzenia ogólnej koncepcji, układu napędowego i wyposażenia. To czyni je pojazdami idealnymi do odbywania długich podróży, a jednocześnie autami ze sportowym zacięciem. S4 i S5 to dynamicznie przyspieszające pojazdy segmentu D, S6 to mocna, biznesowa limuzyna, S6 Avant to elegancki wariant kombi, a S7 Sportback ma charyzmę czterodrzwiowego Gran Turismo. Nowo zaprezentowana druga generacja SQ5 TDI wpisuje się z kolei w tradycję praktycznych, mocnych SUV-ów.

Uderzenie momentu obrotowego: 700 Nm pochodzących z jednostki V6 TDI, turbosprężarki, EAV oraz z 48-woltowego systemu elektrycznego

Modele S TDI czerpią z udanej koncepcji SQ7 TDI, jednak w połączeniu z silnikiem V6 idą jeszcze o krok dalej. Duży, sportowy SUV był pierwszym Audi wyposażonym seryjnie w elektrycznie napędzaną sprężarkę EAV. Sprężarka ta gwarantuje szybki wzrost momentu obrotowego podczas przyspieszania. To samo rozwiązanie zastosowano w nowych modelach S. Dla uzyskania jeszcze krótszego czasu reakcji, sprężarka EAV została w nich przeniesiona tuż obok silnika. Gwarantuje to uzyskanie krótszych i bardziej bezpośrednich ścieżek przepływu gazów i jeszcze większą wydajność. Interakcja sprężarki elektrycznej i turbosprężarki umożliwia natychmiastową reakcję i świetne przyspieszenie we wszystkich sytuacjach drogowych.

Sprężarka elektryczna jest zasilana z 48-woltowego układu hybrydowego mild-hybrid, co oznacza, że w prawie każdej sytuacji dostępna jest tu wystarczająca moc energii elektrycznej. Inaczej niż w przypadku konwencjonalnej turbosprężarki, jest ona uruchamiana wyłącznie za pomocą zasilania elektrycznego. Ma bardzo krótki czas reakcji: około 250 milisekund. Kombinacja elektrycznie napędzanej sprężarki i turbosprężarki, w zakresie od 2500 do 3100 obr./min daje natychmiastowy, równy wzrost momentu obrotowego do maksymalnie 700 Nm. Kierowca ma poczucie płynnego dostarczania mocy i sportowej jazdy, nawet przy niskiej prędkości obrotowej silnika.

Audi po raz pierwszy połączyło tu 48-woltowy główny system elektryczny ze sprężarką elektryczną i silnikiem V TDI. Zestawienie sprężarki z napędem elektrycznym i systemu hybrydowego mild-hybrid (MHEV) w ten wysokowydajny główny system elektryczny, jest potwierdzeniem kolejnego kroku w kierunku szeroko zakrojonej elektryfikacji marki. Sprężarka elektryczna zwiększa osiągi, a system MHEV pomaga zmniejszyć zużycie paliwa. W zakresie prędkości od 55 do 160 km/h, samochód może nawet przez 40 sekund żeglować z wyłączonym silnikiem. Podczas hamowania rekuperacyjnego maksymalna moc wyjściowa wynosi 8 kW. Ponieważ system hybrydowy mild-hybrid jest połączony z układem czujników pojazdu, zużycie paliwa w modelach S w realnych warunkach jazdy spadło nawet o 0,4 l/100 km.

Trzylitrową jednostkę napędową V6 TDI opracowano z myślą o wysokiej dynamice modeli S i pod wieloma względami dostosowano do zwiększonej mocy wyjściowej. Aluminiowe tłoki są teraz bardziej odporne na wysokie temperatury, zmodyfikowane zostały korbowody i wał korbowy, głowice zoptymalizowano jeśli chodzi o ich chłodzenie oraz powiększono pompy oleju i płynu chłodzącego. W sumie, te i inne adaptacje techniczne zapewniają o wiele większą wydajność. Dzięki wyjątkowej koncepcji połączenia mocnego silnika wysokoprężnego V6 i zelektryfikowanego napędu, modele S TDI charakteryzują się ogromnym zasięgiem.

Wszystkie Audi S TDI homologowane są zgodnie z normą emisji spalin Euro 6d temp. System wtrysku paliwa Common Rail wtryskuje paliwo przez ośmiootworowe dysze, pod ciśnieniem nawet 2500 barów. Tak osiągane wysokie ciśnienie wtrysku umożliwia dokładne rozpylenie oraz efektywne i ubogie w szkodliwe substancje spalanie. W zorientowanych na wysoką moc silnikach Diesla, komponent oczyszczający spaliny zawiera dwa zintegrowane z podzespołem silnika duże, współdziałające ze sobą moduły. Katalizator NOC (NOx-Oxidation Catalyst) magazynuje tlenki azotu, aż do swojego całkowitego wypełnienia. Oczyszczanie odbywa się poprzez wzbogacanie mieszanki. W celu zmniejszenia związanego z tym zwiększonego zużycia paliwa, katalizator NOC jest aktywny przede wszystkim w niskich temperaturach spalin. Po osiągnięciu właściwej temperatury pracy, za przemianę NOx podczas jazdy po autostradzie lub poza terenem zabudowanym (np. w średnim zakresie prędkości obrotowej silnika) odpowiada drugi element — filtr cząstek stałych oleju napędowego powlekany SCR.

Dla kierowców lubiących sportową jazdę, miłośników stylistyki i komfortu: zawieszenie, prezencja i wyposażenie

Modele S TDI są stworzone do dynamicznego pokonywania zakrętów na autostradach i w długich trasach. Świadczy o tym nie tylko układ napędowy, ale również układ kierowniczy i zawieszenie. Zaawansowane rozwiązania techniczne zawieszenia gwarantują zwiększoną dynamikę skrętów. W modelach S6 i S7 standardem jest zawieszenie S Sport z układem regulacji tłumienia. Opcjonalnie dostępne jest również bardziej komfortowo zestrojone, adaptacyjne zwieszenie pneumatyczne. Sportowe zawieszenie sprężynowo-pneumatyczne jest standardowo montowane w SQ5.

Na życzenie, zamiast standardowego układu wspomagania kierownicy w S4 i S5 oraz progresywnego układu kierowniczego w S6 i S7, Audi może zamontować dynamiczny układ kierowniczy dostosowujący swe przełożenie do prędkości jazdy. Układ ten standardowo montowany jest w modelu SQ5. Dynamiczny układ czterech kół skrętnych dostępny jest opcjonalnie w modelach Audi S6 i S7. Modele klasy wyższej-średniej można zamówić z lekkimi, odpornymi na ścieranie ceramicznymi tarczami hamulcowymi z włókna węglowego, które zapewniają maksymalne hamowanie nawet przy bardzo dużym obciążeniu. We wszystkich modelach S TDI, za przenoszenie mocy odpowiada ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic oraz stały napęd na cztery koła quattro. Opcjonalnie, samochód wyposażyć można również w mechanizm różnicowy quattro sport, aktywnie, zgodnie z potrzebą przenoszący moc między tylnymi kołami i zapewniający jeszcze większą zwinność podczas dynamicznego pokonywania zakrętów.

Stylistyka modeli S podkreśla ich sportowy i elegancki charakter. Robiąca wrażenie stylistyka zewnętrzna i wyraźnie sportowe wnętrze sprawiają, że samochód natychmiast przyciąga uwagę. Atrakcyjną koncepcję stylistyczną dopełnia szeroki zakres standardowego wyposażenia. W modelach S6 Limousine, S6 Avant i S7 Sportback do wyposażenia standardowego należą Audi virtual cockpit i wysokiej klasy system infotainment MMI Navigation plus.

Audi 28-05-2019


Copyrights 2017: www.millenium.pl