sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

WIADOMOÅšCI

Strategia Audi S TDI: Zwinnoœæ na d³ugich trasach

Wydajny silnik wysokoprê¿ny, idealny na d³ugie trasy i konsekwentnie zelektryfikowany. W modelach typu S, Audi wykorzystuje zalety napêdu TDI i elektryfikacji. Modele Audi S4, S5, S6, S7 i SQ5 pojawi¹ siê na rynku wyposa¿one w jednostkê napêdow¹ V6 TDI, 48-woltowy system mild-hybrid oraz w napêdzan¹ elektrycznie sprê¿arkê. Maksymalny moment obrotowy 700 Nm oraz moc wyjœciowa siêgaj¹ca 257 kW (349 KM) sprawiaj¹, ¿e modele typu S maj¹ na d³ugich trasach wystarczaj¹c¹ moc, przy jednoczeœnie niskim zu¿yciu paliwa i znacznym zasiêgu. Ich wyj¹tkowa zwinnoœæ sprawia, ¿e dla wielu klientów nastawionych na osi¹gi, s¹ one samochodami pierwszego wyboru. Nowe modu³y zawieszenia, na przyk³ad dynamiczny uk³ad czterech kó³ skrêtnych oraz robi¹ca wra¿enie stylistyka sprawiaj¹, ¿e modele Audi S6 i S7 Sportback prezentuj¹ siê na drodze mocno i imponuj¹co.

We wszystkich sytuacjach drogowych, od sportowego prowadzenia na krêtych górskich drogach, po d³ugie odcinki jazdy autostradowej czy codzienne dojazdy do pracy, modele Audi S TDI ³¹cz¹ w sobie wyj¹tkow¹ zwinnoœæ, b³yskawiczne zwiêkszanie mocy i du¿¹ si³ê ci¹gu z niskim zu¿yciem paliwa i du¿ym zasiêgiem. Interakcja wysokoobrotowego silnika 3.0 V6 TDI z zasilan¹ elektrycznie sprê¿ark¹ (EAV) oraz 48-woltowy system hybrydowy mild-hybrid, daj¹ po temu idealne podstawy.

P³ynne dostarczanie mocy i poczucie sportowej jazdy

Dziêki trzylitrowej jednostce napêdowej V6 TDI, z zaledwie 2500 obr./min generuj¹cej maksymalny moment obrotowy 700 Nm, szybko reaguj¹cej sprê¿arce z napêdem elektrycznym (EAV) i zasilaj¹cemu j¹ 48-woltowemu g³ównemu uk³adowi elektrycznemu, wysoka moc uk³adu napêdowego jest dostêpna w szerokim zakresie prêdkoœæ obrotowych silnika. Wynik: natychmiastowe reakcja ju¿ przy minimalnych obrotach i du¿y, sta³y przyrost mocy a¿ do 3100 obr./min. Ponadto w po³¹czeniu z 48-woltowym systemem hybrydowym mild-hybrid, silnik V6 TDI oferuje bezkonkurencyjny zasiêg: na przyk³ad S6 Limousine ze zbiornikiem o pojemnoœci 73 l., mo¿e przejechaæ na jednym zbiorniku paliwa oko³o 1170 km, odnotowuj¹c spalanie rzêdu ok. 6,2 l/100 km.

Modele Audi S TDI z segmentów œredniego i wy¿szego-œredniego daj¹ klientom szerok¹ gamê wyboru obejmuj¹c¹ pojazdy w ca³ym spektrum wydajnoœci: od wyraziœcie sportowych do komfortowych, gdzie komfort postrzegany jest z punktu widzenia ogólnej koncepcji, uk³adu napêdowego i wyposa¿enia. To czyni je pojazdami idealnymi do odbywania d³ugich podró¿y, a jednoczeœnie autami ze sportowym zaciêciem. S4 i S5 to dynamicznie przyspieszaj¹ce pojazdy segmentu D, S6 to mocna, biznesowa limuzyna, S6 Avant to elegancki wariant kombi, a S7 Sportback ma charyzmê czterodrzwiowego Gran Turismo. Nowo zaprezentowana druga generacja SQ5 TDI wpisuje siê z kolei w tradycjê praktycznych, mocnych SUV-ów.

Uderzenie momentu obrotowego: 700 Nm pochodz¹cych z jednostki V6 TDI, turbosprê¿arki, EAV oraz z 48-woltowego systemu elektrycznego

Modele S TDI czerpi¹ z udanej koncepcji SQ7 TDI, jednak w po³¹czeniu z silnikiem V6 id¹ jeszcze o krok dalej. Du¿y, sportowy SUV by³ pierwszym Audi wyposa¿onym seryjnie w elektrycznie napêdzan¹ sprê¿arkê EAV. Sprê¿arka ta gwarantuje szybki wzrost momentu obrotowego podczas przyspieszania. To samo rozwi¹zanie zastosowano w nowych modelach S. Dla uzyskania jeszcze krótszego czasu reakcji, sprê¿arka EAV zosta³a w nich przeniesiona tu¿ obok silnika. Gwarantuje to uzyskanie krótszych i bardziej bezpoœrednich œcie¿ek przep³ywu gazów i jeszcze wiêksz¹ wydajnoœæ. Interakcja sprê¿arki elektrycznej i turbosprê¿arki umo¿liwia natychmiastow¹ reakcjê i œwietne przyspieszenie we wszystkich sytuacjach drogowych.

Sprê¿arka elektryczna jest zasilana z 48-woltowego uk³adu hybrydowego mild-hybrid, co oznacza, ¿e w prawie ka¿dej sytuacji dostêpna jest tu wystarczaj¹ca moc energii elektrycznej. Inaczej ni¿ w przypadku konwencjonalnej turbosprê¿arki, jest ona uruchamiana wy³¹cznie za pomoc¹ zasilania elektrycznego. Ma bardzo krótki czas reakcji: oko³o 250 milisekund. Kombinacja elektrycznie napêdzanej sprê¿arki i turbosprê¿arki, w zakresie od 2500 do 3100 obr./min daje natychmiastowy, równy wzrost momentu obrotowego do maksymalnie 700 Nm. Kierowca ma poczucie p³ynnego dostarczania mocy i sportowej jazdy, nawet przy niskiej prêdkoœci obrotowej silnika.

Audi po raz pierwszy po³¹czy³o tu 48-woltowy g³ówny system elektryczny ze sprê¿ark¹ elektryczn¹ i silnikiem V TDI. Zestawienie sprê¿arki z napêdem elektrycznym i systemu hybrydowego mild-hybrid (MHEV) w ten wysokowydajny g³ówny system elektryczny, jest potwierdzeniem kolejnego kroku w kierunku szeroko zakrojonej elektryfikacji marki. Sprê¿arka elektryczna zwiêksza osi¹gi, a system MHEV pomaga zmniejszyæ zu¿ycie paliwa. W zakresie prêdkoœci od 55 do 160 km/h, samochód mo¿e nawet przez 40 sekund ¿eglowaæ z wy³¹czonym silnikiem. Podczas hamowania rekuperacyjnego maksymalna moc wyjœciowa wynosi 8 kW. Poniewa¿ system hybrydowy mild-hybrid jest po³¹czony z uk³adem czujników pojazdu, zu¿ycie paliwa w modelach S w realnych warunkach jazdy spad³o nawet o 0,4 l/100 km.

Trzylitrow¹ jednostkê napêdow¹ V6 TDI opracowano z myœl¹ o wysokiej dynamice modeli S i pod wieloma wzglêdami dostosowano do zwiêkszonej mocy wyjœciowej. Aluminiowe t³oki s¹ teraz bardziej odporne na wysokie temperatury, zmodyfikowane zosta³y korbowody i wa³ korbowy, g³owice zoptymalizowano jeœli chodzi o ich ch³odzenie oraz powiêkszono pompy oleju i p³ynu ch³odz¹cego. W sumie, te i inne adaptacje techniczne zapewniaj¹ o wiele wiêksz¹ wydajnoœæ. Dziêki wyj¹tkowej koncepcji po³¹czenia mocnego silnika wysokoprê¿nego V6 i zelektryfikowanego napêdu, modele S TDI charakteryzuj¹ siê ogromnym zasiêgiem.

Wszystkie Audi S TDI homologowane s¹ zgodnie z norm¹ emisji spalin Euro 6d temp. System wtrysku paliwa Common Rail wtryskuje paliwo przez oœmiootworowe dysze, pod ciœnieniem nawet 2500 barów. Tak osi¹gane wysokie ciœnienie wtrysku umo¿liwia dok³adne rozpylenie oraz efektywne i ubogie w szkodliwe substancje spalanie. W zorientowanych na wysok¹ moc silnikach Diesla, komponent oczyszczaj¹cy spaliny zawiera dwa zintegrowane z podzespo³em silnika du¿e, wspó³dzia³aj¹ce ze sob¹ modu³y. Katalizator NOC (NOx-Oxidation Catalyst) magazynuje tlenki azotu, a¿ do swojego ca³kowitego wype³nienia. Oczyszczanie odbywa siê poprzez wzbogacanie mieszanki. W celu zmniejszenia zwi¹zanego z tym zwiêkszonego zu¿ycia paliwa, katalizator NOC jest aktywny przede wszystkim w niskich temperaturach spalin. Po osi¹gniêciu w³aœciwej temperatury pracy, za przemianê NOx podczas jazdy po autostradzie lub poza terenem zabudowanym (np. w œrednim zakresie prêdkoœci obrotowej silnika) odpowiada drugi element — filtr cz¹stek sta³ych oleju napêdowego powlekany SCR.

Dla kierowców lubi¹cych sportow¹ jazdê, mi³oœników stylistyki i komfortu: zawieszenie, prezencja i wyposa¿enie

Modele S TDI s¹ stworzone do dynamicznego pokonywania zakrêtów na autostradach i w d³ugich trasach. Œwiadczy o tym nie tylko uk³ad napêdowy, ale równie¿ uk³ad kierowniczy i zawieszenie. Zaawansowane rozwi¹zania techniczne zawieszenia gwarantuj¹ zwiêkszon¹ dynamikê skrêtów. W modelach S6 i S7 standardem jest zawieszenie S Sport z uk³adem regulacji t³umienia. Opcjonalnie dostêpne jest równie¿ bardziej komfortowo zestrojone, adaptacyjne zwieszenie pneumatyczne. Sportowe zawieszenie sprê¿ynowo-pneumatyczne jest standardowo montowane w SQ5.

Na ¿yczenie, zamiast standardowego uk³adu wspomagania kierownicy w S4 i S5 oraz progresywnego uk³adu kierowniczego w S6 i S7, Audi mo¿e zamontowaæ dynamiczny uk³ad kierowniczy dostosowuj¹cy swe prze³o¿enie do prêdkoœci jazdy. Uk³ad ten standardowo montowany jest w modelu SQ5. Dynamiczny uk³ad czterech kó³ skrêtnych dostêpny jest opcjonalnie w modelach Audi S6 i S7. Modele klasy wy¿szej-œredniej mo¿na zamówiæ z lekkimi, odpornymi na œcieranie ceramicznymi tarczami hamulcowymi z w³ókna wêglowego, które zapewniaj¹ maksymalne hamowanie nawet przy bardzo du¿ym obci¹¿eniu. We wszystkich modelach S TDI, za przenoszenie mocy odpowiada oœmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic oraz sta³y napêd na cztery ko³a quattro. Opcjonalnie, samochód wyposa¿yæ mo¿na równie¿ w mechanizm ró¿nicowy quattro sport, aktywnie, zgodnie z potrzeb¹ przenosz¹cy moc miêdzy tylnymi ko³ami i zapewniaj¹cy jeszcze wiêksz¹ zwinnoœæ podczas dynamicznego pokonywania zakrêtów.

Stylistyka modeli S podkreœla ich sportowy i elegancki charakter. Robi¹ca wra¿enie stylistyka zewnêtrzna i wyraŸnie sportowe wnêtrze sprawiaj¹, ¿e samochód natychmiast przyci¹ga uwagê. Atrakcyjn¹ koncepcjê stylistyczn¹ dope³nia szeroki zakres standardowego wyposa¿enia. W modelach S6 Limousine, S6 Avant i S7 Sportback do wyposa¿enia standardowego nale¿¹ Audi virtual cockpit i wysokiej klasy system infotainment MMI Navigation plus.

Audi 28-05-2019


Copyrights 2017: www.millenium.pl