sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

WIADOMOÅšCI

Matrycowe reflektory diodowe IQ.LIGHT w Passacie

Dziêki zastosowaniu charakterystycznych dla klasy premium rozwi¹zañ technologicznych zrzeszonych pod nazw¹ IQ Drive (takich jak: odpowiadaj¹cy za czêœciowo autonomiczn¹ jazdê system Travel Assist, adaptacyjny tempomat z wyprzedzaj¹c¹ regulacj¹ prêdkoœci jazdy czy funkcja Emergency Steering Assist zapewniaj¹ca wiêksze bezpieczeñstwo manewru omijania), Nowy Passat umacniania siê na pozycji niedoœcignionego lidera w swoim segmencie. Na szczególn¹ uwagê zas³uguje tak¿e technologia zastosowana w LED-owych reflektorach matrycowych IQ. LIGHT.

Reflektory LED Matrix (IQ.LIGHT) pozwalaj¹ na m.in. interaktywne sterowanie strumieniem œwiat³a, przez co jazda noc¹ staje siê bardziej komfortowa i bezpieczna. Za poœrednictwem 44 diod nale¿¹cych do dwóch systemów projekcyjnych mo¿na realizowaæ ró¿ne, tak¿e interaktywne funkcje. Sterownik, który to umo¿liwia wykorzystuje sygna³y z kamery umieszczonej z przodu samochodu, cyfrowe mapy systemu nawigacyjnego, sygna³y GPS, informacje o k¹cie odchylenia kierownicy oraz dane o aktualnej prêdkoœci jazdy. Dziêki nim w u³amku sekundy i z ogromn¹ precyzj¹ sterownik w³¹cza poszczególne diody, aby jak najlepiej oœwietli³y drogê.

W reflektorach LED IQ.LIGHT œwiat³a drogowe i mijania powstaj¹ jako wynik dzia³ania dwóch systemów projekcyjnych. Wewnêtrzny modu³ sk³ada siê z siedmiu diod LED zapewniaj¹cych podstawowe oœwietlenie; piêæ kolejnych diod wytwarza dodatkowe œwiat³o. Modu³ zewnêtrzny to interaktywny reflektor matrycowy, zwany tak¿e modu³em pikselowym. Œwiat³o emituj¹ w nim 32 diody, z których ka¿d¹ mo¿na w³¹czaæ osobno i które umieszczono na specjalnej p³ytce. Tworz¹ one diodow¹ matrycê. Œwiat³o kierunkowskazów, do jazdy dziennej oraz postojowe tak¿e jest emitowane przez diody. LED-y kierunkowskazów – rozb³yskuj¹ce kolejno od œrodka ku krawêdziom reflektora – tworz¹ w¹ski pas w jego górnej czêœci. W zewnêtrznej czêœci pod obudow¹ reflektora znajduje siê logo IQ. LIGHT, dziêki któremu mo¿na poznaæ, ¿e s¹ to reflektory matrycowe.

Za poœrednictwem Dynamic Light Assist kierowca uruchamia automatyczne œwiat³a drogowe, popychaj¹c w tym celu do przodu dŸwigienkê po lewej stronie kierownicy. Ca³a reszta, a wiêc œwiat³a mijania, funkcja zapobiegaj¹ca oœlepianiu innych uczestników ruchu, œwiat³a do jazdy w mieœcie czy te¿ te u¿ywane na autostradzie uruchamiaj¹ siê automatycznie.

LED-y s¹ seryjnie stosowane równie¿ w nowych tylnych lampach Passata. Ich kszta³t, a tak¿e niepowtarzalny uk³ad diod sprawiaj¹, ¿e tak¿e w nocy Passata nie da siê pomyliæ z innym autem. W najbogatszej wersji LED-owych lamp diody uk³adaj¹ siê we wzór szeœciu tzw. skrzyde³. S¹ one obramowane diodowymi paskami tworz¹cymi œwiat³a obrysowe (u góry, u do³u i na zewn¹trz) oraz przez pas diod tworz¹cych kierunkowskaz (na samej górze). Trzy „skrzyd³a” w funkcji œwiate³ pozycyjnych s¹ u³o¿one d³u¿szym bokiem na dó³, a trzy w funkcji œwiate³ hamowania – w górê. Jeœli kierowca naciœnie peda³ hamulca wy³¹cz¹ siê trzy „skrzyd³a” tworz¹ce tylne œwiat³a, a w³¹cz¹ te trzy, które tworz¹ œwiat³a „stop” – dziêki temu powstaje doskonale widoczny efekt „mrugania”.

Diody LED zastosowano ju¿ w podstawowej wersji nowego Passata. W seryjnym reflektorze œwiat³a mijania i drogowe, a tak¿e te do jazdy dziennej i postojowe s¹ realizowane przez diody emituj¹ce jasne bia³e œwiat³o. Œwiat³a przeciwmg³owe i te umieszczone w zderzaku i doœwietlaj¹ce zakrêty tak¿e zawieraj¹ elementy technologii LED. W tylnych lampach znajduj¹ siê wy³¹cznie diody.Podobnie jak matrycowe reflektory, równie¿ tylne lampy diodowe w swojej najbogatszej wersji maj¹ kierunkowskaz, którego diody zapalaj¹ siê kolejno wywo³uj¹c charakterystyczny efekt wizualny.

Volkswagen 03-07-2019


Copyrights 2017: www.millenium.pl