sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

WIADOMOÅšCI

Nowa Skoda Fabia 1.0 TSI 110 KM – odœwie¿ony przebój

Fabia trzeciej generacji swoj¹ premierê mia³a w 2014 roku na targach w Pary¿u. Styliœci projektuj¹c nadwozie, wzorowali siê na koncepcyjnym modelu VisionC, co prze³o¿y³o siê na ca³kiem ciekawy efekt koñcowy. Podwozie to p³yta pod³ogowea PQ25 koncernu Volkswagena. W 2018 roku auto przesz³o face lifting, a z gamy zniknê³y silniki diesla. Przy okazji wprowadzono kilka zmian, które maj¹ poprawiæ komfort u¿ytkowania na co dzieñ.

Samochód który otrzyma³em do testu, by³ bardzo bogato wyposa¿ony. Nigdy wczeœniej nie widzia³em tak doposa¿onego egzemplarza Fabii, co wybudzi³o we mnie du¿e zainteresowanie. Pierwsze na co zwróci³em uwagê, to doœæ du¿e felgi, i krótki rozstaw osi. Pomyœla³em, ¿e prze³o¿y siê to negatywnie na komfort jazdy, ale w rzeczywistoœci by³o nieco inaczej. Zawieszenie bardzo sprawnie wybiera³o nierównoœci, pracowa³o cicho, a samochód prowadzi³ siê stabilnie i precyzyjnie, nawet przy prêdkoœciach autostradowych.

Pod mask¹ testowanej Fabii, zamontowany by³ trzycylindrowy, litrowy silnik o mocy 110 KM, skonfigurowany z manualn¹ skrzyni¹ biegów – jej praca jest odpowiednia, jednak uwa¿am, ¿e warto dop³aciæ i kupiæ DSG. Jednostka napêdowa pozwala na sprawne poruszanie siê zarówno w mieœcie jak i w trasie, dodatkowo ma (jak na trzycilindrowca) przyjemny dŸwiêk. Spalanie - przyzwoite, œrednia z pêtli testowej to 6,8 litra na 100 km, a najni¿sze zanotowane to 4,6 litra na 100 km - nie przekraczaj¹c 90 km/h.

Wygoda obs³ugi, czytelnoœæ i minimalizm, to cechy charakterystyczne wnêtrza nowej Skody Fabii, u¿yte materia³y wykoñczeniowe s¹ dobrej jakoœci, wszystko solidnie zmontowano, co niestety nie jest takie oczywiste w dzisiejszych samochodach. Za to marce nale¿y siê du¿y plus. Miejsca w przedniej czêœci auta nie powinno zabrakn¹æ, nieco inaczej sytuacja wygl¹da z ty³u. W momencie kiedy kierowca jest doœæ wysoki, pasa¿erom tylnej kanapy mo¿e brakowaæ miejsca na nogi, lekarstwem na t¹ sytuacjê jest wypracowanie wzajemnego kompromisu. Sama kabina jest doœæ szeroka, a kieruj¹cy ma do dyspozycji wygodny centralny pod³okietnik.

S³owa pochwa³y nale¿¹ siê fotelom, s¹ bardzo wygodne, odpowiednio twarde i mocno wyprofilowane, dziêki temu dobrze przytrzymuj¹ cia³o w zakrêtach. Minus to brak regulacji podparcia lêdŸwiowego. W takiej wersji wyposa¿enia kierownica stylizowana jest na sportow¹, u do³u ma charakterystyczne sp³aszczenie i obszycie perforowan¹ skór¹. Projekt deski rozdzielczej jest bardzo prosty, informacje wyœwietlane na 6,5 calowym ekranie systemu multimedialnego s¹ czytelne, u¿ytkownik do dyspozycji ma oprogramowanie SmartLink+ oraz Škoda Connect, które pozwalaj¹ zintegrowaæ posiadanego smartfona i zapewniæ ³¹cznoœæ online z samochodem. Baga¿nik ma pojemnoœæ 330 litrów, czyli 200 litrów mniej od wersji kombi.

Lifting najbardziej zmieni³ przód auta. Nowy front nada³ nadwoziu dynamiki, reflektory przednie mog¹ byæ wykonane w technologii Bi-LED, niestety s¹ doœæ drogie ale œwiec¹ bardzo dobrze. Reflektory mog¹ mieæ równie¿ funkcjê automatycznego prze³¹czania œwiate³ mijania na drogowe. Funkcja ta dzia³a sprawnie, i efektywnie dba oto, ¿eby nie oœlepiaæ innych uczestników ruchu. W samochodzie testowym zamontowana by³a równie¿ kamera cofania wraz z systemem monitorowania ruchu za pojazdem i wykrywania pojazdów w tzw. martwej strefie.

Chc¹c kupiæ Now¹ Skodê Fabiê, trzeba przygotowaæ co najmniej 44 300 z³ brutto. Za t¹ cenê otrzymamy wersjê Active, wyposa¿on¹ w silnik 1.0 MPI o mocy 60KM. Podstawowe wyposa¿enie obejmuje m.in. uk³ad ESC z ABS i XDS+, klimatyzacjê manualn¹, komplet poduszek powietrznych, zamek centralny, reflektory halogenowe i œwiat³a do jazdy dziennej LED, elektrycznie regulowane lusterka czy te¿ przyciemniane szyby. Do wyboru jest równie¿ wersja Ambition i Style oraz multum opcji dodatkowych.

Trudno siê dziwiæ, ¿e Fabia to jeden z lepiej sprzedaj¹cych siê produktów marki Skoda na rynku. To bardzo uniwersalne auto, solidnie wykonane i jeœli ktoœ ma takie ¿yczenie, równie¿ wyposa¿one w nowinki technologiczne. Moim zdaniem warto zainteresowaæ siê wersj¹ kombi, która sprawia, ¿e auto staje siê jeszcze bardziej uniwersalne.

Tekst i zdjêcia: Mariusz Zbyszyñski

Opel 04.07.2019

>

Copyrights 2017: www.millenium.pl