sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

WIADOMOÅšCI

Œwiatowy debiut modelu Hyundai Sonata Hybrid

Hyundai Motor zaprezentowa³ Sonatê Hybrid, pierwszy model na œwiecie oferuj¹cy technologiê Active Shift Control (ASC), który jest równie¿ wyposa¿ony w system paneli s³onecznych znajduj¹cych siê na dachu pojazdu.


Hyundai Sonata Hybrid wyró¿nia siê wyj¹tkow¹ stylistyk¹ zarezerwowan¹ dla wersji hybrydowej modelu oraz elementami poprawiaj¹cymi aerodynamikê. Model hybrydowy charakteryzuje siê unikalnym wzorem grilla typu cross hole, wyj¹tkowym tylnym spojler i obrêczami kó³ ze stopów lekkich, które nie tylko podkreœlaj¹ sylwetkê tego ekologicznego samochodu, ale równie¿ zapewniaj¹ poprawê parametrów aerodynamicznych.

System dachowych paneli s³onecznych od Hyundai Motor zastosowano po raz pierwszy w Sonacie Hybrid. System ³aduje akumulator, aby zwiêkszyæ zasiêg jazdy, jednoczeœnie zapobiegaj¹c niepotrzebnemu roz³adowaniu akumulatora. Dachowe panele s³oneczne codziennie ³aduj¹ce baterie przez 6 godzin, mog¹ zwiêkszyæ zasiêg jazdy o 1300 km rocznie.

Hyundai zastosowa³ równie¿ jako pierwszy na œwiecie, technologiê ASC, która ma poprawiæ dynamikê jazdy i zmniejszyæ zu¿ycie paliwa.

ASC stosuje nowe oprogramowanie w jednostce sterownia napêdem hybrydowym (Hybrid Control Unit - HCU), która nastêpnie steruje silnikiem elektrycznym w celu wyrównania prêdkoœci obrotowych silnika i skrzyni biegów, co ostatecznie skraca czas zmiany biegów o 30%.

Dziêki synchronizacji, ASC nie tylko poprawia osi¹gi i ekonomikê samochodu hybrydowego, ale tak¿e zwiêksza trwa³oœæ przek³adni, minimalizuj¹c tarcie podczas zmiany biegów.

Hyundai Sonata Hybrid jest wyposa¿ony w silnik Smartstream G2.0 GDi HEV i 6-biegow¹ przek³adniê hybrydow¹. Moc silnika spalinowego wynosi 151 KM, a maksymalny moment obrotowy 188 Nm. Silnik elektryczny zapewnia natomiast moc 52 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 205 Nm. £¹czna moc napêdu hybrydowego wynosi 195 KM, a samochód mo¿e pochwaliæ siê zu¿yciem paliwa równym 4,98 l / 100 km.*

Hyundai Sonata wyposa¿ony jest w nowoczesne udogodnienia technologiczne, takie jak „Cyfrowy Kluczyk”.

Cyfrowy Kluczyk

Kontynuuj¹c promowanie najnowszych rozwi¹zañ technologicznych, nowy Hyundai Sonata obs³uguje funkcjê „Cyfrowego Kluczyka” za poœrednictwem dedykowanej aplikacji na smartfony. Cyfrowy Kluczyk wykorzystuje technologiê komunikacji bliskiego zasiêgu (NFC), która zapewnia wysoki poziom bezpieczeñstwa. Bezprzewodowa transmisja danych NFC odbywa siê tylko wtedy, gdy urz¹dzenie i czytnik s¹ umieszczone kilka centymetrów od siebie.

Cyfrowy Kluczyk Hyundaia umo¿liwia, tak¿e sterowanie wybranymi systemami samochodu za pomoc¹ smartfona. Korzystaj¹c z komunikacji Bluetooth Low Energy (BLE), u¿ytkownicy mog¹ zablokowaæ i odblokowaæ pojazd, aktywowaæ alarm, a nawet uruchomiæ silnik.

Poziom dostêpu do ró¿nych funkcji samochodu mo¿e byæ dobrany dla ka¿dego u¿ytkownika przez okreœlony czas. W³aœciciel pojazdu mo¿e wstêpnie ustawiæ czas jego u¿ytkowania lub ograniczyæ korzystanie do jedynie niektórych funkcji przy wynajmie lub u¿yczeniu auta innej osobie.

Hyundai Sonata Hybrid posiada równie¿ szereg zaawansowanych funkcji bezpieczeñstwa wspieraj¹cych kierowcê, w tym asystenta zapobiegania zderzeniu czo³owemu (FCA) i asystenta utrzymywania pasa ruchu (LFA).

System ostrzegania przed kolizj¹

Hyundai Sonata jest wyposa¿ony w asystenta zapobiegania zderzeniu czo³owemu (FCA), który potrafi wykryæ pieszych, posiada zaawansowan¹ funkcjê bezpieczeñstwa aktywnego, polegaj¹c¹ na ostrzeganiu kierowców o sytuacjach awaryjnych i autonomicznym hamowaniu w razie potrzeby. U¿ywaj¹c przedniego radaru i kamery, system FCA dzia³a trój-etapowo. Pocz¹tkowo ostrzega kierowcê wizualnie i dŸwiêkowo, ocenia niebezpieczeñstwo kolizji i stosuje coraz wiêksz¹ si³ê hamowania, w celu unikniêcia kolizji lub zminimalizowania uszkodzeñ, gdy kolizja jest nieunikniona. System aktywuje siê, gdy przed samochodem wykryty zostanie samochód, pieszy lub rowerzysta.

Asystent utrzymywania pasa ruchu

Asystent utrzymywania pasa ruchu automatycznie dostosowuje kierowanie, aby utrzymaæ samochód w centrum jego pasa ruchu. Mo¿e on utrzymaæ pojazd na œrodku pasa, gdy porusza siê z prêdkoœci¹ od 0 do 145 kilometrów na godzinê zarówno na autostradzie jak i w ruchu miejskim.


*Wszystkie dane zawarte powy¿ej, w³¹cznie ze zu¿yciem paliwa dotycz¹ modelu sprzedawanego na rynku koreañskim. Dane te mog¹ ró¿niæ siê na poszczególnych rynkach.

Hyundai 25-07-2019


Copyrights 2017: www.millenium.pl