sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

WIADOMOÅšCI

Nowy Macan Turbo o mocy 440 KM

Nowy Macan Turbo z miejsca wje¿d¿a na topow¹ pozycjê w gamie kompaktowego SUV-a Porsche. Kompleksowo zmodernizowany wariant otrzymuje nowy 2,9-litrowy silnik V6 biturbo o mocy 324 kW (440 KM) – to o 10% wiêcej ni¿ w poprzedniku, podczas gdy pojemnoœæ jednostki zmala³a o 20%. Z opcjonalnym pakietem Sport Chrono samochód mo¿e przyspieszyæ od 0 do 100 km/h w 4,3 s, czyli w czasie o 0,3 s krótszym ni¿ wczeœniej. Maksymalna prêdkoœæ wynosi 270 km/h (plus 4 km/h). Lepsze s¹ równie¿ hamulce: w ramach zoptymalizowanego podwozia nowy Macan Turbo zostaje fabrycznie wyposa¿ony w wydajny uk³ad hamulcowy Porsche Surface Coated Brake (PSCB). Z zewn¹trz wariant Turbo charakteryzuje design odnowionej generacji modelu. Wyró¿niaj¹ go jednak unikalne akcenty, takie jak przedni zderzak Turbo oraz nieruchomy spojler dachowy z podwójnym skrzyd³em. Zarówno kierowca, jak i pasa¿erowie maj¹ do dyspozycji udoskonalone wnêtrze, w tym regulowane w 18 kierunkach adaptacyjne sportowe przednie fotele i nag³oœnienie przestrzenne BOSE®.


Mocny silnik biturbo z centralnym uk³adem turbodo³adowania

2,9-litrowy silnik nowego Porsche Macan Turbo, stosowany ju¿ w modelach Cayenne i Panamera, to jednostka najnowszej generacji z tzw. centralnym uk³adem turbodo³adowania. Obie turbosprê¿arki zosta³y umieszczone pomiêdzy rozwidlonymi rzêdami cylindrów. Aby uzyskaæ wysok¹ efektywnoœæ procesu spalania, ch³odzony kolektor wydechowy zintegrowano z g³owic¹. Krótkie œcie¿ki spalin pomiêdzy komorami spalania a turbosprê¿arkami pozwalaj¹ na szybkie zwiêkszenie mocy i zapewniaj¹ wyj¹tkow¹ spontaniczn¹ reakcjê. Silnik generuje moc o 29 kW (40 KM) wy¿sz¹ ni¿ 3,6-litrowa 6-cylindrowa jednostka turbo w poprzedniku. Swój maksymalny moment obrotowy o wartoœci 550 Nm osi¹ga w przedziale 1800-5600 obr./min. Za przeniesienie si³y napêdowej odpowiadaj¹ 7-biegowa dwusprzêg³owa przek³adnia PDK i napêd na wszystkie ko³a Porsche Traction Management (PTM). Zu¿ycie paliwa w cyklu NEDC wynosi 9,8 l/100 km.

Zoptymalizowane podwozie z hamulcami Porsche Surface Coated Brake

Nowy Macan Turbo jest standardowo wyposa¿ony w uk³ad hamulcowy Porsche Surface Coated Brake (PSCB), dopasowany do jego doskona³ej dynamiki jazdy. Te innowacyjne, wysokowydajne hamulce s¹ dostêpne wy³¹cznie w Porsche. Dziêki pow³oce tarcz z wêglika wolframu odznaczaj¹ siê szybsz¹ reakcj¹ i mniejszym zu¿yciem, a do tego generuj¹ nawet o 90% mniej py³u hamulcowego od tradycyjnych hamulców ¿eliwnych. Wizytówk¹ uk³adu PSCB s¹ tarcze hamulcowe o wysokim po³ysku i lakierowane na bia³o zaciski hamulcowe; teraz jest on opcjonalnie dostêpny dla wszystkich pozosta³ych wariantów modelu Macan. Z myœl¹ o dalszym zwiêkszeniu dynamiki na ¿yczenie oferowane jest zawieszenie pneumatyczne z regulacj¹ przeœwitu, ze zoptymalizowanymi t³okami tocznymi i now¹ hydraulik¹ amortyzatorów, a tak¿e uk³ad Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) i hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Standardem s¹ nowe 20-calowe obrêcze Macan Turbo.

Unikalny design z przednim zderzakiem Turbo i podwójnym tylnym skrzyd³em

Nowy Macan Turbo demonstruje swoj¹ czo³ow¹ pozycjê w gamie modelu za spraw¹ ekskluzywnego przedniego zderzaka z trzema du¿ymi wlotami powietrza i wysoko umieszczonymi przednimi œwiat³ami, a tak¿e standardowych reflektorów LED z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS). Z profilu topowy wariant wyró¿nia siê nie tylko 20-calowymi obrêczami Macan Turbo, ale równie¿ os³onami progów Sport Design i lusterkami bocznymi Sport Design w kolorze nadwozia. Kolejnym elementem wersji Turbo jest specjalnie opracowany, nieruchomy spojler dachowy z podwójnym skrzyd³em. Standardowo montowany sportowy uk³ad wydechowy mo¿na rozpoznaæ po unikalnych, podwójnych koñcówkach w kolorze srebrnym.

Sportowe fotele z 18-kierunkow¹ regulacj¹ elektryczn¹ i nag³oœnienie przestrzenne w standardzie

Macan Turbo, jako nowy flagowy wariant w gamie modelu, oferuje szczególnie wysokiej klasy wyposa¿enie. Standardowa specyfikacja obejmuje adaptacyjne sportowe fotele pokryte tapicerk¹ z g³adkiej skóry, z elektryczn¹ regulacj¹ w 18 kierunkach i komfortowym pakietem pamiêci. Ekskluzywn¹ atmosferê dope³niaj¹ podsufitka z Alcantary oraz pakiet elementów ozdobnych ze szczotkowanego aluminium. Na ¿yczenie kierowcy o sportowym usposobieniu mog¹ zamówiæ podgrzewan¹ sportow¹ kierownicê GT, znan¹ z modelu 911.

System multimedialny Porsche Communication Management (PCM) z ekranem dotykowym Full HD o przek¹tnej 10,9” standardowo oferuje kompleksow¹ ³¹cznoœæ i wspó³pracuje z nag³oœnieniem przestrzennym BOSE® z 14 g³oœnikami o ³¹cznej mocy 665 watów. Obejmuje nawigacjê online z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym oraz inteligentn¹ obs³ugê g³osow¹. Lista standardowych funkcji zawiera równie¿ modu³ Porsche Connect Plus z telefoni¹ LTE, zintegrowan¹ kart¹ SIM i gniazdem na zewnêtrzn¹ kartê SIM, a tak¿e hotspot Wi-Fi oraz liczne us³ugi Porsche Connect.

Paleta opcji dla wszystkich wariantów modelu Macan obejmuje teraz miejsce na smartfon ze standardowym ³adowaniem indukcyjnym Qi. Dostêpne s¹ równie¿: podgrzewana szyba przednia, jonizator poprawiaj¹cy jakoœæ powietrza w kabinie oraz nowy asystent jazdy w korku (w po³¹czeniu z adaptacyjnym tempomatem). Ten ostatni potrafi nie tylko pó³automatycznie przyspieszaæ i hamowaæ a¿ do prêdkoœci 60 km/h, ale pomaga kierowcy równie¿ podczas jazdy w korku i wolno poruszaj¹cym siê strumieniu pojazdów.

Porsche 29-08-2019

>

Copyrights 2017: www.millenium.pl