sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

WIADOMOÅšCI

Nowy Mercedes-AMG GLB 35 4MATIC

Bezkonkurencyjny w swojej klasie: nowy Mercedes-AMG GLB 35 4MATIC ³¹czy niespotykan¹ wszechstronnoœæ i mnóstwo przestrzeni z czyst¹ przyjemnoœci¹ z jazdy

Ze swoim pasjonuj¹cym, efektownym designem, niespotykan¹ praktycznoœci¹, dynamik¹ i przestrzeni¹ nawet dla siedmiu osób nowy Mercedes-AMG GLB 35 4MATIC (zu¿ycie paliwa w cyklu ³¹czonym: 7,5-7,6 l/100 km; emisja CO2 w cyklu ³¹czonym: 171-173 g/km) jest niezrównan¹ alternatyw¹ w segmencie kompaktowych SUV-ów. Turbodo³adowany 4-cylindrowy silnik o mocy 225 kW (306 KM) w po³¹czeniu z przek³adni¹ AMG SPEEDSHIFT DCT 8G i aktywnym napêdem na wszystkie ko³a AMG Performance 4MATIC (przyspieszenie od 0-100 km/h w 5,2 sekundy) gwarantuje imponuj¹c¹ przyjemnoœæ z jazdy. Nie wspominaj¹c o zaletach SUV-a: podwy¿szonej pozycji za kierownic¹, du¿ej przestrzeni dla podró¿uj¹cych i na baga¿ oraz u¿ytecznoœci w terenie.

4-cylindrowy rzêdowy silnik AMG turbo o pojemnoœci 2,0 l

Dziêki turbosprê¿arce twin-scroll 2,0-litrowy silnik o mocy 225 kW (306 KM) imponuje doskona³¹ reakcj¹ na ruchy peda³u gazu, wysokim momentem obrotowym (maks. 400 Nm od 3000 obr./min) i spontanicznoœci¹ w nabieraniu obrotów. Skrzynia korbowa z lekkiego odlewu aluminium o wysokiej wytrzyma³oœci zmniejsza masê pojazdu tam, gdzie ma to najwiêksze znaczenie dla dynamiki jazdy. Uk³ad turbodo³adowania ³¹czy optymaln¹ reakcjê na gaz przy niskich prêdkoœciach obrotowych z silnym przyrostem mocy przy tych wy¿szych. Zaawansowany poziom techniczny podkreœla system zmiennych faz rozrz¹du CAMTRONIC, zapewniaj¹cy niskie zu¿ycie paliwa. Inteligentne zarz¹dzanie temperatur¹ zapewnia szybsze i efektywniejsze rozgrzewanie silnika oraz oleju, a piezoelektryczne wtryskiwacze – z myœl¹ o zwiêkszeniu efektywnoœci – dostarczaj¹ paliwo niezwykle precyzyjnie.

Dwusprzêg³owa przek³adnia AMG SPEEDSHIFT DCT 8G

Skrzynia biegów ³¹czy szybk¹ zmianê biegów przy sportowym stylu jazdy ze „zrelaksowan¹” charakterystyk¹ na d³ugich trasach. Czêœciowe przerwanie zap³onu podczas za³¹czania wy¿szego prze³o¿enia zapewnia imponuj¹ce wra¿enia dŸwiêkowe, a funkcja podwójnego wysprzêglenia przy redukcji zwiêksza komfort zmiany biegów. Synchronizuje ona prêdkoœci silnika i przek³adni, minimalizuj¹c niepo¿¹dane reakcje w cyklu gazowymi stabilizuj¹c pojazd, na przyk³ad podczas hamowania przed zakrêtem. Tym samym wspiera równie¿ dynamiczny styl jazdy.

Swój pe³en potencja³ nowy Mercedes-AMG GLB 35 4MATIC zdradza w standardowym programie RACE START, który zapewnia najlepsz¹ mo¿liw¹ przyczepnoœæ i maksymalne przyspieszenie podczas ruszania.

RadoϾ z jazdy: AMG DYNAMIC SELECT i AMG DYNAMICS

Piêæ programów jazdy AMG DYNAMIC SELECT – Slippery (na œlisk¹ nawierzchniê), Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual – zapewnia szerok¹ rozpiêtoœæ wra¿eñ z jazdy, od komfortowej po sportow¹. Programy modyfikuj¹ kluczowe parametry pojazdu, takie jak reakcja silnika, skrzyni biegów, zawieszenia i uk³adu kierowniczego.

Tryby jazdy s¹ powi¹zane z kontrol¹ dynamiki prowadzenia AMG DYNAMICS – a to oznacza, ¿e w³aœciwoœci jezdne mo¿na jeszcze lepiej dopasowaæ do ró¿nych wymagañ i warunków jazdy. W GLB 35 4MATIC pakiet AMG DYNAMICS oferuje dwa programy: Basic i Advanced, a ich funkcje s¹ automatycznie aktywowane poprzez wybór odpowiedniego trybu jazdy. Elektronika w inteligentny sposób wp³ywa wówczas na istotne parametry, takie jak rozk³ad momentu obrotowego napêdu 4x4, charakterystyka uk³adu kierowniczego lub progi interwencji nowo opracowanego ESP® (Electronic Stability Program).

Aktywny napêd na wszystkie ko³a AMG Performance 4MATIC

Zorientowany na sportowe osi¹gi napêd na wszystkie ko³a stale zapewnia najlepszy mo¿liwy stosunek dynamiki i przyczepnoœci do efektywnoœci. Sprzêg³o wielotarczowe ze specjalnym, opracowanym przez AMG elektromechanicznym sterowaniem zmienia rozdzia³ momentu obrotowego w zale¿noœci od sytuacji na drodze – od napêdzania wy³¹cznie przednich kó³ a¿ do rozk³adu 50:50, np. podczas dynamicznych manewrów lub jazdy po œniegu albo lodzie. Na rozdzia³ si³y napêdowej wp³ywa nie tylko prêdkoœæ samochodu, przyspieszenie poprzeczne i wzd³u¿ne oraz k¹t skrêtu kó³, ale równie¿ ró¿nica prêdkoœci obrotowej miêdzy poszczególnymi ko³ami i wybrany bieg.

Dzia³anie napêdu na wszystkie ko³a jest regulowane w zale¿noœci od wybranego progu 3-stopniowego systemu stabilizacji ESP® – od zorientowanego na bezpieczeñstwo, ale sportowego, a¿ po bardzo dynamiczny. Bezpieczeñstwo i zwinnoœæ prowadzenia dodatkowo zwiêksza dynamiczny system kontroli prowadzenia 4ETS – w szczególnoœci na nawierzchniach œliskich lub o ró¿nych wspó³czynnikach tarcia. Aby zapobiec obracaniu siê napêdzanych kó³ podczas ruszania lub przyspieszania, wykorzystuje on interwencje uk³adu hamulcowego. Równoczeœnie efekt blokady dyferencja³u pozwala na „przerzucenie” momentu napêdowego na ko³a, które siê nie obracaj¹.

Dla wysokiej dynamiki poprzecznej i komfortu na d³ugich dystansach: zawieszenie

Zawieszenie AMG zosta³o dostosowane do wysokich prêdkoœci w zakrêtach i niskiej sk³onnoœci do przechy³ów, pozwalaj¹c w pe³ni wykorzystaæ dynamiczny potencja³ GLB 35 4MATIC. Ca³kowite przeprojektowanie wszystkich elementów prowadz¹cych ko³a, takich jak zwrotnice i wahacze poprzeczne przedniej osi, a tak¿e specjalna rama pomocnicza oraz piasty tylnych kó³, wspomagaj¹ jeszcze bardziej bezpoœrednie prowadzenie i zwiêkszaj¹ dynamikê poprzeczn¹. Jednoczeœnie in¿ynierowie Mercedes-AMG zadbali o zachowanie zrównowa¿onego poziomu komfortu na d³ugich trasach. Na ¿yczenie dostêpne jest adaptacyjne zawieszenie AMG RIDE CONTROL z trzema trybami pracy amortyzatorów.

Pe³na kontrola: progresywne wspomaganie kierownicy i wydajny uk³ad hamulcowy

Elektromechanicznie wspomagany uk³ad kierowniczy ze wspomaganiem zale¿nym od prêdkoœci i zmiennym prze³o¿eniem zachwyca precyzj¹ oraz autentycznoœci¹ informacji zwrotnych. W zale¿noœci od wybranego trybu jazdy odznacza siê „napiêt¹”, sportow¹ lub ³agodniejsz¹ charakterystyk¹.

Wysokowydajny uk³ad hamulcowy AMG ze srebrnymi przednimi zaciskami z czarnym napisem AMG jest godnym odpowiednikiem mocnego uk³adu napêdowego. Pozwala precyzyjnie kontrolowaæ wytracanie prêdkoœci i wyró¿nia siê du¿a odpornoœci¹ na zmêczenie, nawet pod du¿ym obci¹¿eniem. To efekt m.in. zastosowania du¿ych tarcz hamulcowych – wszystkie s¹ wewnêtrznie wentylowane i perforowane. Z przodu zastosowano 4-t³oczkowe sta³e zaciski i ¿eliwne tarcze o wymiarach 350 x 34 mm, a z ty³u – 1-t³oczkowe zaciski p³ywaj¹ce i ¿eliwne tarcze hamulcowe w rozmiarze 330 x 22 mm.

Design: charakterystyczna dla AMG ekspresja i potencja³ personalizacji

Wizualnie nowy GLB 35 4MATIC bazuje na linii AMG wzbogaconej o szereg specjalnych akcentów. Po raz pierwszy w modelu z serii 35 zastosowano charakterystyczn¹ dla AMG os³onê ch³odnicy, podkreœlaj¹c¹ przynale¿noœæ do rodziny maszyn z Affalterbach. Tak¿e przedni splitter, wydatny tylny zderzak z dwiema okr¹g³ymi, pojedynczymi koñcówkami uk³adu wydechowego oraz spojler dachowy AMG w kolorze karoserii gwarantuj¹ wysoki wspó³czynnik rozpoznawalnoœci.

Z profilu w oczy rzucaj¹ siê 19-calowe obrêcze kó³ AMG z lekkich stopów,o wzorze z 5 podwójnymi ramionami. Na ¿yczenie dostêpne s¹ trzy kolejne warianty felg o œrednicy od 19 do 21 cali, ka¿dy w dwóch odcieniachdo wyboru, a tak¿e pakiet AMG Night z lakierowanymi na czarno dodatkami.

Cz³onkostwo w rodzinie AMG podkreœla równie¿ wykoñczenie wnêtrza – wielofunkcyjna sportowa kierownica obszyta skór¹ nappa, sportowe fotele pokryte czarn¹ syntetyczn¹ skór¹ ARTICO i mikrofibr¹ DINAMICA z czerwonymi podwójnymi przeszyciami oraz czerwone pasy bezpieczeñstwa. Innowacyjna koncepcja sterowania i wyœwietlania informacji MBUX tworzy jeszcze œciœlejsz¹ wiêŸ pomiêdzy pojazdem a kierowc¹ i pasa¿erami. Jednoczeœnie najnowsza wersja systemu audio-nawigacyjnego wpisuje siêw codzienn¹ u¿ytecznoœæ nowego GLB 35 4MATIC. Dla wersji AMG zarezerwowano ekskluzywne grafiki, takie jak szczególnie efektowny tryb wyœwietlania wskaŸników Supersport z centralnym, okr¹g³ym obrotomierzem. Innowacyjna obs³uga g³osowa, aktywowana has³em „Hej Mercedes”, rozpoznaje i rozumie praktycznie wszystkie polecenia typowe dla systemu informacyjno-rozrywkowego i sterowania pojazdem – nawet wtedy, gdy s¹ one wypowiadane poœrednio.

Dwóch dodatkowych pasa¿erów w opcjonalnym trzecim rzêdzie siedzeñ

Nowy GLB 35 4MATIC to pierwszy kompaktowy model Mercedes-AMG,który jest opcjonalnie dostêpny z trzecim rzêdem siedzeñ (dwa dodatkowe pojedyncze fotele), a tak¿e z regulacj¹ wzd³u¿n¹ drugiego rzêdu siedzeñ oraz funkcj¹ EASY-ENTRY. Drugi rz¹d miejsc jest dzielony w proporcji 40:60. Fotele w ostatnim rzêdzie pomieszcz¹ pasa¿erów o wzroœcie do 1,68 metra. Mo¿na je z³o¿yæ, tak aby „schowa³y” siê w pod³odze baga¿nika. Wygodê podró¿uj¹cych na ostatnich miejscach zwiêkszaj¹ dwa uchwyty na napoje pomiêdzy siedzeniami oraz dwa schowki z gumowanymi wk³adkami po lewej i prawej stronie przestrzeni baga¿owej. Ka¿dy z nich oferuje gniazdo USB do ³adowania urz¹dzeñ mobilnych. Wysok¹ przydatnoœæ na co dzieñ podkreœla bogate wyposa¿enie z zakresu bezpieczeñstwa: sk³adane zag³ówki, pasy bezpieczeñstwa z napinaczami i ogranicznikami si³y napiêcia, kurtyny powietrzne biegn¹ce przez ca³¹ d³ugoœæ kabiny oraz zaczepy i-Size/ISOFIX i Top-Tether dla odpowiednich fotelików dzieciêcych.

Mercedes 02.09.2019


Copyrights 2017: www.millenium.pl