sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

WIADOMOÅšCI

Hyundai i20 Active – wielozadaniowy mieszczuch

Samochód segmentu B to na ogó³ auto do przemieszczania siê stricte po mieœcie. W trasê rusza okazjonalnie. Przed laty wiele osób dziwi³o siê, dlaczego producenci oferuj¹ miejskie hatchbacki z podniesionym nadwoziem, przecie¿ w takich warunkach drogowych to siê zupe³nie nie przyda. Jednak czas pokaza³, ¿e taka funkcjonalnoœæ ma sens, dlatego Hyundai jakiœ czas temu wypuœci³ na rynek uterenowion¹ wersjê modelu i20.

Hyundai i20 Active zadebiutowa³ w 2015 roku podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Nadwozie w stosunku do standardowej wersji modelu otrzyma³o nak³adki ochronne zamontowane na nadwoziu, relingi dachowe, dedykowane ko³a, a zawieszenie podwy¿szono o 2 cm. Dziêki temu wóz wygl¹da muskularnie i mo¿e siê podobaæ. Samochód jak na swój segment jest zadziwiaj¹co przestronny w œrodku. Rozstaw osi wynosi 2,57 metra, co pozwoli³o wygospodarowaæ sporo miejsca dla czwórki podró¿uj¹cych, jeœli bêdzie taka potrzeba, to i piêæ osób siê zmieœci. Dobrze wypada równie¿ szerokoœæ wnêtrza, co w tej klasie nie zawsze jest takie oczywiste. Ca³oœci dope³niaj¹ komfortowe fotele, podczas d³u¿szej podró¿y mo¿e brakowaæ regulacji podparcia lêdŸwiowego, ale ich wyprofilowanie i d³ugie siedzisko zrekompensuj¹ z ten minus. Baga¿nik to du¿a zaleta i20 Active, pojemnoœæ 301 litrów z mo¿liwoœci¹ rozszerzania do 1017 litrów, to wartoœci, które powinny zadowoliæ niejednego w³aœciciela. Próg za³adunku jest trochê zbyt wysoki, za to sam kufer jest ustawny i g³êboki.

Ergonomia kokpitu stoi na wysokim poziomie, obs³uga jest banalnie prosta, a sama jakoœæ wykonania poprawna. Zegary s¹ klasyczne i czytelne, a przyciski i pokrêt³a regulacji zamontowano w intuicyjnych miejscach. Kieszenie w przednich drzwiach pomieszcz¹ butelki o pojemnoœci a¿ 1,5 litra, pod panelem klimatyzacji producent zamontowa³ dwa porty USB i gniazdo zapalniczki, dodatkowo wersja Active standardowo wyposa¿ona jest w ogrzewanie foteli przednich i kierownicy.

Przeœwit opisywanego i20 wynosi 16 centymetrów, dziêki temu auto radzi sobie bez problemu z wysokimi krawê¿nikami, progami zwalniaj¹cymi czy szutrowymi dojazdami do niektórych posesji, a tych w naszych realiach nie brakuje. Warto równie¿ pochwaliæ zawieszenie, za to jak dobrze wybiera nierównoœci, nie ma tendencji do „wychylania siê” w zakrêtach mimo wy¿ej po³o¿onego œrodka ciê¿koœci. Uk³ad kierowniczy jest precyzyjny, a manewrowanie w mieœcie nie sprawia ¿adnego k³opotu.

Do testu otrzyma³em wersjê z litrowym silnikiem o mocy 100 KM i momencie obrotowym wynosz¹cym 172 Nm. To konstrukcja oczywiœcie trzycylindrowa -
w zgodzie z obowi¹zuj¹cym trendem. Nie ka¿demu dŸwiêk tej jednostki napêdowej bêdzie odpowiada³, ale sam motor ma niez³¹ dynamikê, dobr¹ elastycznoœæ i spala rozs¹dne iloœci paliwa. Œrednia z pêtli testowej to 6,4 l/100km. Do tego piêciobiegowa skrzynia biegów jest bardzo precyzyjna i pracuje lekko, co w mieœcie jest bardzo wa¿ne. Dodatkowo w trasie Hyundai i20 Active radzi sobie zaskakuj¹co dobrze. Podró¿ z prêdkoœciami autostradowymi nie stanowi wiêkszego problemu, auto rozpêdza siê sprawnie, a we wnêtrzu nie jest przesadnie g³oœno. Jad¹c drog¹ krajow¹ przed manewrem wyprzedzania trzeba pamiêtaæ aby zredukowaæ bieg - taka ju¿ uroda ma³ych silników. Bak ma pojemnoœæ 50 litrów, dziêki temu stacje benzynowe odwiedzamy stosunkowo rzadko.

Samochód do tanich niestety nie nale¿y, za wersjê podstawow¹ trzeba zap³aciæ minimum 69 700 z³ brutto, aczkolwiek konkurencja potrafi byæ jeszcze dro¿sza. Kolorem bazowym (bez dop³aty) jest czerwony i bia³y, odmiany metalizowane i per³owe to wydatek 2000 z³ brutto ekstra. Silnik podstawowy to 1.4 MPI o mocy 100KM, co ciekawe motor ten wystêpuje z szeœciobiegow¹ manualn¹ skrzyni¹ biegów. Istnieje mo¿liwoœæ zamówienia dwusprzêg³owej przek³adni automatycznej w konfiguracji z jednostk¹ napêdow¹ 1.0 T-GDi. Wersja Active jest dobrze wyposa¿ona, co rekompensuje doœæ wysok¹ cenê. W standardzie klient otrzymuje m.in. pakiet systemów bezpieczeñstwa czynnego i biernego, nowoczesne multimedia, szyby elektrycznie sterowane, czujniki parkowania, podgrzewanie kierownicy, klimatyzacjê, tempomat, felgi aluminiowe, komputer pok³adowy czy te¿ przyciemniane szyby. Planuj¹c zakup mo¿na liczyæ tak¿e na rabat, promocyjne finansowanie i ubezpieczenie na preferencyjnych warunkach. Gwarancja na auto przewidziana jest na 5 lat, bez limitu kilometrów.

W tym miejscu podostaje podsumowaæ test. Hyundai i20 Active to solidne auto, widaæ, ¿e producent walczy o klienta i stara siê o niego mo¿liwie dbaæ. Model ten jeszcze bardziej utwierdzi³ mnie w przekonaniu, ¿e takie auta w przestrzeni miejskiej maj¹ sens – szczególnie u nas. Wygl¹d to oczywiœcie kwestia gustu, ale nie mo¿na powiedzieæ, ¿e jest nijaki, a to du¿y plus.

Tekst i zdjêcia: Mariusz Zbyszyñski

Hyundai 02.09.2019


Copyrights 2017: www.millenium.pl