sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

WIADOMOÅšCI

Nowe Audi RS 7 Sportback

Audi RS 7 Sportback drugiej generacji (³¹czne zu¿ycie paliwa w l/100 km: 11.6 – 11.4; ³¹czna emisja CO2 w g/km: 265 – 261) jest jeszcze bardziej wyj¹tkowe ni¿ jego poprzednik. Audi Sport GmbH podczas wystawy motoryzacyjnej International Motor Show (IAA) we Frankfurcie po raz pierwszy zaprezentuje nowe Audi RS 7 Sportback — piêciomiejscowy samochód o szerszym nadwoziu oraz o lepszych osi¹gach i wydajnoœci uzyskanych dziêki zastosowaniu w nim uk³adu mild hybrid. Nowe RS 7 Sportback w salonach sprzeda¿y w Europie dostêpne bêdzie ju¿ pod koniec roku 2019.

„Model RS 7 Sportback to nasza interpretacja wydajnego, piêciodrzwiowego coupé w stylistyce Gran Turismo” — mówi Oliver Hoffmann, dyrektor zarz¹dzaj¹cy Audi Sport GmbH. „Dziêki udoskonaleniom sprawiaj¹cym, ¿e jeszcze lepiej nadaje siê do codziennego u¿ytkowania, a tak¿e dziêki jego wydajnoœci, mamy tu do czynienia z wyj¹tkowym, sportowym samochodem stworzonym z myœl¹ o klientach preferuj¹cych pojazdy o olœniewaj¹cej stylistyce”.

Innowacyjnoœæ: stylistyka zewnêtrzna

Nowe Audi RS 7 Sportback jest zawieszone nisko. Poszerzone nadkola podkreœlaj¹ sportowy charakter tego wysokiej klasy modelu zbudowanego przez Audi Sport. Szerokoœæ pojazdu to nie iluzja optyczna — przy przednich b³otnikach wynosi 1950 mm, a dalej miarê trzeba rozci¹gn¹æ o dodatkowe 40 mm. Nowe RS 7 Sportback ma podobne do coupé linie modelu bazowego - ale tylko w czterech obszarach: na masce, dachu, przednich drzwiach i na tylnej klapie. Specyficzna dla RS stylistyka zewnêtrzna nadaje temu Gran Turismo o d³ugoœci 5009 mm ca³kowicie odmiennego charakteru.

W przodzie RS 7 Sportback odnajdujemy szerok¹, p³ask¹ os³onê ch³odnicy Singleframe bez kontrastuj¹cego obramowania. Jej kratownica, o charakterystycznej dla modeli typu RS trójwymiarowej strukturze plastra miodu, zachowa³a sw¹ b³yszcz¹c¹, czarn¹ kolorystykê. Du¿e przednie wloty powietrza i pionowe, b³yszcz¹ce, czarne o¿ebrowanie, nadaj¹ pojazdowi agresywnej stylistyki. Pozioma listwa – blade - podkreœla doln¹ krawêdŸ przodu.

Patrz¹c na Audi RS 7 Sportback z boku, widzimy wyraŸnie zdefiniowane linie i zakrzywione powierzchnie przypominaj¹ce napiête miêœnie. Niska linia ramion optycznie przenosi akcenty w dó³, natomiast linia okien wznosi siê ku ty³owi, nadaj¹c wra¿enia dynamiki, nawet gdy pojazd stoi. Progi drzwi z typowymi dla modeli RS czarnymi wstawkami, podkreœlaj¹ charakterystyczne dla pojazdów typu Sportback wra¿enie ruchu do przodu.

Jedn¹ z cech definiuj¹cych wygl¹d RS 7 Sportback z ty³u, jest zakrzywiona tylna krawêdŸ oraz pasmo œwietlne ³¹cz¹ce ze sob¹ tylne œwiat³a. Przy prêdkoœci 100 km/h z pokrywy baga¿nika wysuwa siê spojler. Uk³ad wydechowy RS — z du¿ymi, owalnymi, chromowanymi rurami wydechowymi po obu stronach — zamontowano pod charakterystycznym dla aut typu RS zderzakiem z dyfuzorem i elementami stylistycznymi b³yszcz¹cymi czerni¹. Nowe RS 7 Sportback standardowo posiada reflektory diodowe. Opcjonalne laserowe reflektory z ciemnymi obwódkami oraz tylne œwiat³a LED s¹ wyposa¿one w dynamiczne kierunkowskazy i w charakterystyczn¹ dla modeli RS sekwencjê dzia³ania podczas zamykania i otwierania pojazdu.

Sportowe i futurystyczne wnêtrze

Prostota w po³¹czeniu ze sportowymi akcentami - to kluczowe za³o¿enia stylistyki wnêtrza nowego Audi RS 7 Sportback. Podobnie jak na zewn¹trz, i tutaj stylistyka ³¹czy naprê¿one, muskularne powierzchnie z jasno zdefiniowanymi konturami. Jest mnóstwo miejsca dla kierowcy i pasa¿era, a architektura p³ynnie przechodzi w futurystyczny interfejs u¿ytkownika. Górny wyœwietlacz MMI touch response osadzono na powierzchni czarnego panelu w taki sposób, ¿e praktycznie nie mo¿na dostrzec, w którym miejscu koñczy siê wyœwietlacz, a zaczyna siê jego otoczenie. Kierowca mo¿e u¿ywaæ górnego wyœwietlacza RS do wywo³ania informacji na temat temperatur podzespo³ów uk³adu napêdowego, maksymalnych przeci¹¿eñ oraz informacji o ciœnieniu i temperaturze opon.

Specjalne ekrany RS na Audi virtual cockpit dostarczaj¹ u¿ytkownikowi informacji o ciœnieniu w oponach, momencie obrotowym, wydajnoœci, temperaturze oleju, ciœnieniu do³adowania, miêdzyczasach, przyspieszeniu i przeci¹¿eniach. Po osi¹gniêciu limitu obrotów, sygna³ wizualny informuje kierowcê o koniecznoœci prze³¹czenia biegu na wy¿szy. Na opcjonalnym wyœwietlaczu head-up display emitowane s¹ równie¿ grafiki charakterystyczne dla modeli RS.

Sp³aszczona u do³u, perforowana sportowa skórzana kierownica RS z nowymi du¿ymi aluminiowymi manetkami RS, wyposa¿ona jest w przyciski wielofunkcyjne, w tym
w przycisk RS MODE umo¿liwiaj¹cy kierowcy w³¹czanie nowych trybów systemu Audi drive select: RS1 i RS2. Ich za³¹czenie powoduje automatyczne otwarcie specjalnych widoków RS cyfrowego kokpitu Audi virtual cockpit. Logotypy RS i RS 7 umieszczono na kierownicy, siedzeniach i na listwach podœwietlanych przednich progów pojazdu. Po otwarciu przednich lub tylnych drzwi, umieszczone na nich projektory wyœwietlaj¹ na nawierzchni logo Audi Sport.

W wersji standardowej dostêpne s¹ fotele sportowe obite czarn¹ skór¹ Pearlnappa z przeszyciami w kszta³cie rombów i z wyt³oczonym na oparciu fotela logo RS. Jeszcze bardziej sportowa opcja to fotele RS sport pokryte perforowan¹ skór¹ Valcona z przeszyciami we wzorze plastra miodu i z wyt³oczonym logo RS. Perforacja skóry po raz pierwszy daje mo¿liwoœæ zamontowania w fotelach funkcji wentylacji.

Dwa pakiety stylistyczne dostêpne w wersji czerwonej i szarej wnosz¹ do wnêtrza nieco koloru w postaci kontrastowych przeszyæ na zrobionych z Alcantary: kole kierownicy, ga³ce dŸwigni biegów i na oparciu dla kolan. W sk³ad ka¿dego z pakietów wchodz¹ równie¿ pasy bezpieczeñstwa z barwionymi krawêdziami oraz dywaniki RS. Opcjonalne wstawki z w³ókna wêglowego, naturalnego szarobr¹zowego drewna lub matowego aluminium, otwieraj¹ ca³y wachlarz mo¿liwoœci personalizacji wnêtrza.

Nowe Audi RS 7 Sportback oferuje teraz wiele funkcji dodatkowych, niedostêpnych w poprzednim modelu. Po raz pierwszy np. to piêciodrzwiowe Gran Turismo wystêpuje teraz w wersji z trzyosobow¹ kanap¹ z ty³u. Oczywiœcie nadal dostêpna jest czteroosobowa wersja sportowa z dwoma miejscami siedz¹cymi z ty³u. Baga¿nik mieœci standardowo 535 litrów, a po z³o¿eniu dzielonego oparcia tylnych siedzeñ pojemnoœæ wzrasta do 1390 litrów. W wersji podstawowej klapa tylna jest otwierana i zamykana elektrycznie. W po³¹czeniu z opcjonalnym komfortowym kluczykiem mo¿e byæ obs³ugiwana ruchem stopy.

Si³a V8: uk³ad napêdowy

Jednostka napêdowa 4.0 TFSI w nowym Audi RS 7 Sportback wytwarza 441 kW (600 KM) mocy i w szerokim zakresie od 2100 do 4500 obr./min rozwija moment obrotowy rzêdu 800 Nm. Ten wysoce wydajny Sportback od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,6 sekundy. Prêdkoœæ maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Mo¿na j¹ zwiêkszyæ do 280 km/h dziêki pakietowi dynamicznemu i do 305 km/h dziêki pakietowi dynamicznemu plus.

Czterolitrowy silnik emituje pe³ny, sportowy dŸwiêk. Systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select umo¿liwia jego zró¿nicowanie. Dostêpny opcjonalnie sportowy uk³ad wydechowy RS z czarnymi koñcówkami rur wydechowych, wytwarza dŸwiêk o jeszcze g³êbszym brzmieniu. W³¹czaj¹c spersonalizowane tryby RS1 lub RS2 klienci mog¹ sami wybraæ albo sportowe albo bardziej zbalansowane brzmienie uk³adu wydechowego.

Dziêki uk³adowi hybrydowemu mild hybrid (MHEV) z g³ównym uk³adem elektrycznym o napiêciu 48 V, jednostka 4.0 TFSI ³¹czy maksymalne osi¹gi z wysok¹ wydajnoœci¹. Przy delikatnym przyspieszaniu, alternator-rozrusznik mo¿e odzyskaæ do 12 kW mocy i przekazaæ j¹ w postaci energii elektrycznej do akumulatora litowo-jonowego. Je¿eli kierowca zwolni peda³ gazu przy prêdkoœci miêdzy 55 a 160 km/h, uk³ad steruj¹cy napêdem wybierze jedn¹ z dwóch opcji. W zale¿noœci od sytuacji i ustawieñ Audi drive select nowe RS 7 Sportback odzyska energiê lub bêdzie ¿eglowa³o z wy³¹czonym silnikiem. Kiedy kierowca naciœnie peda³ przyspieszenia, alternator-rozrusznik RSG ponownie uruchomi silnik. Technika MHEV umo¿liwia za³¹czenie funkcji start-stop ju¿ przy prêdkoœci 22 km/h. Gdy tylko pojazd znajduj¹cy siê przed nowym RS 7 Sportback ruszy, silnik siê uruchomi, nawet przy wciœniêtym pedale hamulca. Uk³ad MHEV pozwala na redukcjê spalania nawet o 0,8 litra na 100 km.

System cylindrów od³¹czanych na ¿¹danie cylinder on demand (COD) to kolejna broñ pojazdu w walce o wydajnoœæ. Na wy¿szych biegach, przy obci¹¿eniach niskich oraz œrednich i równie¿ niewielkiej lub œredniej prêdkoœci obrotowej silnika, system COD wy³¹cza 2., 3., 5. i 8. cylinder, dezaktywuj¹c w nich wtrysk i zap³on oraz zamykaj¹c zawory ss¹ce i wydechowe. W trybie 4-cylindrowym optymalne punkty pracy przy wy¿szych obci¹¿eniach przenosz¹ siê na aktywne cylindry, tym samym zwiêkszaj¹c wydajnoœæ, natomiast cylindry dezaktywowane dzia³aj¹ niczym sprê¿yny gazowe - przewa¿nie bez strat. Gdy kierowca naciœnie peda³ gazu, dezaktywowane cylindry ponownie siê w³¹czaj¹. Ka¿de prze³¹czenie trwa zaledwie kilka milisekund i jest praktycznie nieodczuwalne dla kierowcy i pasa¿erów.

Moc wytwarzana przez silnik 4.0 TFSI przep³ywa przez standardow¹ oœmiobiegow¹, automatyczn¹ skrzyniê biegów tiptronic ze zoptymalizowanymi czasami prze³o¿enia i z nowym programem maksymalnego przyspieszenia (launch control) do sta³ego napêdu na cztery ko³a quattro. Si³y napêdowe s¹ tu rozprowadzane za poœrednictwem czysto mechanicznego miêdzyosiowego mechanizmu ró¿nicowego na osie przedni¹ i tyln¹ w stosunku 40:60. Je¿eli dojdzie do poœlizgu ko³a, wiêkszy moment obrotowy jest automatycznie przekierowywany na oœ z lepsz¹ przyczepnoœci¹. Nawet 70 procent mocy silnika mo¿e zostaæ przekierowanych na oœ przedni¹ i do 85 procent na oœ tyln¹.

Selektywny rozk³ad momentów napêdowych miêdzy ko³ami optymalizuje i tak ju¿ zwrotne i pewne prowadzenie nowego modelu RS 7 Sportback, delikatnie przyhamowuj¹c ko³a po wewnêtrznej stronie zakrêtu, zanim jeszcze te wpadn¹ w poœlizg. Sportowy mechanizm ró¿nicowy quattro — dostêpny z opcjonalnymi pakietami: dynamicznym i dynamicznym plus — podczas sportowego pokonywania zakrêtów w zale¿noœci od potrzeb rozdziela moment obrotowy miêdzy tylnymi ko³ami, tym samym poprawiaj¹c przyczepnoœæ, stabilnoœæ i dynamikê jazdy.

Zwrotnoœæ w wyposa¿eniu standardowym: zawieszenie

Piêciowahaczowe zawieszenia obu osi – przedniej i tylnej – nowego Audi RS 7 Sportback niezale¿nie od siebie przenosz¹ si³y wzd³u¿ne i poprzeczne. Wahacze, podobnie jak rama pomocnicza, w du¿ej mierze zrobione s¹ z aluminium. Rozstaw kó³ wynosi 1668 mm z przodu i 1650 mm z ty³u.

Montowane standardowo adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne RS adaptive air suspension z systemem regulacji t³umienia dostosowano specjalnie do modeli typu RS. RS 7 Sportback dziêki nowemu modu³owi amortyzatora pneumatycznego ze sprê¿yn¹ o 50% sztywniejsz¹ (w pakiecie Dynamic plus), osi¹ga maksymaln¹ prêdkoœæ 305 km/h. Sportowe zawieszenie pneumatyczne mo¿na ustawiæ w kilku trybach; oferuje ono tak¿e automatyczn¹ regulacjê poziomu. W po³o¿eniu normalnym, nadwozie nowego RS 7 Sportback zawieszone jest o 20 mm ni¿ej ni¿ w przypadku standardowego Audi A7 Sportback. Przy prêdkoœci powy¿ej 120 km/h obni¿a siê o kolejne 10 mm oraz oferuje tryb unoszenia, na ¿yczenie umo¿liwiaj¹cy podniesienie zawieszenia pojazdu o 20 mm. Pochylenie sworznia zwrotnicy zawieszenia pneumatycznego RS sport zapewnia kierowcy swobodê wyboru miêdzy komfortem jazdy na d³ugich dystansach i najwy¿szymi osi¹gami. Opcjonalne sportowe zawieszenie RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy (DRC) jeszcze pewniej utrzymuje RS 7 Sportback na drodze i zapewnia lepsze jego prowadzenie. Podczas dynamicznej jazdy znacznie zmniejsza ko³ysanie wzd³u¿ne i poprzeczne pojazdu. Nowej generacji amortyzatory ze zintegrowanymi zaworami wyraŸnie ró¿nicuj¹ poszczególne tryby jazdy systemu Audi drive select.
Do standardowego wyposa¿enia nowego RS 7 Sportback nale¿y progresywny uk³ad kierowniczy o sportowym i dynamicznym prze³o¿eniu. Sportowe Gran Turismo mo¿e byæ równie¿ opcjonalnie wyposa¿one w dynamiczny uk³ad czterech kó³ skrêtnych. Przy pomocy napêdu wrzecionowego i dr¹¿ków system ³¹czy dynamiczny uk³ad kierowniczy przedniej osi pracuj¹cy z wykorzystaniem przek³adni falowej, z osobnym uk³adem kierowniczym osi tylnej. Przy niskich prêdkoœciach tylne ko³a skrêcaj¹ nawet o 5 stopni w kierunku przeciwnym do kierunku skrêtu kó³ przednich. Rozwi¹zanie to wp³ywa na zmniejszenie promienia skrêtu a¿ o 1 m i przyczynia siê do wiêkszej zwrotnoœci modelu RS 7 Sportback w ruchu miejskim i na ostrych zakrêtach. Przy prêdkoœciach wy¿szych tylne ko³a skrêcaj¹ nawet o 2 stopnie w tym samym kierunku co ko³a przednie, stabilizuj¹c w ten sposób tor jazdy samochodu.

Kierowca, za pomoc¹ systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select mo¿e okreœliæ charakter swojej jazdy nowym RS 7 Sportback. W systemie dostêpnych jest szeœæ trybów: comfort, auto, dynamic, efficiency i personalizowane, oferowane tylko dla modeli typu RS tryby RS1 i RS2, które mo¿na w³¹czyæ bezpoœrednio przyciskiem RS MODE na kierownicy. System Audi drive select wp³ywa na takie czynniki, jak zarz¹dzanie silnikiem i skrzyni¹ biegów, wspomaganie uk³adu kierowniczego, zawieszenie, dynamiczny uk³ad czterech kó³ skrêtnych, sportowy mechanizm ró¿nicowy quattro, klapy w uk³adzie wydechowym oraz sposób dzia³ania automatycznej klimatyzacji. W trybie RS2 klient mo¿e jednym naciœniêciem przycisku prze³¹czyæ elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) na tryb sportowy.

Nowe RS 7 Sportback standardowo wyposa¿ane jest w 21-calowe felgi odlewane w aluminium w stylistyce 10-ramiennej turbiny i w opony w rozmiarze 275/35. Dodatkowo Audi Sport oferuje opcjonalne 22-calowe felgi RS w stylistyce turbiny 5-V z oponami 285/30. Mog¹ mieæ one ró¿ne kolory do wyboru: srebrny, matowy tytan, z b³yszcz¹cym, polerowanym wykoñczeniem oraz z b³yszcz¹cym, polerowanym wykoñczeniem antracytowo-czarnym. Zaciski uk³adu hamulcowego RS z wentylowanymi od wewn¹trz i perforowanymi tarczami (420 mm z przodu i 370 mm z ty³u) w wersji standardowej polakierowane s¹ na czarno, a na ¿yczenie mog¹ byæ czerwone. Na opcjonalnych hamulcach ceramicznych RS zaciski mog¹ byæ szare, czerwone lub niebieskie. W tym przypadku tarcze maj¹ œrednicê 440 mm z przodu i 370 mm z ty³u. Nowy ceramiczny uk³ad hamulcowy RS wa¿y o 34 kg mniej ni¿ jego stalowy odpowiednik, co przyczynia siê do redukcji masy nieresorowanej.

Wszystkie najlepsze elementy wyposa¿enia: infotainment, systemy wspomagania, kolory i materia³y

Dla nowego Audi RS 7 Sportback Audi Sport oferuje szerok¹ gamê udogodnieñ, opcji systemu infotainment oraz systemów wspomagania kierowcy. Nowe Gran Turismo ³¹czy sportowy charakter z nieograniczonymi mo¿liwoœciami pokonywania d³ugich dystansów. W bardzo wielu sytuacjach wspomaga kierowcê. Dostêpnych jest ponad 30 systemów wspomagania. Nale¿¹ do nich adaptacyjny asystent jazdy, asystent skrzy¿owañ, ostrze¿enie o zmianie pasa ruchu, ostrze¿enie przed najechaniem na krawê¿nik oraz kamery 360°.

Gama kolorów nowego modelu Audi RS 7 Sportback obejmuje trzynaœcie standardowych lakierów zewnêtrznych — w tym dwa stworzone wy³¹cznie dla modeli RS odcienie szaroœci Nardo i czerni Sebring z efektem krystalicznym oraz piêæ lakierów z efektem matowym. Obudowy lusterek zewnêtrznych standardowo wykoñczone s¹ w kolorze b³yszcz¹cej czerni. Opcjonalnie dostêpne jest wykoñczenie w kolorze matowego aluminium lub w kolorze samochodu. Klapy, listwy, wstawki progów, listwy okienne oraz klamra tylnego dyfuzora mog¹ byæ wykoñczone w ramach jednego z trzech pakietów stylizacyjnych w kolorystyce matowego aluminium, czerni lub karbonu. Na ¿yczenie wraz z pakietami stylizacyjnymi czarnym i karbonowym, pierœcienie Audi i logo RS na przedzie i z ty³u dostêpne s¹ równie¿ w kolorze b³yszcz¹cej czerni. Wiele dalszych mo¿liwoœci indywidualizacji modelu oferuje program Audi exclusive.

Nowe Audi RS 7 Sportback bêdzie dostêpny w salonach sprzeda¿y w pierwszym kwartale 2020 r.

Audi 10-09-2019


Copyrights 2017: www.millenium.pl