sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

WIADOMOÅšCI

Nowy LAND ROVER DEFENDER

Oto nowy Land Rover Defender. Ikona wymyœlona na nowo na miarê XXI wieku - pomys³owy, sprawny i bezpieczny dla ca³ej rodziny. Jedyny przedstawiciel swojego segmentu.
Nowy Defender powsta³ dla ludzi o œmia³ych sercach i dociekliwych umys³ach, dla tych, którzy znaj¹ wartoœæ spo³ecznoœci i chc¹ coœ zmieniæ.
Charakterystyczna sylwetka jest znajoma, a jednak nowa. Defender wygl¹da na wytrzyma³ego i jest wytrzyma³y, , a jego konstrukcja ekscytuj¹ca. Kultowego z nazwy, kszta³tu i sprawnoœci Defendera mo¿na spersonalizowaæ, aby pozwoliæ w³aœcicielom na eksploracjê œwiata, niezale¿nie od wizji spêdzania wolnego czasu.

Na przestrzeni siedmiu dekad pionierskich innowacji Land Rovery zajê³y wyj¹tkowe miejsce w sercach badaczy, agencji humanitarnych i ¿¹dnych przygód rodzin na ca³ym œwiecie. Nowy Defender, sprawdzony w najsurowszych œrodowiskach na ziemi, zachowuje ten rodowód.
Nowy Defender uzupe³nia dynastiê Land Rovera, staj¹c obok niezrównanego luksusu i wyrafinowania rodziny Range Rovera i bardzo sprawnych w terenie i wszechstronnych SUV-ów Discovery. Model 110 to tylko pocz¹tek tej rodziny najdzielniejszych i najbardziej wytrzyma³ych pojazdów 4x4 na œwiecie. Szybko do³¹czy do niego wersja 90 z krótkim rozstawem osi, a w 2020 roku ofertê uzupe³ni¹ praktyczne wersje u¿ytkowe.
Napêdzany pasj¹ i poszanowaniem orygina³u, nowy Defender oferuje prze³omowo szeroki zakres mo¿liwoœci i zaawansowanych technologii terenowych, by na nowo zdefiniowaæ pojêcie przygody na XXI wiek, pozostaj¹c wiernym pionierskiemu duchowi, który jest znakiem rozpoznawczym Land Rovera od 71 lat.

Design pe³en emocji

Charakterystyczna sylwetka sprawia, ¿e nowy Defender jest natychmiast rozpoznawalny dziêki krótkim zwisom nadwozia zapewniaj¹cym doskona³e k¹ty natarcia i zejœcia. Projektanci Land Rovera odœwie¿yli znane cechy charakterystyczne Defendera pod k¹tem XXI wieku, nadaj¹c mu zdecydowany, dumny charakter i dodaj¹c okna dachowe „Alpine Light”, a przy tym zachowuj¹c otwierane na bok drzwi tylne i zamontowane na zewn¹trz ko³o zapasowe, które czyni¹ orygina³ tak rozpoznawalnym.

Gerry McGovern, Design Director Land Rover, stwierdzi³: „Stworzyliœmy nowego, gotowego na wszystko Defendera, którego design zosta³ zainspirowany przesz³oœci¹ zamiast byæ ni¹ ograniczony. Jego ¿ywio³owy grill, wyrafinowane powierzchnie i majestatyczna postawa dodaj¹ ca³ej rodzinie nowoczesnoœci i pewnoœci siebie, które j¹ wyró¿niaj¹, zachowuj¹c jednoczeœnie podstawowe elementy, które czyni¹ Defendera tak rozpoznawalnym”.

Wewn¹trz zaadaptowano minimalistyczny charakter pierwszego Defendera, gdzie zwykle ukryte elementy konstrukcyjne i mocowania zosta³y wyeksponowane z naciskiem na prostotê i praktycznoœæ. Wœród innowacyjnych rozwi¹zañ znalaz³a siê dŸwignia zmiany biegów zamontowana w desce rozdzielczej, która pozwoli³a wygospodarowaæ miejsce na opcjonalne siedzenie, co pozwala przewieŸæ z przodu trzy osoby, podobnie jak we wczesnych modelach Land Rover.
W efekcie Defender 110 oferuje piêæ lub szeœæ miejsc, a tak¿e konfiguracjê 5+2, a przestrzeñ baga¿owa za drugim rzêdem siedzeñ siêga 1075 litrów lub a¿ 2380 litrów po jego z³o¿eniu. Wersja Defender 90 pomieœci szeœæ osób w pojeŸdzie o d³ugoœci kompaktowego rodzinnego hatchbacka.
Do przyjaznych u¿ytkownikowi cech mo¿na zaliczyæ praktyczne rozwi¹zania i zaawansowane technologicznie innowacje. Trwa³e, gumowane wyk³adziny nic sobie nie robi¹ z p³ynów rozlanych podczas przygód dnia codziennego czy wypraw ¿ycia, dziêki czemu szczotka i szmatka wystarcz¹, by wnêtrze by³o czyste. Opcjonalny panoramiczny sk³adany dach p³ócienny zapewnia wra¿enia niczym w kabriolecie i po zaparkowaniu pozwala pasa¿erom drugiego rzêdu siedzeñ wersji Defender 110 wstaæ i poczuæ siê jak na prawdziwym safari**.

Definicja wytrzyma³oœci.

Nowa platforma D7x Land Rovera zaprojektowana do ekstremalnych zastosowañ jest oparta na lekkiej aluminiowej konstrukcji skorupowej w celu uzyskania najsztywniejszej struktury nadwozia w historii Land Rovera. Jest ona trzy razy sztywniejsza ni¿ tradycyjne konstrukcje oparte na ramie, zapewniaj¹c idealn¹ bazê dla w pe³ni niezale¿nego zawieszenia pneumatycznego lub opartego na sprê¿ynach œrubowych i obs³uguje najnowsze zelektryfikowane zespo³y napêdowe.
Przed technicznym zatwierdzeniem nowy Defender przeszed³ ponad 62 000 testów, a konstrukcje podwozia i nadwozia zaprojektowano pod k¹tem zaliczenia procedury testowej Extreme Event Land Rovera (powtarzaj¹ce siê i ci¹g³e dzia³anie), która wykracza poza zwyk³¹ normê dla pojazdów typu SUV i samochodów osobowych.
Podczas testów rozwojowych prototypy pokona³y ponad 1,2 miliona kilometrów w najtrudniejszych warunkach na œwiecie, od 50-stopniowych upa³ów na pustyni i 40-stopniowych mrozów w Arktyce po wysokoœæ 3000 metrów n.p.m. w Górach Skalistych w stanie Kolorado.

Œwiatowej klasy specjalista od jazdy w terenie i po asfalcie

Nowy Defender to synonym braku ograniczeñ. Sta³y napêd na cztery ko³a, reduktor, centralny dyferencja³ i opcjonalny, aktywny tylny mechanizm ró¿nicowy zapewniaj¹ potrzebny ‘hardware’ wymagany do eksploracji zarówno pustynnych piasków, zmarzniêtej tundry ko³a podbiegunowego i wszelkich terenów le¿¹cych miêdzy nimi.
W nowym Defenderze debiutuje system Terrain Response z mo¿liwoœci¹ konfiguracji, która pozwala doœwiadczonym mi³oœnikom off-roadu indywidualnie dostosowaæ ustawienia pojazdu do warunków, podczas gdy niedoœwiadczeni kierowcy mog¹ za pomoc¹ sprytnej funkcji „Auto” pozwoliæ systemowi wykryæ najbardziej odpowiednie ustawienia dla danego terenu.
Nowa konstrukcja nadwozia zapewnia przeœwit 291 mm i wiod¹c¹ na œwiecie geometriê terenow¹, oferuj¹c w modelu 110 k¹ty natarcia, rampowy i zejœcia odpowiednio 38, 28 i 40 stopni (w trybie off-road). Maksymaln¹ g³êbokoœæ brodzenia wynosz¹c¹ 900 mm uzupe³nia nowy program do brodzenia systemu Terrain Response 2, dziêki czemu kierowcy mog¹ przeprawiaæ siê przez g³êbok¹ wodê z pe³nym spokojem.
Na suchym l¹dzie w pe³nym wykorzystaniu zdolnoœci terenowych Defendera kierowcom pomaga zaawansowany system ClearSight Ground View Land Rovera, który na centralnym ekranie dotykowym pokazuje zwykle zas³oniêty przez maskê obszar tu¿ przed przednimi ko³ami.
W rezultacie nowy Defender na nowo definiuje wachlarz mo¿liwoœci, podnosz¹c poprzeczkê zarówno w zakresie dzielnoœci w terenie, jak i komfortu na drodze. Z równ¹ swobod¹ pokonuje zat³oczone miejskie ulice, jak i wspina siê na góry, przemierza pustynie i znosi najni¿sze temperatury..

Moc i efektywnoϾ

Wybór zaawansowanych silników benzynowych i bardziej ekologicznych jednostek wysokoprê¿nych zapewnia nowemu Defenderowi moc, kontrolê i oszczêdnoœæ w ka¿dym œrodowisku, zaœ zespó³ napêdowy PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) do³¹czy do oferty w przysz³ym roku, pozwalaj¹c na bezg³oœn¹ jazdê z wykorzystaniem tylko napêdu elektrycznego.
W chwili premiery gama silników benzynowych obejmuje czterocylindrow¹ jednostkê P300 o mocy 300KM i potê¿n¹ jednostkê szeœciocylindrow¹ w uk³adzie rzêdowym P400 z wydajn¹ technologi¹ MHEV. Alternatywnie klienci mog¹ wybieraæ spoœród pary czterocylindrowych silników wysokoprê¿nych — D200 i mocniejszego D240 — z których obydwa zapewniaj¹ zu¿ycie na poziomie 7,6 l/100 km i emisjê CO2 wynosz¹c¹ 199 g/km (wg NEDC).
Oszczêdn¹ jazdê wspomagaj¹ innowacyjne rozwi¹zania techniczne, w tym p³askie podwozie, które pozwala zoptymalizowaæ aerodynamikê.

Technologia XXI wieku

Nowy Defender jest równie zaawansowany technologicznie, co wytrzyma³y. Debiutuje w nim nowy system multimedialny Pivi Pro firmy Jaguar Land Rover. Ekran dotykowy nowej generacji jest intuicyjny i przyjazny u¿ytkownikowi, wymagaj¹c mniejszej iloœci komend do wykonania czêstych zadañ, a jego ci¹g³a aktywnoœæ gwarantuje niemal b³yskawiczn¹ reakcjê.
Ponadto nowy Defender przenosi technologiê SOTA (Software-Over-The-Air) na nowy poziom dziêki 14 indywidualnym modu³om potrafi¹cym przyjmowaæ zdalne aktualizacje. Dziêki pobieraniu danych w czasie, gdy klienci smacznie œpi¹ w domu lub znajduj¹ siê gdzieœ daleko, z wiekiem nowy Defender bêdzie coraz lepszy: elektroniczne aktualizacje sp³ywaj¹ do pojazdu natychmiast, bez zw³oki i potrzeby odwiedzania Dilera Land Rover.

Nick Rogers, Dyrektor wykonawczy ds. opracowania produktu w firmie Jaguar Land Rover, zauwa¿y³: „Na bazie wspania³ych mo¿liwoœci Defendera i minimalistycznego, funkcjonalnego wnêtrza przenieœliœmy ikonê w XXI wiek. Nowy Defender pozwala nam dzia³aæ w inny sposób, przesuwaæ granice i robiæ rzeczy nieprawdopodobne, nie trac¹c przy tym charakteru i autentycznoœci orygina³u. Od pocz¹tku mieliœmy prawdziw¹ obsesjê na punkcie funkcjonalnoœci, pocz¹wszy od wyboru odpowiednich materia³ów po najnowoczeœniejsze rozwi¹zania z zakresu ³¹cznoœci. Efektem jest nie tylko najsprawniejszy w terenie Land Rover w historii, ale tak¿e naprawdê komfortowy, nowoczesny pojazd, którym ludzie bêd¹ uwielbiali jeŸdziæ”.


Dopasowany do Twojego œwiata

Nowy Defender bêdzie dostêpny w wersjach nadwoziowych 90 i 110, z piêcioma lub nawet szeœcioma siedzeniami w 90 oraz szeœcioma siedzeniami lub uk³adem 5+2 w 110. Gama obejmuje wersje Defender, First Edition oraz Defendera X na szczycie oferty, a tak¿e standardowe wersje wyposa¿enia S, SE, HSE a klienci bêd¹ mogli dopasowaæ pojazd do swoich potrzeb na wiêcej sposobów ni¿ w jakimkolwiek Land Roverze do tej pory dziêki, czterem pakietom akcesoriów. Pakiety Explorer, Adventure, Country i Urban nadaj¹ Defenderowi wyró¿niaj¹cy siê charakter za spraw¹ specjalne dobranych dodatków. Ekskluzywna wersja First Edition zawiera wyj¹tkowe wyposa¿enie i bêdzie dostêpna w pierwszym roku produkcji.
Klienci bêd¹ mogli nawet zdecydowaæ siê na now¹ satynow¹ pow³okê ochronn¹, aby jeszcze lepiej zabezpieczyæ lakier nadwozia. Ta trwa³a, niezawieraj¹ca rozpuszczalników i w pe³ni nadaj¹ca siê do recyklingu pow³oka chroni zarówno przed rysami parkingowymi, jak i odpryskami od kamyków i bêdzie dostêpna jako element fabrycznego wyposa¿enia dodatkowego w wersjach kolorystycznych Indus Silver, Gondwana Stone i Pangea Green, chroni¹c lakier nowego Defendera i nadaj¹c mu przy okazji wyj¹tkowe, nowoczesne wykoñczenie.
Poza pakietami akcesoriów nowy Defender jest dostêpny z najszersz¹ gam¹ indywidualnych akcesoriów, jaka kiedykolwiek by³a oferowana w nowym Land Roverze, która obejmuje zdalnie sterowan¹ elektryczn¹ wyci¹garkêº, namiot dachowy i nadmuchiwane, wodoszczelne daszki a¿ po bardziej konwencjonalne haki holownicze i baga¿niki dachowe.

Felix Bräutigam, Dyrektor handlowy w firmie Jaguar Land Rover, stwierdzi³: „Nowy Defender bêdzie dostêpny na 128 rynkach œwiata. Spe³nia on lub wrêcz przekracza najsurowsze na œwiecie normy emisji i bezpieczeñstwa. W oparciu zaawansowane technologie, w celu zapewnienia wytrzyma³oœci i charakteru, które mo¿na spotkaæ tylko w Defenderze, nasz nowy pojazd 4x4 zosta³ zaprojektowany dla ludzi o œmia³ych sercach i dociekliwych umys³ach”.

JLR 10-09-2019


Copyrights 2017: www.millenium.pl