sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

WIADOMOÅšCI

Toyota og³asza podwojenie linii do produkcji napêdów hybrydowych 1,5 l

• Toyota og³asza rozszerzenie produkcji elektrycznej przek³adni hybrydowej e-CVT 1,5 l oraz wspó³pracuj¹cego z ni¹ silnika TNGA 1,5 l o kolejn¹ liniê produkcyjn¹;

• Nowy zespó³ napêdowy bêdzie montowany miêdzy innymi w najnowszej generacji toyoty Yaris, która zadebiutuje w Europie w 2020 roku;

• Dziêki realizowanym obecnie i w przysz³oœci projektom poziom inwestycji w Toyota Motor Manufacturing Poland wzroœnie do ponad 5,5 miliardów z³otych, a zatrudnienie w obu zak³adach osi¹gnie prawie 3000 pracowników.

Toyota Motor Europe og³osi³a dzisiaj zwiêkszenie mocy produkcyjnych w polskiej fabryce koncernu o drug¹ liniê produkcyjn¹ silnika TNGA oraz elektrycznych przek³adni hybrydowych tworz¹cych razem hybrydowy zespó³ napêdowy 1,5 l.


Niskoemisyjna technologia hybrydowa stanowi wyró¿nik Toyoty na rynku europejskim oraz jednoczeœnie trzon strategii koncernu przechodzenia na napêdy w pe³ni elektryczne. Wysokie zainteresowanie t¹ technologi¹ w Europie, potwierdzone szybko rosn¹c¹ sprzeda¿¹, która obecnie wynosi ju¿ ponad 50% ca³oœci wolumenu zamówieñ na modele Toyoty, zaowocowa³y decyzj¹ o ulokowaniu dwóch kolejnych inwestycji w polskiej fabryce koncernu. Og³oszone dwa nowe projekty zwi¹zane s¹ z budow¹ kolejnej linii produkcyjnej elektrycznych przek³adni hybrydowych e-CVT 1,5 l oraz wspó³pracuj¹cych z nimi silników benzynowych TNGA 1,5 l. Hybrydowe zespo³y napêdowe 1,5 l z Polski bêd¹ montowane m.in. w czwartej generacji Toyoty Yaris, która zadebiutuje na europejskim rynku w 2020 roku. Utworzenie dodatkowych linii planowane jest w wa³brzyskim zak³adzie Toyoty, w którym bêdzie rozbudowywana hala obróbki i monta¿u silników oraz hala odlewni, a czêœci do produkcji bêd¹ pochodziæ miêdzy innymi z zak³adu w Jelczu-Laskowicach. Ca³oœæ inwestycji ma zostaæ zakoñczona do 2022 roku.

„To znamienne, ¿e Toyota, która od 20 lat funkcjonuje w wa³brzyskiej strefie, wci¹¿ decyduje siê na inwestycje rozwojowe w naszym regionie. Stanowi to dowód, ¿e wci¹¿ jesteœmy jednym z najatrakcyjniejszych miejsc na rozwój przemys³u motoryzacyjnego i sektora elektromobilnego. Cieszy nas fakt, ¿e kolejne inwestycje koncernu zwi¹zane z napêdami hybrydowymi prze³o¿¹ siê na zwiêkszenie iloœci miejsc pracy, w tym zatrudnienie dla polskich in¿ynierów” – podkreœla Piotr Sosiñski, prezes Wa³brzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej „Invest-Park”.

„Toyota jest jednym z najwa¿niejszych za³o¿ycieli Wa³brzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Od kilkunastu lat wyznacza kurs rozwoju gospodarki przemys³owej opartej na wiedzy zarówno w Wa³brzychu, jak i ca³ym regionie wa³brzyskim. Nowe inwestycje Toyoty wyznaczaj¹ kierunki nie tylko je¿eli chodzi o produkcjê przemys³ow¹ najwy¿szej jakoœci, ale równie¿ wp³ywaj¹ na coraz wy¿szy poziom edukacji w naszym regionie. Przygotowujemy kadry do pracy w najnowoczeœniejszej fabryce motoryzacyjnej firmy Toyota w Europie” – podsumowuje decyzjê Prezydent Wa³brzycha Roman Sze³emej.

W 2020 rozpocznie siê rekrutacja co najmniej kilkudziesiêciu nowych pracowników do fabryki w Wa³brzychu. Dziêki wszystkim projektom zwi¹zanym z technologi¹ hybrydow¹ wartym ³¹cznie 2 miliardy z³otych poziom inwestycji w obu zak³adach Toyota Motor Manufacturing Poland wzroœnie do ponad 5,5 miliardów z³otych, a zatrudnienie do blisko 3000 osób.

„W inwestycjach chodzi nie tylko o zasoby finansowe, ale te¿ o transfer innowacyjnych i nowatorskich technologii po to by daæ ludziom szansê na rozwój i nabycie nowych umiejêtnoœci. Toyota sukcesywnie rozbudowuje swoj¹ dzia³alnoœæ w oparciu o napêdy hybrydowe, a polska fabryka stanowi wa¿ne ogniwo na drodze do upowszechniania niskoemisyjnej technologii hybrydowej w Europie” – podkreœla Eiji Takeichi, Prezes Toyota Motor Manufacturing Poland.

Niskoemisyjna technologia hybrydowa Toyoty

Samochody hybrydowe korzystaj¹ z dwóch Ÿróde³ energii – benzynowego i elektrycznego. W czasie hamowania energia kinetyczna samochodu hybrydowego jest odzyskiwana i zamieniana na energiê elektryczn¹, dziêki czemu pojazd zu¿ywa mniej paliwa. Toyota uwa¿a technologiê hybrydow¹ za wa¿ny krok na drodze do pe³nej elektromobilnoœci. Technologia ta zapewnia klientom najlepsze obecnie dostêpne na rynku, ekologiczne, a zarazem ekonomiczne i wygodne w u¿ytkowaniu rozwi¹zanie, a miastom gotowe narzêdzie do walki ze smogiem. W Polsce Toyota ulokowa³a drugi poza Japoni¹ oœrodek produkcji i rozwoju napêdów hybrydowych na œwiecie. Ma on dostarczaæ elektryczne przek³adnie hybrydowe e-CVT i wspó³pracuj¹ce z nimi silniki benzynowe TNGA do niskoemisyjnych samochodów hybrydowych koncernu produkowanych w Europie.

Projekty TMMP zwi¹zane z technologi¹ hybrydow¹

Do tej pory w polskich fabrykach Toyoty wystartowa³y dwa z czterech zapowiedzianych wczeœniej projektów zwi¹zanych z hybrydow¹ technologi¹ Toyoty. W paŸdzierniku ubieg³ego roku w Wa³brzychu uruchomiono produkcjê elektrycznych przek³adni hybrydowych 1.8, natomiast we wrzeœniu tego roku w Jelczu-Laskowicach wystartowa³a produkcja silnika konwencjonalnego 2,0 l TNGA wspó³pracuj¹cego z napêdami hybrydowymi. W kwietniu przysz³ego roku w Jelczu-Laskowicach ruszy produkcja pierwszej z dwóch planowanych linii silnika TNGA o pojemnoœci 1,5 l. Rok póŸniej w fabryce w Wa³brzychu uruchomiona zostanie pierwsza z dwóch planowanych linii wspó³pracuj¹cej z tym silnikiem elektrycznej przek³adni hybrydowej e-CVT, w tym produkcja silników elektrycznych MG1, stanowi¹cych integraln¹ czêœæ elektrycznej przek³adni hybrydowej. W ten sposób polskie zak³ady Toyoty bêd¹ tworzyæ jeden hybrydowy zespó³ napêdowy.

Toyota 04.11.2019

>

Copyrights 2017: www.millenium.pl