sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

WIADOMOÅšCI

W Zwickau ruszy³a produkcja elektrycznego Volkswagena ID.3

Elektryczna ofensywa Volkswagena nabiera tempa: 4 listopada oficjalnie rozpoczêto seryjn¹ produkcjê ID.3. Bia³y ID.3 – pierwszy egzemplarz kompaktowego Volkswagena z rodziny ID., samochodów elektrycznych nowej generacji – zjecha³ z linii monta¿owej. Œwiadkami tego wydarzenia byli Kanclerz dr Angela Merkel i Prezes Zarz¹du Grupy Volkswagen dr Herbert Diess. Do 2028 roku koncern Volkswagen planuje sprzedaæ na œwiecie oko³o 22 miliony samochodów elektrycznych, napêdzaj¹c w ten sposób rynek samochodów elektrycznych. Kluczow¹ rolê w tym przedsiêwziêciu odgrywa zak³ad w Zwickau: po raz pierwszy tak du¿a fabryka samochodów zosta³a przekszta³cona na produkcjê wy³¹cznie aut elektrycznych. Inwestycja poch³onê³a w sumie 1,2 mld euro. Ju¿ w przysz³ym roku zak³ad w Zwickau wyprodukuje oko³o 100.000 samochodów elektrycznych. Od 2021 r. z linii monta¿owej co roku bêdzie zje¿d¿aæ do 330.000 aut elektrycznych, dziêki czemu zak³ad w Zwickau bêdzie najwiêksz¹ i najbardziej wydajn¹ fabryk¹ samochodów elektrycznych w Europie oraz pionierem w transformacji sieci produkcyjnej Volkswagena na œwiecie.


„ID.3 to prze³omowy model w dziedzinie rozwoju elektromobilnoœci. Dziêki niemu neutralna dla œrodowiska indywidualna mobilnoœæ staje siê dostêpna dla milionów ludzi. ID.3 jest kamieniem
milowym dla naszej firmy na drodze ku przedsiêbiorstwu, którego dzia³alnoœæ nie obci¹¿a klimatu. Ten cel chcemy osi¹gn¹æ do 2050 roku” – powiedzia³ Prezes Grupy Volkswagen, Herbert Diess, podczas ceremonii w Zwickau.

Produkcja ID.3 jest neutralna pod wzglêdem emisji dwutlenku wêgla

Volkswagen ID.3 zosta³ skonstruowany na platformie MEB. ID.3 ma du¿y zasiêg, bardzo przestronne wnêtrze i œwietne w³aœciwoœci jezdne. ID.3 zostanie wprowadzony do oferty niemal równoczeœnie na rynkach w ca³ej Europie latem 2020 r. Ponad 35.000 klientów zdecydowa³o siê ju¿ zarezerwowaæ ID.3. ID.3 ustanawia nowe standardy w zakresie zrównowa¿onego rozwoju: jego produkcja jest neutralna pod wzglêdem emisji dwutlenku wêgla bior¹c pod uwagê tak¿e ³añcuch dostaw. Do produkcji, na przyk³ad, ogniw akumulatora ID.3 jest wykorzystywana wy³¹cznie energia pochodz¹ca ze Ÿróde³ odnawialnych. Emisja, której w procesie produkcji nie da siê unikn¹æ jest rekompensowana udzia³em w certyfikowanych projektach s³u¿¹cych ochronie œrodowiska, miêdzy innymi, poprzez inwestycje w projekt klimatyczny „Katingan Mataya Forest Protection” na indonezyjskiej wyspie Borneo.

Ca³a za³oga, sk³adaj¹ca siê z 8.000 pracowników, przesz³a dodatkowe szkolenia

W wypadku fabryki w Zwickau Volkswagen po raz pierwszy ca³kowicie przekszta³ci³ du¿y zak³ad z produkcji samochodów zasilanych silnikami spalinowymi w fabrykê produkuj¹c¹ auta elektryczne. Inwestycja wynios³a w sumie oko³o 1,2 miliarda euro. Od 2021 roku w Zwickau na platformie MEB bêdzie powstawaæ szeœæ modeli trzech marek Grupy. Ca³a za³oga, licz¹ca 8.000 pracowników, zosta³a przeszkolona do produkcji aut elektrycznych i do pracy przy instalacjach wysokiego napiêcia. Do koñca 2020 roku za³oga fabryki w Zwickau bêdzie mia³a za sob¹ oko³o 13.000 dni szkoleniowych i pewne miejsce pracy na przysz³oœæ.

„Dziêki oko³o 1.700 robotom, bezobs³ugowym systemom transportu i w pe³ni zautomatyzowanym procesom produkcyjnym, zak³ad w Zwickau daje wyobra¿enie na temat produkcji samochodów elektrycznych na du¿¹ skalê w przysz³oœci” – mówi Thomas Ulbrich, Cz³onek Zarz¹du marki Volkswagen ds. elektromobilnoœci. „Na koñcu to ludzie, którzy pracuj¹ przy produkcji samochodów s¹ kluczem do sukcesu. Za³oga zak³adu w Saksonii celuj¹co zda³a egzamin, do którego przygotowywa³a siê przez 2 lata. Zwieñczeniem tych przygotowañ jest dzisiejsze uruchomienie produkcji ID.3”.

Solidna baza dla produkcji samochodów elektrycznych w Niemczech

Dziêki zdecydowanym inwestycjom w elektromobilnoœæ Volkswagen wnosi istotny wk³ad w ochronê klimatu i tworzy d³ugoterminowe perspektywy pracy dla oko³o 100.000 pracowników niemieckich zak³adów. „Niemcy musz¹ wprowadziæ zmiany w ca³ym ³añcuchu produkcji i ¿ycia samochodów elektrycznych. Dlatego produkujemy je w Niemczech i jednoczeœnie podjêliœmy decyzjê o opracowaniu i produkcji silników elektrycznych, a tak¿e ogniw i ca³ych akumulatorów. W najbli¿szych latach Niemcy stan¹ siê solidn¹ baz¹ dla produkcji samochodów elektrycznych” – powiedzia³ Herbert Diess, Prezes koncernu Volkswagen.

Oprócz fabryki w Zwickau, w produkcjê ID.3 s¹ zaanga¿owane równie¿ zak³ady w Brunszwiku, Kassel, Salzgitter i Wolfsburgu. Wytwarzane s¹ tam kluczowe elementy, takie jak silniki elektryczne i akumulatory. Fabryki w Emden i Hanowerze rozpoczn¹ produkcjê samochodów elektrycznych od 2022 r. Ponadto Grupa Volkswagen wspó³pracuje równie¿ z firm¹ Northvolt w celu uruchomienia du¿ej fabryki akumulatorów w Salzgitter.

Volkswagen 04-11-2019


Copyrights 2017: www.millenium.pl