sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

WIADOMOÅšCI

Nowe BMW X3 xDrive30e

Nowe BMW X3 xDrive30e to ju¿ trzeci samochód typu SAV (Sports Activity Vehicle) w aktualnej ofercie marki, w którym napêd hybrydowy plug-in oraz transmisja napêdu na wszystkie ko³a umo¿liwia wszechstronnoœæ, jazdê w trybie elektrycznym oraz wyj¹tkowo niskie parametry zu¿ycia paliwa i emisji spalin. Czterocylindrowy silnik spalinowy i silnik elektryczny modelu hybrydowego plug-in wytwarzaj¹ razem maksymaln¹ moc systemow¹ 215 kW (292 KM). Dziêki inteligentnie sterowanej wspó³pracy obu napêdów œrednie zu¿ycie paliwa wynosi od 2,4 do 2,1 l /100 km*. Emisja CO2 to odpowiednio 54-49 g/km*. Zu¿ycie energii w cyklu mieszanym nowego BMW X3 xDrive30e wynosi 17,2-16,4 kWh/100 km*. Wysokonapiêciowy akumulator litowo-jonowy w najnowszej technologii ogniw akumulatorowych umo¿liwia mobilnoœæ elektryczn¹ o zasiêgu od 51 do 55 km*.


Nowe BMW X3 xDrive30e produkowane bêdzie od grudnia 2019 r. Montowany jest razem z modelami BMW X3 z konwencjonalnym napêdem w zak³adach BMW w Spartanburg (USA). Wprowadzenie na rynki na ca³ym œwiecie zaplanowano na wiosnê 2020 r. W ten sposób BMW Group kontynuuje nie tylko elektryfikacjê swojej oferty napêdów, ale tak¿e strategiê produktow¹ dostosowan¹ do zró¿nicowanych potrzeb klientów. Popularny na ca³ym œwiecie SAV klasy œredniej premium jest pierwszym modelem tej marki oferowanym zarówno z konwencjonalnym silnikiem spalinowym, jak równie¿ z napêdem hybrydowym plug-in, a w roku 2020 w ofercie znajdzie siê dodatkowo wariant tego modelu z napêdem stricte elektrycznym.

Zwinny SAV o doskona³ej dzielnoœci w terenie i wybitnej wydajnoœci.

Nowe BMW X3 xDrive30e ³¹czy w sobie typowe cechy samochodu typu SAV z wyj¹tkowo wydajn¹ technologi¹ napêdu. Równie¿ model hybrydowy plug-in jest zwinny w prowadzeniu, cechuj¹ go sportowe w³aœciwoœci jezdne, wszechstronnoœæ, adaptacyjne wnêtrze, jakoœæ premium i zaawansowane rozwi¹zania z zakresu ³¹cznoœci. Uk³ad BMW xDrive stale rozdziela napêd na przednie i tylne ko³a nawet podczas jazdy wy³¹cznie w trybie elektrycznym, zapewniaj¹c sportowe w³aœciwoœci jezdne na drodze i doskona³e osi¹gi w terenie. Moc generowana jest przez czterocylindrowy silnik benzynowy BMW TwinPower Turbo o pojemnoœci 2,0 l i mocy 135 kW (184 KM) oraz zintegrowany z 8 stopniow¹ skrzyni¹ Steptronic silnik elektryczny o mocy 80 kW (109 KM). Oba napêdy mobilizuj¹ razem moc systemow¹ 215 kW (292 KM). Maksymalny systemowy moment obrotowy napêdu hybrydowego plug-in wynosi 420 Nm. Dziêki temu nowe BMW X3 xDrive30e przyspiesza od 0 do 100 km/h w ci¹gu 6,1 s. Prêdkoœæ maksymalna wynosi 210 km/h.

W zale¿noœci od trybu i sytuacji na drodze silnik elektryczny nowego BMW X3 xDrive30e mo¿e s³u¿yæ jako wy³¹czny napêd lub jako wspomaganie silnika spalinowego. W trybie MAX eDrive aktywowanym przyciskiem eDrive na konsoli œrodkowej nowe BMW X3 xDrive30e z niemal bezg³oœnym napêdem i bez lokalnej emisji spalin rozwija maksymaln¹ prêdkoœæ 135 km/h. W standardowym ustawieniu Auto eDRIVE mo¿liwa jest jazda na samym napêdzie elektrycznym z prêdkoœci¹ do 110 km/h. Silnik spalinowy w³¹cza siê dopiero przy wy¿szych prêdkoœciach lub mocniejszym wciœniêciu peda³u jazdy. Przy jednoczesnej pracy obu napêdów oprócz przyspieszenia zwiêksza siê równie¿ wydajnoœæ nowego BMW X3 xDrive30e. Podczas przyspieszania wyraŸnie czuæ oddawanie mocy silnika elektrycznego. Podczas sta³ej jazdy z wiêksz¹ prêdkoœci¹ elektryczne wspomaganie napêdu zmniejsza zu¿ycie paliwa i emisjê spalin. Wsparcie silnika elektrycznego pozwala na czêst¹ pracê jednostki spalinowej w jej optymalnym zakresie obci¹¿eñ. Tryb BATTERY CONTROL s³u¿y do utrzymywania na³adowania akumulatora wysokonapiêciowego na poziomie okreœlonym przez kierowcê. W ten sposób podczas d³u¿szych podró¿y mo¿na zachowaæ energiê elektryczna do jazdy bez lokalnej emisji spalin na odcinkach miejskich.

Akumulator wysokonapiêciowy z najnowsz¹ technologi¹ ogniw zapewniaj¹c¹ maksymaln¹ wydajnoœæ; du¿y, wszechstronny baga¿nik.

Akumulator litowo-jonowy nowego BMW X3 xDrive30e umieszczono dla oszczêdnoœci miejsca pod tyln¹ kanap¹. Zbiornik paliwa znajduje siê nad tyln¹ osi¹. Dziêki temu pojemnoœæ baga¿nika w hybrydzie plug-in ograniczona jest tylko w niewielkim stopniu. Baga¿nik nowego BMW X3 xDrive30e o pojemnoœci 450 l jest porównywalny z modelami o konwencjonalnym napêdzie. Z³o¿enie oparcia tylnej kanapy dzielonego standardowo w proporcjach 40:20:40 pozwala zwiêkszyæ pojemnoœæ baga¿nika do 1500 l. Dziêki najnowszej technologii ogniw oraz pojemnoœci 12,0 kWh brutto wysokonapiêciowy akumulator zarówno zapewnia wybitn¹ wydajnoœæ, jak równie¿ zwiêksza zasiêg w trybie elektrycznym nowego BMW X3 xDrive30e. Model hybrydowy plug-in umo¿liwia pokonywanie du¿ej czêœæ codziennych tras bez lokalnej emisji spalin równie¿ poza miastem.

Akumulator wysokonapiêciowy mo¿na ³adowaæ ze zwyk³ych gniazdek elektrycznych za pomoc¹ standardowego kabla do ³adowania. Pozwala to na ca³kowite na³adowanie akumulatora w ci¹gu niespe³na szeœciu godzin. Ze stacj¹ BMW i Wallbox takie ³adowanie trwa oko³o trzech i pó³ godzin. Gniazdo ³adowania znajduje siê pod oddzieln¹ klapk¹ na przednim lewym b³otniku. Energia elektryczna zgromadzona w akumulatorze wysokonapiêciowym zasila te¿ 12 woltow¹ sieæ pok³adow¹.

Oznaczenie E oraz korzyœci podatkowe dziêki du¿emu zasiêgowi w trybie elektrycznym.

Ze wzglêdu na wysoki zasiêg w trybie elektrycznym nowe BMW X3 xDrive30e spe³nia okreœlone w ustawie o mobilnoœci elektrycznej kryteria oznaczania jako pojazdy elektryczne i zwi¹zane z tym specjalne prawa w ruchu drogowym. W Niemczech podlega ponadto obni¿onemu podatkowi od samochodów s³u¿bowych. W przypadku u¿ytku prywatnego do dochodu liczy siê tylko po³owa ceny katalogowej brutto.

Nowe BMW X3 xDrive30e oprócz wersji podstawowej bêdzie równie¿ dostêpne jako model Advantage, xLine, Luxury Line lub M Sport. Wyposa¿enie standardowe obejmuje akustyczne ostrzeganie pieszych. Podczas jazdy z niewielk¹ prêdkoœci¹ system g³oœnikowy generuje charakterystyczny dŸwiêk, stworzony specjalnie do zelektryfikowanych modeli BMW zwracaj¹cy uwagê innych u¿ytkowników drogi na pojazd bez pogarszania komfortu akustycznego pasa¿erów. Ponadto nowe BMW X3 xDrive30e wyposa¿one jest standardowo w klimatyzacjê postojow¹. Za pomoc¹ smartfonu z aplikacj¹ BMW Connected mo¿na j¹ aktywowaæ jeszcze przed rozpoczêciem, dziêki czemu zim¹ kierowca wsiada do ciep³ego, a latem do przyjemnie ch³odnego pojazdu. Inne us³ugi eDrive sprawiaj¹, ¿e ³adowanie akumulatora w drodze jest jeszcze bardziej atrakcyjne i wygodne. Cyfrowe us³ugi pomagaj¹ kierowcy znaleŸæ i wybraæ publiczne stacje ³adowania, kontrolowaæ proces ³adowania za pomoc¹ funkcji zdalnych i przesy³aæ informacje o stanie ³adowania, zasiêgu elektrycznym i ³¹cznym oraz indywidualnym zu¿yciu energii na smartfonie lub innych urz¹dzeniach mobilnych kierowcy.

Ponadto dla zwiêkszenia radoœci z jazdy, komfortu i indywidualnoœci w modelu hybrydowym plug-in dostêpna jest prawie ca³a gama wyposa¿enia dodatkowego oferowanego w wersjach BMW X3 z tradycyjnym napêdem. Dostêpne s¹ miêdzy innymi adaptacyjny uk³ad jezdny, adaptacyjny sportowy uk³ad kierowniczy i sportowy uk³ad hamulcowy M, wyœwietlacz BMW Head-Up, aktywny regulator prêdkoœci z funkcj¹ Stop & Go, system asystuj¹cy kierowcy plus z asystentem kierowania i prowadzenia po pasie ruchu oraz asystentem parkowania plus. W ofercie znajduje siê równie¿ elektryczny hak holowniczy. Maksymalna masa przyczepy w nowym BMW X3 xDrive30e wynosi 2000 kg.



Wartoœci oznaczone * zosta³y ju¿ ustalone zgodnie z nowym cyklem testowym WLTP i przeliczone na NEDC, aby umo¿liwiæ ich porównanie. W tych pojazdach podatki i inne op³aty samochodowe uwzglêdniaj¹ce (równie¿) emisjê CO2 mog¹ byæ obliczane na podstawie innych wartoœci ni¿ podane.

BMW 04-11-2019


Copyrights 2017: www.millenium.pl