sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

WIADOMOÅšCI

Nowy PEUGEOT e-208 Futuristic and Young

Nowy w 100% elektryczny PEUGEOT e-208 zadebiutowa³ na polskim rynku.
Cena katalogowa brutto wersji Active z napêdem elektrycznym zaczyna siê od 124 900 z³otych i spe³nia kryteria dofinansowania samochodów elektrycznych w ramach Funduszu Niskoemisyjnego Transportu*.
Nowy PEUGEOT e-208 uzupe³nia gamê PEUGEOT 208 dostêpn¹ ju¿ w wersjach z silnikiem spalinowym: benzynowym i wysokoprê¿nym. Oferta zró¿nicowanych uk³adów napêdowych w ramach jednego modelu wynika ze strategii marki „Power of choice”. Za³o¿eniem tej strategii jest, aby klient móg³ wybraæ nowego PEUGEOT 208 z najbardziej odpowiadaj¹cym jego potrzebom uk³adem napêdowym, nie rezygnuj¹c w ¿adnym z przypadków z walorów stylistycznych ani z wyposa¿enia. Wpisuje siê to w wizjê marki #UNBORINGTHEFUTURE, w której wejœcie w erê transformacji energetycznej nie oznacza rezygnacji z przyjemnoœci u¿ytkowania samochodu.


Wersja Active PEUGEOT e-208, spe³niaj¹ca kryteria rz¹dowego dofinansowania samochodów elektrycznych w kwocie nawet do 37 500 z³, oferuje wiêc, podobnie jak wersje z tradycyjnym napêdem, nowatorsk¹ stylistykê, ale równie¿ unikatowe rozwi¹zanie stanowiska kierowcy PEUGEOT i-Cockpit© (sk³ada siê na nie: kompaktowa kierownica, zegary na linii wzroku kierowcy ukazuj¹ce informacje dotycz¹ce jazdy oraz multimedialny ekran dotykowy o przek¹tnej 7”). Nowy PEUGEOT e-208 zachowuje najwy¿sze standardy jakoœci, precyzjê, atrakcyjny wygl¹d i emocje. Atletyczny wygl¹d samochodu przywo³uje sportowe skojarzenia i zapowiada wysokie osi¹gi.

Nowego PEUGEOT e-208 mo¿na nieomylnie rozpoznaæ po zewnêtrznych oznakach:
• os³onie ch³odnicy w kolorze nadwozia,
• po³yskuj¹cym logo lwa z kolorowymi akcentami, które zmienia odcieñ w zale¿noœci od k¹ta patrzenia,
• monogramie e-208 z ty³u i literach „e” na tylnych s³upkach.

Powsta³ na bazie najnowszej generacji platformy Groupe PSA, okreœlanej skrótem CMP (Common Modular Platform). Przeznaczona dla segmentów B i C, nowa p³yta pod³ogowa uzupe³nia dotychczasow¹ ofertê platformy EMP2 (Efficient Modular Platform). Jak wskazuje nazwa, platforma CMP jest modularna pod wzglêdem wymiarów i dostosowania do ró¿nych jednostek napêdowych. Tym samym jest przystosowana do ró¿nych rodzajów napêdu: benzynowego, wysokoprê¿nego oraz elektrycznego.

Platforma CMP zapewnia równie¿ wiêkszy komfort akustyczny i termiczny w kabinie, zmniejszenie drgañ oraz dostêpnoœæ nowoczesnych systemów wspomagania prowadzenia. W wersji Active, spe³niaj¹cej kryteria rz¹dowego dofinansowania samochodów elektrycznych, s¹ to:

• tempomat z ogranicznikiem prêdkoœci,
• system automatycznego hamowania awaryjnego (AEBS) najnowszej generacji, rozpoznaj¹cy pieszych i rowerzystów w dzieñ i w nocy przy prêdkoœci od 5 km/h do 140 km/h i ostrzegaj¹cy kierowcê o ryzyku kolizji (FCW),
• system aktywnego monitorowania pasa ruchu (LKA) koryguj¹cy tor jazdy w przypadku najechania na linie rozdzielaj¹ce pasy ruchu bez w³¹czonego kierunkowskazu,
• system wykrywania zmêczenia kierowcy (DAA3) kontroluj¹cy czujnoœæ kierowcy w czasie d³ugiej jazdy i przy prêdkoœciach przekraczaj¹cych 65 km/h. Kontrola odbywa siê poprzez analizê niewielkich ruchów kierownicy,
• system monitorowania ograniczeñ prêdkoœci (SLI-ISA),
• system automatycznej zmiany œwiate³ mijania/drogowe (SmartBeam).

Wersja Active jest wyposa¿ona w klimatyzacjê automatyczn¹ jednostrefow¹
sterowan¹ poprzez multimedialny ekran dotykowy, zaopatrzon¹ w filtr przeciwpy³kowy z wêglem aktywnym.

100% elektryczny napêd nowego PEUGEOT e-208 zapewnia dynamiczne przyspieszenie i ekscytuj¹c¹ przyjemnoœæ z jazdy:
• silnik o mocy 100 kW (136 KM) oraz moment obrotowy 260 Nm (dostêpne przy ka¿dej prêdkoœci) umo¿liwiaj¹ natychmiastow¹ reakcjê samochodu,
• w czasie jazdy panuje cisza i nie ma wibracji,
• na centralnym ekranie wyœwietlaj¹ siê animowane grafiki, pokazuj¹ce np. tryb dzia³ania uk³adu napêdowego w czasie rzeczywistym.

Nowy PEUGEOT e-208 oferuje trzy tryby jazdy:
1. eco – zapewniaj¹cy maksymalny zasiêg,
2. normal – dla optymalnego komfortu podczas codziennego u¿ytkowania,
3. sport – ukierunkowany na osi¹gi i doznania z jazdy, maksymaln¹ moc i moment obrotowy (przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,1 s).

Dostêpne s¹ równie¿ dwa tryby hamowania, w³¹czane za pomoc¹ dŸwigni zmiany biegów i steruj¹ce odpowiednimi trybami ³adowania akumulatora:
• umiarkowanym, zapewniaj¹cym doznania zbli¿one do jazdy samochodem z silnikiem spalinowym,
• wzmocnionym, zapewniaj¹cym hamowanie silnikiem kontrolowane peda³em gazu.

Nowy PEUGEOT e-208 oferuje komfort termiczny na najwy¿szym poziomie w porównaniu z konkurencj¹ dziêki zastosowaniu:
• elementu grzejnego du¿ej mocy (5 kW), zasilanego akumulatorem wysokonapiêciowym,
• pompy ciep³a i automatycznej regulacji temperatury w kabinie, które zapewniaj¹ taki sam komfort jak w samochodach z silnikiem spalinowym. Uk³ad nie ogranicza zasiêgu samochodu, dziêki wiêkszej sprawnoœci energetycznej w porównaniu do tradycyjnej klimatyzacji lub uk³adu ogrzewania,
• wstêpnego ch³odzenia lub nagrzewania samochodu, programowanego za pomoc¹ ekranu dotykowego lub aplikacji MyPeugeot® na smartfona. Oprócz komfortu funkcja ta pozwala zoptymalizowaæ zasiêg samochodu (szybsze uzyskanie ¿¹danej temperatury po rozruchu) i wczeœniej uzyskaæ optymaln¹ temperaturê pracy akumulatora.

Przestrzeñ w kabinie i objêtoœæ baga¿nika s¹ identyczne jak w wersji z silnikiem spalinowym. Akumulatory o ³¹cznej objêtoœci 220 litrów s¹ rozmieszczone pod pod³og¹ nowego PEUGEOT e-208. Know-how marki PEUGEOT zobowi¹zuje – uk³ad jezdny nowego PEUGEOT e-208 wykorzystuje specjalnie opracowane rozwi¹zania techniczne i ustawienia (optymalne roz³o¿enie masy). Pozwoli³o to na uzyskanie w³aœciwoœci dynamicznych nowego PEUGEOT e-208 porównywalnych z wersjami spalinowymi.
Nowy PEUGEOT e-208 jest wyposa¿ony w akumulator du¿ej pojemnoœci, która wynosi 50 kWh i umo¿liwia zasiêg do 340 km, zgodnie z protoko³em homologacyjnym WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) i 450 km wed³ug NEDC (New European Driving Cycle). Po³¹czony z uk³adem ch³odzenia kabiny, system regulacji termicznej poprzez obieg cieczy ch³odz¹cej pozwala na szybkie ³adowanie akumulatora, wyd³u¿a jego ¿ywotnoœæ i zapewnia optymalny zasiêg. Akumulator trakcyjny objêty jest gwarancj¹ umown¹ producenta do 8 lat lub do przebiegu 160 tys. km (do osi¹gniêcia pierwszego z dwóch warunków), przy zachowaniu minimum 70% jego pojemnoœci pocz¹tkowej, w okresie objêtym gwarancj¹.

Polska gama nowego PEUGEOT e-208 obejmuje cztery poziomy wyposa¿enia: Active (spe³niaj¹cy kryteria rz¹dowego dofinansowania samochodów elektrycznych), Allure, GT Line i GT (ten ostatni zarezerwowany jest wy³¹cznie dla wersji elektrycznej).

Nowy PEUGEOT e-208 oferuje dostêp do nowego rodzaju mobilnoœci. Zapewnia swobodê poruszania siê w mieœcie po pasach dla autobusów i taksówek oraz bezp³atne parkowanie w centrach miast.



*Zgodnie z rozporz¹dzeniem Ministra Energii z dnia 05.11.2019 roku w sprawie szczegó³owych warunków udzielania wsparcia zakupu nowych pojazdów ze œrodków Funduszu Niskoemisyjnego Transportu osobom fizycznym niewykonuj¹cym dzia³alnoœci gospodarczej i warunków rozliczania tego wsparcia, osoby fizyczne bêd¹ mog³y otrzymaæ dofinansowanie w wysokoœci 30% ceny zakupu pojazdu elektrycznego, którego cena zakupu nie przekracza 125 000 z³, przy czym kwota wsparcia nie bêdzie mog³a byæ wy¿sza ni¿ 37 500 z³. Osoby fizyczne, które bêd¹ chcia³y uzyskaæ dofinansowanie do zakupu pojazdów bêd¹ musia³y z³o¿yæ wnioski o wsparcie oraz spe³niæ wymagania ustalone przez rozporz¹dzenie. Dofinansowanie bêdzie udzielane do momentu wyczerpania œrodków finansowych. Wiêcej informacji mo¿na znaleŸæ na stronie Ministerstwa Energii:

PSA 13-11-2019


Copyrights 2017: www.millenium.pl