sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

WIADOMOÅšCI

Mercedes-Benz Guard specjalna ochrona prosto z fabryki – od ponad 90 lat

Luksus, komfort, szerokie mo¿liwoœci indywidualizacji i maksymalny stopieñ ochrony, fabrycznie zintegrowanej z konstrukcj¹ pojazdu: oto, co reprezentuje Mercedes-Benz Guard. Pierwszym samochodem Mercedes-Benz zapewniaj¹cym swoim podró¿uj¹cym specjaln¹ ochronê by³a presti¿owa limuzyna typu Pullman na bazie modelu Nürburg 460 (W 08), wprowadzona na rynek w 1928 r. Kolejne wczesne przyk³ady tych wyj¹tkowych wozów stanowi¹ dwie opancerzone limuzyny 770 „Grand Mercedes”, tak¿e z nadwoziem Pullman, zamówione przez japoñskiego cesarza w 1930 r. W opancerzonych samochodach spod znaku trójramiennej gwiazdy swoje zaufanie od ponad 90 lat pok³adaj¹ rz¹dy, koronowane g³owy i przedsiêbiorstwa. Obecne modele Mercedes-Benz Guard zapewniaj¹ maksymaln¹ ochronê a¿ do klasy VR10 w³¹cznie i s¹ wysoce zaawansowanymi produktami, reprezentuj¹cymi najwy¿szy poziom techniczny. Manufaktura Guard oferuje równie¿ liczne opcje personalizacji. Tradycyjnie Mercedes-Benz dostarcza pojazdy Guard na potrzeby miêdzynarodowych wydarzeñ, takich jak uroczystoœci pañstwowe, spotkania na szczycie i znacz¹ce imprezy spo³eczne.

Bezkonkurencyjne po³¹czenie niezrównanych atrybutów – to klucz do sukcesu gamy Mercedes-Benz Guard. Z jednej strony te specjalne modele spe³niaj¹ najwy¿sze standardy ochrony dla pojazdów cywilnych. Z drugiej – rozpieszczaj¹ swoich pasa¿erów legendarnym komfortem Klasy S, zapewniaj¹ maksymalny stopieñ aktywnego i pasywnego bezpieczeñstwa, a przy tym oferuj¹ nieograniczon¹ u¿ytecznoœæ na co dzieñ.

To rezultat zintegrowanej specjalnej ochrony Mercedes-Benz Guard. Na przyk³ad wszystkie elementy ochronne drzwi, tylnej œciany grodziowej, boków, dachu i zapory ogniowej nie s¹ domontowywane w gotowym pojeŸdzie, ale ³¹czone z nadwoziem w trakcie budowy pojazdu, w ramach osobnego procesu produkcyjnego. Z tego wzglêdu modele z rodziny Guard s¹ projektowane równolegle z ich niezabezpieczonymi wariantami. Potencjalne s³aboœci s¹ „wy³apywane” w szeroko zakrojonych testach, prowadzonych podczas procesu rozwoju samochodu, i weryfikowane przez specjalistów.

Mercedes-Benz oferuje te¿ ukierunkowane szkolenie z zakresu bezpieczeñstwa, które zapoznaje klientów i kierowców z mo¿liwoœciami prowadzenia modeli Guard. Jest ono wliczone w cenê pojazdu. Nabywcy i u¿ytkownicy otrzymuj¹ równie¿ instrukcje dotycz¹ce specjalnych elementów technicznych oraz zastosowanych systemów.

Zintegrowana specjalna ochrona i wysoce skuteczne po³¹czenie materia³ów

Wszystkie œrodki ochronne bazuj¹ na wieloletnim doœwiadczeniu Mercedes-Benz w dziedzinie konstrukcji pojazdów opancerzonych. Elementy wzmacniaj¹ce wykonane ze specjalnych stopów stali i innych materia³ów o wysokiej wytrzyma³oœci trafiaj¹ do wnêk pomiêdzy nadwoziema karoseri¹ w fazie produkcji, w istotnym stopniu wzmacniaj¹c podstawow¹ architekturê pojazdu. Po³¹czenia i z³¹cza przejœciowe materia³ów maj¹ przemyœlane „zak³adki”. Odpowiednie obszary podwozia zostaj¹ zabezpieczone opancerzeniem opracowanym specjalnie dla pojazdów Guard.

Sta³¹, a przy tym niezwykle istotn¹ czêœæ œrodków ochronnych stanowi przeszklenie nadwozia. Równie¿ w tym zakresie materia³ i jego gruboœæ spe³niaj¹ wysokie wymagania, przewidziane dla danej kategorii ochrony.Z myœl¹ o ochronie przed od³amkami wewnêtrzne powierzchnie szk³a s¹ pokryte poliwêglanem. Kompleksowe zabezpieczenie nie rzutuje przy tym na bardzo dobr¹ widocznoœæ z wnêtrza.

Ta solidna kombinacja zapewnia wysoce skuteczn¹ ochronê pasa¿erów przed ró¿nego rodzaju atakami. Bardzo skomplikowany, zaawansowany technicznie system ochronny praktycznie nie ma wp³ywu na konfiguracjê kabiny, która zapewnia pasa¿erom niespotykan¹ wygodê – w przeciwieñstwie do pojazdów opancerzonych ju¿ po wyprodukowaniu. Oczywiœcie zawieszenie, hamulce, sprê¿yny i dzia³anie systemów wspomagaj¹cych zostaj¹ przystosowane do dodatkowego ciê¿aru i zapewniaj¹ niemal standardowe w³aœciwoœci jezdne w po³¹czeniu z doskona³ym komfortem.

Koncepcja ochronna Mercedes-Benz Guard wyró¿nia siê równie¿ dyskrecj¹ – modele opancerzone mo¿na odró¿niæ od ich standardowych odpowiedników tylko z bliska. Co wiêcej, szereg specjalnych rozwi¹zañ sprawia, ¿e pozostaj¹ one mobilne podczas ataku oraz po nim, a mocny 530-konny silnik V12 o wysokim momencie obrotowym – maksymalnie 830 Nm, dostêpne ju¿ przy 1900 obr./min – pozwala jak najszybciej opuœciæ strefê zagro¿enia.

Modele Mercedes-Benz Guard dostêpne s¹ ze specjalnymi elementami wyposa¿enia, takimi jak:

• awaryjny system zapewnienia œwie¿ego powietrza, który chroni pasa¿erów przed wnikaniem dymu lub dra¿ni¹cych gazów

• automatyczny system gaœniczy

• sprzêt urzêdowy, np. syrena, lampy ostrzegawcze (obrotowe koguty) i radiotelefon

• awaryjny akumulator rozruchowy

• ³atwy w obs³udze system alarmowy

• zewnêtrzny system komunikacji (g³oœnik/mikrofon)

Wiele rz¹dów, firm i organizacji korzysta równie¿ z mo¿liwoœci szczegó³owego omówienia specyfikacji zamówionego pojazdu. W ten sposób Mercedes-Benz mo¿e uwzglêdniæ specjalne ¿yczenia i wymagania oraz zaproponowaæ konkretne rozwi¹zania.

Dostêpne s¹ trzy modele Mercedes-Benz Guard:

• Mercedes-Maybach S 650 Guard (zu¿ycie paliwa w cyklu ³¹czonym18,4 l/100 km, emisja CO2 w cyklu ³¹czonym 421 g/km): topowy pojazd opancerzony z serii Guard, spe³nia najwy¿sz¹ klasê ochrony balistycznej VR10 dostêpn¹ obecnie dla pojazdów cywilnych. Od chwili swojej premiery w 2015 r. to jedyna produkowana seryjnie limuzyna, która jest fabrycznie zgodna z t¹ klasyfikacj¹.

• Mercedes-Maybach S 650 Pullman Guard (zu¿ycie paliwa w cyklu ³¹czonym 20,6 l/100 km, emisja CO2 w cyklu ³¹czonym 473 g/km): od 2018 r. to jedyna na œwiecie limuzyna o d³ugim rozstawie osi z fabrycznym opancerzeniem; spe³nia klasê ochrony balistycznej VR9.

• Mercedes-Benz S 600 Guard (zu¿ycie paliwa w cyklu ³¹czonym 18,4 l/100 km, emisja CO2 w cyklu ³¹czonym 421 g/km): w 2014 r. by³ to pierwszy pojazd, który uzyska³ pe³en certyfikat ochrony balistycznej w klasie VR9.

Wszystkie modele z serii Guard dysponuj¹ oficjalnym certyfikatem wydanym przez urz¹d ds. balistyki w Ulmie i spe³niaj¹ wymagania BRV 2009, wersja 2 (Bullet Resistant Vehicles – z ang. pojazdy kuloodporne). W teœcie nadwozie i okna musz¹ wytrzymaæ ostrza³ z karabinu automatycznego przy u¿yciu amunicji przeciwpancernej. W porównaniu z klas¹ VR9 œrodki ochronne zgodne z VR10 wytrzymuj¹ si³ê penetracji wiêksz¹ o ok. 20 procent.

Wszystkie modele skutecznie chroni¹ swoich pasa¿erów tak¿e przed materia³ami wybuchowymi. Dach, pod³oga i boki spe³niaj¹ kryteria ERV 2010 (pojazdy odporne na wybuch).

Mercedes-Maybach S 650 Guard

Mercedes-Maybach Klasy S to najwy¿szej klasy limuzyna, która ³¹czy doskona³oœæ Mercedesa Klasy S z ekskluzywnoœci¹ marki Maybach i tradycyjn¹ elegancjê z ultranowoczesnym komfortem. Podkreœla to jej okaza³a prezencja. Zarówno d³ugoœæ wynosz¹ca 5462 mm, jak i rozstaw osi – 3365 milimetrów, s¹ o 200 milimetrów wiêksze ni¿ w przypadku limuzyny Klasy S o du¿ym rozstawie osi.
Zwiêkszony rozmiar nadwozia zapewnia dodatkow¹ wygodê podró¿uj¹cym z ty³u, podobnie jak montowane w standardzie fotele Executive po lewej i prawej stronie kabiny, a tak¿e dodatkowe ekskluzywne detale. Przestronnoœæ i design sprawiaj¹, ¿e wnêtrze jest jednoczeœnie wielofunkcyjnym œrodowiskiem pracy oraz ekskluzywnym salonem.

Mercedes-Maybach S 650 Pullman Guard

Mercedes-Maybach S 650 Pullman to ucieleœnienie luksusu najwy¿szej klasy. £¹czy on du¿¹ przestronnoœæ z wyj¹tkowymi akcentami we wnêtrzu. Pasa¿erowie siedz¹cy przodem do kierunku jazdy standardowo maj¹do dyspozycji dwa fotele Executive, a ich komfort zwiêksza wyj¹tkowo wygodny dostêp do kabiny oraz najwiêksza iloœæ miejsca na nogiw segmencie. W stylu typowym dla nadwozi Pullman, z ty³u mo¿e podró¿owaæ czterech pasa¿erów, siedz¹cych na fotelach zwróconych do siebieza elektrycznie wysuwan¹ przegrod¹.

Tak jak w przypadku legendarnego Mercedesa 600 Pullman (W 100), imponuj¹ce wymiary karoserii Mercedesa-Maybacha S 650 Pullman odzwierciedlaj¹ jego szczególny status. Przy d³ugoœci oko³o 6500 mm jest on o 1053 mm d³u¿szy ni¿ Mercedes-Maybach Klasy S. Rozstaw osi to okaza³e 4418 milimetrów. Co wiêcej, z wysokoœci¹ 1598 mm Pullman jest o 100 mm od „standardowej” Klasy S, zapewniaj¹c znacznie wiêcej miejsca nad g³owami.

Mercedes-Benz S 600 Guard

Równie¿ Mercedes-Benz Klasy S reprezentuje najwy¿szy poziom wymagañw kategoriach pracy i lifestyle'u. Materia³y i atmosfera w kabinie oraz jakoœæ wykonania spe³niaj¹ ró¿norodne oczekiwania wobec luksusowej limuzyny. Rozstaw osi 3165 mm i ca³kowita d³ugoœæ nadwozia 5255 mm w przypadku wersji d³ugiej przek³adaj¹ siê na du¿¹ iloœæ miejsca w kabinie. Nabywcy Klasy S maj¹ do wyboru szerok¹ gamê opcji indywidualizacji.

W DNA Klasy S le¿y tak¿e wprowadzanie innowacji technicznych, które nigdy wczeœniej nie by³y spotykane w danej formie w samochodach, np. z dziedziny systemów asystuj¹cych czy funkcji z zakresu komfortu.

Ponad 90 lat pojazdów zapewniaj¹cych specjaln¹ ochronê

Od ponad 90 lat Mercedes-Benz dzier¿y szczególny status w zakresie osobistej ochrony. Ta tradycja to równie¿ wyj¹tkowa historia innowacji. Œrodki ochronne s¹ bowiem zawsze opracowywane specjalnie dla danego modelu i odzwierciedlaj¹ postêp techniczny, tak aby mog³y zapewniæ najlepsz¹ mo¿liw¹ ochronê.

To w³aœnie model Nürburg 460 z 1928 r. ówczesnej firmy Daimler-Benz AG by³ pierwszym samochodem fabrycznie zaopatrzonym w specjalne œrodki ochronne w celu skutecznej ochrony pasa¿erów przed atakami z u¿yciem broni palnej i materia³ów wybuchowych. Mercedes-Benz opracowa³ równie¿ specjalnie opancerzone wersje swoich kolejnych luksusowych modeli, takich jak 770 „Grand Mercedes” oraz modele 500 i 540 K. Japoñski cesarz Hirohito wybra³ opancerzonego „Grand Mercedesa” na swój osobisty wóz, odpowiadaj¹cy jego statusowi – egzemplarz dostarczony mu w 1935 roku mo¿na teraz podziwiaæ w Muzeum Mercedes-Benz w Stuttgarcie.

W œlady cesarza posz³o wielu polityków i wiele g³ów pañstw, powierzaj¹c swoje bezpieczeñstwo w³aœnie pojazdom opancerzonym Mercedes-Benz. We wrzeœniu 1963 roku producent ze Stuttgartu zaprezentowa³ nowy, ekskluzywny model spe³niaj¹cy najwy¿sze oczekiwania – legendarn¹ limuzynê 600. Krótko po tej prezentacji rz¹d niemiecki zwróci³ siê do Daimler-Benz AG z proœb¹ o przygotowanie wersji pancernej dla pañstwowych goœci. By³ to pocz¹tek nowej ery w dziedzinie aut opancerzonych ze Stuttgartu – i wymaga³ nowego podejœcia, czêœciowo z uwagi na konwencjonaln¹ ju¿ wówczas konstrukcjê samonoœn¹. Poniewa¿ ¿aden inny niemiecki producent samochodów nie by³ w stanie dostarczyæ pojazdów fabrycznie opancerzonych, a limuzyny Mercedes-Benz cieszy³y siê dobr¹ opini¹ wœród rz¹dów na ca³ym œwiecie, pomiêdzy w³adzami niemieckimi a Daimler-Benz rozwinê³a siê œcis³a relacja. W tym czasie marka zainicjowa³a wiele nowych koncepcji technicznych. Intensywna wspó³praca pomog³a stworzyæ podstawê dla dzisiejszych europejskich norm w zakresie ró¿nych klas odpornoœci.

Kiedy w latach 70. w Ameryce £aciñskiej pojawi³o siê du¿e zapotrzebowanie na pojazdy zapewniaj¹ce specjalny poziom ochrony, Daimler-Benz AG mia³ ju¿ w³aœciw¹ odpowiedŸ – opancerzony model 280 SEL 3.5. PóŸniej Mercedes-Benz wyprodukowa³ równie¿ opancerzone wersje 8-cylindrowych wersji serii W 116, które dostarczy³ wybranym klientom, w tym instytucjom pañstwowym i rz¹dom w Europie oraz poza ni¹. Od 1980 r. wszystkie generacje Klasy S (serie 126, 140, 220, 221) i obecny model (seria 222) by³y zawsze dostêpne w wersjach zapewniaj¹cych specjaln¹ ochronê.

Mercedes 13.11.2019

>

Copyrights 2017: www.millenium.pl