sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

WIADOMOŚCI



Od PEUGEOT 504 do nowego PEUGEOT 208

Wraz z przyznaniem nowemu PEUGEOT 208 tytułu « Samochodu Roku 2020 » 2 marca w Genewie, marka ma na swoim koncie już sześć zwycięstw w tym najbardziej pożądanym w Europie konkursie motoryzacyjnym. Ta niezwykle prestiżowa nagroda przyznawana jest co roku przez niezależne jury składające się z sześćdziesięciu dziennikarzy motoryzacyjnych z całej Europy.


PEUGEOT 208 jest pierwszym miejskim samochodem kompaktowym spod znaku lwa, wyróżnionym nagrodą Car Of The Year. Wcześniej pięć uznanych modeli PEUGEOT z innych segmentów otrzymało ten pożądany tytuł: PEUGEOT 504 (1969), PEUGEOT 405 (1988), PEUGEOT 307 (2002) i PEUGEOT 308 (2014). W 2017 roku SUV PEUGEOT 3008 został ponadto pierwszym w historii konkursu, którego historia sięga 1964 roku, nagrodzonym samochodem typu « Sport Utility Vehicle ».
Nagrody, którymi marka PEUGEOT została tak hojnie uhonorowana odzwierciedlają rolę jaką w historii ostatnich pięćdziesięciu lat motoryzacji odegrały koncepcja, założenia techniczne, design, technologiczne rozwiązania i osiągi wyróżnionych samochodów marki.

Nowy PEUGEOT 208, kolejny zwycięski numer

Nowy PEUGEOT 208 został szóstym modelem marki PEUGEOT nagrodzonym najbardziej pożądanym w Europie tytułem motoryzacyjnym. Spełnił wszystkie kryteria potrzebne, aby wygrać. Wyróżnia go wyrazisty i pociągający design, który wpisuje się w strategię wzbogacania wyposażenia gamy PEUGEOT. Technologie zastosowane w nowym PEUGEOT 208 zapoczątkowują półautonomiczną jazdę dzięki systemom wspomagania prowadzenia ostatniej generacji, na najwyższym poziomie w segmencie. Układy napędowe, spalinowe lub w 100% elektryczny, dają klientom tego modelu swobodę wyboru.
Nowy PEUGEOT e-208 otwiera kolejny etap w świecie elektrycznej mobilności. Dzięki zasięgowi 340 km (zgodnie z protokołem homologacyjnym WLTP), mocy 100 kW (136 KM) i momentowi obrotowemu 260 Nm (dostępnemu od 0 km/h), który umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 8 sekund, nowy PEUGEOT e-208 oferuje stymulującą przyjemność z jazdy, uzupełnioną trzema dostępnymi trybami: Sport, Normal i Eco.
Od czasu jego wprowadzenia na rynek we wrześniu 2019 roku, nowy PEUGEOT 208 już stał się bestsellerem zbierając 130 000 zamówień w Europie, w tym 15% na wersje elektryczne.

PEUGEOT 504, pierwszy tytuł dla pięknych « oczu Sophii LOREN »

Aby poznać pierwszy « Samochód Roku » marki PEUGEOT w Europie, trzeba cofnąć się o ponad pół wieku. PEUGEOT 504 był pierwszym samochodem marki, który zdobył tę nagrodę w 1969 roku. Ten duży sedan świetnie odzwierciedla ewolucję oferty modeli klasy średniej. Jego technologia nawiązuję do PEUGEOT 404 z wyjątkiem niezależnego zawieszenia wszystkich kół, pierwszym w historii marki, zastosowanym w samochodzie z tylnym napędem.
Jego design był wynikiem ścisłej współpracy pomiędzy Dyrekcją Stylu marki i legendarnym biurem projektowym Pininfariny. Temu ostatniemu model zawdzięcza linię boczną oraz słynne przetłoczenie na bagażniku. Z kolei Dyrekcja Stylu Peugeot zaprojektowała przód, o którym włoski projektant powiedział – po tym, jak zrezygnował z pokazania własnego pomysłu – że « ma oczy Sophii Loren »
Dzięki swej legendarnej solidności PEUGEOT 504 był królem rajdów, wygrywając kilkakrotnie najważniejsze rajdy afrykańskie : Wschodnioafrykańskie Safari, Rajd Maroka czy Rajd Bandamy.
Ten pierwszy model PEUGEOT z tytułem « Samochodu Roku » był produkowany w latach 1968-2005. W sumie powstało 3 713 356 egzemplarzy PEUGEOT 504, z czego 2 644 326 w wersji sedan.

PEUGEOT 405, prawie jednomyślny wybór

Prawie dwie dekady później, w 1988 roku inny sedan, PEUGEOT 405, triumfował jako « Samochód Roku ». Aż 54 z 57 członków jury konkursu przyznało mu najwyższą notę! Model ten nawiązuje estetyką do PEUGEOT 205 i kładzie nacisk na przyjemność i komfort jazdy, między innymi dzięki systemowi precyzyjnemu zawieszenia. Oferuje nowe rozwiązania technologiczne, takie jak ABS i silnik wysokoprężny 1.9 turbo o mocy 90 KM.
PEUGEOT 405 występuje również w wersji Mi16, która była prawdziwym punktem odniesienia w momencie wprowadzenia na rynek. Jednostka o mocy 160 KM wykorzystuje najbardziej wydajną technologię silnika w tamtych czasach: 4-zawory w każdym cylindrze.
To właśnie za kierownicą rajdowej wersji coupé, wywodzącej się z sedana, Ari Vatanen wygrał Rajd Paryż-Dakar w 1989 i 1990 roku. Konstrukcja mechaniczna tej wersji opiera się na konstrukcji PEUGEOT 205 Turbo 16. Ten sam Ari Vatanen, w wersji wywodzącej się z PEUGEOT 405 T16, wygrywa dwie edycje amerykańskiego wyścigu Pikes Peak International Hill Climb w 1988 i 1989 roku. Jego wyczyn zapisał się w historii dzięki filmowi « Climb Dance », który odtwarza ten legendarny przejazd.
Poza sportowymi wyczynami, PEUGEOT 405 odniósł sukces sprzedając się w ponad 5 milionach egzemplarzy na całym świecie.

PEUGEOT 307, sedan, który wznosi się na nowe wyżyny

W 2002 r. PEUGEOT 307 uosabia doskonałą równowagę w kategorii kompaktowych, wysokich i przestronnych samochodów rodzinnych, wprowadzonych w tamtym czasie na rynek. Cechom tym zawdzięcza tytuł « Samochodu Roku 2002 », zdobyty czternaście lat po sukcesie PEUGEOT 405.
PEUGEOT 307 wyróżnia się na tle konkurencji podwyższoną konstrukcją, ułatwiającą wsiadanie zarówno kierowcy, jak i pasażerom. Jego atrakcyjny i dynamiczny wygląd zewnętrzny jest w dużej mierze inspirowany wyglądem PEUGEOT 206. Widoczność z przodu jest zwiększona dzięki dużej powierzchni szyby. Przestronne, funkcjonalne i wszechstronne wnętrze nawiązuje do samochodów z segmentu minivanów. W trakcie jazdy na uwagę zasługują niski poziom hałasu i duża siła hamowania. PEUGEOT 307 wyposażony został w najczystszy silnik wysokoprężny w tamtym czasie: 2.0 HDi 110 KM z filtrem cząstek stałych.
PEUGEOT 307 zainaugurował również politykę tzw. "stokrotki", która dała początek wielu wyrazistym wersjom nadwozia. W ofercie znalazły się 3, 4, 5-drzwiowe sedany, kombi, SW (Station-Wagon) oraz CC (Coupé-Cabriolet). Nie można również zapomnieć o PEUGEOT 307 WRC, który zastąpił 206 WRC w Rajdowych Mistrzostwach Świata w 2004 i 2005 roku.
Na całym świecie sprzedano ponad 3,7 mln egzemplarzy różnych wersji PEUGEOT 307.

PEUGEOT 308, nagroda dla elegancji i dynamiki

W 2014 roku marka spod znaku lwa i cały świat motoryzacji wchodzi w nową erę. Projektanci i inżynierowie marki projektują PEUGEOT 308 – nowoczesnego hatchbacka, o rasowym wyglądzie. Dzięki nowej modułowej platformie EMP2, PEUGEOT 308 ma kompaktowe wymiary i zmniejszoną masę (-140 kg w porównaniu z poprzednikiem), dzięki czemu jego właściwości jezdne i zwrotność stają się punktem odniesienia w segmencie.
Kokpit nowego PEUGEOT 308, wyposażony w cały arsenał nowych rozwiązań technologicznych, został również zaprojektowany tak, aby zapewnić nowe wrażenia z jazdy. Kompaktowa kierownica, zegary na linii wzroku kierowcy i duży 9,7-calowy ekran dotykowy – to wszystko składa się na nową koncepcję stanowiska kierowcy. PEUGEOT i-Cockpit®, dla którego inspiracją był samochód koncepcyjny SR1, wyznacza nowy standard w świecie motoryzacji i jest obecnie ważną cechą marki, wyróżniającą samochody osobowe spod znaku lwa.
Od momentu wprowadzenia na rynek pod koniec 2013 roku, na całym świecie sprzedano 1,7 mln sztuk różnych wersji PEUGEOT 308.

PEUGEOT 3008, pierwszy SUV wybrany « Car Of The Year ».

PEUGEOT 3008 jest pierwszym SUV-em, w sięgającej 1964 roku historii nagrody, który otrzymał ten zaszczytny tytuł. Jest ucieleśnieniem strategii PEUGEOT zdobycia pozycji powszechnie dostępnej marki premium. PEUGEOT 3008 to innowacyjne połączenie designu, komfortu i właściwości jezdnych. Jest uosobieniem wizji marki jeśli chodzi o segment SUV-ów, na rynkach, gdzie popyt na ten typ samochodów jest nienasycony. Te cechy zadecydowały o tym, że PEUGEOT 3008 został « Samochodem Roku 2017 » . Model ten zainaugurował nową generację PEUGEOT i-Cockpit®, znaną jako "Amplify", oferującą niespotykane i intuicyjne wrażenia z jazdy, jak również zaawansowane funkcje wspomagania kierowcy oraz stałej łączności.
Mocno zakotwiczony w świecie SUV-ów, PEUGEOT 3008 wyróżnia się swoimi właściwościami jazdy w terenie, dzięki systemowi Advanced Grip Control oferującemu pięć trybów przyczepności, które pozwalają na dostosowanie jazdy do każdego rodzaju nawierzchni. W 2016 roku PEUGEOT Sport prezentuje 3008 DKR. Dzięki legendarnemu potrójnemu zwycięstwu w 2017 roku i najwyższemu stopniowi na podium w 2018 roku, marka spod znaku lwa przechodzi do historii Rajdu Dakar.
Od momentu wprowadzenia na rynek w październiku 2016 roku, na całym świecie zostało sprzedanych prawie 900 000 egzemplarzy PEUGEOT 3008.

Jury COTY: grono europejskich ekspertów.

W skład jury COTY (Car Of The Year) wchodzi 60 niezależnych dziennikarzy, specjalistów z branży motoryzacyjnej, którzy reprezentują 23 kraje. Liczba przedstawicieli z danego kraju zależy od wielkości danego rynku i jego przemysłu motoryzacyjnego. Zgodnie z tą zasadą Niemcy, Hiszpania, Francja, Włochy i Wielka Brytania mają po sześciu członków. Inne kraje mające swoich jurorów to: Austria, Belgia, Czechy, Dania, Finlandia, Grecja, Węgry, Irlandia, Luksemburg, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Rosja, Słowenia, Szwecja, Szwajcaria i Turcja.
Jury COTY wybiera co roku jednego zwycięzcę. Zostaje nim samochód uznany za najciekawszą premierę, niezależnie od segmentu, wersji nadwozia i ceny, dostępny w sprzedaży w ciągu 12 miesięcy poprzedzających rozstrzygnięcie konkursu. Innowacje techniczne i stosunek jakości do ceny to główne kryteria brane pod uwagę. Nagroda COTY istnieje od 1964 roku: jest to najstarsze i najbardziej pożądane trofeum w świecie motoryzacji.
«To ogromna satysfakcja znaleźć się w pierwszej trójce najbardziej nagradzanych marek w konkursie « Car Of The Year » z sześcioma tytułami! PEUGEOT zdobył trzy nagrody COTY w ciągu 6 lat – to pierwsza marka, która może się poszczycić takim osiągnięciem! Mamy teraz trzech laureatów « Car Of The Year » na drogach: nowego PEUGEOT 208, SUV-a PEUGEOT 3008 i kompaktowego sedana PEUGEOT 308. Nowy PEUGEOT 208 wygrał, ponieważ oferuje wybór pomiędzy silnikiem elektrycznym i spalinowym w przystępnej cenie. Uwodzi odważnym designem i rozwiązaniami technologicznymi. Nagroda « Car Of The Year » jest odzwierciedleniem spójności firmy, a także punktem odniesieniem dla naszych klientów» powiedział Jean-Philippe IMPARATO, dyrektor marki PEUGEOT.

PSA 07-04-2020


Copyrights 2017: www.millenium.pl