Przejdź

sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

MOTOTESTY





Test Peugeot 508 SW 1.6 THP Allure

Peugeot 508 to nowa, presti¿owa, francuska limuzyna. Model aspiruj¹cy do miana flagowego produktu znad Sekwany ma za zadanie wype³niæ lukê powsta³¹ po zakoñczeniu produkcji popularnych modeli 407 i 607. Dwie wersje nadwozia, szeroka gama jednostek napêdowych oraz ponadczasowy design nadwozia to atuty 508–ki, które pomog¹ jej w walce o klienta w klasie œredniej wy¿szej. Nowy Peugeot jest wiêkszy ni¿ Toyota Avensis i VW Passat, ma pojemniejszy baga¿nik ni¿ Renault Laguna lub Opel Insignia, a jednoczeœnie jest tañszy od Skody Superb czy Mazdy 6.

Wygl¹d zewnêtrzny

Kombi zbudowane na p³ycie pod³ogowej Citroena C5 charakteryzuje siê idealnymi proporcjami. Nadwozie o d³ugoœci 4813 mm, szerokoœci 1853 mm i wysokoœci 1456 mm posiada wywa¿on¹ i eleganck¹ bry³ê nadwozia. Smuk³e reflektory, nowy kszta³t przedniego wlotu powietrza i niewielki, niemal ukryty pod logo lwa napis Peugeot wyznaczaj¹ nowy kierunek stylistyczny marki. D³uga maska w parze z mocno pochylon¹ szyb¹ przedni¹ oraz ³agodnie opadaj¹c¹ lini¹ dachu tworz¹ zgrabny i smuk³y profil. Natomiast poziome, dwubarwne œwiat³a tylne oraz obszerna szyba ozdobiona delikatnym dachowym spoilerem wieñcz¹ ty³ nadwozia. Chromowane relingi i obramowania okien, siedemnastocalowe aluminiowe tarcze kó³ oraz przyciemniane szyby tylne dodatkowo podnosz¹ ogóln¹ estetykê nadwozia.

Wnêtrze pojazdu

Rozstaw osi wynosz¹cy a¿ 2817 mm (o 17 mm wiêcej ni¿ w Peugeocie 607) jest gwarancj¹ obszernej przestrzeni pasa¿erskiej. Pasa¿erowie obu rzêdów siedzeñ nie mog¹ narzekaæ na brak miejsca. Fotele przednie cechuj¹ siê dobrym podparciem bocznym i lêdŸwiowym oraz optymaln¹ d³ugoœci¹ siedzisk. Mo¿liwoœæ elektrycznej regulacji, podgrzewania oraz œwietne zag³ówki podwy¿szaj¹ komfort podró¿y. Mankamentem jest otwierany „na bok” pod³okietnik centralny – rozwi¹zanie niepraktyczne, skutecznie utrudniaj¹ce dostêp do schowka. Z ty³u na wygodnej kanapie bez problemu zajm¹ miejsce trzy osoby. K¹t siedziska oraz oparcia zosta³ tak dobrany, ¿e nawet d³u¿sze podró¿e nie s¹ uci¹¿liwe. Do dyspozycji pasa¿erów drugiego rzêdu oddano funkcjonalny pod³okietnik, kieszenie w oparciach foteli przednich oraz panel regulacji czterostrefowej klimatyzacji.

Przestronnoœæ kabiny potêgowana jest przez szklany, panoramiczny dach Cielo z elektrycznie sterowan¹ rolet¹. Okno dachowe o powierzchni 1.62 m2 jest o prawie ¼ wiêksze ni¿ w modelu 407.

Ca³e wnêtrze 508–ki zaprojektowa³ polski designer Adam Bazyd³o. Wszystkie elementy na desce rozdzielczej i konsoli centralnej s¹ czytelne i ³atwo dostêpne. Trójramienna, wielofunkcyjna kierownica dobrze le¿y w d³oniach i umo¿liwia sterowanie systemem audio, tempomatem oraz telefonem. Pomimo tego, ¿e na kierownicy znajduje siê a¿ 14 przycisków ich u¿ywanie nie nastrêcza problemów.

Nad desk¹ rozdzielcz¹ dominuje dostêpny za dop³at¹, kolorowy wyœwietlacz Head-Up. Nie odbijaj¹cy œwiat³a, poliwêglanowy panel wyœwietla informacje istotne podczas jazdy: aktualn¹ prêdkoœæ, wskazania nawigacji lub ustawienia tempomatu.

Nietypowo, po lewej stronie umieszczone zosta³y przyciski: Start (uruchamiaj¹cy silnik) i steruj¹cy hamulcem postojowym. Rozwi¹zanie takie wymaga przyzwyczajenia, poniewa¿ w wiêkszoœci pojazdów elementy te znajduj¹ siê na konsoli centralnej lub w miejscu standardowej stacyjki.

Na szczycie konsoli centralnej zamontowano kolorowy, siedmiocalowy wyœwietlacz systemu nawigacji. System wymagaj¹cy dop³aty (minimum 4200 z³) posiada jedne z najbardziej czytelnych map spoœród fabrycznych systemów nawigacyjnych. Poni¿ej znajduje siê panel sterowania zestawem audio oraz klimatyzacj¹. System Hi-Fi JBL zawieraj¹cy 10 wysokiej jakoœci g³oœników zaspokoi wymagania ka¿dego melomana. Iloœæ przycisków na konsoli centralnej zosta³a ograniczona dziêki pomys³owemu rozwi¹zaniu w postaci pokrêt³a/joystika z funkcyjnymi klawiszami umieszczonymi przed pod³okietnikiem, który w prosty sposób pozwala na sterowanie systemami multimedialnymi w aucie.

Kabina francuskiej limuzyny zosta³a doskonale wyciszona, a jakoœæ materia³ów u¿ytych do jej wykoñczenia oraz ich spasowanie s¹ na najwy¿szym poziomie.

Atrakcyjny design zewnêtrzny francuskiego kombi nie wp³yn¹³ negatywnie na pojemnoœæ przestrzeni baga¿owej. Do dyspozycji podró¿uj¹cych oddano a¿ 612 litrów (518 dm3 VDA) baga¿nika, który po z³o¿eniu tylnych siedzeñ powiêksza siê do 1817 litrów (1556 dm3 VDA). Za dop³at¹ 2000 z³ mo¿emy wyposa¿yæ Peugeota 508 SW w elektrycznie sterowan¹ klapê baga¿nika, z mo¿liwoœci¹ zdalnego otwierania i programowania wysokoœci otwierania – funkcja niezwykle przydatna np. w niskim gara¿u. Uzupe³nieniem obszernej przestrzeni ³adunkowej jest kilkanaœcie schowków i kieszeni o ³¹cznej pojemnoœci 22 litrów.

Silnik i w³aœciwoœci jezdne

Oferta silnikowa Peugeota sk³ada siê z dwóch silników benzynowych oraz czterech wysokoprê¿nych o mocach od 115 do 200 KM. Testowy egzemplarz wyposa¿ony by³ w jednostkê benzynow¹ o pojemnoœci 1598 cm3, mocy 156 KM i momencie 240 Nm. Rozpêdzanie wa¿¹cego 1420 kg kombi do pierwszych 100km/h trwa 8,8 sekundy i koñczy siê na wskazaniu 220 km/h. Wartoœci te przek³adaj¹ siê na satysfakcjonuj¹ce osi¹gi przy akceptowalnym zu¿yciu paliwa. W ruchu miejskim Peugeot zu¿ywa ok. 10 litrów paliwa na ka¿de 100 km, w trasie ok. 6 litrów na 100 km, a w cyklu mieszanym ok. 7,5 litra na 100 km. Silnik 1.6 THP wspó³pracuje z manualn¹ szeœciobiegow¹ skrzyni¹ biegów. Krótka dŸwignia zmiany biegów o niewielkim skoku pracuje g³adko i precyzyjnie.

Zawieszenie przednie bazuj¹ce na kolumnach McPhersona w parze z wielowahaczowym zawieszeniem tylnym oferuje doskona³e t³umienie nierównoœci nawierzchni przy zachowaniu du¿ej precyzji prowadzenia. Podczas dynamicznej jazdy nadwozie nie przechyla siê nadmiernie, a samochód reaguje przewidywalnie na ka¿dy ruch kierownicy.

Szeœæ poduszek powietrznych dba o bezpieczeñstwo bierne podró¿uj¹cych, a zestaw systemów ABS, ESP, ASR, REF (elektroniczny rozdzielacz si³y hamowania - oœ przednia/tylna), CBC (elektroniczny rozdzielacz si³y hamowania - strona prawa/lewa) i Hill Assist zapewniaj¹ wysoki poziom bezpieczeñstwa czynnego.

Podsumowanie

Peugeot 508 SW oferowany jest w czterech kompletacjach wyposa¿enia: Access, Active, Allure oraz GT. Podstawowy wariant z najs³abszym silnikiem (1,6l / 120KM) zosta³ wyceniony na 75 200 z³. Za tak¹ kwotê mo¿emy staæ siê w³aœcicielem komfortowego kombi wyposa¿onego m.in. w elektrycznie sterowane szyby i lusterka, progresywne wspomaganie kierownicy, manualn¹ jednostrefow¹ klimatyzacjê, komputer pok³adowy, system audio z szeœcioma g³oœnikami i sterowaniem w kierownicy oraz relingi dachowe. Dop³acaj¹c ok. 10 000 z³ wiêcej mo¿emy kupiæ pojazd w kompletacji Active. Odmiana Allure zosta³a wyceniona na ponad 90 000 z³, a topowa wersja GT z 200-konnym silnikiem i d³ug¹ list¹ wyposa¿enia standardowego to wydatek rzêdu 139 400 z³.

Dane techniczne

Silnik – benzynowy
- PojemnoϾ skokowa Р1598 cm3
- Maksymalna moc kW (KM) przy (obr./min) – 115(156) przy 6000
- Maksymalny moment obrotowy Nm przy (obr./min) – 240 przy 1400

Osi¹gi
- Przyspieszenie 0 - 100 km/h (s) – 8,8
- Prêdkoœæ maksymalna – 220 km/h

Zu¿ycie paliwa
- Cykl miejski (l/100 km) – 9,1
- Cykl pozamiejski (l/100 km) – 4,8
- Cykl mieszany (l/100 km) – 6,3
- Emisja CO2 (g/km) – 145

PojemnoϾ zbiornika paliwa: 72l

Wymiary
- D³ugoœæ (mm) – 4813
- WysokoϾ (mm) Р1456
- SzerokoϾ (mm) Р1853
- Rozstaw osi (mm) – 2817

Napêd
- przedni

Uk³ad kierowniczy
- ze wspomaganiem

Ko³a i opony
- Wymiary opon standardowych –215/55 R17
- Standardowe obrêcze kó³ – 17” (aluminiowe)

Masa (kg)
- Masa w³asna pojazdu gotowego do jazdy – 1420
- Dopuszczalna masa ca³kowita pojazdu – 2080

Pojemnoœæ baga¿nika: 612 l (518 l dm3 VDA)

Kompletacja wyposa¿enia
Testowany samochód to wersja kompletacji wyposa¿enia Allure. Pojazd w tej wersji standardowo wyposa¿ony jest miêdzy innymi w:

• ABS ze wspomaganiem hamowania awaryjnego (AFU)
• ADML(system bezkluczykowego dostêpu do auta, uruchamianie za pomoc¹ przycisku START)
• ASR - system kontroli trakcji
• Automatyczne w³¹czanie œwiate³ do jazdy dziennej
• CBC - elektroniczny rozdzielacz si³y hamowania strona prawa/lewa
• Centralny zamek sterowany pilotem
• Czujniki parkowania z ty³u
• Deska rozdzielcza z konsol¹ w kolorze czarnym b³yszcz¹cym + konsola centralna w kolorze czarnym b³yszcz¹cym
• Dwa uchwyty na napoje chowane w desce rozdzielczej
• Dywaniki tkaninowe przód/ty³
• Elektrycznie sterowane szyby boczne przednie i tylne
• ESP - system stabilizacji toru jazdy
• Felgi aluminiowe 17" i opony 215/55 R17
• Fotele przednie podgrzewane
• Ga³ka dŸwigni zmiany biegów pokryta skór¹
• Gniazda 12V (w pod³okietniku centralnym z przodu, w tylnej czêœci konsoli œrodkowej)
• Gniazdo 12V w baga¿niku
• Hamulec postojowy elektryczny (FSE) z funkcj¹ Hill Assist
• Kierownica 3-ramienna skórzana + przyciski sterowania systemem audio, regulatorem i ogranicznikiem prêdkoœci
• Kieszenie w drzwiach bocznych z przodu i z ty³u
• Komputer pok³adowy + kolorowy wyœwietlacz graficzny na tablicy zegarów
• Kontrolki niezapiêtych pasów z przodu i z ty³u z funkcj¹ ostrzegania o wypiêciu pasów z przodu
• Lusterka boczne sk³adane elektrycznie z oœwietleniem pod³o¿a przy drzwiach auta
• Lusterka boczne sterowane i podgrzewane elektrycznie + zintegrowane migacze
• Lusterka boczne w kolorze nadwozia
• Mocowania fotelika dzieciêcego Isofix (x2) na tylnej kanapie
• Monochromatyczny wyœwietlacz graficzny na desce rozdzielczej
• Os³ony przeciws³oneczne z podœwietlanymi lusterkami dla kierowcy i pasa¿era
• Otwarty schowek w desce rozdzielczej pod monochromatycznym wyœwietlaczem
• Pakiet Widocznoœæ (automatyczny w³¹cznik reflektorów, wycieraczki z czujnikiem deszczu, lusterko wewnêtrzne elektrochromatyczne, chromowane wykoñczenie ko³a kierownicy)
• Pod³okietnik centralny z przodu z regulacj¹ po³o¿enia + schowek
• Poduszki boczne w pierwszym rzêdzie foteli
• Poduszki czo³owe dla kierowcy i pasa¿era (pasa¿era z mo¿liwoœci¹ dezaktywacji)
• Poduszki kurtynowe dla pierwszego i drugiego rzêdu foteli
• Przednia szyba akustyczna
• Przednie pasy bezpieczeñstwa z napinaczami i ogranicznikiem si³y napiêcia
• REF - elektroniczny rozdzielacz si³y hamowania oœ przednia/tylna
• Reflektory przeciwmgielne z funkcj¹ statycznego doœwietlania zakrêtów
• Regulacja kolumny kierownicy manualna w dwóch p³aszczyznach
• Regulator i ogranicznik prêdkoœci ze sterowaniem w kierownicy
• Relingi dachowe aluminiowe
• Roleta przestrzeni baga¿owej zwijana pó³automatycznie
• Schowek w desce rozdzielczej przed pasa¿erem, zamykany, podœwietlany
• Siatka mocuj¹ca baga¿e w baga¿niku
• Sk³adanie oparcia tylnej kanapy z baga¿nika
• System tylnego oœwietlenia z funkcj¹ ostrzegania innych u¿ytkowników drogi przy nag³ym hamowaniu pojazdu
• Szklany dach panoramiczny Cielo z elektrycznie sterowan¹ rolet¹
• Szyby barwione
• Szyby boczne tylne i tylna przyciemniane
• Tylna kanapa (sk³adane i dzielone asymetrycznie oparcie, pod³okietnik, otwór do przewo¿enia d³ugich przedmiotów)
• Tylna szyba ogrzewana + wycieraczka szyby tylnej
• Tylne pasy bezpieczeñstwa 3-punktowe
• Uchwyt na monety na konsoli œrodkowej
• WIP Bluetooth (zestaw g³oœnomówi¹cy bluetooth, funkcja przesy³ania muzyki Streaming Audio)
• WIP Sound (radio CD z MP3 + 8 g³oœników, gniazdo USB i AUX w pod³okietniku centralnym z przodu, sterowanie z kierownicy)
• Wspomaganie kierownicy progresywne
• Zag³ówki tylnej kanapy (x3) z regulacj¹ wysokoœci
• Zamykana i podœwietlana popielniczka + zapalniczka w konsoli œrodkowej
• Zasuwany rolet¹ schowek na konsoli œrodkowej

Wyposa¿enie dodatkowe:

• Asystent parkowania
• Autoalarm
• Klimatyzacja automatyczna czterostrefowa
• Elektrycznie sterowana klapa baga¿nika
• WIP Nav 2 (nawigacja satelitarna, radioodtwarzacz CD + MP3, kolorowy wyœwietlacz LCD 7”, gniazdo USB i AUX w pod³okietniku centralnym, sterowanie w kierownicy)
• System Hi-Fi JBL
• Lakier metalizowany
• Pakiet Vision Plus (reflektory biksenonowe, system dynamicznego doœwietlania zakrêtów AFS, system automatycznego prze³¹czania œwiate³ mijania. Drogowe, œwiat³a LED do jazdy dziennej, spryskiwacze reflektorów)
• Pakiet Elektryczny (fotele przednie regulowane elektrycznie, elektryczna regulacja lêdŸwiowa, manualna regulacja d³ugoœci siedziska kierowcy i pasa¿era)
• Pakiet Skórzany Allure (m.in. tapicerka siedzeñ skórzana)

Test przeprowadzony w dniach 2.10 –9.10. 2012r.
Tekst i zdjêcia: Dariusz Wo³oszka – Info-Ekspert

Serdecznie dziêkujemy firmie Peugeot Polska Sp. z o.o. za udostêpnienie samochodu do testu.

(Wszelkie prawa do publikacji bez zgody firmy Info-Ekspert zastrze¿one)

12.12.2012

> > > >

Copyrights 2017: www.millenium.pl

>