Przejdź

sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

MOTOTESTY






Test Hyundai i20 1.2 Comfort


Europejska stylistyka, niezawodnoœæ, coraz wy¿sza jakoœæ wykonania to od 2008 roku nowa twarz Hyundaia. Po zakoñczeniu produkcji modeli Atos, Getz oraz Accent w ofercie koreañskiego producenta króluj¹ zupe³nie nowe modele z serii „i”. Najmniejszy i10 – reprezentuj¹cy segment A, zaliczany do segmentu C model i30 oraz plasuj¹cy siê pomiêdzy nimi i20. Wzorem innych producentów Hyundai zdecydowa³ siê na unifikacjê swoich modeli poprzez zastosowanie bardzo podobnych reflektorów przednich oraz kraty wlotu powietrza, które sta³y siê now¹ wizytówk¹ firmy. Rozpoczêta na pocz¹tku lat 80 ofensywa na europejski rynek ma szanse nabraæ rozpêdu dziêki modelom spod znaku „i”.

Wygl¹d zewnêtrzny

Opracowany w europejskim centrum projektowym Hyundaia model i20, na polskim rynku konkuruje z takimi modelami jak Opel Corsa, Renault Clio czy VW Polo. Nowy projekt Hyundaia zosta³ stworzony tak, aby w jak najwiêkszym stopniu odpowiada³ gustom europejskich klientów. Du¿e reflektory przednie i œwiat³a tylne zachodz¹ce na boki nadwozia przypominaj¹ now¹ Corsê. Nowa krata wlotu powietrza Hyundaia wspólna dla ca³ej gamy ”i”, wyraŸnie zaznaczone miejsce na reflektory przeciwmgielne oraz przet³oczenia na masce to cechy charakteryzuj¹ce Hyundaia. W linii bocznej i20 zwracaj¹ uwagê masywne przet³oczenia na dole drzwi przednich i tylnych oraz potê¿ne przet³oczenie id¹ce wzd³u¿ ca³ego boku nad klamkami, nadaj¹ce Hyundaiowi indywidualny charakter. Najbardziej stonowan¹ czêœci¹ nadwozia jest ty³ z pod³u¿nymi œwiat³ami oraz du¿ym logo producenta pod którym ukryto przycisk otwieraj¹cy pokrywê baga¿nika. W wyraŸnie zarysowanych nadkolach mieszcz¹ siê 14 calowe ko³a. D³u¿szy o 11 cm i szerszy o 4 cm od swojego poprzednika – Getza, model i20 dziêki ciekawej linii nadwozia mo¿e spodobaæ siê nie tylko entuzjastom koreañskiej motoryzacji.

Wnêtrze pojazdu

Wnêtrze zosta³o zaprojektowane bardziej tradycyjnie i szablonowo. Je¿eli ktoœ nie przepada za wykoñczeniem w czerni i szaroœci powinien rozwa¿yæ dop³atê do wersji Style, w której znajdziemy dwukolorow¹ tapicerkê oraz wykoñczenie konsoli œrodkowej imituj¹cej metal. W testowej wersji Comfort dominuj¹ dobrze spasowane czarne plastiki. Zalet¹ Hyundaia jest bardzo dobre rozplanowane wnêtrze. Wszystko jest czytelne i bardzo proste w obs³udze. W kierownicy znajdziemy sterowanie radioodtwarzaczem MP3 z przydatn¹ funkcj¹ Mute. Du¿e podœwietlane na pomarañczowo zegary nie wygl¹daj¹ innowacyjnie, ale za to s¹ bardzo czytelne. Bardzo trafnym rozwi¹zaniem jest przeniesienie wyœwietlacza radioodtwarzacza oraz komputera pok³adowego na œrodek deski rozdzielczej pod specjalnie zaprojektowany daszek. Dziêki umiejscowieniu go w tym zag³êbieniu, informacje wyœwietlane na ekanie s¹ idealnie widoczne w ka¿dych warunkach. Poni¿ej znajdziemy du¿y panel do obs³ugi radioodtwarzacza, klimatyzacji oraz gniazda Aux i USB.

Model i20 oferuje zaskakuj¹c¹ jak na tê klasê pojazdu iloœæ miejsca z przodu. Fotele przednie s¹ du¿e i bardzo wygodne. Tylna kanapa wyprofilowana pod dwóch pasa¿erów równie¿ zapewnia wygodn¹ podró¿. Kolejnym mi³ym zaskoczeniem jest pojemnoœæ baga¿nika, która wynosi a¿ 295 litrów – dla porównania VW Polo oferuje 280 litrów, a Toyota Yaris 272 litrów. Po roz³o¿eniu asymetrycznie dzielonej kanapy bêdziemy mieli do dyspozycji 1060 litrów.

W wersji wyposa¿enia Comfort o bezpieczeñstwo podró¿uj¹cych dbaj¹ cztery poduszki oraz kurtyny powietrzne, napinacze pasów z czujnikami obecnoœci pasa¿erów z przodu i z ty³u. System ABS z asystentem hamowania, system rozdzia³u si³y hamowania ESP i aktywne przednie zag³ówki uzupe³niaj¹ poziom bezpieczeñstwa oczekiwany obecnie w tej klasie pojazdu. Wysoki poziom bezpieczeñstwa jaki zapewnia i20 potwierdza równie¿ fakt uzyskania 5 gwiazdek w testach NCAP.

Oprócz bezpieczeñstwa koreañski producent w wyposa¿eniu standardowym testowanego modelu oferuje wiele elementów poprawiaj¹cych komfort jazdy. Za 41 tys. z³ które musimy obecnie zap³aciæ za wersjê Comfort z silnikiem 78 KM otrzymamy wspomaganie kierownicy, kolumnê kierownicy regulowan¹ w dwóch p³aszczyznach, klimatyzacjê, elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka, komputer pok³adowy oraz radioodtwarzacz CD z mo¿liwoœci¹ odtwarzania plików MP3.

W³aœciwoœci jezdne i silnik

Do testów otrzymaliœmy egzemplarz wyposa¿ony w benzynowy silnik o niewielkiej pojemnoœci 1248 cm3 i mocy 78 KM. Przy masie pojazdu 970 kg silnik w zupe³noœci wystarczy do dynamicznego podró¿owania. W mieœcie, które jest naturalnym œrodowiskiem Hyundaia i20 przyspieszenie 12,9 sekundy do 100 km/h jest ma³o istotne, poniewa¿ tutaj wa¿niejsze jest to, ¿e po oko³o 4 sekundach przyœpieszymy do 50 km/h. Moment 119 Nm oferuje wystarczaj¹c¹ elastycznoœæ na ka¿dym z piêciu biegów przy zachowaniu niskiego spalania. W mieœcie, co jest rzadkoœci¹, uda³o mi siê uzyskaæ spalanie dok³adnie takie jak podaje producent czyli 6,5 litra na 100 km. W trasie na odcinku oko³o 600 km ma³y Koreañczyk spali³ œrednio 5,5 litra. Z silnikiem wspó³pracuje manualna skrzynia biegów prze³¹czaj¹ca biegi g³adko, bez zbêdnego oporu.

Zawieszenie Hyundaia to standardowe i czêsto spotykane po³¹czenie kolumn McPhersona z przodu i skrêtnej belki z ty³u. W mieœcie dobrze niweluje nierównoœci nawierzchni, a podczas szybszej jazdy w trasie pozwala prowadziæ samochód pewnie z zachowaniem odpowiedniej stabilnoœci. Przy rozstawie osi 2525 mm zawieszenie Hyundaia zapewnia dobre t³umienie wszelkich niedoskona³oœci dróg i zapewnia zadowalaj¹cy komfort podró¿owania.

Ma³y Hyundai przy œrednicy zawracania wynosz¹cej 10,4 m umo¿liwia przyjemne i bezstresowe poruszanie siê po miejskich, ciasnych uliczkach. Silnik i zawieszenie to dobry kompromis pomiêdzy komfortem podró¿owania i kosztami eksploatacji.

Podsumowanie

W ofercie koreañskiego producenta znajdziemy 21 wersji modelu i20. Model dostêpny w nadwoziu trzydrzwiowym i piêciodrzwiowym mo¿emy zamówiæ w jednej z czterech wersji wyposa¿enia: Classic, Classic Plus, Comfort oraz Style. Silniki benzynowe i wysokoprê¿ne o mocach od 75 do 126 KM pozwol¹ na dobór odpowiedniej dla indywidualnych potrzeb jednostki. Obecnie atrakcyjne rabaty na ten model siêgaj¹ce 8500 z³ pozwol¹ na zakup modelu i20 za 33400 z³, co stanowi bardzo korzystn¹ ofertê. Ekonomiczny, przestronny i atrakcyjny model i20 z pewnoœci¹ przyczyni siê do zwiêkszonego zainteresowania samochodami koreañskiego producenta.

Od 2004 roku Hyundai zwiêkszy³ trzykrotnie swoj¹ sprzeda¿ na polskim rynku. Du¿e zainteresowanie modelami „i” oraz wprowadzanie do oferty modeli „ix” pozwoli³o Hyundaiowi do³¹czyæ do grona 10 najchêtniej kupowanych marek samochodów w Polsce.

Dane techniczne testowanego samochodu:

Silnik – benzynowy
- PojemnoϾ skokowa Р1248cm3,
- Maksymalna moc kW (KM) przy (obr./min) – 57.2 (70) przy 6000 ,
- Maksymalny moment obrotowy Nm przy (obr./min) – 118,6 przy 4000,

Osi¹gi
- Prêdkoœæ maksymalna (km/h) – 170,
- Rozpêdzanie 0 - 100 km/h (s) – 12.9,

Zu¿ycie paliwa
- Cykl miejski (l/100 km) – 6.5,
- Cykl pozamiejski (l/100 km) – 4.3,
- Cykl mieszany (l/100 km) – 5.1,
- Emisja CO2 (g/km) – 119.

PojemnoϾ zbiornika paliwa: - 45 l.

Wymiary:
- D³ugoœæ (mm) – 3940,
- WysokoϾ (mm) Р1490,
- SzerokoϾ (mm) Р1710
- Rozstaw osi (mm) – 2525,

Napêd:
- przedni

Uk³ad kierowniczy:
- ze wspomaganiem,
- œrednica zawracania (m) – 10.4,

Ko³a i opony
- Wymiary opon standardowych - 175/70 R14,
- Standardowe obrêcze kó³ (") - 14 ,


Masa (kg)
- Masa w³asna pojazdu gotowego do jazdy – 970 kg,
- Dopuszczalna masa ca³kowita pojazdu – 1515 kg,
- Masa przyczepy z hamulcem – 850 kg
- Masa przyczepy bez hamulca – 450 kg

Pojemnoœæ baga¿nika:- 295 l.

Kompletacja wyposa¿enia

Testowany samochód to wersja kompletacji wyposa¿enia Comfort. Pojazd w tej wersji standardowo wyposa¿ony jest miêdzy innymi w:

• ABS z asystentem hamowania
• Czujnik obecnoœci pasa¿erów z przodu i z ty³u
• ESP •
• Felgi stalowe 14"
• Fotel kierowcy z regulacj¹ wysokoœci
• G³oœniki 4 szt.
• Immobiliser
• Kieszeñ w oparciu fotela pasera
• Klimatyzacja manualna z funkcj¹ ch³odzenia schowka
• Kolumna kierownicy regulowana w dwóch p³aszczyznach
• Komputer pok³adowy
• Kurtyny powietrzne
• Lusterka boczne w kolorze nadwozia
• Lusterka boczne regulowane elektrycznie
• Oœwietlenie przestrzeni baga¿owej
• Poduszka powietrza przednia kierowcy
• Poduszka powietrza przednia pasa¿era - z mo¿liwoœci¹ od³¹czenia
• Poduszki powietrzne przednie boczne
• Radioodtwarzacz CD z MP3
• Regulacja natê¿enia oœwietlenia wskaŸników
• Siedzenie tylne dzielone i sk³adane asymetrycznie
• Sterowanie radioodtwarzaczem w kierownicy
• System mocowania fotelików ISOFIX
• System rozdzia³u si³y hamowania -EBD
• Szyby przednie regulowane elektrycznie
• Szyby przyciemniane
• Wspomaganie uk³adu kierowniczego elektryczne
• Zag³ówki foteli przednich aktywne
• Zamek centralny
• Zderzaki w kolorze nadwozia
• Z³¹cze AUX
• Z³¹cze USB

Test przeprowadzony w dniach 23 – 28 grudnia 2010r.
Tekst i zdjêcia: Dariusz Wo³oszka – Info-Ekspert

Serdecznie dziêkujemy firmie Hyundai Motor Poland Sp. z o.o. za udostêpnienie samochodu do testu.

(Wszelkie prawa do publikacji bez zgody firmy Info-Ekspert zastrze¿one)

05-01-2011

powrót

Copyrights 2017: www.millenium.pl

>