sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

PL EN RUS
WIADOMOŚCI

Test Infiniti Q50 2.2D Sport Tech

Rynek samochodów premium i luksusowych jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się segmentów motoryzacyjnych w Polsce. Modele prestiżowe w 2014 roku stanowiły już 10% ogólnej sprzedaży nowych samochodów w naszym kraju. Wraz ze wzrostem popularności tego segmentu coraz częściej wieloletnią dominację niemieckiego trio: Audi, BMW i Mercedesa próbują osłabiać kolejni konkurenci: Jaguar, Lexus lub Infiniti, które dzięki skutecznej ofensywie modelowej w ubiegłym roku zanotowało aż 150% wzrost sprzedaży.

Wygląd zewnętrzny

Design zewnętrzny japońskiego sedana bazuje na rozwiązaniach stylistycznych zaprezentowanych w konceptach: Emerg-E, Etherea i Essence. Drapieżne reflektory przednie, duży, chromowany wlot powietrza, dynamiczny zderzak przedni i wyraźne przetłoczenia na długiej pokrywie silnika w połączeniu z mocno pochyloną szybą czołową podkreślają sportowy wizerunek marki. 19-calowe aluminiowe tarcze kół, podwójne końcówki układu wydechowego czy wyprofilowanie pokrywy bagażnika dodatkowo akcentują atletyczny wizerunek modelu.

Q50 dostępne jest w jednym z ośmiu kolorów. Lakiery nakładane są w specjalnej technologii Scratch Shield – samonaprawiająca się zewnętrzna powłoka lakiernicza.

Proporcjonalna sylwetka limuzyny z Japonii ma 4800 mm długości, 1820 mm szerokości i 1445 mm wysokości. Jest większa od BMW serii 3, Mercedesa klasy C czy Lexusa IS, ale ustępuje gabarytami BMW serii 5, Mercedesowi klasy E i Lexusowi GS.

Wnętrze pojazdu

Wnętrze Infiniti to uczta dla miłośników nowoczesnych rozwiązań multimedialnych – smartfonów, palmtopów, tabletów i innych elektronicznych gadżetów. W Q50-tce znajdziemy 5-calowy ekran umieszczony na desce rozdzielczej oraz dwa dotykowe (7- i 8-calowy) wyświetlacze na konsoli centralnej. Na najmniejszym 5-calowym ekranie osadzonym pomiędzy dwoma tradycyjnymi zegarami prędkościomierza i obrotomierza prezentowane są m.in. dane z komputera pokładowego, podstawowe wskazówki z nawigacji czy informacje z systemów bezpieczeństwa aktywnego tzw. Tarczy Bezpieczeństwa. Część z tych informacji powielona jest na 8 – calowym wyświetlaczu na którym dodatkowo możemy zobaczyć obraz z kamery cofania i panoramicznej kamery 360° imitującej widok z lotu ptaka, mapę nawigacji oraz dane z fabrycznie zainstalowanych aplikacji np. skrzynki email lub kalendarza. Poniżej na nieco mniejszym ekranie wyświetlane są dane z klimatyzacji, systemu audio oraz aplikacji internetowych, które możemy samodzielnie zainstalować w aucie np. Facebooka lub Twittera.

Jak większość pojazdów w tym segmencie również kabina Q50 teoretycznie oferuje miejsce dla 5 osób. W praktyce wyprofilowanie tylnej kanapy oraz tunel wału napędowego sprawiają, że środkowe miejsce z tyłu sprawdza się tylko na krótkich dystansach. Na pozostałych miejscach kierowca i pasażerowie będą podróżowali w bardzo komfortowych warunkach. Tapicerka skórzana, którą pokryte są siedziska jest przyjemna w dotyku, a elektryczna regulacja z funkcją pamięci w którą wyposażone są fotele przednie pozwoli każdemu znaleźć optymalną pozycję.

Wszystkie elementy kabiny japońskiego sedana wykonane są z materiałów wysokiej jakości, a ich spasowanie jest wzorowe. Codzienną eksploatację pojazdu uprzyjemni nam praktycznie kompletne wyposażenie z zakresu komfortu ze świetnym 14-głośnikowym systemem audio Bose na czele.

W czterodrzwiowym nadwoziu wygospodarowano bagażnik o kubaturze 500 litrów. Dodatkowo asymetrycznie dzielona i składana tylna kanapa oraz otwór umożliwiający przewożenie długich przedmiotów pozwalają powiększyć możliwości transportowe Q50.

Silnik i właściwości jezdne

Pod maską Infiniti pracuje silnik wysokoprężny o pojemności 2143 cm³, generujący moc 170 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego. Ważący 1775 kg pojazd po 8,5 sekundy osiąga 100 km/h i przestaje przyspieszać kiedy prędkościomierz wskaże 230km/h. Diesel współpracuje z siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów. Przełożenia możemy zmieniać za pomocą dźwigni zmiany biegów lub wykorzystując wygodne łopatki przy kierownicy. Automat działa płynnie, ale zdecydowanie za wolno i nie pasuje do modelu o usportowionym wizerunku. Do dyspozycji kierowcy oddano również przełącznik trybu jazdy (standard, sport, jazda po śniegu oraz osobisty) determinujący prace jednostki napędowej, skrzyni biegów oraz siły wspomagania kierownicy. W codziennej eksploatacji po pokonaniu każdych 100 km z 74-litrowego baku Infiniti ubywa średnio 6,5 litra oleju napędowego.

Ciekawostką w Q50 jest elektroniczny układ kierowniczy „steer by wire” Innowacyjność tego rozwiązania polega na wyeliminowaniu mechanicznego połączenia pomiędzy kierownicą i przednimi kołami. Informacje na temat położenia kierownicy przesyłane są drogą elektroniczną do siłownika sterującego kołami. Zaletą tego rozwiązania jest szybsza reakcja na ruch kierownicy oraz wyeliminowanie nieprzyjemnych wibracji, które w tradycyjnych rozwiązaniach przenoszone są z kół na kierownice. Z systemem bezpośredniego kierowania adaptacyjnego współdziała aktywny asystent toru jazdy. Układ ten za pomocą kamery śledzi pasy na jezdni i w razie konieczności samoczynnie koryguje tor jazdy.

O bezpieczeństwo podróżnych oprócz 6 poduszek powietrznych i standardowych systemów bezpieczeństwa takich jak ABS, EBD, TCS, VDC czy BA dba również Tarcza Bezpieczeństwa. To pakiet systemów z zakresu bezpieczeństwa aktywnego w skład którego wchodzą: inteligentny tempomat, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu, system ostrzegania o pojeździe znajdującym się w martwym polu, system prewencyjnego hamowania awaryjnego, system ostrzegania o ryzyku kolizji z przodu, system wspomagający kontrolę dystansu oraz system zapobiegania kolizjom z tyłu.

19-calowe tarcze kół w połączeniu z niskoprofilowymi oponami i twardo zestrojonym zawieszeniem sprawiają, że Infiniti prowadzi się pewnie, przewidywalnie i precyzyjnie. Oczywiście nie zapomniano o komforcie. Charakterystyka zawieszenia jest kompromisem pomiędzy optymalnymi właściwościami jezdnymi i poprawnym tłumieniu nierówności.

Podsumowanie

W ofercie Infiniti Q50 każdy znajdzie coś dla siebie. Paleta silników składa się z oszczędnego 170-konnego diesla, silnika benzynowego generującego moc 211 KM oraz 306-konnej wersji hybrydowej. Do wyboru mamy 6-stopniową manualną skrzynię biegów lub przekładnię automatyczną o 7 przełożeniach. Napęd może być przekazywany na tylne lub wszystkie koła. Siedem wersji wyposażenia (Podstawowy, Premium, Premium Tech, Sport, Hybrid Sport, Sport Tech, Hybrid Sport Tech) oraz bogata lista wyposażenia opcjonalnego pozwoli każdemu skonfigurować pojazd odpowiadający jego preferencjom. Ceny Q50 zaczynają się od 151 500 zł, co w połączeniu z innymi atutami tego modelu czyni z niego ciekawą alternatywę dla europejskiej konkurencji.


Dane techniczne

Silnik – wysokoprężny
- Pojemność skokowa – 2143 cm3
- Maksymalna moc kW (KM) przy (obr./min) – 125 (170)
- Maksymalny moment obrotowy Nm przy (obr./min) – 400 w zakresie 1600 - 2800

Pojemność zbiornika paliwa: 74l

Wymiary
- Długość (mm) – 4800
- Wysokość (mm) – 1445
- Szerokość bez lusterek (mm) –1820

Napęd
- Tylny

Układ kierowniczy
- ze wspomaganiem

Koła i opony
- Wymiary opon standardowych – 245/40 R19
- Standardowe obręcze kół – 19” (aluminiowe)

Masa(kg)
- Masa własna pojazdu gotowego do jazdy – 1775
- Dopuszczalna masa całkowita pojazdu – 2200

Pojemność bagażnika: 500 l

Kompletacja wyposażenia standardowego

• 19-calowe felgi aluminiowe, o pięciu potrójnie rozwidlonych ramionach, z oponami typu run-flat 245/40RF19 94W
• 6 poduszek powietrznych (przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera; boczne poduszki powietrzne dwukomorowe, chroniące osobno biodra i klatkę piersiową z przodu; kurtyny powietrzne przednie i tylne)
• Aktywna kontrola śladu (ATC – Active Trace Control)
• Aluminiowe pedały i podpórka na stopę
• Automatyczne włączanie reflektorów
• Bezprzewodowy transfer muzyki – Bluetooth® audio streaming
• Elektryczne szyby we wszystkich drzwiach z funkcją automatycznej obsługi inteligentnym kluczykiem (I-Key)
• Gniazdko 12 V w konsoli centralnej
• Infiniti InTouch
• Infiniti InTuition™
• Kamera cofania
• Kierownica i dźwignia zmiany biegów obszyte skórą
• Licznik elektroluminescencyjny typu „Fine Vision” z 5-calowym wyświetlaczem kolorowym TFT
• Lusterka zewnętrzne w kolorze karoserii, ze zintegrowanymi kierunkowskazami LED
• Lusterko wsteczne z funkcją automatycznego przyciemniania
• Nawiew klimatyzacji na tył
• Ogranicznik prędkości
• Osłony przeciwsłoneczne z przedłużeniami i podświetlanymi lusterkami
• Otwór umożliwiający przewóz nart
• Pakiet Kierowanie
- System bezpośredniego sterowania adaptacyjnego (DAS – Direct Adaptive Steering)
- Aktywny asystent toru jazdy (ALC – Active Lane Control)
• Pakiet Komfort
- Wycieraczki z czujnikiem deszczu
- Przednie i tylne czujniki parkowania z wyświetlaczem
- Adaptacyjna klimatyzacja dwustrefowa z automatyczną recyrkulacją powietrza i filtrem impregnowanym polifenolem z winogron
• Pakiet Powitanie
- System monitorujący i pokazujący na wyświetlaczu poziom ciśnienia w poszczególnych oponach (TPMS – Tyre Pressure Monitoring System)
- Podgrzewane i elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne, z funkcją synchronizacji przy cofaniu
- Inteligentny kluczyk I-Key z systemem smart access i poszerzoną pamięcią
- Oświetlenie zapraszające
- Kolumna kierownicy z elektryczną regulacją wysokości i oddalenia
- Elektryczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy
- Elektryczna regulacja przednich foteli z funkcją pamięci
• Pakiet Widoczność
- System doświetlania zakrętów (AFS – Adaptive Front-lighting System)
- System doświetlania zakrętów (AFS – Adaptive Front-lighting System)
- Panoramiczna kamera 360°, ułatwiająca parkowanie (AVM – Around View Monitor) z funkcją wykrywania ruchomych obiektów (MOD – Moving Object Detection) i asystentem parkowania
• Pakiet Multimedialny
- System nawigacji Infiniti
- System nagłośnieniowy klasy premium firmy BOSER z 14 głośnikami
• Pakiet Tarcza Bezpieczeństwa
- Inteligentny tempomat (ICC – Intelligent Cruise Control) z pełnym zakresem prędkości
- Systemy ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDW – Lane Departure Warning) oraz zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP – Lane Departure Prevention)
- Systemy ostrzegania przed martwym polem (BSW – Blind Spot Warning) i eliminacji martwego pola (Blind Spot Intervention™)
- Prewencyjny system hamowania awaryjnego (Forward Emergency Braking)
- System ostrzegania przewidujący kolizję z przodu (Predictive Forward Collision Warning)
- Wspomaganie kontroli dystansu (DCA – Distance Control Assist)
- System zapobiegania kolizjom z tyłu (BCI – Back-up Collision Intervention)
• Podgrzewane przednie fotele
• Podwójne ekrany dotykowe ((8- i 7-calowy LCD z wejściem VGA)
• Podwójne rury wydechowe z chromowym wykończeniem
• Przedni podłokietnik ze schowkiem i uchwytem na kubek
• Przedni zderzak w sportowym stylu
• Przednie fotele o sportowej stylistyce
• Przełącznik trybu jazdy Infiniti
• Przycisk zapłonu
• Reflektory w technologii LED z automatyczną regulacją wysokości i światłem do jazdy dziennej
• Składana tylna kanapa, dzielona w stosunku 60:402
• System alarmowy z immobilizerem
• System ISOFIX na tylnych siedzeniach umożliwiający montowanie fotelików dziecięcych
• System rozpoznawania głosu
• System stop-start
• System wyłączania oświetlenia z opóźnieniem
• Światła przeciwmgielne w technologii LED (przód i tył)
• Tapicerka skórzana
• Technologia Bluetooth® do komunikacji z telefonami komórkowymi
• Tylne światła w technologii LED
• Układ ułatwiający ruszanie pod górę
• Układ zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania (ABS – Anti-lock Braking System) na cztery koła, elektroniczny rozdział siły hamowania (EBD – Electronic Brake force Distribution), system kontroli trakcji (TCS – Traction Control System) oraz system kontroli dynamiki pojazdu (VDC – Vehicle Dynamic Control)
• Wielofunkcyjna kierownica
• Wykończenie progów przednich drzwi Infiniti Aluminium
• Wykończenie wnętrza Kacchu Aluminium

Tekst i zdjęcia: Dariusz Wołoszka – Info-Ekspert

Serdecznie dziękujemy firmie Infiniti Polska za udostępnienie samochodu do testu.

(Wszelkie prawa do publikacji bez zgody firmy Info-Ekspert zastrzeżone)

04.06.2015

> > >

Copyrights 2017: www.millenium.pl