Przejdź

sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

MOTOTESTY





Test Infiniti Q60 II 3.0T Sport Tech


Q60 to sportowe luksusowe coupe, które mo¿emy zaliczyæ do grona aut z segmentu G, czyli samochodów sportowych charakteryzuj¹cych siê rozwi¹zaniami technicznymi, umo¿liwiaj¹cymi uzyskanie w³aœciwoœci pojazdów wyczynowych przy jednoczesnym zachowaniu cech pozwalaj¹cych eksploatowaæ go w typowych warunkach drogowych. Prezentowany model to nastêpca G37 Coupe. Od 2013 wszystkie pojazdy tej niszowej na rynku polskim japoñskiej marki, oznaczane s¹ liter¹ „Q”. Produkowane od 2014 roku coupe po dwóch latach obecnoœci na rynku przesz³o facelifting. Pierwszy raz, zmodernizowane Q60, zaprezentowane zosta³o w styczniu 2016 roku na salonie samochodowym w Detroit, jako jego druga generacja. Zaprojektowane przez Shinichiro Irie, produkowane jest w fabryce Infiniti w japoñskim Tochigi. W konstrukcji pojazdu wykorzystano p³ytê pod³ogow¹ Nissan FM Platform. Model dostêpny jest jako zamkniête nadwozie typu coupe, ale ju¿ niebawem bêdzie mo¿na go nabyæ równie¿ w odmianie kabriolet. W modelu mo¿e pracowaæ jeden z dwóch do³adowanych silników benzynowych: 2.0t o mocy 211KM i 3.0 V6 o mocy 405KM. Pierwsza jednostka to efekt wspó³pracy Infiniti z mark¹ Mercedes, natomiast druga to ju¿ jednak w pe³ni japoñska konstrukcja. Oferowany jest w czterech zakresach kompletacji wyposa¿enia: Premium, Premium Tech, Sport oraz Sport Tech. Wyj¹tkowe osi¹gi i dynamika poruszania siê po drodze oraz œmia³y design to cechy wyró¿niaj¹ce testowany model. Konkurencji na rynku niema za wiele, jest miêdzy innymi BMW 430i, ale najpowa¿niejsza to japoñski produkt Lexus RC.


Wygl¹d zewnêtrzny

Stylistycznie sportowe coupe Infiniti bazuje na rozwi¹zaniach znanych z innych modeli marki a jego charakter powoduje, ¿e staje siê ono luksusow¹ wizytówk¹ marki. Auto znacz¹co wyró¿nia siê wœród aut wspó³uczestnicz¹cych w ruchu drogowym. Muskularna sylwetka bry³y nadwozia ze swoimi liniami oraz w¹skimi szybami bocznymi podkreœla sportow¹ naturê modelu. D³uga pokrywa komory silnika, linia dachu ³agodnie przechodz¹ca w szybê tyln¹ oraz subtelnie wkomponowany spoiler w pokrywê baga¿nika nadaj¹ bryle dynamicznego wygl¹du. Ten efekt podkreœlaj¹: kszta³t szyby bocznej tylnej i jak przysta³o na auto tego typu szeroki rozstaw osi oraz niski przeœwit. Konstruktorzy projektuj¹c prezentowany pojazd poœwiêcili uwagê nie tylko stylistyce, ale te¿ zminimalizowaniu oporów powietrza i uzyskali wspó³czynnik oporu aerodynamicznego Cx=0,29 co jest bardzo dobrym wynikiem. Chromowane obramowanie szyb bocznych, klamek zewnêtrznych drzwi oraz listew przy nadkolach przednich wraz z 19 calowymi aluminiowymi tarczami kó³ w kolorze tytanu dodaj¹ autu elegancji i cech auta luksusowego. Czerwone zaciski tarcz hamulcowych daj¹ jasny przekaz, ¿e mamy do czynienia z samochodem o osi¹gach sportowych. Sportowy, masywny zderzak przedni z b³yszcz¹c¹, czarn¹ krat¹ wlotu powietrza, wykoñczon¹ chromowan¹ szerok¹ obwódk¹ oraz reflektory LED o kszta³cie inspirowanym ludzkim okiem, to elementy charakteryzuj¹ce przedni¹ czêœæ nadwozia. Masywny zderzak, zachodz¹ce na poszycia boczne tylne lampy LED, centralnie umieszczone chromowane logo i nazwa marki oraz dwie du¿e chromowane koñcówki wydechu to g³ówne elementy cechuj¹ce wygl¹d tylnej czêœci nadwozia. Infiniti Q60 emanuje œmia³ym designem, atletycznym wygl¹dem, elegancj¹, która w finezyjny sposób ³¹czy siê z dynamicznym wygl¹dem.


Wnêtrze samochodu

Wnêtrze Q60 przesycone zosta³o nowoczesnymi rozwi¹zaniami technologicznymi i sportowymi akcentami. Na fotelach przednich siedzi siê doœæ nisko, ale mimo to widocznoœæ dla kierowcy jest praktycznie wzorowa we wszystkich kierunkach. Oparcia oraz siedziska zosta³y tak wyprofilowane, aby poruszanie siê w sposób dynamiczny po krêtych drogach zapewnia³o bardzo dobre trzymanie sylwetki. Elektrycznie sterowna regulacja w oœmiu kierunkach pozwala na idealne dopasowanie pozycji do jazdy. Pokryte przyjemn¹ w dotyku skór¹ fotele przednie zapewniaj¹ komfort na wysokim poziomie, miejsca z przodu jest pod dostatkiem. Tylna kanapa poprzez profil siedziska to wyraŸnie zaznaczone miejsce dla dwóch osób. W tylnej czêœci kabiny podró¿owanie na d³u¿szych trasach mo¿e okazaæ siê jednak nieco uci¹¿liwe zw³aszcza dla wysokich osób. Spowodowane jest to nisko opadaj¹cym dachem, co skutkuje ograniczon¹ przestrzeni¹ na g³owy. Za obszyt¹ skór¹ wielofunkcyjn¹ kierownic¹ znajduje siê tradycyjny panel zegarów obrotomierza i prêdkoœciomierza. Pomiêdzy nimi umiejscowiony zosta³ kolorowy ekran komputera pok³adowego, który oprócz podstawowych danych mo¿e prezentowaæ informacje z systemów bezpieczeñstwa jak i nawigacji. Uwagê przykuwa po³¹czona z desk¹ rozdzielcz¹ konsola centralna. W œrodkowej czêœci kokpitu dominuj¹ dwa du¿e, kolorowe, dotykowe wyœwietlacze umiejscowione jeden nad drugim o przek¹tnej odpowiednio 7 i 8 cali. Górny wyœwietla informacje dotycz¹ce parametrów jazdy oraz wykorzystywany jest przez system nawigacji satelitarnej. Dolny natomiast obs³uguje system multimedialny, bluetooth, audio, telefon oraz klimatyzacjê automatyczn¹. Ergonomia w modelu zas³uguje na pochwa³ê. Wszystkie przyciski i pokrêt³a s¹ praktycznie pod rêk¹ a sposób sterowania systemami i uk³adami, w jakie wyposa¿one zosta³o auto jest w wiêkszoœci przypadków ³atwy i intuicyjny. Pod wzglêdem stylistycznym kabina prezentuje siê okazale. Elementy wykoñczeniowe z w³ókien wêglowych, aluminium oraz czarnego po³yskuj¹cego plastiku nadaj¹ wnêtrzu specyficznego charakteru oraz elegancji. Wykoñczenie deski rozdzielczej, konsoli centralnej oraz boczków drzwi skór¹ podkreœla przynale¿noœæ pojazdu do segmentu aut premium. Ciekawym rozwi¹zaniem jest zastosowana technologia aktywnej redukcji ha³asu, który tworzy w kabinie prawie idealne warunki do s³uchania muzyki a wyposa¿enie modelu w nowy system audio Bose® Performance Series powinien zadowoliæ niejednego audiofila. Trudno powiedzieæ o Q60, ¿e to auto funkcjonalne przeznaczone do wykonywania wielu zadañ, a o praktycznoœci œwiadcz¹ g³ównie mo¿liwoœci przewozu ró¿nego rodzaju ³adunków. W samochodach o nadwoziu typu coupe objêtoœæ przestrzeni ³adunkowej to raczej sprawa drugorzêdna. Testowany pojazd dysponuje baga¿nikiem o niewielkim otworze za³adunkowym i standardowej pojemnoœci 342 litrów, co i tak jest niez³ym wynikiem. Infiniti Q60 to auto o dobrze zaprojektowanym wnêtrzu, które urzeka swoj¹ nowoczesn¹ stylistyk¹ i jednoczeœnie komfortem oraz elegancj¹, pozostawiaj¹c po sobie bardzo dobre wra¿enie.


Silnik i w³aœciwoœci jezdne

Sercem Infiniti Q60 jest podwójnie do³adowany (Twin Turbo) silnik o widlastym uk³adzie cylindrów V6 i pojemnoœci skokowej 2997 ccm. Generuje on maksymaln¹ moc 405 KM przy 6400 obr./min. i charakteryzuje siê momentem 475 Nm w doœæ szerokim zakresie prêdkoœci obrotowej od zaledwie 1600 do a¿ 5200 obr./min.. Parametry te wraz z nowymi rozwi¹zaniami technicznymi pozwalaj¹ rozpêdziæ auto do prêdkoœci 100 km/h w czasie zaledwie 5 sekund. Bezpoœredni wtrysk paliwa, ch³odzony uk³ad turbodo³adowania, nowa konstrukcja ³opatek turbiny przek³adaj¹ siê na bardzo szybk¹ reakcjê jednostki napêdowej na wciœniêcie peda³u przyœpieszenia. Dynamika silnika, jego osi¹gi to cechy, które daj¹ kierowcy wspania³e doznania z jazdy i czêsto wywo³uj¹ uœmiech na jego twarzy. Nale¿y jeszcze zaznaczyæ wysok¹ kulturê pracy oraz znakomite wyciszenie komory silnika. U¿ytkownik pojazdu mo¿e dostosowaæ parametry pracy uk³adu kierowniczego, silnika i zawieszenia do warunków panuj¹cych na drodze przez wybór odpowiedniego trybu: Standard, Snow, ECO, Sport, Sport+ oraz Personal. Napêd z silnika kierowany jest na wszystkie ko³a (AWD – All-Wheel Drive), a rozdzia³ momentu na poszczególne osie nastêpuje w ten sposób, ¿e podczas dynamicznej jazdy 100% kierowane jest na ko³a tylne a w razie koniecznoœci nawet do 50% mo¿e zostaæ przekazane na przedni¹ oœ. W przekazywaniu napêdu na ko³a jezdne poœredniczy bardzo sprawnie i szybko dzia³aj¹ca 7 biegowa przek³adnia automatyczna, któr¹ mo¿emy równie¿ sterowaæ w sposób sekwencyjny za poœrednictwem ³opatek umieszczonych przy kierownicy. Prezentowany model wyposa¿ony zosta³ w dynamiczne, elektronicznie sterowane zawieszenie (DDS – Dynamic Digital Suspension). W zale¿noœci od wybranego trybu jazdy oraz przechy³ów czy ugiêæ nadwozia system ustawia odpowiednie parametry t³umienia i sztywnoœci uk³adu. Infiniti Q60, jako pierwszy wyposa¿ony zosta³ w innowacyjny system bezpoœredniego kierowania adaptacyjnego (DAS), który nieprzerwanie i precyzyjnie dokonuje korekt i reguluje dzia³anie uk³adu kierowniczego. Dzia³a on p³ynnie, precyzyjnie oraz bardzo szybko reaguje na ruchy kierownic¹ i zapewnia du¿¹ ³atwoœæ prowadzenia. Pokonuj¹c zakrêty odnosi siê wra¿enie, ¿e auto jest przyklejone do nawierzchni. Uk³ad hamulcowy zosta³ dostosowany do osi¹gów i w³aœciwoœci jezdnych testowanego auta. Wyposa¿ony w system zapobiegania blokowaniu kó³ podczas hamowania (ABS) oraz elektronicznego rozdzia³u si³y hamowania (EBD) dzia³a bardzo skutecznie i automatycznie reaguje na zmienne warunki. Q60 to auto, które prowadzi siê stabilnie i pewnie daj¹c kierowcy poczucie pe³nej nad nim kontroli a przy tym potrafi zapewniæ wiele radoœci ze sportowej jazdy.


Podsumowanie

Q60 to pojazd zaprojektowany zgodnie z poczuciem estetyki nabywców aut z segmentu premium. £¹czy wyrafinowan¹ stylistykê nadwozia typu coupe z wygod¹ i nowoczesnym designem wnêtrza. Model stworzony dla osób poszukuj¹cych indywidualnoœci. Charakteryzuje siê dynamicznym i eleganckim wygl¹dem, bogat¹ kompletacj¹ wyposa¿enia, porywaj¹cymi osi¹gami, cechami auta sportowego oraz przyjemnoœci¹ z prowadzenia. Samochód kojarzony jest z klas¹ GT, czyli aut luksusowych, sportowych o wysokich osi¹gach, przygotowany do jazdy na d³ugie dystanse. Najtañsza odmiana to wydatek 184 500 z³otych za auto napêdzane silnikiem 2.0t w wersji Premium. Prezentowana wersja Q60S Sport Tech to ju¿ jednak koszt przekraczaj¹cy sumê 307 000 z³otych. Jednak luksusowe warunki podró¿owania, reprezentacyjna bry³a nadwozia o dynamicznym designie, wysoki poziom bezpieczeñstwa oraz zastosowane technologie wspomagania kierowcy to zdecydowane atuty nowego Infiniti.


Dane techniczne testowanego samochodu:

Silnik – benzynowy V6 z systemem DOHC
• Pojemnoœæ skokowa (ccm) – 2997
• Maksymalna moc kW (KM) przy (obr./min) – 298 (405) przy 6400
• Maksymalny moment obrotowy Nm w zakresie (obr./min) – 475 w zakresie 1600-5200
• Rodzaj zasilania –bezpoœredni wtrysk paliwa


Osi¹gi
• Prêdkoœæ maksymalna (km/h) – 250
• Rozpêdzanie 0 - 100 km/h (s) – 5,0

Zu¿ycie paliwa
• Cykl miejski (l/100 km) – 13,3
• Cykl pozamiejski (l/100 km) – 7,1
• Cykl mieszany (l/100 km) – 9,4
• Emisja CO2 (g/km) – 210

PojemnoϾ zbiornika paliwa
• Litrów – 80

Wymiary
• D³ugoœæ (mm) – 4690
• Szerokoœæ (mm) – 2052
• Wysokoœæ (mm) – 1390
• Rozstaw osi (mm) – 2850

Napêd
• Na cztery ko³a AWD

Uk³ad kierowniczy
• ze wspomaganiem

Ko³a i opony
• Wymiary opon standardowych - 245/40 R19
• Standardowe obrêcze kó³ (") - 19

Masa
• Masa w³asna pojazdu gotowego do jazdy (kg) – 2265
• Dopuszczalna masa ca³kowita pojazdu (kg) – 1877

Pojemnoœæ baga¿nika
• Standardowa (litry) – 342

Kompletacja wyposa¿enia

Testowany samochód to wersja kompletacji wyposa¿enia Sport Tech. Wyposa¿enie standardowe:
• 6 poduszek powietrznych (przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasa¿era; przednie boczne, dwukomorowe poduszki powietrzne chroni¹ce biodra i klatkê piersiow¹; kurtyny powietrzne przednie i tylne)
• Adaptacyjna klimatyzacja dwustrefowa z automatyczn¹ recyrkulacj¹ powietrza i filtrem impregnowanym polifenolem z winogron
• Aktywna kontrola trakcji (ATC – Active Trace Control)
• Aktywny asystent toru jazdy (ALC – Active Lane Control)
• Aluminiowe peda³y i podpórka na stopê
• Automatyczne w³¹czanie reflektorów
• Automatycznie podnosz¹ca siê maska, która zwiêksza strefê ochronn¹ w razie zderzenia z pieszym
• Bezprzewodowy transfer muzyki Bluetooth®
• Dwa gniazdka 12 V w konsoli centralnej
• Elektroniczny rozdzia³ si³y hamowania (EBD – Electronic Brake force Distribution), system kontroli trakcji (TCS – Traction Control System)
• Elektryczne szyby w przednich drzwiach, opuszczane jednym naciœniêciem przycisku, z funkcj¹ zamykania inteligentnym kluczykiem (I-Key) i systemem zapobiegaj¹cym przyciêciu palców
• Elektrycznie sk³adane i przesuwane fotele przednie – du¿e u³atwienie przy zajmowaniu tylnych siedzeñ
• Fotel kierowcy z elektryczn¹ regulacj¹ podparcia odcinka lêdŸwiowego oraz szerokoœci boków i z rêcznie przed³u¿anym siedziskiem
• INFINITI InTouch
• Inteligentny kluczyk I-Key z systemem Smart Access, funkcj¹ otwierania baga¿nika i poszerzon¹ pamiêci¹
• Inteligentny tempomat z pe³nym zakresem prêdkoœci
• Kolumna kierownicy z elektryczn¹ regulacj¹ wysokoœci i oddalenia
• Lusterka zewnêtrzne w kolorze karoserii, ze zintegrowanymi kierunkowskazami LED
• Lusterko wsteczne z funkcj¹ automatycznego przyciemniania
• Nawiew klimatyzacji na ty³
• Odtwarzacz p³yt CD
• Ogranicznik prêdkoœci
• Opony Run Flat 245/40 R19 94W
• Oœwietlenie otoczenia
• Panoramiczna kamera 360° (AVM – Around View Monitor) z czujnikami, funkcj¹ wykrywania ruchomych obiektów (MOD – Moving Object Detection) i asystentem parkowania
• Peda³ ekologiczny
• Perforowane podwójne koñcówki wydechowe z chromowym wykoñczeniem
• P³ynna blokada ruchu drzwi
• Podgrzewane i elektrycznie regulowane lusterka zewnêtrzne oraz sk³adane
• Podgrzewane przednie fotele
• Podsufitka z czarnej tkaniny
• Podwójne ekrany dotykowe (oœmio- i siedmiocalowy LCD z wejœciem VGA)
• Pokryta zszywan¹ skór¹ dŸwignia zmiany biegów z wykoñczeniami z matowego chromu i czarnego lakieru
• Po³¹czenie USB/iPod i wejœcie AUX-RCA
• Prewencyjny system hamowania awaryjnego z funkcj¹ wykrywania pieszych
• Przedni pod³okietnik ze schowkiem i uchwytem na napoje
• Przednie i tylne czujniki parkowania z wyœwietlaczem
• Przednie pasy bezpieczeñstwa z systemem pre-crash
• Prze³¹cznik trybu jazdy INFINITI
• Przyciemniane szyby z filtrem UV
• Przycisk zap³onu
• Reflektory w technologii LED z automatyczn¹ regulacj¹ wysokoœci i œwiat³ami do jazdy dziennej
• Sk³adane oparcia tylnych siedzeñ
• Sportowa kierownica pokryta skór¹, ze szwami krzy¿owymi i wykoñczeniami z matowego chromu
• Sportowe fotele przednie z regulacj¹ elektryczn¹ w oœmiu kierunkach
• Sportowe, przeciwstawne zaciski hamulcowe w kolorze czerwonym
• Sygnalizacja niezapiêtych pasów bezpieczeñstwa dla przednich i tylnych foteli
• System alarmowy z immobilizerem
• System audio z serii BOSE® Performance z trzynastoma g³oœnikami
• System bezpoœredniego kierowania adaptacyjnego (DAS – Direct Adaptive Steering)
• System doœwietlania zakrêtów (AFS – Adaptive Front-lighting System)
• System dynamicznej elektronicznej kontroli zawieszenia
• System ISOFIX z pasem top-tether umo¿liwiaj¹cy mocowanie fotelików dzieciêcych na tylnych siedzeniach
• System kontroli dynamiki pojazdu (VDC – Vehicle Dynamic Control)
• System monitoruj¹cy i wyœwietlaj¹cy poziom ciœnienia w poszczególnych oponach (TPMS – Tyre Pressure Monitoring System)
• System nawigacji INFINITI przekazuj¹cy informacje o ruchu drogowym, z funkcj¹ sterowania g³osem (do obs³ugi nawigacji) oraz radio cyfrowe
• System opóŸnionego wy³¹czania oœwietlenia
• System ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDW – Lane Departure Warning)
• System ostrzegania przed kolizjami z przodu
• System ostrzegania przewiduj¹cy kolizjê z przodu
• System rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition)
• System start-stop
• System sterowania g³osem (tylko do obs³ugi funkcji audio)
• System zapobiegania kolizjom z ty³u (BCI – Back-up Collision Intervention)
• System zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP – Lane Departure Prevention)
• Systemy ostrzegania przed martwym polem (BSW – Blind Spot Warning) i eliminacji martwego pola (Blind Spot Intervention™)
• Œwiat³a przeciwmgielne w technologii LED (przód i ty³)
• Tapicerka ze skóry typu semianilina
• Tarcze kó³ aluminiowe 3D, pokryte ciemnym chromem, 19x9”
• Technologia Bluetooth® do komunikacji z telefonami komórkowymi
• Technologia Smart Beam
• Technologie aktywnej redukcji ha³asu i aktywnego wzmacnianie dŸwiêku
• Tylne œwiat³a w technologii LED
• Uk³ad u³atwiaj¹cy ruszanie pod górê
• Uk³ad zapobiegaj¹cy blokowaniu siê kó³ podczas hamowania (ABS – Anti-lock Braking System) na cztery ko³a,
• Wielofunkcyjna kierownica
• Wspomaganie hamowania (BA – Brake Assist)
• Wspomaganie kontroli dystansu (DCA – Distance Control Assist)
• Wycieraczki z czujnikiem deszczu
• Wykoñczenie progów przednich drzwi INFINITI Aluminium
• Wykoñczenie wnêtrza w³óknem wêglowym
• Zapamiêtywanie ustawienia fotela kierowcy, kolumny kierownicy i lusterek bocznych, po³¹czone z pamiêci¹ inteligentnego kluczyka (I-Key)

Testowany samochód oprócz wyposa¿enia standardowego dla wersji Sport Tech posiada³ wyposa¿enie dodatkowe w postaci lakieru metalizowanego.


Test przeprowadzony w dniach 10 - 16 maja 2017r.
Tekst i zdjêcia: Robert Kulczyk – Info-Ekspert

Serdecznie dziêkujemy firmie Infiniti Polska za udostêpnienie samochodu do testu.


(Wszelkie prawa do publikacji bez zgody firmy Info-Ekspert zastrze¿one)

Info-Ekspert 03-07-2017


Copyrights 2017: www.millenium.pl

>