sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

PL EN RUS
WIADOMOŚCI

Sprzedaż hybryd Toyoty w Polsce przekroczyła 30 000 aut

• Polskie salony Toyoty opuściło ponad 30 000 hybryd;
• W ciągu ostatnich 9 miesięcy Toyota sprzedała 10 tysięcy aut hybrydowych;
• Najpopularniejszym modelem hybrydowym 2017 roku jest Toyota C-HR Hybrid (3 880 egz.);
• Na drogi w Polsce wyjechało łącznie 12 790 Aurisów Hybrid;
• Hybrydy stanowią 26 procent całkowitej sprzedaży samochodów Toyoty.


Zainteresowanie Polaków samochodami hybrydowymi gwałtownie rośnie. Toyota sprzedała od stycznia do listopada 12 726 hybryd, o 4 362 egzemplarze więcej niż w całym 2016 roku. W listopadzie łączna sprzedaż aut hybrydowych tej marki w Polsce przekroczyła 30 000 egzemplarzy – ostatnie 10 000 opuściło salony w zaledwie 9 miesięcy. Obecnie 26 procent sprzedaży Toyoty w Polsce stanowią hybrydy.

W tym roku najpopularniejszym modelem hybrydowym w Polsce jest Toyota C-HR Hybrid – nowy crossover, który w styczniu zadebiutował w polskich salonach. W ciągu 11 miesięcy polscy kierowcy kupili 3 880 egzemplarzy. Dużym sukcesem okazała się także przedsprzedaż Toyoty C-HR – od września do grudnia kupiono 568 aut. Niewiele mniej niż hybrydowych crossoverów – 3 749 aut – wyjechało w tym roku z salonów Aurisów Hybrid. Model ten jest najczęściej spotykanym na polskich ulicach samochodem hybrydowym – od debiutu w 2010 roku Polacy kupili łącznie 12 790 egzemplarzy elektryczno-benzynowego Aurisa. Trzecie miejsce zajął średniej wielkości SUV RAV4 Hybrid, dostępny z napędem na przednią oś oraz na cztery koła (E-Four). Od początku roku kupiono 2716 tych aut.

Oferta Toyoty obejmuje 7 modeli hybrydowych, należących do 6 segmentów. Są to: miejski Yaris Hybrid, kompaktowy Auris Hybrid w wersji hatchback i TS Kombi, crossover Toyota C-HR Hybrid, średniej wielkości liftback Prius oraz ładowany z zewnętrznej sieci Prius Plug-in Hybrid, a także 7-miejscowy minivan Prius + i średniej wielkości SUV RAV4 Hybrid.

Napęd hybrydowy Toyoty to rozwiązanie, które ogranicza zużycie paliwa nawet o połowę bez ładowania z gniazdka. Wystarczy energia odzyskiwana z hamowania oraz inteligentne zarządzanie pracą silnika benzynowego i elektrycznego, aby w warunkach miejskich poruszać się w trybie elektrycznym przez połowę czasu jazdy, a w przypadku Priusa nowej generacji – nawet przez 70 procent czasu jazdy. Wyraźne oszczędności, łatwość obsługi i przystępna cena na poziomie cen diesli powoduje, że co roku sprzedaż hybryd Toyoty rośnie co najmniej o kilkadziesiąt procent, a w 2016 roku aż o 119 procent w stosunku do 2015 roku.

W tym roku samochody hybrydowe obchodzą swoje 20-lecie. Toyota Prius – pierwszy seryjny model hybrydowy – zadebiutował pod koniec 1997 roku. Do dziś kierowcy na całym świecie kupili ponad 11 milionów hybryd Toyoty i Lexusa. Od kilku lat ich roczna sprzedaż przekracza milion egzemplarzy.

Toyota 04.12.2017


Copyrights 2017: www.millenium.pl