Przejdź

sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

MOTOTESTY







Test Honda Civic sedan 1.5 MT Elegance

Całkowicie odmłodzona i zaprojektowana od podstaw nowa Honda Civic stała się najbardziej wyrafinowanym sedanem w historii japońskiego modelu. Nieprzerwanie od 1972 roku, czyli od 45 lat koncern Honda Motor Company oferuje model na rynku. Obecnie sprzedawana odmiana jest już jego dziesiątym wcieleniem. Pieczołowicie opracowana, zaawansowana konstrukcja oparta została na całkowicie nowej płycie podłogowej, dzięki której nadwozie sedana stało się szersze, dłuższe oraz niższe od pojazdu poprzedniej generacji, a zarazem zyskało bardziej sportowy charakter. Przy realizacji projektu zespół inżynierów skupił swe działania wokół sloganu „otokomae”, który oznacza wewnętrzne piękno, grację oraz elegancję. Premiera nowego Civica miała miejsce na Auto Show w Los Angeles we wrześniu 2015 roku. Produkowany jest w trzech odmianach nadwozia: sedan, coupe oraz hatchback. W ofercie testowanego modelu znajduje się jedynie jedna jednostka napędowa – turbo doładowany silnik benzynowy 1.5 VTEC o mocy 182 KM. Trzy zakresy kompletacji wyposażenia: Executive, Elegance i Comfort to jest to, co różnicuje ofertę Civica w wersji nadwoziowej sedan. Auta kompaktowe to najliczniejsza grupa pojazdów na rynku, dlatego nie dziwi tak liczna konkurencja dla produktu japońskiej marki reprezentowana przykładowo przez następujące auta: Citroen C4, Ford Focus, Mazda 3, Opel Astra, Renault Megane czy też Toyota Corolla.


Wygląd zewnętrzny

Stylistyka nowej Hondy wyznacza nowe kierunki i powoduje, że auto jest najprawdopodobniej najbardziej sportową odmianą w historii modelu. Krótkie zwisy, aluminiowe tarcze kół, bryła przypominająca pojazdy typu coupe podkreślają aerodynamiczne właściwości oraz sportowy charakter auta. Design odzwierciedla dążenie konstruktorów do innowacyjności i osiągnięcia indywidualnego charakteru japońskiej marki. W przypadku prezentowanego modelu nadwozia bardziej przypomina liftbacka niż klasycznego sedana, główna różnica polega na tym, że w pierwszym przypadku szyba tylna unosi się jako integralny element pokrywy bagażnika, a w przypadku testowanego pojazdu jedynie sama pokrywa. Łagodna linia dachu, która płynnie łączy się z szybą tylną i pokrywą komory bagażnika zapewnia dynamiczny i ponadczasowy styl nowej Hondy Civic. Pełen świeżości, nieco futurystyczny wygląd powoduje, że trudno ją pomylić z jakimkolwiek innym autem poruszającym się po drodze. Aluminiowe tarcze kół o ciekawym kształcie, chromowane klamki i listwy wykończeniowe bocznych szyb to elementy, które powodują, że profil auta staje się elegancki. Duża szeroka, pozioma, chromowana listwa łączy w subtelny sposób reflektory przednie i wraz z czarną kratą wlotu powietrza tworzą atletyczny, niepowtarzalny wizerunek przodu. Trójwymiarowe zachodzące na poszycia boczne klosze lamp tylnych, unoszący się ku górze masywny zderzak to cechy tyłu nadwozia nowej Hondy.


Wnętrze samochodu

Szersza i dłuższa płyta podłogowa pozwoliła w porównaniu z modelem poprzedniej generacji na stworzenie pojemnego przedziału pasażerskiego. Fotele zostały opracowane tak, aby ich kształt zapewniał możliwie najlepsze podparcie oraz boczne trzymanie podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Siedzenia są dość wygodne siedzi się na nich jednak bardzo nisko, co przypomina nam o tym, że zasiadamy w aucie o sportowych aspiracjach. Nowy Civic zaskakuje przestronnością kabiny, miejsca jest pod dostatkiem zarówno na przednich fotelach jak dla osób zasiadających na kanapie tylnej. Kształt deski rozdzielczej, nawiązujący w sposób bezpośredni do designu zewnętrznego, wysoka konsola centralna, elementy wykończeniowe w kolorze matowego aluminium oraz stalowe nakładki pedałów to cechy nadające wnętrzu sportowego charakteru. Kierowca ma do dyspozycji wielofunkcyjną kierownicę pokrytą skórą, za którą umiejscowiony jest nowoczesny wyświetlacz imitujący panel zegarów prędkościomierza i obrotomierza. W centralnej części kokpitu dominuje duży, kolorowy ekran, który obsługuje system audio, nawigację satelitarną, bluetooth, telefon, rozbudowany komputer pokładowy oraz kamerę cofania. Przez zastosowanie dotykowego wyświetlacza zminimalizowana została ilość przycisków i pokręteł sterujących układami komfortu, w jakie wyposażono pojazd. Te, które pozostały zostały umieszczone tak, aby zachować jak najwyższy poziom ergonomii. Tak jak kabina również bagażnik cechuje duża objętość. Do dyspozycji mamy aż 519 litrów, co jest jednym z najlepszych wyników w klasie kompaktów. Gdy zaistnieje potrzeba przewiezienia większych przedmiotów lub większej ilości bagażu możemy go powiększyć przez odpowiednie złożenie dzielonego asymetrycznie oparcia siedzeń tylnych. Jedyne, co może utrudniać załadunek to niewielki otwór bagażnika, co jest typową cechą nadwozi typu sedan. Innowacyjna stylistyka, miękkie w dotyku plastiki, materiały wykończeniowe bardzo dobrej jakości oraz znakomite spasowanie poszczególnych elementów to atuty obszernego wnętrza prezentowanej Hondy.


Silnik i właściwości jezdne

Sportowe osiągi i wydajność sedana to cechy wyróżniające Hondę Civic. Japońska marka odeszła od stosowania wolnossących silników, do których była bardzo przywiązana i postawiła na nowe turbo doładowane jednostki. Czas pokaże czy był to dobry ruch. Pod maska testowanego sedana znajduje się nowa benzynowa jednostka o pojemności skokowej 1498 ccm o maksymalnej mocy 182 KM i momencie obrotowym wynoszącym 240Nm. Jest to silnik, w którym zastosowano system elektronicznie sterowanych faz rozrządu i zmiennych skoków zaworów, co wraz z wydajnym doładowaniem układu zasilania pozwoliło na uzyskanie wysokich osiągów przy jednoczesnym niskim zapotrzebowaniu na paliwo. Auto bardzo energicznie reaguje na wciśnięcie pedału przyśpieszenia, do prędkości 100 km/h rozpędza się w czasie niespełna 8,5 sekundy i potrafi rozpędzić się do 210 km/h. Napęd na koła przednie przekazywany jest za pośrednictwem pracującej bez zarzutu 6 biegowej manualnej przekładni. Wydatnie zwiększona sztywność nadwozia oraz obniżony środek ciężkości w porównaniu z poprzednikiem w znaczny sposób przełożyły się na poprawę właściwości jezdnych modelu. Zawieszenie pojazdu to z przodu kolumny MacPhersona, tył natomiast to wielowahaczowy układ typu Multilink. Takie rozwiązanie wraz z precyzyjnie działającym układem kierowniczym zapewniają znakomitą zwrotność oraz dają kierowcy poczucie pewności prowadzenia. Zawieszenie zestrojone zostało tak, aby dać możliwie jak największy komfort przy jednoczesnym zachowaniu stabilności pojazdu i precyzji manewrowania. Pakiety systemów bezpieczeństwa i systemów wspomagających kierowcę oraz szereg zastosowanych rozwiązań technicznych potwierdzają silną pozycję Hondy Civic na rynku, jako modelu o sportowym charakterze.


Podsumowanie

Nowa 4 drzwiowa Honda Civic jest autem reprezentacyjnym, mimo że wywodzi się z segmentu C. Atutami jej są: w miarę komfortowe bardzo przestronne wnętrze, dynamiczna i oszczędna jednostka napędowa, sportowy charakter oraz znakomite własności jezdne. Design testowanego modelu jest nowoczesny i nieco futurystyczny, ale na pewno ponadczasowy. Na pewno nowy Civic pod tym względem będzie miał pewną ilość przeciwników, ale również wielu zwolenników. Auto jest skierowane zarówno do osób, które chcą czerpać z jazdy dużą przyjemność jak i tych, co cenią sobie spokojną, komfortową jazdę, na co dzień. Ceny odmiany sedan rozpoczynają się od 90 400 złotych. Kwota ta dotyczy wersji kompletacji wyposażenia Comfort z manualna skrzynią biegów.


Dane techniczne testowanego samochodu:

Silnik – benzynowy
• Pojemność skokowa (ccm) – 1498
• Maksymalna moc kW (KM) przy (obr./min) – 134(182) przy 5500
• Maksymalny moment obrotowy Nm w zakresie (obr./min) – 240 w zakresie 1900-500

Osiągi
• Prędkość maksymalna (km/h) – 210
• Rozpędzanie 0 - 100 km/h (s) – 8,5

Zużycie paliwa
• Cykl miejski (l/100 km) – 7,4
• Cykl pozamiejski (l/100 km) – 4,8
• Cykl mieszany (l/100 km) – 5,8
• Emisja CO₂ (g/km) – 130

Pojemność zbiornika paliwa
• Litrów – 46

Wymiary
• Długość (mm) – 4648
• Szerokość (mm) – 1799
• Wysokość (mm) – 1416
• Rozstaw osi (mm) – 2698
• Prześwit (mm) – 124

Napęd
• Przedni

Układ kierowniczy
• Ze wspomaganiem

Koła i opony
• Wymiary opon standardowych - 215/50 R17
• Standardowe obręcze kół (") - 17

Masa
• Masa własna pojazdu gotowego do jazdy (kg) – 1279 - 1321
• Dopuszczalna masa całkowita pojazdu (kg) – 1740

Pojemność bagażnika
• Standardowa (litry) – 519

Kompletacja wyposażenia
Testowany samochód to wersja kompletacji wyposażenia Elegance. Pojazd w tej wersji standardowo wyposażony jest między innymi w:

• ABS + EBD - system dystrybucji siły hamowania
• Antena radiowa "płetwa rekina"
• Autoalarm
• Czujnik zmierzchu
• Czujniki parkowania - przód/tył
• Dźwignia zmiany biegów pokryta skóra
• Fotel kierowcy z regulacja odcinka lędźwiowego
• Fotel kierowcy z regulacja wysokości
• Fotele przednie podgrzewane
• Głośniki 8 szt.
• Gniazdo 12V
• Hamulec postojowy elektryczny
• Immobilizer
• Kamera cofania
• Kierownica pokryta skóra
• Kieszeń w oparciu fotela pasażera
• Klamki zewnętrzne chromowane
• Klimatyzacja automatyczna 2 strefowa
• Kluczyki składane z systemem zdalnego sterowania 2 szt.
• Kolumna kierownicy regulowana w 2 płaszczyznach
• Konsola centralna z podłokietnikiem
• Krata wlotu powietrza chromowana
• Kurtyny powietrzne boczne
• Listwy boczne okien chromowane
• Lusterka w osłonach przeciwsłonecznych podświetlane
• Lusterka zewnętrzne podgrzewane i regulowane elektrycznie
• Lusterka zewnętrzne składane elektrycznie
• Lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia
• Lusterka zewnętrzne z kierunkowskazami
• Mocowanie fotelika dziecięcego ISOFIX
• Nakładki na pedały aluminiowe
• Ogranicznik prędkości inteligentny ISL
• Opony 215/50 R17
• Podłokietnik siedzeń tylnych
• Poduszka powietrzna kierowcy
• Poduszka powietrzna pasażera z możliwością odłączenia
• Poduszki powietrzne boczne przednie
• Radio cyfrowe DAB
• Reflektory halogenowe
• Siedzenia tylne dzielone asymetrycznie
• Siedzenia tylne składane
• Spryskiwacze reflektorów
• Sterowanie radiem w kierownicy
• System Auto Stop
• System automatycznego utrzymania hamulca
• System Bluetooth
• System ECON
• System monitorowania ciśnienia w oponach DWS
• System multimedialny Honda Connect z nawigacją satelitarną Garmin
• System ograniczający skutki kolizji CMBS
• System ostrzegający przed zmiana pasa ruchu (LDW)
• System ostrzegania o awaryjnym hamowaniu ESS
• System ostrzegania przed kolizja z przodu FCW
• System rozpoznawania znaków drogowych TSR
• System stabilizacji toru jazdy VSA
• System ułatwiający ruszanie na wzniesieniu HSA
• System utrzymania pasa ruchu LKAS
• System wspomagania nagłego hamowania BA
• System zapobiegania zjeżdżaniu z pasa ruchu RDM
• System zdalnego domykania szyb
• System zdalnego składania lusterek zewn.
• Szyby przednie i tylne regulowane elektrycznie
• Światła do jazdy dziennej LED
• Światła drogowe automatyczne HSS
• Światła p/mgielne przednie
• Tapicerka tekstylna
• Tarcze kół aluminiowe 17"
• Tempomat adaptacyjny ACC
• Wskaźnik optymalnego momentu zmiany biegów SIL
• Wspomaganie układu kierowniczego elektryczne
• Wycieraczki z czujnikiem deszczu
• Wyświetlacz wielofunkcyjny kolorowy
• Zamek centralny zdalnie sterowany
• Zestaw naprawczy opon
• Złącze "HDMI"
• Złącze "USB" 2 szt.


Test przeprowadzony w dniach 5-12 grudnia 2017r.
Tekst i zdjęcia: Robert Kulczyk – Info-Ekspert

Serdecznie dziękujemy firmie Honda Motor Europe Limited za udostępnienie samochodu do testu.


(Wszelkie prawa do publikacji bez zgody firmy Info-Ekspert zastrzeżone)

Info-Ekspert 05-02-2018

>

Copyrights 2017: www.millenium.pl

>