sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

PL EN RUS
WIADOMOŚCI

W lutym 2018, sprzedaż Audi na świecie nadal rosła

W lutym 2018, cztery pierścienie dostarczyły 130 950 samochodów segmentu premium do odbiorców na całym świecie. To o 4,6 procenta więcej niż w lutym 2017. Sprzedażowymi lokomotywami po raz kolejny okazały się Stany Zjednoczone (przyrost o 13,1 procent) i Chiny (wzrost o 22,4 procent). Nowe Audi A6, po raz pierwszy pokazane na tegorocznym Geneva Motor Show, zapowiada kolejną fazę inicjatywy modelowej koncernu. Największym zainteresowaniem na całym świecie cieszyły się Audi Q5 (wzrost o 26,8 procent) oraz Audi Q2 (wzrost o 38,9 procent). Generalnie, SUV’y spod znaku Audi odpowiadały w ostatnim miesiącu za aż 37 procent globalnej sprzedaży koncernu z Ingolstadt.

„Nowe Audi A6 rozbudowuje naszą gamę samochodów luksusowych. Teraz rozpoczynamy ekspansję. Dwa zupełnie nowe, prestiżowe modele: Audi Q8 i Audi e-tron, pojawią się na rynku w drugiej połowie roku” – mówi Bram Schot, szef marketingu i sprzedaży AUDI AG.

W Chinach, sprzedaż wszystkich serii modelowych Audi wzrosła w lutym do 39 364 egzemplarzy (+22,4 procent). Szczególnie dobrze radzi sobie tutaj model A4, którego sprzedaż skoczyła aż o 67,6 procent, do 9525 aut. Jedna czwarta wszystkich chińskich klientów Audi wybrała w tym czasie przedłużoną wersję Audi A4.

Poza Chinami, doskonałe wyniki sprzedażowe odnotowały po raz kolejny Stany Zjednoczone. Luty 2018, był 86. z rzędu miesiącem z rosnącą nieustannie sprzedażą na tamtejszym rynku. Do rąk klientów oddano 15 451 samochodów z czterema pierścieniami w logo (+12,4 procent). Tradycyjnie już największą popularnością w USA cieszyły się SUV’y. Popyt na Audi Q3 podskoczył o 35,7 procent do 4469 aut. Od początku roku, 56 procent amerykańskich klientów zdecydowało się na tego sportowego off-roadowca.

W sąsiedniej Kanadzie po raz kolejny odnotowano dwucyfrowy wzrost, co było kontynuacją trendu z miesięcy poprzednich. W lutym, sprzedaż w kraju klonowego liścia wyniosła 2402 samochody, więcej o 21,9 procent. Tu bohaterem zestawień sprzedażowych zostało Audi Q5 (wzrost o 71,7 procent). Model ten stanowi już jedną trzecią dostarczanych na ten rynek aut marki Audi, a procentowo wyniki jego sprzedaży w Kanadzie są jeszcze lepsze niż w USA.

W całej Ameryce Północnej, koncern z Ingolstadt zamknął ubiegły miesiąc wynikiem ok. 19 tysięcy sprzedanych pojazdów (+13,1 procent).

W Europie, sprzedaż niestety spadła o 5,4 procenta i wyniosła 62 800 samochodów. W roku ubiegłym, wprowadzona wtedy na rynek nowa wersja Audi Q5 pomogła czterem pierścieniom odnotować najlepszy w historii rezultat lutego (tylko w Niemczech sprzedano wówczas 29 tysięcy aut marki Audi). W lutym tego roku, niemiecki rynek zanotował spadek sprzedaży o 10,6 procent, do 25 952 pojazdów. Pamiętać należy jednak o tym, że w tym roku zaplanowane są zmiany pokoleniowe takich modeli jak A1, Q3 i A6.

Na drugim co do wielkości rynku europejskim – w Wielkiej Brytanii – sprzedaż wzrosła o 17,4 procent, do 6107 samochodów. Tu również za dobry wynik odpowiedzialne jest Audi Q5, którego sprzedaż skoczyła aż o 183,6 procent. Dużym powodzeniem cieszyło się też Audi Q2 (+107,4 procent), co potwierdza trend rosnącej popularności SUV’ów na Wyspach. W ostatnich trzech miesiącach, jeden na trzy modele Audi sprzedane na tutejszym rynku, to był model rodziny Q.

Podobnie jak w Wielkiej Brytanii, sprzedaż rosła również w Polsce i to o wiele bardziej dynamicznie. W porównaniu z lutym 2017, podskoczyła aż o 51 procent i wyniosła 1134 egzemplarze. Rozpatrując sprzedaż od początku roku, ta także była wyższa o 51,2 procent w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego i wyniosła w sumie 2584 samochody marki Audi zarejestrowane przez polskich klientów.

Audi 12-03-2018


Copyrights 2017: www.millenium.pl