sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

PL EN RUS
WIADOMOŚCI

DS X E-TENSE- nasza wizja samochodu w 2035 roku

Zamknąć oczy, puścić wodze fantazji... Pozwolić zmysłom na wyobrażenie nowych kształtów, nowych materiałów i nowych technologii, by powstał projekt luksusowego samochodu przyszłości. Projektanci DS Automobiles podjęli wyjątkowe wyzwanie zaprojektowania samochodu marzeń o niezrównanym poziomie wyrafinowania. DS X E-TENSE to ich wizja samochodu marzeń w 2035 roku.


FUTURYSTYCZNE WYZWANIE

DS Automobiles, producent awangardowych modeli samochodów jest symbolem francuskiej przebojowości. Marka oferuje samochody, które łączą wyrafinowanie z zaawansowanymi technologiami. Kilka dni temu zaprezentowany został wyjątkowy, jedyny w swoim rodzaju samochód, będący uosobieniem marzeń, pragnień i fantazji.

W dogłębnie zmieniającym się sektorze motoryzacyjnym, konstruktorzy DS Automobiles mają warunki, aby realizować marzenia, wyobrażając sobie świat jutra i dzieląc się swoimi motoryzacyjnymi pasjami. Marzenia o przyszłości bez ograniczeń, stały się impulsem do stworzenia samochodu - DS X E-TENSE.

Kreatorzy i pasjonaci z DS Automobiles nakreślili własną wizję 2035 roku, która daleko odbiega od powszechnej koncepcji pozbawionych wyrazu samochodów. Postawili przed sobą ambitne zadanie połączenia zaawansowanych technologii z poezją. DS X E-TENSE jest ich wyobrażeniem francuskiego luksusu w 2035 roku.

Stworzyli pojazd będący wyobrażeniem luksusowego, nowoczesnego świata jutra, z technologiami, które dopiero będą rozwijane, ale również świata pięknego i ludzkiego, zmysłowego i inspirującego..

ŹRÓDŁO INTENSYWNYCH EMOCJI

Otwierane do góry drzwi są wykonane z karbonu i skóry. Po ich otwarciu ukazuje się fotel kierowcy, który kształtem przypomina piramidę, i który dostosowuje się do kształtu ciała, podobnie jak fotele kubełkowe w wyścigowych bolidach. Mocno odchylony do tyłu kształt fotela pozwolił na obniżenie środka ciężkości samochodu. Na wprost kierowcy króluje kierownica, kultowy element każdego samochodu, wykonana ze skóry, drewna i metalu. Jest wyposażona w pojemnościowe czujniki, aby móc śledzić siłę, z jaką jest obracana podczas jazdy Wnętrze jest wykończone skórą anilinową w dwóch odcieniach: niebieskim Millenium i granatowym oraz ściegiem perłowym, .

KABINA JAK BEZPIECZNY KOKON

DS X E-TENSE jest asymetryczny. Po prawej stronie atmosfera wnętrza jest inna. Z chwilą zajęcia miejsca w kapsule kierowca staje się pasażerem, sam lub w towarzystwie drugiej osoby. Asymetryczność nadwozia umożliwiła całkowicie nową aranżację wnętrza pod kopułą z przezroczystego szkła. W zmysłowej kabinie pasażer zajmuje miejsce w futurystycznym fotelu, który otula część ciała. Wyjątkowych doznań dostarcza jazda w trybie autonomicznym. Samochód działa nie tylko na zmysł dotyku, ale również na zmysł słuchu. Kabinę wypełnia dźwięk systemu Hi-Fi rozchodzący się poprzez listwę nagłośnieniową wkomponowaną w deskę rozdzielczą.

Podłoga z przezroczystego szkła o właściwościach fotochromatycznych pozwala obserwować umykającą drogę. Szlachetne materiały - skóra, drewno i metal - przyciągają wzrok, i pobudzają zmysły. Kolory granatu i głębokiej czerwieni łagodzą strumienie światła docierające z zewnątrz. Oczyszczone powietrze i rozpylacz zapachów tworzą atmosferę wyrafinowania w dającym poczucie bezpieczeństwa wnętrzu,. Dodatkowe siedzenie umożliwia podróżowanie w trójkę.

Osobisty asystent, a właściwie asystentka Iris, obecna w kabinie w postaci hologramu, czuwa nad poszczególnymi funkcjami samochodu dzięki pełnej łączności ze światem zewnętrznym. Żaden ekran nie zakłóca płynnych i ciągłych kształtów wnętrza. Miejsce tabletów zajmują gładkie, szklane powierzchnie.

TECHNOLOGIE ZRODZONE Z WYOBRAŹNI

Odejście od utartych schematów doprowadziło do stworzenia fascynującego samochodu, zrodzonego z pasji. Jego stylistyka czyni samochód lekkim niczym piórko i cichym jak łagodny podmuch wiatru.

W 100% elektryczny napęd zapewnia niezrównaną szybkość reakcji. Dwa silniki umieszczone w przednich kołach rozwijają moc 400 kW (540 koni mechanicznych) w trybie drogowym. Podczas jazdy na torze wyścigowym możliwe jest włączenie specjalnego trybu, który zwiększa moc do 1000 kW (1 300 KM) i pozwala w pełni wykorzystać możliwości układu jezdnego. To dzieło DS Performance, zespołu konstruktorów zaangażowanych w Formułę E. Karbonowe zawieszenie opiera się na sprężynach i drążkach skrętnych o nowatorskich właściwościach. Nad skutecznością napędu, przyczepnością i układem hamulcowym czuwa zespół urządzeń i specjalne oprogramowanie, które pozwala uzyskać optymalne osiągi niezależnie od rodzaju nawierzchni.

Marzenie o samochodzie 2035 roku doprowadziło konstruktorów DS Automobiles do stworzenia asymetrycznego, 3-miejscowego nadwozia, które jest unikatowym połączeniem dwóch samochodów w jeden, z możliwością wyboru własnego trybu jazdy. W nadwoziu zastosowano szereg nowych technologii, które pozwalają odtworzyć jego kształt w razie zderzenia, a przód wyposażono w osłony, które pozwalają na dostosowanie się do warunków drogowych. Dzięki zastosowaniu technologii DS LIGHT VEIL można dostosować natężenie oświetlenia. Również intensywność chłodzenia wnętrza dostosowuje się do wymagań pasażerów, samochodu i warunków.

SAMOCHÓD MARZEŃ


UCIELEŚNIENIE MARZEŃ - YVES BONNEFONT, DYREKTOR GENERALNY DS AUTOMOBILES

„DS Automobiles jest marką XXI wieku, która wraz z wprowadzeniem do oferty gamy modeli drugiej generacji wkracza dzisiaj w nowy etap,. Młodość jest naszym atutem. Wraz z modelem DS 7 CROSSBACK rozpoczęliśmy prezentację nowej, pełnej gamy samochodów wyprzedzających swoją epokę. I, co nie jest dla nikogo tajemnicą, myślimy już o następnej generacji. W okresie głębokich przemian w przemyśle motoryzacyjnym nasze rozwiązania skupiają się na efektywniejszym wykorzystaniu energii w różnych jej formach oraz systemach wspomagania prowadzenia, zwiększających poziom komfortu i bezpieczeństwa jazdy. Z wyjątkiem kilku szczegółów, na dzień dzisiejszy wiemy już, jak będzie wyglądała gama naszych modeli, które będziemy produkować w 2025 roku. Pragniemy przesunąć jeszcze dalej granice naszych możliwości - postawiliśmy sobie jeszcze jedno wyzwanie pobudzające nas do współzawodnictwa wewnątrz firmy. Chcemy nadać realny kształt samochodowi naszych marzeń. To marzenie musi być wystarczająco odległe w czasie, aby dać swobodny upust drzemiącej w naszej marce energii. Dlatego wybraliśmy rok 2035.

I stworzyliśmy DS X E-TENSE. Nasi specjaliści od stylistyki i od rozwiązań technicznych mieli pełną swobodę w realizacji swoich marzeń.

Staraliśmy się odgadnąć, jak klienci chcieliby podróżować w kabinie DS i co im sprawi przyjemność w roku 2035. Ja też oddałem się temu marzeniu, jako pasjonat motoryzacji i jako klient. Chcę wyrazić uznanie dla tych wszystkich, którzy zaangażowali się we wspólną pracę nad dream carem.

DS X E-TENSE to kwintesencja ludzkich emocji, zmaterializowanych dzięki specjalistycznej wiedzy naszych inżynierów . To nowa interpretacja koncepcji samochodu, która zmobilizowała nasz awangardowy zespół i nasze awangardowe umysły pasjonatów motoryzacji.”




WIZJA - THIERRY METROZ - DYREKTOR STYLU MARKI DS

Dostaliśmy carte blanche dla naszych marzeń. Proces kreatywny doprowadził nas do koncepcji samochodu „dual” o dwojakiej naturze, oferującego wszystko, co najlepsze z obu światów: świata prawdziwej przyjemności prowadzenia, intensywnego, w którym króluje moc, oraz świata sztuki życia we francuskim stylu, z autonomicznym trybem jazdy. Jest to też w pewnym sensie reinterpretracja koncepcji motocykla z bocznym wózkiem przeniesionej do świata samochodów. Jedną z kluczowych cech DS X E-TENSE jest asymetria.

Pierwszym wyzwaniem było naszkicowanie naprawdę ekstremalnego samochodu - roadstera zdolnego do fenomenalnych przyspieszeń. Napędzany silnikami elektrycznymi, DS X E-TENSE powinien również dostarczać intensywnych wrażeń i wyzwalać adrenalinę podczas jazdy. Dlatego odpowiednio zaprojektowaliśmy kokpit. Samochód jest pozbawiony dachu, jeździ się nim w specjalnym kasku, w odchylonym fotelu połączonym bezpośrednio z nadwoziem. Jednak pomimo takiego powiązania z otaczającą przestrzenią, kubełkowy fotel pozostaje w pełni regulowany. Zastosowane materiały oraz kolory nadwozia i wnętrza zostały harmonijnie dobrane. Poczesne miejsce zajmuje kierownica, na równi z pedałami, jak we wszystkich samochodach od ponad wieku. Nie zrezygnowaliśmy z pewnych fundamentalnych zasad. Zachowaliśmy minimum fizycznych elementów sterowania dla podstawowych funkcji, a ich kształt jest zgodny z naszymi stylistycznymi kanonami. Proponujemy połączenie cyzelowanych przełączników typu „toggle switch” i giloszowanych zdobień z motywem „Clous de Paris”.

Wszechobecna skóra, wyprawiona w unikatowy sposób zapewnia zarówno najwyższy komfort jak i przyjemność dla oka, i stanowi nierozerwalną całość z nadwoziem. Wszystkie łączenia są podkreślone przeszyciami ze ściegiem perłowym. Zespół zegarów i wskaźników został uproszczony. Obok wirtualnego zegara zaprojektowanego przez firmę BRM wyświetlana jest chwilowa prędkość i doskonale widoczny poziom naładowania akumulatora trakcyjnego,
W bezpiecznym kokonie wnętrza DS X E-TENSE zmysłowość idzie w parze z adrenaliną. Kiedy słyszę, że w samochodach autonomicznych będzie można przede wszystkim pracować, mam pewne wątpliwości co do przyszłości, jaka się przed nami rysuje. Ja bym wolał chwilę przyjemności i odcięcia się od świata! Chcę, aby pasażerowie mogli mieć nieco czasu tylko dla siebie, skorzystać z tego czasu, który jest dla nich tak cenny. W samochodzie zaprojektowanym przez DS Automobiles jest miejsce na przyjemność i na radość życia à la française.

Wnętrze jest wyjątkowo przestronne. Zaprojektowana wspólnie z firmą Focal deska rozdzielcza ma wbudowane całe nagłośnienie kabiny, zdolne do odtworzenia atmosfery najlepszych sal koncertowych. Szklane powierzchnie umożliwiają wyświetlanie informacji lub filmów, a w sekretarzyku-kasecie ukryty został ekspres do kawy. Nad całością czuwa osobisty asystent o nazwie IRIS. Nazwa ta jest nawiązaniem do tęczówki oka, której barwy są indywidualne dla każdego z nas. IRIS jest hologramem wyświetlanym w przestrzeni, w samym środku kokpitu. Każdy użytkownik będzie mógł wybrać taki kształt, jaki sobie życzy: ludzkiej postaci, kuli z neuronowymi połączeniami czy dowolnego innego elementu. IRIS będzie interfejsem do sterowania DS X E-TENSE, a jednocześnie asystentem połączonym ze światem zewnętrznym.

Swoją kolorystyką samochód nawiązuje do kanonów luksusu w stylu francuskim, z akcentami w kolorze cynobru i głębokiej czerwieni w kokpicie, kontrastującymi z niebieskim kolorem nadwozia. Ten głęboki, intensywny kolor, będący połączeniem błękitu i zieleni, został sklasyfikowany już w XVIII wieku przez Louisa Bertranda Castela. Jego wibrująca barwa nawiązuje do świata mody.

Zdecydowaliśmy się także zdematerializować charakterystyczny układ świateł. W dzisiejszych czasach wszystkie samochody są konstruowane w ten sam sposób, z maską, zderzakiem i błotnikami, a pomiędzy te elementy wkomponowywane są reflektory. Naszym zdaniem przyszłość motoryzacji oznaczać będzie także dematerializację reflektorów i świateł. Elementem oświetlenia stanie się po prostu powierzchnia nadwozia. Po obu stronach grilla DS X E-TENSE umieszczone zostały panele świetlne DS LIGHT VEIL, tworzące świetlną sygnaturę samochodu o różnych barwach, różnych kształtach i różnych natężeniach. Dodatkowym charakterystycznym akcentem są umieszczone w skrajnym bocznym położeniu elementy tworzące świetlny „perłowy ścieg”.

Grill, z matematycznie modelowanym motywem 3D, łączy się bezpośrednio z dwukolorową maską, a podwójne, centralne, sięgające do kokpitu przetłoczenie wyznacza oś fotela kierowcy. Do samochodu wsiada się z obu stron, uruchamiając zamaskowane w nadwoziu klamki drzwi, odchylających się do góry po stronie kokpitu lub „nożycowych” po stronie kokonu.

Tylne logo DS jest podkreślone dwiema graficznymi liniami w formie litery X, biegnącymi od górnej części kabiny aż po aerodynamiczny dyfuzor. Ten sam układ „X shape” odnajdujemy na bokach nadwozia, przy oznakowaniu DS Performance. Motyw ten, ściśle powiązany z nazwą DS X E-TENSE, powtarza się również we wnętrzu, na kierownicy i innych elementach, jak na przykład fotelach.

Dolną część tyłu nadwozia wyposażono w inteligentny dyfuzor, poprawiający aerodynamiczne parametry samochodu. Tylne światła także zostały zdematerializowane. Pojawiły się świetlne panele z motywem łuski, wtopione w nadwozie w taki sposób, aby podkreślić ruch DS X E-TENSE. Dodatkowo służą do sygnalizacji faz odzyskiwania energii.

Prezentowane w ostatnich latach na salonach samochodowych modele koncepcyjne nie zrobiły na nas szczególnego wrażenia. Wraz z wejściem nowej generacji koncepcyjnych modeli elektrycznych i/lub autonomicznych odnieśliśmy wrażenie, że gdzieś po drodze zapomniano o przyjemności. Siedzimy zamknięci w bańce naszpikowanej ekranami, z siedzeniami z syntetycznej tkaniny. W DS Automobiles chcieliśmy zostawić miejsce na marzenia i pobudzić ludzi do marzeń, aby wyrwać się z kolein tego podejścia. Nie chcieliśmy samochodu pozbawionego smaku i emocji. Stylistyka nie może sprowadzać się do prostej, użytkowej wizji samochodu. Jest to niewątpliwie ważny element, ale konieczne jest wzbogacenie go akcentami kreatywności, sztuki i pewnej formy poezji. Właśnie dlatego DS X E-TENSE ma dwoisty charakter. Łączy koncepcję kokpitu i kokonu - przyjemność prowadzenia i zmysłowość, pamiętając jednocześnie o efektywności technologicznej. Użytkownicy mogą mieć radykalnie różne potrzeby, jednak DS Automobiles będzie zawsze w stanie im sprostać




REALIZACJA - ERIC APODE - DYREKTOR DS. PRODUKTÓW I ROZWOJU MARKI DS AUTOMOBILES

„W zespole DS Automobiles, za każdym razem, gdy zastanawiamy się nad nowym modelem, każdy z nas wnosi do projektu swoje doświadczenie i swoje zamiłowanie do motoryzacji. Projektanci i dyrektorzy kreatywni produktu nieustannie wypróbowują nowe rozwiązania. Eksplorują nowe obszary, podczas gdy inżynierowie nieustannie starają się pójść jeszcze o krok dalej, aby stale być w awangardzie. W DS Automobiles jesteśmy pionierami, czujemy w sobie tę misję przecierania nowych szlaków i przełamywania stereotypów. Dopiero w dalszej kolejności, po pierwszych, tak ważnych etapach kreatywności, przychodzi kolej na kompromisy, aby przeprowadzić z powodzeniem proces wdrażania do produkcji i komercjalizacji nowych modeli.

W przypadku modelu DS X E-TENSE, który uosabia nasze marzenia, nie musieliśmy mierzyć się z kluczowym wyzwaniem wdrażania modelu do produkcji. Każdy mógł swobodnie dzielić się swoimi marzeniami, a zrodzony z nich mariaż technologii i poezji stanowi doskonałe uosobienie francuskiego luksusu w świecie motoryzacji.

Pomimo że DS X E-TENSE jest jedynie samochodem marzeń, jestem przekonany, że klienci w pełni przyjmą nasze idee. Pragnęliśmy wyeksponować dwa różne światy i stworzyć swoisty podwójny generator emocji. W kokpicie chcemy prowadzić, poczuć szybkość i wrażenie niespotykanej mocy oraz smak nieznanych dotąd doznań z jazdy... Z kokonem jest wręcz przeciwnie - ma on oddziaływać na inne zmysły. Chcemy poczuć się w nim chronieni, bezpieczni i spokojni, mieć czas tylko dla siebie.

Jazda autonomiczna otwiera przed nami nowe perspektywy... To możliwość w pełni bezpiecznego podróżowania, jak w statku kosmicznym. Oczywiście chodzi również o całkowite wyeliminowanie ryzyka wypadku. Tryb ten będzie wykorzystywany, aby zyskać więcej czasu, spokoju ducha i komfortu. Szybki i bezpieczny tryb jazdy w komfortowym wnętrzu kokonu zaprojektowanego przez DS Automobiles.

Ale jazda autonomiczna ma swoje granice - przyjemność prowadzenia. W DS Automobiles głęboko wierzymy w ten wymiar jazdy samochodem, dlatego nadal chcemy zapewniać kierowcom przyjemność i doznania z prowadzenia. W roku 2035 koncepcja czterech kół, kierownicy i pedałów być może będzie się wydawała nieco przestarzała, jednak jedno jest pewne - nie będziemy zwykłym dostawcą indywidualnych środków transportu. Nigdy. DS X E-TENSE nie jest stworzony do współużytkowania. Marzę o tym, aby nasi klienci byli prawdziwymi pasjonatami motoryzacji, pragnącymi posiadać samochód swoich marzeń. Zwracamy się do pasjonatów kultury i historii motoryzacji, którzy będą dumni z posiadania swojego samochodu, będą go kochać i odczuwać w jego wnętrzu moc intensywnych doznań, cieszyć się jazdą w atmosferze luksusu.

Z technicznego punktu widzenia, pomimo iż daliśmy naszym projektantom pełną swobodę w tworzeniu samochodu marzeń, zachowaliśmy bardzo ścisłą więź ze wszystkimi cechami, które złożyły się na renomę DS Automobiles od dnia powstania firmy. Komfort - najważniejsza cecha w koncepcji wnętrza-kokonu Pojawienie się nigdy dotąd nie stosowanych materiałów, jak na przykład pióra użyte do wykończenia siedzeń, to zmiana w stosunku do obecnych foteli z pianką o podwójnej gęstości montowanych w modelu DS 7 CROSSBACK. Ultra wyrafinowane systemy wspomagania prowadzenia i innowacje technologiczne pokazują nowe możliwości w stosunku do rozwiązań zastosowanych w naszym pierwszym SUV-ie, który stanowił przełom względem przeszłości i który pozostaje najlepszym odzwierciedleniem naszych ambicji. Aktywne zawieszenie, jazda w trybie półautonomicznym, widoczność w nocy i wyciszenie są tego dobrymi przykładami.

Jeśli chodzi o napęd, zdecydowaliśmy się na dwa silniki elektryczne umieszczone w przednich kołach. Kompaktowa budowa silników, niezawodność i przyjemność, jaką zapewnia natychmiastowy, liniowy dostęp do pełnej mocy przeważyły tutaj nad innymi aspektami. Postępy w tym zakresie w Formule E są już dziś oszałamiające i pozwalają spodziewać się w ciągu najbliższych lat niewiarygodnego poziomu mocy w seryjnych modelach.Silniki są sprzężone ze skrzynią biegów, która również przyczynia się do intensywnych doznań z jazdy. Akumulator trakcyjny został umieszczony centralnie z tyłu, aby zapewnić właściwe wyśrodkowanie masy pojazdu i neutralne zachowanie zawieszenia sterowanego przez innowacyjny układ jezdny.

Awangardowy jest również układ hamulcowy, będący owocem naszych najnowszych doświadczeń z Formuły E. Przewidujemy, że nie będą już w nim stosowane klocki hamulcowe. Zamontowane w kołach silniki będą w stanie samodzielnie wyhamować samochód i odzyskiwać energię powstającą podczas wytracania prędkości. Tym samym wyeliminowana została emisja cząstek podczas hamowania.

PSA 11-05-2018


Copyrights 2017: www.millenium.pl