Przejdź

sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

MOTOTESTY







Test Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Intense Plus

Po 10 latach do oferty Mitsubishi wrócił model Eclipse. Jednak ze znanego i kultowego coupe pozostała tylko nazwa. Dzisiaj Eclipse zyskał przydomek Cross i stał się przedstawicielem cieszącego się niesłabnącą popularnością segmentu SUV’ów.

Wygląd zewnętrzny

Nadwozie Eclipse pod kątem wymiarów plasuje się pomiędzy ASX’em i Outlanderem. Nowy model jest 11 cm dłuższy od ASX’a i 29 cm krótszy od Outlandera. Front Crossa przypomina ten z Outlandera: charakterystyczne smukłe reflektory i masywne chromowane listwy. W profilu zwraca uwagę wąska, wznosząca się linia okien oraz wyraźne przetłoczenia biegnące wzdłuż całego nadwozia. Najbardziej oryginalny jest tył auta, gdzie wysoko osadzone światła połączono poziomą listwą / spoilerem dzielącym tylną szybę na dwie części. Nieszablonowe rozwiązanie, które może się podobać lub nie, ale na pewno wyróżnia Eclipse na tle konkurencji w segmencie.

Wnętrze pojazdu

Przestrzeń pasażerska Eclipse to zdecydowanie najlepszy, pod kątem jakości wykonania, spasowania i użytych materiałów, projekt Mitsubishi ostatnich lat. Połączenie czarnych plastików o zróżnicowanej fakturze, srebrnych dodatków i fortepianowego lakieru sprawia pozytywne wrażenie. Trójramienna, wielofunkcyjna kierownica dobrze leży w dłoniach, analogowe zegary prędkościomierza i obrotomierza są czytelne, a obsługa większości pokładowych systemów jest intuicyjna. Przyzwyczajenia wymaga jedynie obsługa ekranu umieszczonego na szczycie konsoli centralnej, którego zawartość ustalamy za pomocą dotyku, przycisków na kierownicy lub touch pada umieszczonego w bezpośrednim sąsiedztwie dźwigni automatycznej skrzyni biegów. Do nowoczesnego SUV’a nie pasują archaiczne przyciski ogrzewania foteli przednich oraz brak możliwości, nawet za dopłatą wyposażenia naszego Mitsubishi w system nawigacji.

Poza tym Eclipse oferuje dobrze wyciszoną, przestronną kabinę z wygodnymi fotelami przednimi oraz regulowaną wzdłużnie tylną kanapą z regulacją kąta pochylenia oparcia. Dzięki możliwości przesuwania tylnej kanapy w zakresie 20 cm możemy regulować ilość miejsca na nogi dla pasażerów w drugim rzędzie, a co za tym idzie również definiować pojemność bagażnika, która w zależności od położenia kanapy wynosi od 341 do 448 litrów.

Silnik i właściwości jezdne

W ofercie Mitsubishi Eclipse znajdziemy tylko jeden silnik – benzynowy o pojemności 1.5 l. Turbodoładowana jednostka generuje moc 163 KM i moment obrotowy 250 Nm. Wartości te pozwalają na rozpędzenie ważącego 1520 kg SUV’a do pierwszych 100 km/h w 9.8 sekundy i osiągniecie prędkości maksymalnej 200 km/h. Silnik współpracuje z bezstopniową przekładnią CVT. Na szczęście konstruktorom Mitsubishi udało się uniknąć irytującego wycia charakterystycznego dla bezstopniowych automatów. Skrzynia jest cicha, pracuje bez zarzutów, posiada 8 predefiniowanych przełożeń i tworzy udany duet z benzynową jednostką. W cyklu mieszanym silnik zużywa ok. 10 litrów benzyny na 100 km. Precyzyjny układ kierowniczy oraz optymalnie zestrojone zawieszenie zapewniają stabilne, przewidywalne prowadzenie i nawet w szybko pokonywanych zakrętach nadwozie nie przechyla się nadmiernie. Podczas pokonywania bezdroży przydatny okaże się 183 mm prześwit i napęd Super-All Wheel Control (S-AWC), który rozdziela moment obrotowy na przednie i tylne koła w stosunku od 80/20% do 55/45%. Dodatkowo do wyboru są trzy tryby jazdy: Auto, Gravel i Snow.

Podsumowanie

Ceny Mitsubishi Eclipse zaczynają się od 93 990 zł. Do wyboru mamy tylko jeden benzynowy silnik, pięć wersji wyposażenia: Inform, Invite Plus, Intense, Intense Plus i Instyle, napęd na jedną lub obie osie, 6-stopniową skrzynię manualną i bezstopniową CVT. Mitsubishi nowym uterenowionym modelem chce konkurować o względy klientów z takimi modelami jak Volvo XC40, Mazda CX-5 czy VW Tiguan.

Dane techniczne:

Silnik – benzynowy
- Pojemność skokowa – 1499 cm3
- Maksymalna moc kW (KM) przy (obr./min) – 120 (163) przy 5500
- Maksymalny moment obrotowy Nm przy (obr./min) – 250 w zakresie od 1800 do 4500

Pojemność zbiornika paliwa: 60 litrów

Wymiary
- Długość (mm) – 4405
- Wysokość (mm) – 1676
- Szerokość bez lusterek (mm) –1805
- Rozstaw osi (mm) – 2670

Napęd
- 4x4

Układ kierowniczy
- ze wspomaganiem

Koła i opony
- Wymiary opon standardowych – 225/55
- Standardowe obręcze kół – 18” (aluminiowe)

Masa(kg)
- Masa własna pojazdu gotowego do jazdy – 1520
- Dopuszczalna masa całkowita pojazdu – 2150

Pojemność bagażnika: od 341 do 448 l

Kompletacja wyposażenia

Testowany samochód to wersja wyposażenia Intense Plus. Pojazd w tej wersji standardowo wyposażony jest między innymi w:

• 18′′ felgi aluminiowe z oponami 225/55R18
• 6 głośników
• Asystent pasa ruchu (LDW)
• Atrapa chłodnicy w kolorze srebrnym z chromowanymi akcentami, zderzak przedni z elementami w kolorze czarnym z połyskiem
• Automatyczne światła drogowe (AHB)
• Centralny podłokietnik dla II rzędu siedzeń
• Centralny podłokietnik dla przednich siedzeń
• Chromowana listwa wzdłuż bocznych okien
• Chromowane klamki wewnętrzne
• Chromowane wykończenie pokrywy bagażnika
• Czarne obramowanie nadkoli
• Czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne
• Dolna osłona zderzaka przedniego w kolorze srebrnym
• Dolna osłona zderzaka tylnego w kolorze srebrnym
• Dostęp i uruchamianie samochodu bez kluczyka (KOS)
• Elektromechaniczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold
• Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne
• Elektrycznie składane lusterka boczne
• Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
• Gniazdko 12 V dla I i II rzędu siedzeń
• Gniazdo USB × 2
• Haczyki do mocowania bagażu w przestrzeni bagażowej × 4
• Immobilizer
• Kanał grzewczy dla II rzędu siedzeń
• Kierunkowskazy wbudowane w lusterka boczne
• Kieszeń w oparciu fotela pasażera
• Klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia
• Klimatyzacja automatyczna 2-strefowa
• Kolanowa poduszka powietrzna dla kierowcy
• Kolorowy wyświetlacz wielofunkcyjny (komputer pokładowy)
• Kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach
• Kontroler typu touch pad do zarządzania systemem multimedialnym
• Manualna regulacja wysokości fotela kierowcy
• Materiałowa tapicerka siedzeń ze srebrnymi przeszyciami
• Monitorowanie martwego pola (BSW) z asystentem zmiany pasa ruchu (LCA) i monitorowaniem ruchu poprzecznego z tyłu pojazdu (RCTA)
• Obudowy lusterek bocznych w kolorze nadwozia
• Oświetlenie kabiny w podsufitce (przód/tył)
• Oświetlenie przestrzeni bagażowej
• Oświetlenie w osłonach przeciwsłonecznych
• Ozdobny spojler dachowy
• Podgrzewana kanapa tylna
• Podgrzewana kierownica
• Podgrzewana szyba czołowa
• Podgrzewane siedzenia przednie
• Przednie i tylne czujniki parkowania
• Przednie reflektory przeciwmgielne
• Przesuwana tylna kanapa z regulacją kąta pochylenia oparcia
• Przyciemniane szyby tylne
• Reflektory przednie w technologii LED (światła mijania)
• Relingi dachowe w kolorze czarnym
• Roleta przestrzeni bagażowej
• Schowek pod podłogą bagażnika
• Skórzane obszycie gałki dźwigni zmiany biegów
• Skórzane obszycie kierownicy
• Spryskiwacze reflektorów przednich
• Stacja multimedialna SDA
• Sterowanie systemem audio na kierownicy
• System ABS
• System kamer 360 stopni
• System mocowania fotelików dla dzieci ISO-FIX na tylnej kanapie (× 2)
• System monitorowania ciśnienia powietrza w kołach (TPMS)
• System ograniczający skutki kolizji czołowych (FCM)
• System wspomagania ruszania na wzniesieniu (HSA)
• Szyba czołowa o zwiększonej izolacji akustycznej
• Światła do jazdy dziennej w technologii LED
• Światła mijania z czujnikiem zmierzchu
• Tempomat ze sterowaniem na kierownicy
• Tuner cyfrowy (DAB)
• Tylna kanapa dzielona w proporcjach 60:40
• Uchwyt na napoje w konsoli środkowej (dla I rzędu siedzeń)
• Uchwyty na butelki w drzwiach przednich i tylnych
• Układ kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (ASC + TCL)
• Wspomaganie kierownicy
• Wycieraczki szyby przedniej z czujnikiem deszczu
• Wyświetlacz typu HUD (Head-up Display
• Wzmocniona konstrukcja nadwozia RISE
• Zdalnie sterowany zamek centralny
• Zestaw głośnomówiący Bluetooth ze sterowaniem na kierownicy


Tekst i zdjęcia: Dariusz Wołoszka – Info-Ekspert

Serdecznie dziękujemy firmie MMC Car Poland Sp. z o.o. za udostępnienie samochodu do testu.

(Wszelkie prawa do publikacji bez zgody firmy Info-Ekspert zastrzeżone)

25.06.2018


Copyrights 2017: www.millenium.pl

>