Przejdź

sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

MOTOTESTY





Volvo V60 drugiej generacji ju¿ w Polsce

Volvo V60 to kolejny model producenta z Göteborga, który w³aœnie pojawi³ siê nad Wis³¹ w nowej ods³onie. Po przedstawicielach grupy terenowo-rekreacyjnej - XC40, XC60 i XC90, kompaktowego V40, oraz klasy wy¿szej - S90 i V90, jest kolejnym, etapem wdra¿ania, przez szwedzk¹ markê premium, stylistyki spod znaku „m³ota Thora”. Polska premiera nowej „szeœædziesi¹tki” w wersji kombi, mia³a miejsce w kwietniu, podczas poznañskich Targów Motor Show. Na pocz¹tku lipca odby³y siê pierwsze jazdy testowe.

Innowacyjnoœæ w dziedzinie bezpieczeñstwa nie jest w Volvo niczym nowym. W standardzie znajdziemy praktycznie kompletn¹ listê elementów z zakresu bezpieczeñstwa biernego oraz czynnego, m.in system CITY SAFETY, który wykrywaj¹c i monitoruj¹c poruszaj¹ce siê w otoczeniu obiekty (pojazdy, rowerzystów, pieszych) ogranicza ryzyko kolizji, a w przypadku zidentyfikowania zagro¿enia i braku reakcji kierowcy koryguje kolizyjny tor jazdy lub aktywuje uk³ad hamulcowy. Opcjonalnie dostêpny jest Blind Spot Information System (BLIS) – uk³ad monitoruj¹cy martwe pola widocznoœci oraz Active Cruise Control (ACC) – aktywny tempomat i Pilot Assist II generacji.

Komfort i funkcjonalnoœæ to kolejne z synonimów marki Volvo. Zwiêkszenie rozstawu osi w stosunku do poprzedniej ods³ony o prawie 10 cm przy jednoczesnym wyd³u¿eniu pojazdu do 4761 mm, pozwoli³o na uzyskanie baga¿nika o objêtoœci 529 dcm3, to o 99 litrów wiêcej ni¿ w poprzedniej generacji V60 i o ponad 20 litrów wiêcej od bezpoœrednich konkurentów w segmencie aut premium: Audi A4 Avant - 505l, Mercedesa C kombi - 490l, BMW 3 Touring - 495l. Na dodatek przestrzeñ na nogi w drugim rzêdzie uros³a z 15 do 51 cm u³awiaj¹c nie tylko zajmowanie miejsca ale podnosz¹c komfort podró¿owania szczególnie wy¿szych osób. Równie¿ znalezienie optymalnej pozycji za kierownic¹ nie stanowi ¿adnego problemu. Regulowane we wszystkich p³aszczyznach fotele oraz kierownica gwarantuj¹ zajêcie ergonomicznej pozycji i czerpanie przyjemnoœci z prowadzenia. Dope³nieniem funkcjonalnoœci jest intuicyjny interfejs dotykowego ekranu o przek¹tnej 9”. Wyœwietlane obok opisu piktogramy jednoznacznie definiuj¹ oferowane podró¿uj¹cym funkcjonalnoœci. Samochód wyposa¿ony jest równie¿ wyœwietlacz kierowcy o przek¹tnej 8" lub 12,3" (w wersji Inscription) na którym w czytelny sposób rozmieszczono wszystkie niezbêdne do monitorowania jazdy informacje i parametry. Dostêpna paleta 13 kolorów oraz opcje wykoñczenia zarówno wnêtrza jak i dodatków na zewn¹trz pozwalaj¹ zaspokoiæ najbardziej wysublimowane oczekiwania klienta i zindywidualizowaæ samochód tak aby podkreœla³ niepowtarzalny charakter jego w³aœciciela.

Du¿y i wysoki prawie prostopad³y do powierzchni drogi grill, nadaj¹ce agresywnego charakteru przet³oczenia boczne oraz kojarzone przede wszystkim z pojazdami sportowymi, wysoko zaznaczone krawêdzie tylnych b³otników nadaj¹ szwedzkiemu kombi nietuzinkowy charakter. W po³¹czeniu z dostêpnymi w standardzie œwiat³ami FULL LED w kszta³cie litery T z przodu oraz otaczaj¹cymi zewnêtrzne krawêdzie œwiat³ami z ty³u, wyró¿niaj¹ model na ulicach.

Volvo dostêpne jest z dwulitrowymi silnikami diesla D3 i D4 generuj¹cymi moc odpowiednio 150 oraz 190 KM. W wersji z napêdem na przednie ko³a silniki te mog¹ wspó³pracowaæ z manualn¹ 6-biegow¹ lub automatyczn¹ 8-stopniow¹ skrzyni¹. Napêd AWD w wersji wysokoprê¿nej oraz w silnikach benzynowych T5 (250KM) i T6 (310KM) przenoszony jest poprzez automatyczn¹ skrzyniê Geartronic. Jesieni¹ pojawi¹ siê równie¿ wersje napêdzane przez hybrydowe jednostki Plug-in w których z elektrycznymi silnikami o mocy 87KM wspó³pracowaæ bêd¹ dwulitrowe silniki benzynowe T6 (253KM) oraz T8 (303KM). Podczas pierwszych testów, niepozbawiona dynamicznych przyspieszeñ jazda, dostêpnymi ju¿ w Polsce samochodami, pozwala³a osi¹gn¹æ wyniki spalania podane przez producenta, co nie jest niestety powszechnie wystêpuj¹cym zjawiskiem równie¿ wœród marek premium.

Dodatkowym atutem nowego Volvo jest równie¿ niska utrata wartoœci. Po 36 miesi¹cach eksploatacji i pokonaniu 45 tys. km, V60 zachowa ok 62% swojej pierwotnej wartoœci. Przy za³a¿eniu typowego „flotowego” przebiegu 90 tyœ km, w ci¹gu trzech lat wartoœæ rezydualna wyniesie ok 57%. To bardzo dobry wynik na tle konkurentów w segmencie premium.

Aby zostaæ posiadaczem nowej, podstawowej wersji V60 z silnikiem D3, napêdem FWD i manualn¹ skrzyni¹ biegów nale¿y zaakceptowaæ wydatek co najmniej 147 tyœ PLN. Dostêpne wersje wyposa¿enia Momentum oraz Inscription wraz z dodatkowymi opcjami napêdu bez wahania pozwol¹ podwoiæ tê kwotê. W zamian otrzymujemy samochód którego, producenci nie znaj¹ kompromisów i dla których bezpieczeñstwo, jakoœæ i presti¿ wpisane s¹ w filozofie tworzenia.


Tekst: Cezary Spycha³a - INFO-EKSPERT
Zdjêcia: Volvo Car Poland Sp. z o.o.

19.07.2018

> > > >

Copyrights 2017: www.millenium.pl

>