Przejdź

sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

MOTOTESTY





Kompaktowy samochód sportowy w swej szczytowej formie: nowe Audi TT RS Coupé

Kompaktowy samochód sportowy w swej szczytowej formie: nowe Audi TT RS Coupé

• Nowy przód i przeprojektowany tylny spojler z dodanymi „skrzyde³kami” na jego skrajach

• Wielokrotnie nagradzany, piêciocylindrowy silnik 2.5 TFSI o mocy 294 kW (400 KM) i momencie obrotowym 480 Nm

• Szef Audi Sport MichaelJulius Renz podkreœla: „Nowe TT RS ukazuje teraz jeszcze wiêcej ze swojej si³y”


Audi Sport wyostrza wygl¹d topowej wersji serii modelowej TT. Nowe Audi TT RS (*zu¿ycie paliwa w cyklu mieszanym w l/100 km: 8,1 – 7,9, ³¹czna emisja CO2 w g/km: 183 – 181), swym jeszcze bardziej dynamicznym wygl¹dem podkreœla to, co ma do zaoferowania. Jego piêciocylindrowa jednostka napêdowa wytwarza 400 KM, a jej dŸwiêk jest niepowtarzalny. Nowy model trafi do sprzeda¿y wiosn¹ 2019 roku.
„Nowe Audi TT RS jest w absolutnie szczytowej formie” – mówi Michael-Julius Renz, szef Audi Sport GmbH. „Mo¿na go porównaæ do dobrze wytrenowanego sportowca – teraz pokazuje ile naprawdê mocy skrywa siê pod jego muskularn¹ pow³ok¹.” Oliver Hoffmann, dyrektor techniczny Audi Sport GmbH dodaje: „Najwy¿sze osi¹gi tego samochodu to zas³uga niskiej masy, maksymalnie sportowo zestrojonego zawieszenia i wielokrotnie nagradzanej, piêciocylindrowej jednostki napêdowej. To w³aœnie nasze 2,5 TFSI przez dziewiêæ lat z rzêdu otrzymywa³o presti¿owy tytu³ i nagrodê “International Engine of the Year”.

Dynamiczna prezencja: stylistyka zewnêtrzna

Audi TT RS nigdy wczeœniej nie by³o tak muskularne. Dynamicznego wygl¹du nadaj¹ mu zupe³nie przeprojektowany przód oraz rzucaj¹cy siê w oczy ty³. Logotyp quattro w kolorze matowego tytanu umieszczono w dolnej czêœci b³yszcz¹cego czerni¹ grilla os³ony ch³odnicy Singleframe, której rama jest z kolei matowo czarna. Boczne wloty powietrza, które zosta³y po raz kolejny powiêkszone, podzielono pionowymi listwami. Tu¿ za grillem os³ony ch³odnicy utrzymanym w typowym dla modeli typu RS wzornictwie plastra miodu, dla celów sprawnego ch³odzenia umieszczono dodatkowe ch³odnice. Boczne wloty powietrza rozci¹gaj¹ siê prawie do wnêk kó³ przednich, co sprawia, ¿e nowe Audi TT RS sprawia wra¿enie jeszcze szerszego.

Spojler rozci¹gaj¹cy siê na ca³¹ szerokoœæ przodu pojazdu, na swych koñcach ostro kieruje siê w górê i œci¹ga stylistycznie ca³y zderzak w dó³, co nadaje autu charakterystycznego, inspirowanego sportami motorowymi wygl¹du. Powierzchnia spojlera lakierowana jest standardowo w kolorze nadwozia, ale dostêpne s¹ te¿ wersje w kolorze matowego aluminium lub b³yszcz¹cej czerni. Nak³adka na nowo zaprojektowanych progów TT RS równie¿ utrzymana jest w barwie b³yszcz¹cej czerni. Obudowy lusterek zewnêtrznych dostêpne s¹ albo w kolorze karoserii, albo matowego aluminium, b³yszcz¹cej czerni lub karbonu.

W tyle pojazdu wzrok przykuwa zaprojektowany na nowo, ruchomy spojler tylny z bocznymi skrzyde³kami. Jest on czêœci¹ szerszej koncepcji aerodynamiki Audi i pomaga w utrzymaniu typowych dla modeli RS osi¹gów i wydajnoœci. Po obu stronach ty³u, tu¿ nad charakterystycznym dla RS-ów dyfuzorem, znaleŸæ mo¿na pionowe dodatki stylistyczne. Typowy wygl¹d samochodu RS podkreœlaj¹ dwie owalne koñcówki rur wydechowych.

W nowym Audi TT RS w standardzie znajdziemy diodowe reflektory przednie. Opcjonalne reflektory diodowe Matrix inteligentnie i p³ynnie reguluj¹ zakres œwiate³ drogowych. Równie¿ opcjonalne œwiat³a cofania w technice Matrix OLED (OLED, ang. organic light emitting diode) o trójwymiarowej stylistyce œwiec¹ precyzyjnie, mocno i maj¹ du¿y zasiêg. Po uruchomieniu silnika, œwiat³a cofania OLED daj¹ spektakularny pokaz. Ciekawostka z wnêtrza: na kole kierownicy, na tzw. godzinie dwunastej, umieszczono czerwon¹ wstawkê.

Nowe Audi TT RS dostêpne bêdzie w oœmiu ró¿nych kolorach nadwozia, w tym w zarezerwowanym dla RS-ów zielonym kolorze Kyalami oraz nowych: pomarañczowym Pulse i niebieskim Turbo. Dostêpne na ¿yczenie pakiety stylistyczne podkreœlaj¹ wygl¹d przedniego i tylnego spojlera, nadaj¹c mu barwê matowego aluminium lub b³yszcz¹cej czerni. W sk³ad pakietu stylistycznego „b³yszcz¹ca czerñ” wchodz¹ wykoñczone w tym kolorze: cztery pierœcienie - logo Audi oraz logo modelu TT RS w przodzie oraz opcjonalnie w tyle pojazdu. Program Audi exclusive oferuje ca³¹ gamê mo¿liwoœci indywidualizacji nowego Audi TT RS.

Wielokrotnie nagradzana wydajnoϾ: silnik 2.5 TFSI

Piêæ cylindrów, 294 kW (400 KM) mocy, 480 Nm momentu obrotowego i napêd na cztery ko³a quattro – nowe Audi TT RS zachwyca tymi wartoœciami i oferuje niesamowite wra¿enia z jazdy. Coupé od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,7 sekundy. Towarzyszy temu wspania³a muzyka silnika, dobywaj¹ca siê z piêciu cylindrów w kolejnoœci:1-2-4-5-3. Dziêki takiej kolejnoœci, zap³on nastêpuje zarówno w cylindrach s¹siaduj¹cych ze sob¹, jak i w tych, które s¹ od siebie maksymalnie oddalone. Ten unikalny rytm, to muzyka dla uszu mi³oœników koni mechanicznych.

W ubieg³ym roku, po raz dziewi¹ty z rzêdu jednostka napêdowa 2,5 TFSI otrzyma³a presti¿owy, miêdzynarodowy tytu³ silnika roku - “International Engine of the Year Award”. Ten turbodo³adowany motor czerpie sw¹ si³ê z 2480 cm3 pojemnoœci. Maksymalny moment obrotowy 480 Nm osi¹galny jest w przedziale od 1950 do 5850 obr./min. Prêdkoœæ maksymaln¹ ograniczono do 250 km/h, a na ¿yczenie, ograniczenie to mo¿e zostaæ zmienione do 280 km/h.

Moc piêciocylindrowej jednostki napêdowej p³ynie do sta³ego napêdu na cztery ko³a quattro za poœrednictwem siedmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów S tronic. Napêd quattro przy pomocy wielop³ytkowego sprzêg³a dystrybuuje moc na ko³a w zale¿noœci od bie¿¹cego zapotrzebowania. Selektywny rozk³ad momentów napêdowych miêdzy ko³ami sprawia, ¿e prowadzenie nowego Audi TT RS jest bardziej pewne i bezpieczne. By wp³ywaæ na dzia³anie napêdu na cztery ko³a quattro i innych podzespo³ów, takich jak uk³ad kierowniczy, skrzynia S tronic, charakterystyka silnika, czy klapy w uk³adzie wydechowym, kierowca u¿ywa systemu Audi drive select. W systemie ustawiæ mo¿na jeden z czterech trybów jazdy: comfort, auto, dynamic i individual.

Czysta dynamika: zawieszenie

Niska masa TT RS Coupé – 1450 kg bez kierowcy, i zdecydowanie sportowo zestrojone zawieszenie, to podstawowe warunki doskona³ego prowadzenia tego auta. Progresywny uk³ad kierowniczy skonstruowany specjalnie na potrzeby modeli typu RS, zapewnia doskona³y kontakt pojazdu z nawierzchni¹ drogi. Na przedniej osi, tu¿ za 19 lub 20-calowymi ko³ami, kryj¹ siê wentylowane i perforowane tarcze mocnych hamulców. Zaciski hamulcowe standardowo s¹ czarne, ale na ¿yczenie mog¹ byæ czerwone. Na ¿yczenie równie¿ dostêpne jest zawieszenie RS sport plus z adaptacyjnymi amortyzatorami i systemem Audi magnetic ride. Ustawienia tych dwóch ostatnich uk³adów kontrolowaæ mo¿na z poziomu systemu Audi drive select.

Inspirowane sportami motorowymi: wnêtrze

WskaŸniki i wyœwietlacze nowego Audi TT RS skoncentrowane s¹ na kierowcy. Sportowe fotele RS pokryte Alcantar¹ i romboidalnymi przeszyciami, opcjonalnie mog¹ byæ pokryte skór¹ Fine Nappa, a przeszycia mog¹ mieæ wzór plastra miodu. Dodatkowo logotypy RS na oparciach foteli, na kierownicy, na tapicerce drzwi i na ga³ce zmiany biegów, podkreœlaj¹ sportowy charakter czteromiejscowego coupé. Specjalny, dodatkowy ekran RS standardowego, wirtualnego kokpitu – Audi virtual cockpit o przek¹tnej ekranu 12,3 cala, wyœwietla informacje dotycz¹ce ciœnienia w oponach, momentu obrotowego i si³ przeci¹¿enia. Gdy skrzynia biegów ustawiona jest w tryb manualny, specjalny sygna³ na ekranie zmusza kierowcê do zmiany biegu na wy¿szy, gdy silnik osi¹ga maksymalne obroty. Na skórzanej kierownicy RS sport z manetkami zmiany biegów, oprócz przycisków wielofunkcyjnych znajdziemy te¿ dwa inne przyciski: jeden do uruchamiania i wy³¹czania pojazdu, a drugi obs³uguj¹cy system Audi drive select.

Nowy pakiet stylistyczny RS dodaje czerwonych lub niebieskich akcentów na wywietrznikach, na pasach bezpieczeñstwa i na matach pod³ogowych, na których widnieje te¿ logo RS. Poszerzony pakiet stylistyczny RS oferuje dodatkowo kontrastowe elementy stylistyczne na fotelach i na konsoli œrodkowej.

Najnowsze rozwi¹zania: system infotainment

Audi oferuje ca³¹ gamê rozwi¹zañ z zakresu infotainment. Wœród propozycji opcjonalnych znaleŸæ mo¿na m.in. system nawigacji MMI navigation plus z ekranem MMI touch, wyszukiwaniem tekstowym i systemem komend g³osowych. Dodatkowo równie¿ zamówiæ mo¿na hotspot Wi-Fi oraz modu³ internetowy Audi connect. Standard przesy³u danych LTE pozwala na korzystanie na pok³adzie samochodu z ró¿nych us³ug internetowych. Interfejs Audi smartphone interface ³¹czy samochód ze smartfonem kierowcy i pozwala na przesy³anie zawartoœci smartfona przez USB, wprost do Audi virtual cockpit. System muzyczny Bang & Olufsen o mocy 680 watt pozwala cieszyæ siê doskona³ym dŸwiêkiem wewn¹trz samochodu.

Nowe Audi TT RS Coupé w salonach dealerskich czterech pierœcieni pojawi siê wiosn¹.

*Zu¿ycie paliwa i wartoœci emisji CO2 zale¿¹ od rozmiarów kó³ i opon oraz od poziomu wyposa¿enia.

Audi 07.02.2019


Copyrights 2017: www.millenium.pl

>