Przejdź

sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

MOTOTESTY





400 000 sprzedanych elektrycznych Nissanów LEAF

Najlepiej sprzedaj¹cy siê samochód elektryczny wszech czasów zostanie w tym roku wprowadzony na kilkanaœcie nowych rynków,

Nissan LEAF zosta³ pierwszym samochodem elektrycznym w historii sprzedanym w liczbie ponad 400 000 egzemplarzy, co umacnia pozycjê modelu jako lidera w globalnym procesie przechodzenia do bardziej zrównowa¿onej mobilnoœci.

Nissan LEAF, wprowadzony w 2010 roku jako pierwszy samochód elektryczny produkowany na masow¹ skalê, by³ jednoczeœnie prekursorem pod wzglêdem zapewnienia emocji i komfortu „elektrycznej” jazdy klientom spoza segmentu pojazdów luksusowych. Niespe³na dekadê temu samochody elektryczne by³y postrzegane jako produkt niszowy, a nabywcami modelu LEAF byli g³ównie entuzjaœci technicznych nowinek.

Dziœ coraz wiêcej konsumentów deklaruje, ¿e ich nastêpny samochód mo¿e mieæ napêd elektryczny. Klienci wybieraj¹ Nissana LEAF ze wzglêdu na jego moc, osi¹gi i innowacyjne rozwi¹zania, takie jak zaawansowany system wspomagania kierowcy ProPILOT1), a tak¿e zalety zwi¹zane ze zrównowa¿on¹ mobilnoœci¹.

„Osi¹gniêcie i przekroczenie progu 400 000 egzemplarzy dobitnie œwiadczy o tym, ¿e klienci ceni¹ Nissana LEAF za emocje, niezawodnoœæ i opcje komunikacji, jakie oferuje” — powiedzia³ Daniele Schillaci, wiceprezes zarz¹du i globalny dyrektor ds. marketingu, sprzeda¿y i samochodów elektrycznych w firmie Nissan. „LEAF pozostaje wizytówk¹ Nissan Intelligent Mobility, czyli naszej strategii wprowadzania coraz liczniejszej grupy ludzi w lepszy œwiat”.
Przy premierze pierwszej generacji modelu LEAF Nissan og³osi³, ¿e zamierza staæ siê liderem produkcji i promocji pojazdów z zerow¹ emisj¹ spalin. Firma zaanga¿owa³a siê we wspó³pracê z rz¹dami i przedsiêbiorstwami energetycznymi w zakresie popularyzacji samochodów elektrycznych, ³atwiejszego dostêpu do stacji ³adowania i zwiêkszania wygody korzystania z tej infrastruktury oraz opracowywania rozwi¹zañ umo¿liwiaj¹cych wtórne wykorzystanie akumulatorów.
W ramach inicjatywy Nissan Energy producent pozyska³ partnerów na ca³ym œwiecie. Celem przedsiêwziêæ partnerskich jest lepsze wykorzystanie akumulatorów z samochodów elektrycznych jako magazynów energii, które umo¿liwiaj¹ udostêpnianie jej odbiorcom z budynków mieszkalnych i komercyjnych, a tak¿e przekazywanie jej nadwy¿ek do sieci elektroenergetycznej. Przyczyni siê to do promocji efektywnego wykorzystania energii oraz sprawi, ¿e samochody elektryczne stan¹ siê jeszcze bardziej u¿yteczne.

Dotychczas w³aœciciele Nissanów LEAF na ca³ym œwiecie przejechali ³¹cznie ponad 10 miliardów kilometrów. Liczba Nissanów LEAF sprzedanych od 2010 roku pozwoli³a zaoszczêdziæ 3,8 miliona bary³ek ropy naftowej rocznie2).

W ubieg³ym roku LEAF by³ nie tylko najchêtniej kupowanym samochodem elektrycznym w Europie, ale tak¿e najlepiej sprzedaj¹cym siê samochodem osobowym we wszystkich segmentach w Norwegii.
Nissan LEAF jest dostêpny na ponad 50 rynkach œwiata. W pierwszej po³owie bie¿¹cego roku zostanie wprowadzony na szeœæ nowych rynków w Ameryce £aciñskiej, a do koñca roku pojawi siê na siedmiu rynkach w Azji i Oceanii.

Nowy LEAF

Zespó³ napêdowy Nissana LEAF3) drugiej generacji, który zadebiutowa³ w 2017 roku, wytwarza 150 KM mocy i 320 Nm momentu obrotowego. Ostatnio do oferty do³¹czy³ model z nowym zespo³em napêdowym: Nissan LEAF e+ rozwija wy¿sz¹ moc przy zasiêgu wyd³u¿onym o oko³o 40%4). Sprzeda¿ Nissana LEAF e+ rozpoczê³a siê pod koniec stycznia w Japonii. Wiosn¹ samochód trafi do salonów w USA, a nieco póŸniej tak¿e w Europie.
Nissan LEAF wykorzystuje trzy filary koncepcji Nissan Intelligent Mobility: inteligentn¹ energiê, inteligentn¹ jazdê i inteligentn¹ integracjê. Innowacyjne elektryczne zespo³y napêdowe to elementy pierwszego filaru, natomiast oferowany na wielu rynkach system ProPILOT umo¿liwia inteligentn¹ jazdê. ProPILOT, wspomagaj¹cy jazdê jednym pasem autostrady, utrzymuje samochód poœrodku pasa ruchu, zachowuj¹c jednoczeœnie zadan¹ prêdkoœæ i odleg³oœæ od poprzedzaj¹cego samochodu, co przyczynia siê do ograniczenia zmêczenia kierowcy. ProPILOT Park, dostêpny w Japonii i Europie, potrafi sterowaæ przyspieszeniem, hamulcami i uk³adem kierowniczym, zapewniaj¹c automatyczne parkowanie5).

Inteligentna integracja wed³ug Nissana

Nissan LEAF otworzy³ tak¿e nowy œwiat mo¿liwoœci korzystania z czystej energii, wykraczaj¹cych poza efektywny transport.
Nissan Energy to ekosystem, którego centralnym elementem s¹ samochody elektryczne marki Nissan. Dziêki wykorzystaniu ich akumulatorów jako magazynów i Ÿród³a energii mog¹ one byæ u¿yteczne nie tylko jako œrodek transportu. Posiadacze samochodów elektrycznych mog¹ z ³atwoœci¹ pod³¹czaæ je do instalacji elektrycznej zarówno w celu na³adowania akumulatorów, jak i po to, by zasilaæ domy b¹dŸ firmy lub pomagaæ w bilansowaniu sieci energetycznych. W ramach programu Nissan Energy firma uruchomi³a ju¿ pilota¿ow¹ infrastrukturê w Europie, Japonii i USA oraz pracuje nad przysz³ymi zastosowaniami komercyjnymi.
Nissan Energy to tak¿e nowe pomys³y na ponowne wykorzystanie akumulatorów w celu dalszego ograniczania wp³ywu samochodów elektrycznych na œrodowisko. Wraz z partnerami strategicznymi Nissan pozyskuje akumulatory wycofane z eksploatacji w samochodach i adaptuje je miêdzy innymi jako niezale¿ne Ÿród³a pr¹du dla oœwietlenia ulic i obiektów sportowych.

Produkcja modelu LEAF

Nissan LEAF jest produkowany w trzech fabrykach: w Oppamie (Japonia), Sunderland (Anglia) i Smyrnie (Tennessee, USA).



1) System dostêpny w wybranych wersjach wyposa¿enia. System ProPILOT wspomaga kierowcê, ale nie zastêpuje go w wykonywaniu czynnoœci zwi¹zanych z prowadzeniem pojazdu ani nie zwalnia z obowi¹zku ci¹g³ej obserwacji drogi. Kierowca powinien zachowaæ ostro¿noœæ oraz zwracaæ uwagê na drogê i otoczenie. Szczegó³owe informacje podano w instrukcji obs³ugi pojazdu. W USA system ProPILOT nosi nazwê ProPILOT Assist.
2) Suma przebiegów obliczona na podstawie ekstrapolacji danych rzeczywistych dotycz¹cych ok. 50% klientów. Zu¿ycie paliwa wg danych amerykañskiej Agencji Ochrony Œrodowiska (EPA) oraz porównania modelu Nissan LEAF z modelem Nissan Versa z 2019 r. z 4 cylindrowym silnikiem o pojemnoœci 1,6 litra i automatyczn¹ skrzyni¹ biegów.
3) Zasiêg Nissana LEAF wynosi 400 km wg japoñskiej normy JC08 lub 322 km wg japoñskiego cyklu WLTC. Zasiêg samochodów z roku modelowego 2018 wg EPA wynosi 150 mil. Zasiêg w cyklu mieszanym wg nowej europejskiej normy emisji i zu¿ycia paliwa WLTP wynosi 270 km. Dane o zasiêgu zosta³y uzyskane w pomiarach przeprowadzonych w konkretnych warunkach testowych. Faktyczny zasiêg mo¿e ró¿niæ siê w zale¿noœci od wersji wyposa¿enia, zamontowanego wyposa¿enia dodatkowego, eksploatacji, stylu jazdy, temperatury otoczenia i pogody oraz warunków jazdy; szczegó³owe informacje podano w specyfikacji technicznej dla klienta (Customer Disclosure Form). W USA model LEAF e+ nosi nazwê LEAF Plus.
4) W USA model LEAF e+ nosi nazwê LEAF Plus.
5) System dostêpny w wybranych wersjach wyposa¿enia. Skutecznoœæ systemu ProPILOT Park zale¿y od drogi, pojazdu i warunków otoczenia. Kierowca powinien zachowaæ ostro¿noœæ oraz zwracaæ uwagê na drogê i otoczenie. Szczegó³owe informacje podano w instrukcji obs³ugi pojazdu.

Nissan 13-03-2019


Copyrights 2017: www.millenium.pl

>