Przejdź

sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

MOTOTESTY





MobilnoϾ dla megametropolii: Audi AI:ME

Podczas wystawy Auto Shanghai 2019, Audi prezentuje wizjonersk¹ koncepcjê mobilnoœci dla megametropolii przysz³oœci: pojazd studyjny Audi AI:ME ma kompaktowe rozmiary, przestronne, futurystyczne wnêtrze i mo¿liwoœæ zautomatyzowanej jazdy na poziomie 4. Pozwala to podczas podró¿y robiæ pasa¿erom to, na co maj¹ ochotê. Audi AI:ME wyposa¿one jest w szerok¹ gamê zaawansowanych technicznie rozwi¹zañ z zakresu komunikacji, rozrywki, czy po prostu relaksu.


Przebieg linii nadwozia Audi AI:ME pokazuje, jak w kompaktowym, elektrycznie napêdzanym pojeŸdzie po³¹czyæ mo¿na emocje i ergonomiê przestrzeni, tworz¹c perfekcyjn¹ ich syntezê. Nazwa AI:ME nie bez przyczyny podkreœla pokrewieñstwo
z Audi AIcon – zaprezentowanym w 2017 roku pojazdem studyjnym przeznaczonym do zautomatyzowanej jazdy na d³ugich trasach. Podobieñstwo przebiegu linii
i koncepcji obu tych pojazdów jest w Szanghaju widoczne ju¿ na pierwszy rzut oka, poniewa¿ œwiatowej premierze AI:ME na stoisku Audi podczas wystawy Shanghai 2019, towarzyszy w³aœnie Audi AIcon.

Kompaktowa architektura, elektryczny napêd: koncepcja

Maj¹c 4,30 m d³ugoœci i 1,90 m szerokoœci, Audi AI:ME zajmuje na jezdni powierzchniê tak¹, jak¹ zajmuj¹ wspó³czesne samochody kompaktowe. Rozstaw osi 2,77 m i wysokoœæ 1,52 m sygnalizuje natomiast wymiary wnêtrza pojazdu, które nale¿y uplasowaæ przynajmniej o jedn¹ klasê wy¿ej. Jest to mo¿liwe dziêki architekturze elektrycznego napêdu. Pozwala ona na zastosowanie krótkich zwisów i stworzenie przestronnego wnêtrza pozbawionego tunelu œrodkowego. Jednostkê napêdow¹ umieszczono w nim przy tylnej osi. Ma ona moc 125 kW (170 KM).
Dla pasa¿erów, kompaktowy napêd oznacza maksimum dostêpnego miejsca, komfort przestrzeni i du¿¹ elastycznoœæ. Audi AI:ME to samochód o koncepcji 2 plus X miejsc. Jego stylistyka stawia na ró¿norodnoœæ konfiguracji pozycji foteli i schowków. Zazwyczaj podczas jazdy wykorzystywane s¹ tylko pojedyncze fotele przednie, ale w razie potrzeby z przodu i na tylnej kanapie samochodu znajdzie siê miejsce dla czterech osób.

Audi AI: na drodze ku zautomatyzowanej mobilnoœci

Audi AI:ME i Audi AIcon to dwa samochody koncepcyjne, ju¿ w nazwie zawieraj¹ce dwuliterowy skrót, którym Audi okreœla ca³y zestaw innowacyjnych rozwi¹zañ technicznych z dziedziny motoryzacji. Audi AI to szyfr dla szeregu elektronicznych systemów, które odci¹¿aj¹ kierowcê, a równoczeœnie oferuj¹ mu nowe mo¿liwoœci zaoszczêdzenia czasu spêdzanego w pojeŸdzie. Audi AI wykorzystuje w tym celu równie¿ strategie i technologie z zakresu sztucznej inteligencji i samoucz¹cych siê maszyn. Audi AI ³¹czy inteligencjê pojazdu, która w ogóle umo¿liwia zautomatyzowan¹ jazdê, z inteligencj¹ interakcji, dziêki której pojazd staje siê partnerem pasa¿erów. St¹d ju¿ sama nazwa: Audi AI:ME, sugeruje po³¹czenie AI – sztucznej inteligencji, i ja u¿ytkownika.

Systemy Audi AI potrafi¹ siê uczyæ i myœleæ, s¹ proaktywne i zindywidualizowane. Dziêki Audi AI modele z czterema pierœcieniami w logo bêd¹ w przysz³oœci poruszaæ siê w inteligentny i dos³ownie empatyczny sposób. Mog¹ nieustannie komunikowaæ siê z otoczeniem i ze swoimi pasa¿erami, lepiej ni¿ kiedykolwiek dot¹d dopasowuj¹c siê do ich potrzeb.

Zautomatyzowana jazda na poziomie 4: zrelaksowane przemieszczanie siê po mieœcie

Zautomatyzowana jazda, czyli to, co ju¿ doœæ dawno przyjê³o siê w ruchu kolejowym czy powietrznym, w zakresie ruchu ko³owego znajduje siê u progu prze³omu. Audi AI:ME stworzono z myœl¹ o u¿ytkowaniu go w mieœcie i o jeŸdzie na poziomie 4. Na miêdzynarodowej, ustandaryzowanej skali rosn¹cej automatyzacji jazdy, jest to drugi pod wzglêdem zaawansowania stopieñ. Systemy dzia³aj¹ce na poziomie 4 nie potrzebuj¹ wsparcia kierowcy, s¹ jednak ograniczone do okreœlonego obszaru dzia³ania – przyk³adowo autostrady lub specjalnie wyposa¿onego rewiru w mieœcie. W takich miejscach kierowca mo¿e w ca³oœci oddaæ systemowi prowadzenie pojazdu. Przejmuje je ponownie wtedy, gdy samochód opuœci obszar zdefiniowany dla w pe³ni zautomatyzowanej jazdy. Inaczej ni¿ w pe³ni autonomiczne Audi AIcon (pojazd z funkcj¹ jazdy automatycznej na poziomie 5), Audi AI:ME z tego wzglêdu posiada dodatkowo tradycyjne elementy s³u¿¹ce do prowadzenia pojazdu: kierownicê i peda³y.

Oznacza to, ¿e w zdefiniowanej przestrzeni ruchu wyposa¿onej w odpowiedni¹ infrastrukturê, pojazd ten w przysz³oœci bêdzie jeŸdzi³ – podobnie jak pozostali uczestnicy ruchu – w zautomatyzowany sposób. Podlegaj¹ce samoregulacji i samokontroli strumienie ruchu drogowego umo¿liwi¹ zrelaksowane przemieszczanie siê, podczas którego mo¿na unikn¹æ przeci¹¿eñ zwi¹zanych
z przyspieszaniem. W przysz³oœci, dla pasa¿erów takich pojazdów bêdzie niezmiernie istotnym mentalne „wy³¹czenie siê” z otaczaj¹cego ich ruchu drogowego.

Luksusowy azyl i zaawansowana technicznie centrala: wnêtrze

Audi AI gruntownie zmienia sposób kontaktu z samochodem i zwiêksza komfort przebywania w pojeŸdzie. Auto, obok mieszkania i miejsca pracy, coraz bardziej staje siê „trzeci¹ przestrzeni¹ ¿yciow¹“. Konsekwencj¹ tego jest fakt, ¿e styliœci Audi nie podporz¹dkowali wnêtrza Audi AI:ME kszta³towi karoserii. Wrêcz przeciwnie: uznali wnêtrze za priorytet - serce ca³ego pojazdu. Tu z kolei na pierwszym planie nie tyle znajduje siê klasyczne po³¹czenie kierowcy i pojazdu – kierownica, wskaŸniki, peda³y, co samo przebywanie w samochodzie przemieszczaj¹cym siê w zautomatyzowany sposób. St¹d elementy obs³ugi zamkniête s¹ w eleganckiej i wyrafinowanej choreografii i prawie ca³kowicie schowane pod powierzchni¹ wykonan¹ z porowatego drewna orzecha w³oskiego.

Generalnie, w zautomatyzowanych pojazdach przysz³oœci pó³ki bêd¹ mia³y wiêksze znaczenie ni¿ dot¹d. W Audi AI:ME zarówno na daszku kokpitu, jak i miêdzy przednimi fotelami, znajduj¹ siê du¿e powierzchnie, w których kryje siê kolejny innowacyjny detal: magnesy mog¹ce s³u¿yæ jako uchwyty do kubków czy talerzy, bo w zautomatyzowanym Audi AI:ME podczas jazdy mo¿na spokojnie spo¿ywaæ posi³ki.

Niezale¿nie od czynnoœci wykonywanej w danej chwili, pasa¿erowie ca³y czas zajmuj¹ wygodn¹ pozycjê siedz¹c¹. Przednie fotele inspirowane klasycznymi, du¿ymi fotelami klubowymi, oferuj¹ szerokie i komfortowo wyœcie³ane siedzisko, obite materia³em tekstylnym w odcieniach ciep³ej szaroœci. Oparcia zaprojektowano jako zakrzywione skorupy, zamocowane do siedziska jedynie pionowym uchwytem. Gdy nie ma koniecznoœci u¿ywania peda³ów, kierowca – niczym na otomanie – mo¿e oprzeæ stopy na podnó¿ku pod tablic¹ rozdzielcz¹. Na tylnej kanapie siêgaj¹cej boków samochodu, pasa¿erowie mog¹ zajmowaæ niemal dowoln¹ pozycjê siedz¹c¹.

Poziome wg³êbienie pod oknem bocznym jest wa¿nym elementem boku wnêtrza. To, mo¿na powiedzieæ stylistyczny cytat z Audi AIcon i ogromne, ergonomiczne udogodnienie dla pasa¿erów. Pozwala ono na wiêkszy zakres ruchu ramienia spoczywaj¹cego na pod³okietniku w drzwiach, a jednoczeœnie znacznie zwiêksza wymiary ca³ego wnêtrza.

Ca³y pojazd i zamontowane na jego pok³adzie systemy komunikacyjne i interakcyjne sterowane s¹ wzrokowo – metod¹ eyetrackingu, g³osowo oraz z poziomu pól dotykowych znajduj¹cych siê w drzwiach. Pola dotykowe s¹ doskonale rozmieszczone ergonomicznie i niemal niewidocznie zintegrowane z powierzchni¹ tapicerki drzwi. Ich podœwietlenie aktywuje siê przy zbli¿aniu siê do nich i kieruje wzrok u¿ytkownika na powierzchnie funkcjonalne.
Poni¿ej przedniej szyby, na ca³ej szerokoœci, znajduje siê wielofunkcyjny, trójwymiarowy monitor wykonany z diod organicznych, s³u¿¹cy przede wszystkim do dialogu ze sterowaniem metod¹ eyetrackingu. Zakodowane terminologicznie menu funkcyjne, na przyk³ad do nawigacji lub systemów infotainment, mo¿na na trójwymiarowym monitorze aktywowaæ spojrzeniem, a nastêpnie otwieraæ kolejne ich poziomy, które automatycznie przesuwaj¹ siê z drugiego na pierwszy plan.

Do wizualnej prezentacji oferty systemu infotainment s³u¿¹ znajduj¹ce siê na pok³adzie okulary VR. Dziêki nim, pasa¿erowie zmieniaj¹ korzystanie z Internetu, ogl¹danie filmów, czy grê komputerow¹, w fascynuj¹ce doœwiadczenie. Jakie mo¿liwoœci bêd¹ dostêpne w przysz³oœci, Audi pokaza³o na wystawie CES 2019 w Las Vegas, prezentuj¹c system Holoride. System ten sprawia, ¿e wykrywany przez czujniki ruch pojazdu jest interaktywnie integrowany z przebiegiem gry komputerowej. Pasa¿er czuje siê dos³ownie tak, jakby znajdowa³ siê w œrodku gry.

Pasa¿erowie nie postrzegaj¹ wnêtrza Audi AI:ME jako po prostu wnêtrza œrodka lokomocji, lecz jako luksusowo wyposa¿one œrodowisko z nowoczesnymi rozwi¹zaniami technicznymi. Wnêtrze to jest te¿ swego rodzaju filtrem chroni¹cym pasa¿erów przed otaczaj¹cym ich ruchem drogowym. Wysokiej jakoœci sprzêt audio ma funkcjê kompensacji ha³asów, która przy pomocy dŸwiêku w przeciwfazie mo¿e ca³kowicie st³umiæ ha³asy dochodz¹ce z zewn¹trz. Dziêki temu, pasa¿erowie Audi AI:ME mog¹ cieszyæ siê medytacyjn¹ cisz¹ albo s³uchaæ muzyki w jakoœci równej jakoœci osi¹ganej w sali koncertowej.

Przygl¹daj¹c siê wykorzystanym tu materia³om widzimy, ¿e dominuj¹ powierzchnie i struktury dobrze znane z wnêtrz mieszkalnych. Szlachetne tekstylia wykonane po czêœci z produktów pochodz¹cych z recyklingu, drewno i wyj¹tkowo przyjemny w dotyku mineralny kompozyt Corian zastosowany w polach dotykowych umieszczonych w drzwiach, stwarzaj¹ w sprawiaj¹cym raczej techniczne wra¿enie pojeŸdzie przytuln¹ i luksusow¹ atmosferê. Szczególn¹ atmosferê wnêtrza uzyskuje siê dziêki napiêciu pomiêdzy elementami naturalnymi a technicznymi. Du¿e szklane powierzchnie w wyci¹gniêtych nisko w dó³ oknach i w dachu, gwarantuj¹ dobry dostêp œwiat³a i przejrzystoœæ. Funkcja elektrochromatycznego przyciemniania mo¿e w razie potrzeby zmniejszyæ dop³yw œwiat³a i ciep³a do wnêtrza oraz optycznie je przys³oniæ stopniowo przyciemnianymi szybami. Filigranowe drewniane ¿ebra w strefie dachu tworz¹ coœ w rodzaju pergoli rozpoœcieraj¹cej siê nad wnêtrzem.

Absolutn¹ nowoœci¹ jeœli chodzi o wnêtrze pojazdu jest obecnoœæ w nim prawdziwych roœlin. Roœlinnoœæ, czêsto rzadkoœæ we wrogim, wielkomiejskim œrodowisku, daje pasa¿erom poczucie bliskoœci z natur¹, a jednoczeœnie obiektywnie poprawia jakoœæ powietrza w samochodzie. Dziêki z³o¿onej filtracji, zapachy emitowane przez ruch uliczny i miasto w ogóle nie dostaj¹ siê do wnêtrza Audi AI:ME.

Do zapewnienia pasa¿erom dobrego samopoczucia s³u¿¹ te¿ systemy, które na podstawie badania parametrów ¿yciowych okreœlaj¹ poziom stresu. Dziêki inteligentnym algorytmom, Audi AI:ME stopniowo coraz lepiej poznaje kierowcê i mo¿e odpowiednio udoskonalaæ swoje opcje.

Wyró¿niaj¹ce siê z t³umu: wygl¹d zewnêtrzny

Audi AI:ME jest tak charakterystyczne, ¿e rozpoznaæ je mo¿na na pierwszy rzut oka, nawet patrz¹c w lusterko wsteczne. Jego przód definiuje szeœciok¹tna os³ona ch³odnicy Singleframe, tutaj umieszczona odwrotnie, ale o powierzchni typowej dla elektrycznego modelu marki Audi. Nowoœci¹ na polu propozycji Audi jest architektura nadwozia. Gdy siê jednak przyjrzeæ bli¿ej, to uderzaj¹ce jest pokrewieñstwo z pojazdem koncepcyjnym Audi AIcon z 2017 roku. Pomimo zupe³nie odmiennych proporcji, s¹ tu wyraŸnie widoczne ich cechy wspólne – precyzyjna grafika konturów i szeroki ³uk linii dachu. Przed wszystkim jednak, oba te tak ró¿ne autonomiczne pojazdy ³¹czy charakterystyczny naro¿nik w bocznych szybach.

Wygl¹d zewnêtrzny Audi AI:ME jednoznacznie odró¿nia go od mainstreamowych konkurentów. W³aœciwie jest ich absolutnym przeciwieñstwem. Nawi¹zanie do kszta³tu klina, wysuniête nadkola zaakcentowane w sposób typowy dla marki Audi oraz wyrazista grafika okien, tworzy przepe³nion¹ emocjami ca³oœæ. Przy tym powierzchnia potrzebna pojazdowi na jezdni jest wyraŸnie podporz¹dkowana dyktatowi zajmowania jak najmniejszej iloœci miejsca. D³ugoœæ zewnêtrzna 4,30 m i szerokoœæ 1,90 m to wymiary pojazdu z segmentu samochodów kompaktowych. Z kolei wysokoœæ 1,52 m to ogromna zaleta przede wszystkim dla przestronnoœci wnêtrza. Gwarantuje poczucie przestrzeni, wygodne wsiadanie do pojazdu i du¿o miejsca nad g³ow¹. Wsiadanie u³atwiaj¹ te¿ du¿e, umocowane z przodu i z ty³u drzwi, otwieraj¹ce siê w przeciwnych do siebie kierunkach. Pomimo tego, Audi AI:ME nie sprawia wra¿enia pude³kowatego vana, lecz nawet podczas postoju emanuje dynamik¹. To wra¿enie podkreœlaj¹ du¿e, 23 calowe ko³a.

Widzieæ i byæ widzianym: œwiat³a

Reflektory w autonomicznie je¿d¿¹cych samochodach przysz³oœci bêd¹ w³aœciwie pracowaæ tylko „na pó³ etatu”, poniewa¿ kierowca – z regu³y zajêty innymi czynnoœciami – rzadko bêdzie potrzebowa³ jasno oœwietlonej jezdni. Wa¿niejsza jest natomiast inna funkcja œwiat³a, mianowicie porozumiewanie siê z innymi uczestnikami ruchu. Ju¿ Audi AIcon zaprezentowa³o, jak w oczywisty sposób cyfrowe powierzchnie œwietlne Digital Matrix przy pomocy ruchomych grafik mog¹ sygnalizowaæ stan pojazdu i jego obecnoœæ na drodze.

Audi AI:ME konsekwentnie kontynuuje to podejœcie. Uczestnicy ruchu drogowego
w mieœcie znajduj¹ siê jeszcze bli¿ej siebie, zatem klasycznie umiejscowione reflektory i œwiat³a tylne czêsto s¹ niewidoczne. Z tego powodu projektanci oœwietlenia w Audi umieœcili diodowe elementy oœwietlenia niezwykle wysoko, nad nadkolami, gdzie s¹ widoczne z ka¿dego miejsca. Taka komunikacja œwietlna w promieniu 360 stopni znacznie zwiêksza bezpieczeñstwo pieszych i rowerzystów.

Podobnie jak w Audi AIcon, diodowe jednostki œwietlne z przodu i mikroprojektory Matrix, mog¹ przy pomocy ³atwo rozpoznawalnych symboli sygnalizowaæ pieszym, ¿e AI:ME np. w³aœnie pozwala im przejœæ przez jezdniê. Powierzchni¹ projekcyjn¹ dla takich symboli mo¿e byæ nawierzchnia drogi lub œciana. Funkcja ta znajduje zastosowanie równie¿ przy bezpiecznym oœwietlaniu strefy drzwi podczas wsiadania i wysiadania, a tym samym sygnalizuje te czynnoœci pasa¿erów innym uczestnikom ruchu. Ponadto projektory Matrix mog¹ automatycznie zapewniæ dodatkowe bezpieczeñstwo innym, s³abiej oœwietlonym uczestnikom ruchu, oœwietlaj¹c ich na tle otoczenia.

Kolejna innowacja: Audi AI:ME mo¿e interpretowaæ sygna³y innych pojazdów i wzmacniaæ je z wykorzystaniem w³asnej techniki, o ile jest to korzystne dla otoczenia. Przyk³ad: jad¹cy przed nami samochód s³abo œwiec¹cymi œwiat³ami awaryjnymi sygnalizuje zagro¿enie. AI:ME mo¿e wykryæ ten sygna³ i przy pomocy projekcji œwietlnych i jednostek diodowych na karoserii wzmocniæ go w sposób dobrze widoczny dla wszystkich.

Jako pojazd automatyczny poziomu 4, Audi AI:ME wyposa¿one jest w jasne, diodowe reflektory przednie oraz doskonale widoczne œwiat³a hamowania i œwiat³a tylne. S¹ one niezbêdne w ka¿dej sytuacji, w której to cz³owiek przejmuje prowadzenie tego pojazdu. Dobra widocznoœæ podczas aktywnej jazdy zarówno w dzieñ, jak i w nocy, bêdzie bowiem w przysz³oœci tak samo wa¿na jak dziœ.

Godzinami w podró¿y: architektura napêdu

Audi dostosowa³o katalog podstawowych wymogów stawianych wobec AI:ME specjalnie do u¿ytkowania go jako pojazdu miejskiego. Oznacza to, ¿e ekstremalne wartoœci przyspieszania i maksymalna prêdkoœæ jazdy autostrad¹ s¹ tu tak samo oczywiste, jak du¿a prêdkoœæ podczas pokonywania zakrêtów i zasiêgi predestynuj¹ce pojazd do podró¿y na d³ugich trasach. Samochód taki jak AI:ME jest u¿ywany g³ównie w zakresie prêdkoœci miêdzy 20 a 70 km/h, je¿d¿¹c czêsto godzinami bez ³adowania. Du¿e zasiêgi s¹ tu zatem mniej wa¿ne ni¿ dobrze wykorzystany czas.

W zwi¹zku z tym in¿ynierowie zadbali o stosunkowo prost¹ konfiguracjê bazow¹. By sprostaæ wymogom, wystarcza akumulator o pojemnoœci 65 kWh. Przy tylnej osi AI:ME pracuje stale wzbudzony silnik synchroniczny, który w razie potrzeby generuje moc 125 kW (170 KM). Do równomiernego poruszania siê w ruchu miejskim z regu³y wystarcza tylko u³amek tej mocy. Dziêki rekuperacji podczas hamowania oraz stosunkowo niewielkiej masie, Audi AI:ME wykazuje bardzo niskie zu¿ycie energii nawet w ruchu miejskim.

Osie i inne komponenty zawieszenia pochodz¹ z gamy siostrzanych modeli kompaktowych oferowanych przez Audi. Wypróbowane i przetestowane po³¹czenie adaptacyjnych amortyzatorów i niskich mas nieresorowanych, zapewnia wysoki komfort jazdy w mieœcie. Nadwozie wykonane jest z lekkiej, wielomateria³owej kompozycji sk³adaj¹cej siê z zaawansowanych technicznie komponentów stalowych, aluminiowych i plastikowych.

Audi na ¿yczenie: innowacyjne koncepcje oferty

Po Audi AIcon, które zadebiutowa³o na salonie IAA 2017 i po radykalnym samochodzie sportowym Audi PB 18 zaprezentowanym latem 2018 roku, Audi AI:ME to ju¿ trzeci wizjonerski pojazd marki z Ingolstadt, stanowi¹cy zaproszenie do u¿ytkowania w jasno okreœlonych obszarach („use cases“). Audi AIcon posiada cechy odrzutowca klasy business, przystosowanego do podró¿owania na d³ugich trasach po utwardzonych drogach, a PB 18 s³u¿y do okazyjnych wypadów na tor wyœcigowy. Audi AI:ME natomiast, to doskona³y towarzysz przemieszczania siê w aglomeracjach miejskich. Uwieñczeniem ca³ej koncepcji bêdzie czwarty wizjonerski pojazd, który zadebiutuje we wrzeœniu 2019 roku na salonie IAA.

Chêæ stworzenia uniwersalnego pojazdu o szerokim i d³ugoletnim spektrum zastosowañ dla ró¿nych klientów nie by³a priorytetem wœród podstawowych wymogów stawianych pojazdom testuj¹cym nowe rozwi¹zania techniczne. Chodzi³o tu o zaprojektowanie wysoce wyspecjalizowanych pojazdów segmentu premium, które mo¿na by zgodnie ze swoimi potrzebami zamówiæ i w szerokim zakresie zindywidualizowaæ. Za tym podejœciem kryje siê ca³e spektrum wymagañ wielu klientów, zw³aszcza w przestrzeni miejskiej. Spektrum to przechodzi obecnie przemianê: samochody powinny byæ skrojone mo¿liwie na miarê, dostêpne na ¿yczenie i u¿yteczne, nie musz¹ jednak na sta³e znajdowaæ siê w osobistym posiadaniu. Niezmienna jest natomiast potrzeba klientów premium, by mogli zamówiæ u producenta Audi samochody mo¿liwie jak najbardziej zindywidualizowane i rzecz jasna o tak wysokiej jakoœci, jaka jest im znana i jakiej oczekuj¹.

Nabywcy samochodów nie tylko wiêc otrzymaj¹ pojazd swoich marzeñ, ale bêd¹ te¿ mogli skonfigurowaæ go w sposób jak najbardziej odpowiadaj¹cy ich osobistym preferencjom. Kolor, wyposa¿enie wnêtrza i opcje techniczne mo¿na wstêpnie okreœliæ na stronie internetowej korzystaj¹c ze specjalnej aplikacji albo za pomoc¹ danych kierowcy zapisanych w systemie „myAudi“. Ju¿ przy wsiadaniu aktywuje siê indywidualnie preferowana temperatura wnêtrza pojazdu, perfekcyjne pod wzglêdem ergonomii ustawienie foteli i osobista muzyczna playlista.

Oferta ta jest ³atwo dostêpna i prosta w obs³udze przy pomocy specjalnej aplikacji umo¿liwiaj¹cej zamówienie pojazdu, ustawienie osobistych preferencji u¿ytkownika i wielu opcji przydatnych podczas jazdy. U¿ytkownik zamawia przy jej pomocy swoje Audi AI:ME i w zale¿noœci od potrzeb mo¿e za¿yczyæ sobie, by jego pojazd zosta³ dostarczony z dwoma lub wiêksz¹ liczb¹ foteli, a nawet z fotelikiem dla dzieci. W okreœlonym przez niego terminie i w uzgodnionym miejscu, mo¿e odebraæ swoje Audi AI:ME i zostawiæ je w dowolnym miejscu po zakoñczonej jeŸdzie. W odpowiednio wyposa¿onych strefach samochód mo¿e przemieszczaæ siê miêdzy parkingiem, a adresem klienta bez kierowcy.

Omawiana aplikacja, obs³ugiwana przez smartfona, ale te¿ bezpoœrednio w samochodzie, s³u¿y równie¿ jako asystent i poœrednik w korzystaniu z wielu innych us³ug, np. w spontanicznym komunikowaniu siê z przyjació³mi przez Internet i przez media spo³ecznoœciowe. Na pok³adzie mo¿na zrobiæ selfie i dzieliæ siê nim na portalach spo³ecznoœciowych. Mo¿na te¿ korzystaæ z zasobów internetowych w celach rozrywkowych, w celu zdobywania wiedzy, czy informacji. W czasie jazdy mo¿na zamówiæ posi³ki i odebraæ je w restauracji podczas automatycznego krótkiego przystanku, a nastêpnie spo¿yæ je w samochodzie w drodze do domu.

Dziêki po³¹czeniu Audi AI:ME z sieci¹ domow¹, u¿ytkownik mo¿e np. przy pomocy okularów VR ogl¹daæ film od tego momentu, w którym musia³ przerwaæ ogl¹danie w domu. W drodze powrotnej z pracy do domu mo¿e te¿ zamkn¹æ oczy, rozkoszowaæ siê cisz¹ we wnêtrzu i odpocz¹æ.

Audi AI:ME staje siê sta³ym punktem w osobistym cyfrowym biotopie swojego u¿ytkownika. Uci¹¿liwa, codzienna droga z punktu A do punktu B zamienia siê w czas swobody i pe³n¹ doznañ jazdê. Po dotarciu do celu, u¿ytkownicy, zrelaksowani i w dobrym humorze wysiadaj¹ z pojazdu, nie musz¹c siê ju¿ przejmowaæ miejscem do zaparkowania czy dostêpnoœci¹ stacji ³adowania. Audi AI:ME samo znajdzie drogê powrotn¹ na parking.

„Audi on demand“, dostêpne w metropoliach na kilku kontynentach, ju¿ dziœ jest najlepszym przyk³adem na to, ¿e Audi staje siê globalnym oferentem us³ug w zakresie mobilnoœci. Dziêki równoczesnemu poszerzaniu i specjalizacji floty pojazdów, program ten w przysz³oœci bêdzie jeszcze bardziej atrakcyjny dla wymagaj¹cych klientów. Ju¿ sama oferta pojazdów premium oraz cyfrowa integracja samochodu ze œrodowiskiem ¿ycia klientów zagwarantuje marce Audi tak¿e w tym segmencie przewagê – „Przewagê dziêki Technice”.

Audi 15-04-2019


Copyrights 2017: www.millenium.pl

>