Przejdź

sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

MOTOTESTY





Nowe Porsche Cayenne S Coupé o mocy 440 KM

Porsche wprowadza na rynek kolejny mocny wariant Cayenne Coupé: samochód mo¿na ju¿ zamawiaæ, a pierwsze egzemplarze pojawi¹ siê w salonach sprzeda¿y pod koniec lipca. Sercem nowego Cayenne S Coupé jest 2,9-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodo³adowaniem, rozwijaj¹cy moc 324 kW (440 KM). Maksymalny moment obrotowy o wartoœci 550 Nm gwarantuje wyœmienite przyspieszenie – ze standardowym pakietem Sport Chrono nowy SUV coupé rozpêdza siê od 0 do 100 km/h w 5 sekund, a dziêki trzem opcjonalnym, sportowym pakietom redukuj¹cym masê wynik ten spada do 4,9 s. Prêdkoœæ maksymalna wynosi 263 km/h.


Ceny Cayenne S Coupé zaczynaj¹ siê od 498 tys. z³. Oprócz pakietu Sport Chrono jego standardowe wyposa¿enie obejmuje wspomaganie uk³adu kierowniczego Plus, 20-calowe felgi z lekkich stopów, asystenta parkowania z przodu i z ty³u wraz z kamer¹ cofania oraz zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM).

Nowym Cayenne S Coupé Porsche rozszerza swoj¹ gamê modeli. Z koñcem maja w Porsche Centrach pojawi¹ siê Cayenne Coupé o mocy 250 kW (340 KM) oraz Cayenne Turbo Coupé o mocy 404 kW (550 KM). Najwa¿niejsze cechy Coupé to bardziej wyraziste proporcje z unikaln¹ tyln¹ czêœci¹ nadwozia, adaptacyjny tylny spojler, dwie ró¿ne koncepcje dachu oraz tylna kanapa wyprofilowana na kszta³t osobnych foteli, z wysokoœci¹ siedziska obni¿on¹ wzglêdem Cayenne o 30 mm. Standardowo samochód wyposa¿ono w panoramiczny, sta³y szklany dach o powierzchni 2,16 m2; opcjonalnie dostêpny jest profilowany karbonowy dach utrzymany w typowo sportowej stylizacji.

Innowacyjny 6-cylindrowy silnik z turbodo³adowaniem w centralnej konfiguracji

2,9-litrowy silnik biturbo Cayenne S Coupé generuje maksymalny moment obrotowy 550 Nm w szerokim zakresie prêdkoœci obrotowych– od 1800 do 5500 obr./min. Obie turbosprê¿arki umieszczono tu pomiêdzy rozwidlonymi g³owicami. W rezultacie jednostka ma zwarte wymiary i mo¿e byæ zamocowana ni¿ej, co z kolei obni¿a œrodek ciê¿koœci, poprawiaj¹c dynamikê poprzeczn¹. Skrócenie drogi, jak¹ pokonuj¹ spaliny pomiêdzy komorami spalania a turbosprê¿arkami, owocuje wyj¹tkowo spontaniczn¹ reakcj¹ silnika oraz szybszym przyrostem mocy. Kolektor wydechowy zintegrowano z g³owic¹, a to zmniejsza masê jednostki i oznacza, ¿e kolektor jest otoczony p³ynem ch³odz¹cym. Rezultat: wysoka efektywnoœæ procesu spalania, szczególnie przy pe³nym obci¹¿eniu.

Dynamiczniejsze proporcje i specyficzne elementy designu

Znacznie stromiej opadaj¹ca linia dachu nadaje Cayenne S Coupé wyj¹tkowo dynamiczny wygl¹d. Efekt ten dope³nia nieruchomy spojler dachowy, podkreœlaj¹cy charakterystyczn¹ sylwetkê Coupé. Przednia szyba i s³upek A mog³y zostaæ bardziej pochylone ni¿ w Cayenne, poniewa¿ p³aszczyznê dachu poprowadzono o oko³o 20 mm ni¿ej. Nowo zaprojektowane tylne drzwi i b³otniki poszerzaj¹ nadwozie o 18 mm, akcentuj¹c jego „umiêœniony” wygl¹d. W ka¿dym egzemplarzu Cayenne Coupé nieruchomy spojler dachowy ³¹czy siê z nowym adaptacyjnym tylnym spojlerem, który stanowi element aktywnej aerodynamiki Porsche (Porsche Active Aerodynamics – PAA). Spoiler ten – harmonijnie zintegrowany z sylwetk¹ pojazdu – przy prêdkoœci 90 km/h lub wy¿szej wyd³u¿a siê o 135 mm, zwiêkszaj¹c si³ê docisku tylnej osi. Korzystnie wp³ywa to na stabilnoœci jazdy.

Porsche 15-05-2019


Copyrights 2017: www.millenium.pl

>