Przejdź

sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

MOTOTESTY





Nowy Mercedes-Benz GLB: dla rodziny i przyjació³

Charakterystyczne proporcje z krótkimi nawisami i „terenowy” design, a tak¿e opcjonalny napêd na wszystkie ko³a 4MATIC i specjalne terenowe oœwietlenie, które podczas jazdy z niewielk¹ prêdkoœci¹ pomaga wykrywaæ przeszkody znajduj¹ce siê bezpoœrednio przed pojazdem – nowy Mercedes-Benz GLB to wszechstronny SUV. A jednoczeœnie przestronny samochód rodzinny: na ¿yczenie mo¿e byæ – jako pierwszy Mercedes-Benz w tym segmencie – dostêpny w wersji siedmiomiejscowej. Dwa fotele w trzecim rzêdzie nadaj¹ siê dla osób o wzroœcie do 1,68 m. Mocne i oszczêdne jednostkio 4 cylindrach, nowoczesne systemy wsparcia kierowcy, intuicyjny w obs³udze system multimedialny MBUX plus kontrola komfortu ENERGIZING Comfort – w skrócie, GLB ma wszystkie mocne strony obecnej generacji kompaktowych Mercedesów.

Dysponuj¹c rozstawem osi 2829 mm, nowy Mercedes-Benz GLB (wymiary karoserii: d³ugoœæ/szerokoœæ/wysokoœæ: 4634/1834/1658 mm w wersji 5-os.i 1662 mm w 7-os.) przewy¿sza w tym wzglêdzie now¹ Klasê B o 10 cm. Parametr ten, w po³¹czeniu z wysoko poprowadzon¹ lini¹ dachu, ma decyduj¹ce znaczenie dla przestronnoœci wnêtrza. Wysokoœæ kabiny w pierwszym rzêdzie siedzeñ wynosi 1035 mm – to wynik najlepszy w segmencie. Szczególnie korzystnie wypada równie¿ efektywna przestrzeñ na nogi z ty³u – w przypadku wersji 5-miejscowej wynosi 967 mm.

Pojemnoœæ baga¿nika od 560 do 1755 l (dane dla wersji 5-miejscowej) plasuje GLB na poziomie aut typu kombi. Na ¿yczenie drugi rz¹d siedzeñ mo¿e byæ regulowany wzd³u¿nie (przesuwany), a wyposa¿enie standardowe obejmuje kilkustopniow¹ regulacjê pochylenia oparæ. Zwiêksza to wszechstronnoœæ przestrzeni ³adunkowej i pozwala zwiêkszyæ jej objêtoœæ nawet o 179 l.

Historia sukcesu: ósmy model w rodzinie samochodów kompaktowych

Nowy GLB jest produkowany w zak³adzie w Aguascalientes (Meksyk), a w wersji na rynek chiñski – w Pekinie. W salonach Mercedes-Benz model zadebiutuje pod koniec tego roku.

Jeden na trzy nowe Mercedesy jest teraz SUV-em, a jeden na cztery nale¿y do rodziny aut kompaktowych. Kompaktowy SUV, taki jak GLB, ³¹czy zatem wszystkie czynniki sukcesu najbardziej wolumenowych segmentów firmy.

Obecnie, po „doliczeniu” nowego GLB, rodzina kompaktowych samochodów Mercedes-Benz sk³ada siê z oœmiu modeli: Klasy A, Klasy A Limuzyna i Klasy A Limuzyna z przed³u¿onym rozstawem osi, Klasy B, CLA Coupé, CLA Shooting Brake'a oraz GLA. W 2018 roku swój nowy kompakt z gwiazd¹ na ca³ym œwiecie odebra³o ponad 609 000 klientów. Od chwili wprowadzenia na rynek Klasy A – w roku 1997 – do nabywców trafi³o ju¿ ponad 6,5 miliona samochodów Mercedes-Benz z tego segmentu.

Gotowi do wejœcia na pok³ad: nawet siedem miejsc

GLB to pierwszy kompaktowy model Mercedes-Benz, który na ¿yczenie oferuje trzeci rz¹d siedzeñ z dwoma dodatkowymi, pojedynczymi fotelami. Zapewniaj¹ one wygodne warunki dla osób o wzroœcie do 1,68 m. Bogate wyposa¿enie GLB z dziedziny bezpieczeñstwa obejmuje chowane zag³ówki tylnych siedzeñ, pasy bezpieczeñstwa z napinaczami, boczne poduszki powietrzne, które chroni¹ tak¿e pasa¿erów w trzecim rzêdzie, oraz mocowania ISOFIX i TOP-Tether dla odpowiednich fotelików dzieciêcych. Mo¿na ich u¿ywaæ do zamocowania z ty³u nawet czterech fotelików.

Dodatki z zakresu komfortu w trzecim rzêdzie foteli obejmuj¹ dwa uchwyty na napoje miêdzy siedzeniami oraz dwa schowki z gumowan¹ wk³adk¹ – po lewej i prawej stronie przestrzeni ³adunkowej, ka¿dy z portem USB. Siedzenia sk³adaj¹ siê „na p³asko”, czyli w taki sposób, ¿e s¹ w jednej p³aszczyŸnie z pod³og¹ baga¿nika.

Zorientowany na off-road: design nadwozia

Charakterystyczne proporcje GLB podkreœlaj¹ jego off-roadowy sznyt: dominuj¹ tu mocno zaakcentowane p³aszczyzny, zredukowane linie i precyzyjne ³¹czenia. Niemal pionowy przedni pas stanowi wyraŸny dowód „terenowych” genów nowego modelu, podobnie jak krótkie przednie i tylne nawisy.

W profilu GLB dominuje muskularne przet³oczenie na wysokoœci s³upka C, a jego efekt wzmacnia podniesiona linia szyb. Zachodz¹ce na progi drzwi u³atwiaj¹ dostêp do wnêtrza i chroni¹ otwory drzwiowe przed zabrudzeniami,a jednoczeœnie zwiêkszaj¹ poziom ochrony przy zderzeniu bocznym. Os³ony ochronne dooko³a nadwozia podkreœlaj¹ „terenowy” charakter pojazdu, podobnie jak umieszczone z przodu i z ty³u nak³adki w kszta³cie os³on podwozia.

„Zjawiskowy design sprawia, ¿e Mercedes-Benz GLB ma niepowtarzalny, typowy dla SUV-a charakter” – mówi Gorden Wagener, szef designu w koncernie Daimler AG. „Wyraziste formy – o zredukowanych liniach i mocno zaakcentowanych powierzchniach – odzwierciedlaj¹ nasz¹ filozofiê projektowania – jêzyk zmys³owej przejrzystoœci”.

Z aluminiowymi akcentami: wystrój wnêtrza

Deska rozdzielcza sk³ada siê z pojedynczego elementu z optycznymi wyciêciami w miejscach kierowcy i pasa¿era z przodu. Kierowca ma przed sob¹ panoramiczny kokpit z wyœwietlaczem systemu multimedialnego MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Nowoœci¹ jest charakterystyczny „off-roadowy” element przypominaj¹cy aluminiow¹ rurê, który wzbogaca doln¹ sekcjê tablicy przyrz¹dów i ³¹czy siê z trzema okr¹g³ymi otworami wentylacyjnymi. Podkreœla on wra¿enie solidnoœci, a jednoczeœnie nawi¹zuje do aspektu radoœci z jazdy. Poni¿ej znalaz³ panel sterowania wentylacj¹ z przyciskami, które sprawiaj¹ wra¿enie, jakby zosta³y wyfrezowane z jednego kawa³ka aluminium. Rurowe elementy z wykoñczeniem przypominaj¹cym elementy obrabiane maszynowo znalaz³y siê tak¿e w konsoli œrodkowej. Na drzwiach charakter SUV-a podkreœla poziomy uchwyt, który – od linii designu Progressive wzwy¿ – równie¿ przypomina aluminiow¹ rurêz powierzchni¹ obrabian¹ maszynowo.

Funkcja oœwietlenia terenowego

Na ¿yczenie GLB jest dostêpny z reflektorami LED High Performance lub MULTIBEAM LED. Te ostatnie pozwalaj¹ na niezwykle szybkie i precyzyjne, elektronicznie sterowane dopasowanie strumienia œwiat³a do aktualnej sytuacji na drodze.

Opcjonalnie dostêpne s¹ równie¿ przednie œwiat³a przeciwmg³owe LED, które oœwietlaj¹ obszar szerszy ni¿ reflektory g³ówne. Ich niskie zamocowanie w przednim zderzaku pomaga zmniejszyæ ryzyko oœlepienia.

Modele 4MATIC oferuj¹ pakiet Off-Road Engineering, który – w po³¹czeniu z reflektorami LED MULTIBEAM – obejmuje specjaln¹ funkcjê oœwietlenia terenowego. U³atwia ona dostrze¿enie przeszkód podczas jazdy w trudnym terenie po zmroku. Œwiat³a doœwietlaj¹ce zakrêty pozostaj¹ wówczas na sta³e w³¹czone do prêdkoœci 50 km/h. Efekt: szeroki, jasny strumieñ œwiat³a bezpoœrednio przed pojazdem.

Od A jak „asystent” do U jak „urz¹dzenia ubieralne”: szczegó³y techniczne

GLB korzysta z technicznych osi¹gniêæ obecnej generacji kompaktowych modeli Mercedes-Benz. Ich lista obejmuje m.in.:

• Czterocylindrowe silniki benzynowe i wysokoprê¿ne, kompleksowo zmodernizowane na potrzeby wprowadzenia odnowionej gamy aut kompaktowych: nad poprzedni¹ generacj¹ jednostek napêdowych góruj¹ one zarówno znacznie wy¿sz¹ moc¹, jak i lepsz¹ efektywnoœci¹ oraz ni¿szym poziomem emisji spalin.

• Systemy wspomagaj¹ce oferuj¹ce funkcje znane z Klasy S: dziêki udoskonalonym uk³adom radarów i kamer GLB mo¿e „widzieæ” drogê do 500 m w przód i w okreœlonych sytuacjach poruszaæ siê czêœciowo autonomicznie – np. w wygodny sposób dostosowywaæ prêdkoœæ przed zakrêtami, skrzy¿owaniami lub rondami przy u¿yciu aktywnego asystenta odleg³oœci DISTRONIC (Active Assist Assistance DISTRONIC), korzystaj¹cego z map i danych nawigacyjnych. Wœród nowych funkcji aktywnego asystenta kierowania (Active Steering Assist) jest miêdzy innymi intuicyjna funkcja aktywnej zmiany pasa ruchu (Active Lange Change Assist). A jeœli wyposa¿enie obejmuje aktywnego asystenta parkowania wraz z PARKTRONIC, GLB oferuje te¿ rozbudowan¹ funkcjê automatycznego ponownego uruchamiania silnika na autostradach.

• Komfortowe zawieszenie: z przodu GLB zaopatrzono w kolumny McPhersona, a z ty³u – w izolowan¹ pod wzglêdem ha³asów i wibracji oœ wielowahaczow¹ ze sprê¿ynami. Na ¿yczenie dostêpne jest t³umienie adaptacyjne, które oferuje kierowcy wybór pomiêdzy bardziej komfortowym a szczególnie sportowym zestrojeniem za pomoc¹ prze³¹cznika DYNAMIC SELECT.

• Intuicyjny w obs³udze system informacyjno-rozrywkowy MBUX (Mercedes-Benz User Experience): mocny komputer, wyœmienitej jakoœci matryce i grafiki, indywidualizowana zawartoœæ, a tak¿e kolorowy wyœwietlacz head-up, nawigacja z rozszerzon¹ rzeczywistoœci¹, „samoucz¹ce siê” oprogramowanie oraz sterowanie g³osowe aktywowane has³em „Hej Mercedes” – oto kluczowe zalety systemu inforozrywki GLB.

• Kontrola komfortu ENERGIZING: scala ró¿ne systemy pojazdu z dziedziny komfortu i wykorzystuj¹c œcie¿kê dŸwiêkow¹, nastrojowe oœwietlenie oraz inne funkcje (np. masa¿), oferuje szereg programów korzystnie wp³ywaj¹cych na samopoczucie podró¿uj¹cych –np. wyciszaj¹cych lub pobudzaj¹cych. Trener ENERGIZING COACH zaleca wybór konkretnego programu zale¿nie od sytuacji. A jeœli z pojazdem po³¹czony jest smartwatch Mercedes-Benz vivoactive® 3 lub inne kompatybilne urz¹dzenie ubieralne firmy Garmin®, precyzjê tych zaleceñ zwiêkszaj¹ osobiste dane, takie jak poziom stresu lub jakoœæ snu.

Wiêcej trakcji: napêd na wszystkie ko³a 4MATIC

Na ¿yczenie GLB mo¿e byæ wyposa¿ony w sta³y napêd na obie osie 4MATIC z ca³kowicie zmiennym rozdzia³em momentu obrotowego. Napêd ma sportow¹ konfiguracjê, a kierowca mo¿e dodatkowo wp³ywaæ na jego charakterystykêza pomoc¹ prze³¹cznika DYNAMIC SELECT. Do wyboru s¹ trzy ró¿ne mapy sterowania sprzêg³em napêdu, aczkolwiek w ka¿dym z trybów uk³ad i tak elastycznie reaguje na bie¿¹ce warunki. Podczas normalnej jazdy program Eco/Comfort bazuje na rozk³adzie momentu obrotowego w stosunku 80:20 (przednia oœ:tylna oœ), zaœ w programie Sport wynosi on 70:30. W trybie Off-road sprzêg³o napêdu dzia³a jak miêdzyosiowa blokada mechanizmu ró¿nicowego, a podstawowy rozdzia³ si³y napêdowej wynosi 50:50.

Komponenty napêdu 4MATIC obejmuj¹ wa³ek odbioru mocy do tylnej osi, który po³¹czono z dwusprzêg³ow¹ przek³adni¹ automatyczn¹, oraz mechanizm ró¿nicowy tylnej osi ze zintegrowanym sprzêg³em wielotarczowym. Sprzêg³o jest sterowane elektromechanicznie. Aby zsun¹æ lub rozsun¹æ jego tarcze, silnik elektryczny wywiera na nie osiowy nacisk za pomoc¹ ko³a koronowego i specjalnie wy¿³obionej, okr¹g³ej membrany (z ang. ball ramp). Za kompensacjê ró¿nicy w pokonywanej odleg³oœci/prêdkoœciach obrotowych tylnych kó³ odpowiada dyferencja³ tylnej osi. Zalety takiego uk³adu sterowania to przede wszystkim: praca niezale¿na od prêdkoœci obrotowej silnika(w ca³ym zakresie regulacji), wstêpne sterowanie sprzêg³em jeszcze podczas postoju, a dziêki zastosowaniu membrany – tak¿e wiêksza efektywnoœæ.

Przydatny w lekkim terenie: pakiet Off-Road Engineering

Poza wspomnianym ju¿ off-roadowym oœwietleniem pakiet Off-road Engineering oferuje dodatkowy tryb jazdy, w którym moc silnika i sterowanie ABS-em zostaj¹ dostosowane do poruszania siê w lekkim terenie. Mo¿na go aktywowaæ za pomoc¹ prze³¹cznika DYNAMIC SELECT.

Inne elementy pakietu Off-Road Engineering:

• Na wyœwietlaczu multimediów mo¿na wywo³aæ animacjê warunków drogowych. Realistyczna prezentacja nachylenia drogi, k¹ta przechy³u i ustawieñ technicznych pomaga kierowcy prawid³owo oceniaæ sytuacjê przed przeprowadzaniem manewrów.

• Utrzymywanie prêdkoœci zjazdu (DSR – Downhill Speed Regulation) automatycznie, dziêki ingerencji uk³adu hamulcowego, dostosowuje prêdkoœæ na stromych zjazdach zgodnie ze wstêpn¹ okreœlon¹ wartoœci¹ (pomiêdzy ok. 2 a 18 km/h) – mo¿na j¹ odczytaæ w zestawie wskaŸników i na opcjonalnym ekranie head-up.

Mocne i efektywne: jednostki napêdowe

Gama silnikowa nowego GLB obejmuje 4-cylindrowe silniki benzynowe i wysokoprê¿ne – kompleksowo zmodernizowane na potrzeby odnowionej gamy modeli kompaktowych. W porównaniu z jednostkami poprzedniej generacji charakteryzuj¹ siê one znacznie wiêksz¹ moc¹ oraz ni¿szym zu¿yciem paliwa i poziomem emisji spalin.

Bazowy silnik benzynowy M 282 o pojemnoœci skokowej 1,33 litra w GLB 200 (zu¿ycie paliwa w cyklu ³¹czonym: 6,0-6,2 l/100 km, emisja CO2 w cyklu ³¹czonym 137-142 g/km) dysponuje funkcj¹ od³¹czania cylindrów z myœl¹ o efektywnej pracy w zakresie czêœciowego obci¹¿enia.

Dwulitrowy silnik M 260 w GLB 250 4MATIC (zu¿ycie paliwa w cyklu ³¹czonym 7,2-7,4 l/100 km, emisja CO2 w cyklu ³¹czonym 165-169 g/km) ma ¿eliwne tuleje cylindrowe w bloku silnika z odlewanego aluminium, rozszerzaj¹ce siê w dolnej czêœci zgodnie z koncepcj¹ CONICSHAPE® – opracowan¹ przez Mercedes-Benz technik¹ znan¹ jako „honowanie sto¿kowe”. Efekt: zminimalizowane tarcie t³oka i ni¿sze zu¿ycie paliwa. Uk³ad zmiennych faz rozrz¹du w aluminiowej, czterozaworowej g³owicy pozwala na dwustopniow¹ regulacjê skoku zaworów po stronie wydechowej.

Dziêki dalszej rozbudowie uk³adu oczyszczania spalin 2-litrowy silnik wysokoprê¿ny (OM 654q) w wariantach GLB 200 d/GLB 220 dz dwusprzêg³ow¹ przek³adni¹ 8G-DCT (zu¿ycie paliwa w cyklu ³¹czonym 4,9-5,0 l/100 km, emisja CO2 w cyklu ³¹czonym 129-133 g/km) spe³nia ju¿ drugi poziom RDE (Real Driving Emissions – badania w rzeczywistych warunkach jazdy), który nie bêdzie obowi¹zkowy do 2020 r., i jest zgodny z norm¹ Euro 6d.

Mercedes 12.06.2019


Copyrights 2017: www.millenium.pl

>