Przejdź

sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

MOTOTESTY





Najmocniejsze Porsche Cayenne to hybryda plug-in

Porsche nadal konsekwentnie koncentruje si na elektromobilnoci po linii modelowej Panamera teraz rwnie gama Cayenne wzbogaca si o flagowy wariant w postaci hybrydy plug-in. Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid Coup czerpi swoj moc systemow o wartoci 500 kW (680 KM) z inteligentnej interakcji 4-litrowego silnika V8 (404 kW/550 KM) oraz jednostki elektrycznej (100 kW/136 KM) poczonej z 8-biegow przekadni Tiptronic S. Systemowy maksymalny moment obrotowy wynoszcy 900 Nm jest dostpny tu powyej obrotw biegu jaowego. Obie odmiany przyspieszaj od zera do 100 km/h w 3,8 s i osigaj maksymaln prdko 295 km/h. Wyjtkowe osigi id tu w parze z wysokim poziomem efektywnoci: Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid Coup mog przejecha do 40 km przy zerowej lokalnej emisji spalin. rednie zuycie paliwa w cyklu NEDC wynosi 3,7-3,9 l/100 km, a energii elektrycznej 18,7-19,6 kWh/100 km.

Poza dwoma topowymi wariantami w gamie hybryd Porsche debiutuje nowe Cayenne E-Hybrid Coup o mocy systemowej 340 kW (462 KM), momencie obrotowym 700 Nm i do 43 km zasigu w trybie elektrycznym. Ponownie mona zamawia take Cayenne E-Hybrid, teraz wyposaone w filtr czstek staych.

Prdko do 135 km/h wycznie na prdzie

Podobnie jak wszystkie hybrydy plug-in Porsche, nowy topowy wariant w rodzinie Cayenne rwnie jest jednym z najbardziej sportowych pojazdw w segmencie premium i to z powodu, a nie pomimo zastosowania hybrydowego napdu. Silnik elektryczny w Cayenne Turbo S E-Hybrid znajduje si pomidzy jednostk V8 a 8 biegow przekadni Tiptronic S. Oba motory s ze sob poczone za porednictwem sprzga rozdzielajcego, umieszczonego wewntrz moduu hybrydowego (ECA Electric Clutch Actuator, z ang. elektryczny siownik sprzga). W trybie jazdy E-Power silnik elektryczny jest zdolny samodzielnie rozpdzi pojazd do maksymalnej prdkoci 135 km/h. Mona uywa go rwnie w innych trybach, w celu dodatkowego zwikszenia mocy. Do ich wyboru suy pokrto standardowego pakietu Sport Chrono (Hybrid Auto, Sport i Sport Plus). Porsche zapoyczyo t strategi doadowania z supersportowego modelu 918 Spyder.

Akumulator litowo-jonowy o pojemnoci 14,1 kWh zamontowano pod podog baganika. Za pomoc standardowej pokadowej adowarki AC (prdu przemiennego) o mocy 7,2 kW, przy uyciu 400-woltowego poczenia z bezpiecznikiem 16 A, mona go zatankowa do pena w cigu 2,4 godziny. adowanie z konwencjonalnego domowego gniazdka (230 V, 10 A) trwa 6 godzin. Co wicej, proces adowania mona zaplanowa za porednictwem Porsche Communication Management (PCM) lub korzystajc z aplikacji Porsche Connect (na smartfony i zegarek Apple Watch).

System stabilizacji przechyw, zawieszenie pneumatyczne i ceramiczne hamulce w standardzie

Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid Coup maj bogate wyposaenie standardowe, obejmujce m.in.: system stabilizacji przechyw Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), blokad mechanizmu rnicowego tylnej osi Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), wysokowydajny ukad hamulcowy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB), 21-calowe obrcze z lekkich stopw o wzorze Aero wraz z nakadkami nadkoli w kolorze nadwozia, wspomaganie ukadu kierowniczego Plus i pakiet Sport Chrono. Adaptacyjne trjkomorowe zawieszenie pneumatyczne w poczeniu z Porsche Active Suspension Management (PASM) zapewnia szerokie spektrum typowej dla Porsche dynamiki jazdy oraz komfortu. Na yczenie dostpne s rwnie m.in. felgi z lekkich stopw o rednicy do 22 cali czy skrtna tylna o.

Pena czno i klimatyzacja pomocnicza w standardzie

Wszystkie odmiany Cayenne s standardowo wyposaone w peny pakiet funkcji z zakresu cznoci, w tym nawigacj online z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, inteligentn obsug gosow online i rozbudowane usugi Porsche Connect z wyszukiwark publicznych stacji adowania. Dodatkowe opcje dla wszystkich wersji Cayenne od pocztku nowego r. modelowego obejmuj bezprzewodowy interfejs Apple CarPlay, nowe porty USB-C oraz kiesze na smartfon z funkcj adowania indukcyjnego. Wszystkie hybrydy Porsche seryjnie oferuj klimatyzacj pomocnicz, ktr mona sterowa zdalnie bezporednio poprzez PCM oraz za pomoc aplikacji Porsche Connect; pozwala ona ogrzewa lub schadza kabin pojazdu nawet wtedy, gdy zapon nie jest wczony.

Wszystkie modele Cayenne s wyposaone w LED-owe reflektory, tempomat z funkcj ogranicznika prdkoci, oparty na kamerze ukad ochrony pieszych oraz asystenta parkowania z przodu i z tyu (w Cayenne Coup z kamer cofania). Lista opcjonalnych dodatkw obejmuje matrycowe reflektory LED, ekran head-up, asystenta jazdy nocnej z kamer termowizyjn oraz cyfrowego pilota Porsche InnoDrive, czcego funkcje adaptacyjnego tempomatu, asystenta utrzymania pasa, rozpoznawania znakw drogowych, aktywnego prowadzenia pasem ruchu, asystenta skrzyowa i hamowania awaryjnego.

Podwjny debiut: Cayenne Coup jako hybryda z silnikiem V6 oraz V8

Wraz z Cayenne Coup firma Porsche uzupenia swoj cenion gam SUV-w o jeszcze bardziej sportowy wariant. Najwaniejsze cechy coup to bardziej wyraziste linie z unikaln lini dachu i stylizacj tylnej partii nadwozia, adaptacyjny tylny spojler, tylna kanapa wyprofilowana na ksztat dwch pojedynczych siedze oraz dwie rne konstrukcje dachu: oferowany w standardzie panoramiczny, stay dach ze szka lub opcjonalny dach z wkna wglowego. Podobnie jak SUV, tak i SUV coup jest teraz dostpny w dwch rnych wersjach hybrydowych: w poczeniu z 4-litrowym silnikiem V8 biturbo, a take z 3-litrow jednostk V6 turbo jako nowe Cayenne E-Hybrid Coup. Wariant ten rozwija moc systemow 340 kW (462 KM) i systemowy moment obrotowy 700 Nm. W zestawieniu ze standardowym pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 na do 100 km/h w 5,1 s (5,0 s w przypadku sportowych pakietw obniajcych mas wasn) i osiga prdko maksymaln 253 km/h. rednie zuycie paliwa w cyklu NEDC wynosi 3,1-3,2 l/100 km, a zuycie prdu 17,7-18,7 kWh/100 km. Zasig w trybie wycznie elektrycznym wynosi do 43 km.

Ceny

Wszystkie cztery hybrydowe wersje Cayenne mona ju zamawia. Ich ceny rozpoczynaj si od 440 tys. z za Cayenne E-Hybrid i 469 tys. z za Cayenne E-Hybrid Coup. Cayenne Turbo S E-Hybrid kosztuje od 843 tys. z, a Cayenne Turbo S E-Hybrid Coup od 864 tys. z.

Porsche 13-08-2019


Copyrights 2017: www.millenium.pl

>