Przejdź

sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

MOTOTESTY





Pierwszy, w pe³ni elektryczny pojazd MPV klasy premium

• Zasiêg 405 kilometrów i funkcja szybkiego ³adowania w standardzie zapewniaj¹ pe³n¹ mobilnoœæ elektrycznego pojazdu w codziennym u¿ytkowaniu

• Pe³na dostêpnoœæ przestrzeni we wnêtrzu dziêki instalacji akumulatora wysokonapiêciowego pod pod³og¹

• Inteligencja i ³¹cznoœæ dziêki MBUX z funkcjami w³aœciwymi dla marki EQ

• Wygl¹d zewnêtrzny i kabina zgodna z estetyk¹ marki EQ

• Po eVito i eSprinterze Mercedes-Benz Vans przedstawia swój pierwszy pojazd elektryczny przeznaczony do celów prywatnych i komercyjnych

Mercedes-Benz Vans zaprezentowa³ pojazd studyjny Concept EQV podczas Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 2019 r. Obecnie swoj¹ œwiatow¹ premierê œwiêtuje wersja seryjna Mercedes-Benz EQV (³¹czne zu¿ycie energii: 27,0 kWh / 100 km; ³¹czna emisja CO2: 0 g / km, dane wstêpne). Kolejny cz³onek rodziny Mercedes EQ ³¹czy bezemisyjn¹ mobilnoœæ z imponuj¹cymi zdolnoœciami jezdnymi, wysok¹ funkcjonalnoœci¹ i estetycznym wygl¹dem. Pierwszy w pe³ni elektryczny MPV klasy premium od Mercedes-Benz zadebiutuje przed publicznoœci¹ podczas tegorocznych targów IAA (od 12 do 22 wrzeœnia) we Frankfurcie.

Najwa¿niejsze dane techniczne to: zasiêg 405 kilometrów (dane wstêpne) i szybkie ³adowanie akumulatora wysokonapiêciowego od 10 do 80 procent w mniej ni¿ godzinê. Mercedes-Benz EQV oferuje równie¿ najwy¿szy komfort wnêtrza i niezrównan¹ elastycznoœæ. Klienci mog¹ równie¿ wybieraæ miêdzy dwoma ró¿nymi rozstawami osi.

Jako pojazd seryjny EQV jest w pe³ni dostosowany do zdolnoœci produkcyjnych zak³adu w Vitorii w pó³nocnej Hiszpanii, gdzie powstaj¹ równie¿ Klasa V i Mercedes-Benz Vito. U³atwia to elastycznoœæ i umo¿liwia synergiê w bezpoœredniej korelacji z zamówieniami klientów.

Maksymalne korzyœci dziêki inteligentnemu projektowi

Elektryczny uk³ad napêdowy (eATS) Mercedes-Benz EQV znajduje siê na przedniej osi pod dynamicznym przodem samochodu, a gniazdo ³adowania znajduje siê w zderzaku. Maksymalna moc wynosi 150 kW. Silnik elektryczny, przek³adnia o sta³ym prze³o¿eniu, uk³ad ch³odzenia i elektronika mocy stanowi¹ zintegrowane, kompaktowe rozwi¹zanie. Zasilanie zapewnia akumulator litowo-jonowy umieszczony pod pod³og¹ pojazdu.

Jego niskie, centralne po³o¿enie ma równie¿ pozytywny wp³yw na w³aœciwoœci jezdne EQV. Prêdkoœæ maksymalna do 160 km / h zapewnia mo¿liwoœæ szybkiego dotarcia do celu poza miastem.

Standardowo Mercedes-Benz EQV jest wyposa¿ony w ch³odzon¹ wod¹ ³adowarkê pok³adow¹ (OBC) o mocy 11 kW, dziêki czemu samochód mo¿na ³adowaæ pr¹dem zmiennym w domu lub na publicznych stacjach ³adowania.

Akumulator o pojemnoœci u¿ytkowej 90 kWh zapewnia maksymalny zasiêg 405 kilometrów (dane wstêpne). Zainstalowanie go pod pod³og¹ powoduje, ¿e nie ma on wp³ywu na wnêtrze pojazdu i ca³a przestrzeñ jest dostêpna. Oznacza to, ¿e w pe³ni elektryczny MPV Mercedes-Benz spe³nia równie¿ najwy¿sze standardy pod wzglêdem funkcjonalnoœci i ró¿norodnoœci zastosowañ. Na przyk³ad jako samochód prywatny zapewnia rodzinom wiele konfiguracji miejsc siedz¹cych i jednoczeœnie zerow¹ emisjê lokaln¹. Szeœæ pojedynczych foteli zamienia natomiast Mercedes-Benz EQV w reprezentacyjny pojazd typu shuttle, który spe³nia wszystkie wymagania dotycz¹ce wysokiej jakoœci transportu osób dziêki komfortowej i wyj¹tkowo cichej jeŸdzie. Elastyczna instalacja siedzeñ pojedynczych lub kanapowych pozwala równie¿ na przekszta³cenie EQV w pojazd siedmio- lub nawet oœmioosobowy.

MBUX w EQV: elektryczny i inteligentny

Ulepszony specjalnie dla EQ system MBUX stanowi szczególn¹ atrakcjê. Na 10-calowym wyœwietlaczu multimedialnym o wysokiej rozdzielczoœci ikonka EQ w menu g³ównym s³u¿y jako centralny punkt dostêpu do okreœlonych informacji i ustawieñ. Mo¿emy tam zobaczyæ miêdzy innymi poziom na³adowania akumulatora, aktualne zu¿ycie energiil oraz przewidywany zasiêg., Wyœwietlacz multimedialny mo¿e byæ równie¿ u¿ywany do obs³ugi nawigacji i funkcji Mercedes me Charge, a tak¿e do zmian trybów jazdy. Kolejn¹ zalet¹ MBUX jest jego inteligentne sterowanie g³osem, obejmuj¹ce rozumienie jêzyka potocznego, które jest aktywowane has³em „Hej Mercedes”. Sterowanie g³osowe obs³uguje wiele funkcji informacyjno-rozrywkowych (np. wprowadzanie celu, po³¹czenia telefoniczne, wybór muzyki, pisanie i ods³uchiwanie wiadomoœci, prognozê pogody), a tak¿e rozwi¹zañ poprawiaj¹cych komfort, takich jak sterowanie klimatyzacj¹ i oœwietleniem. Ponadto, w po³¹czeniu z aplikacj¹ Mercedes me, MBUX dzia³a tak¿e poza pojazdem. Kierowcy EQV mog¹ zaplanowaæ swoje miejsca docelowe z domu lub biura, wprowadziæ godzinê odjazdu i ustawiæ w kabinie po¿¹dan¹ temperaturê.

Maksymalny zasiêg dziêki inteligentnemu rekuperatorowi i ró¿nym trybom jazdy

Aby zapewniæ maksymalne wykorzystanie technicznego zasiêgu, Mercedes-Benz EQV ³aduje akumulatory równie¿ podczas podró¿y. Podczas hamowania, obroty mechaniczne zamieniane s¹ w energiê elektryczn¹ i s¹ wykorzystywane do ³adowania akumulatora wysokiego napiêcia (rekuperacja). Kierowca ma wiêc du¿y wp³yw na poziom odzyskiwania energii, tak¿e za pomoc¹ ³opatek za kierownic¹. £opatka po lewej stronie zwiêksza si³ê rekuperacji, ³opatka po prawej stronie j¹ zmniejsza. Na najni¿szym poziomie odzyskiwania energii pojazd jedzie „na luzie”, a na najwy¿szym kierowca mo¿e siê pos³ugiwaæ jednym peda³em, poniewa¿ w wiêkszoœci sytuacji spowalniaj¹cy efekt rekuperacji jest wystarczaj¹cy, aby u¿ycie peda³u hamulca by³o zbêdne.

Poziom rekuperacji D Auto najlepiej odzwierciedla inteligencjê EQV. Automatycznie aktywowany asystent ECO pomaga kierowcy osi¹gn¹æ najwy¿sz¹ mo¿liw¹ wydajnoœæ. £¹czy on dane nawigacyjne, rozpoznawanie znaków drogowych i informacje dostarczane przez inteligentne systemy wspomagaj¹ce bezpieczeñstwo (radar i kamerê) oraz sam dostosowuje do nich poziom rekuperacji.

W po³¹czeniu z nawigacj¹ zoptymalizowan¹ pod k¹tem EQ, aktywne monitorowanie zasiêgu zapewnia, ¿e kierowca bezpiecznie dotrze do celu, nawet jeœli nie uda mu siê zatrzymaæ na ³adowanie. Wspomaga go równie¿ tryb jazdy E +, który optymalizuje parametry pojazdu w celu maksymalizacji zasiêgu.

Kompleksowy ekosystem elektromobilnoœci i wiele mo¿liwoœci ³adowania

Istotn¹ czêœæ oferty technologicznej marki EQ stanowi kompleksowy ekosystem elektromobilnoœci, z którego Mercedes-Benz EQV, oczywiœcie korzysta. Obejmuje on pe³ny zakres us³ug i funkcji pojazdu, pocz¹wszy od nawigacji adaptacyjnej (uwzglêdniaj¹cej zasiêg), a¿ po infrastrukturê ³adowania. Za poœrednictwem Mercedes me Charge klient otrzymuje dostêp do najwiêkszej na œwiecie sieci z ponad 300 000 punktów ³adowania oraz jeszcze wiêkszej liczby publicznych stacji ³adowania nale¿¹cych do ró¿nych operatorów (gminy, parkingi, autostrady, centra handlowe itp.) w samej Europie. Klienci mog¹ korzystaæ ze zintegrowanej funkcji p³atnoœci z prostym fakturowaniem. Mercedes me Charge umo¿liwia tak¿e dostêp do stacji szybkiego ³adowania w ogólnoeuropejskiej sieci IONITY. Krótkie czasy ³adowania sprawiaj¹, ¿e podró¿ jest przyjemna, szczególnie na d³u¿szych trasach. Do 2020 r. IONITY zbuduje i bêdzie obs³ugiwaæ oko³o 400 stacji szybkiego ³adowania wzd³u¿ g³ównych arterii komunikacyjnych w Europie. IONITY zosta³a za³o¿ona w listopadzie 2017 r. jako wspólne przedsiêwziêcie BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company i Grupy Volkswagen z Audi i Porsche.

Dziêki Mercedes-Benz Wallbox Home i mocy ³adowania 11 kW, EQV mo¿na ³adowaæ znacznie szybciej ni¿ przy u¿yciu domowego gniazdka. We wspó³pracy z krajowymi partnerami instaluj¹cymi ³adowarki, Mercedes-Benz oferuje równie¿ ³atw¹ i szybk¹ instalacjê Mercedes-Benz Wallbox oraz profesjonalne porady na temat wszystkich aspektów e-mobilnoœci. £adowanie pr¹dem sta³ym za pomoc¹ dostêpnego seryjnie w standardzie CCS (Combined Charging Systems) jest jeszcze szybsze. W Europie EQV mo¿na ³adowaæ z maksymaln¹ moc¹ do 110 kW na odpowiedniej stacji ³aduj¹cej. £adowanie od poziomu 10 do 80 procent zajmuje mniej ni¿ godzinê.

Design zgodny ze estetyk¹ EQ

Wszystkie pojazdy EQ ³¹czy charakterystyczna awangardowa estetyka. Jej podstawowe elementy to czarny grill z chromowanymi ¿ebrami, elegancki profil boczny w charakterystycznym stylu EQ oraz lekkie, 18-calowe obrêcze kó³, które daj¹ efekt dynamiki, nawet gdy samochód stoi.

Wygl¹dowi zewnêtrznemu odpowiada design wnêtrza: tu ch³odn¹ estetykê uzupe³niaj¹ ciep³e akcenty, takie jak ró¿owe z³oto, które potêguj¹ przyjemny efekt „welcome home” („witaj w domu”). Sercem interakcji miêdzy kierowc¹ a maszyn¹ jest intuicyjnie obs³ugiwany Mercedes-Benz User Experience (MBUX). £¹czy on dziesiêciocalowy ekran dotykowy z ucz¹cym siê systemem obs³ugi g³osowej i innowacyjnymi funkcjami ³¹cznoœci.

Modny kolor ró¿owego z³ota, który przypomina miedziane okablowanie, odgrywa wa¿n¹ rolê równie¿ w designie deski rozdzielczej. I stanowi elegancki akcent w po³¹czeniu z granatow¹ skór¹. Charakterystyczny jest równie¿ design elementów obramowuj¹cych. Ró¿owe z³oto zapewnia elegancjê i ciep³o systemowi informacyjno-rozrywkowemu i audio, a „silver shadow” zastosowano w otworach wentylacyjnych. Z kolei ozdobne przeszycia w kolorze ró¿owego z³ota wzd³u¿ siedzeñ stanowi¹ elegancki kontrast.

Mercedes-Benz EQV jako kolejny kamieñ milowy dla technologicznej marki EQ

Celem za³o¿onej przez Mercedes-Benz w 2016 roku marki technologicznej EQ jest sta³y rozwój elektromobilnoœci. Pierwszym krokiem by³ Concept EQ. Nastêpnie na targach IAA 2017 odby³a siê premiera Concept EQA – pojazdu klasy kompaktowej. We wrzeœniu 2018 roku marka zaprezentowa³a swój pierwszy seryjnie produkowany pojazd w postaci elektrycznego SUVa EQC (³¹czne zu¿ycie energii: 20,8 - 19,7 kWh / 100 km; ³¹czna emisja CO2: 0 g / km). W marcu 2019 r. Concept EQV na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie udowodni³ potencja³ rozwoju oferty modeli w segmencie MPV, dziêki wersji z maksymalnie oœmioma miejscami. Prezentowana seryjnie wersja Mercedes-Benz EQV stanowi kolejny kamieñ milowy w rozwoju marki technologicznej EQ.

Mercedes 23.08.2019

>

Copyrights 2017: www.millenium.pl

>