Przejdź do stronty głównej

sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

PL EN RUS
MOTOTESTY





Test Fiat 500 1.2 Collezione

Reaktywacja modelu, wskrzeszenie kultowej konstrukcji nie jest proste. Wielu producentów przekonało się już, że przywrócenie do życia legendy często się nie udaje, a odświeżony model nie spotyka się z przychylnością klientów. Fiat pokazał jednak, że jest to możliwe i po 32-letniej przewie do oferty wprowadził nową 500-tkę. Nowy Fiat 500 debiutował na rynku w 2007 roku i do dzisiaj jest jednym z najpopularniejszych modeli w ofercie producenta.

Wygląd zewnętrzny

Designu małego Fiata nie można pomylić z żadnym innym modelem. Obłe, dwudrzwiowe nadwozie z charakterystycznymi okrągłymi reflektorami przednimi i nietuzinkowymi światłami tylnymi łączą styl retro z nowoczesnością. Wariant Collezione wyróżnia się dodatkowo dwukolorowym nadwoziem, chromowanymi detalami na masce, zderzaku przednim i lusterkach oraz 16-calowymi aluminiowymi felgami. Całość tworzy ponadczasową kompozycję, która mimo upływu lat nie traci na swojej atrakcyjności.

Wnętrze pojazdu

Projekt wnętrza pięćsetki jest uzupełnieniem oryginalnego nadwozia. Lakierowane w kolorze nadwozia elementy deski rozdzielczej, oryginalny analogowy prędkościomierz i obrotomierz z umieszczonym w środku wyświetlaczem komputera pokładowego, wysoko umieszczona dźwignia zmiany biegów w sąsiedztwie której osadzono przyciski sterowania szybami czy designerskie fotele z charakterystycznymi okrągłymi zagłówkami tworzą niepowtarzalny klimat wnętrza Fiata. Dzięki temu, że kabina wykończona jest w jasnych kolorach, a w standardzie otrzymujemy okno dachowe (nieotwierane, z możliwością zasłonięcia roletą) miniaturowe wnętrze pięćsetki optycznie zyskuje na przestronności. Do dyspozycji podróżujących oddano bagażnik o pojemności 185 litrów. Jeśli podróżujemy tylko we dwoje, po złożeniu oparcia tylnej kanapy kubatura przestrzeni bagażowej wzrośnie do 520 litrów.

Silnik i właściwości jezdne

Pod maską najmniejszego Fiata pracuje benzynowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 1242 cm3, generujący moc 69 KM i moment 102 Nm. Wartości te pozwalają osiągnąć 100 km/h w 12.9 sekundy i rozpędzić ważącego 940 kg hatchbacka do 163 km/h. W mieście Fiat zwinnie przemyka nawet najwęższymi uliczkami, a parkowanie dzięki niewielkim gabarytom i wspomaganiu kierownicy z trybem City nie stanowi najmniejszego problemu. Na poprzecznych nierównościach czuć niewielki rozstaw osi, a po wyjechaniu z miasta brakuje 6 biegu. Pomimo pewnych niedogodności jazda Fiatem sprawia mnóstwo przyjemności. Zaskakuje niewielkie spalanie na poziomie ok. 5,5 l/100km w cyklu mieszanym oraz dobre wyciszenie kabiny.

Podsumowanie

Od reaktywacji 500-tki w ofercie Fiata pojawiły się jej różne odmiany i warianty Do wyboru mamy cabrio – 500 C, minivana – 500L, crossovera 500 X czy limitowane wersje tradycyjnej pięćsetki jak:, Mirror, by Diesel Riva, Anniversario czy testowa Collezione.

Historia 500-tki trwa, a popularność modelu w Polsce i Europie nie maleje. Ceny Fiata 500 zaczynają się od 43 700 zł, wersja Collezione to wydatek ok. 52 000 zł. To nie mało jak na segment A, jednak to jeden z tych modeli o zakupie którego decydują emocje, a nie zdroworozsądkowe podejście.

Dane techniczne:

Silnik – benzynowy
- Pojemność skokowa – 1242 cm3
- Maksymalna moc kW (KM) przy (obr./min) – 51 (69) przy 5500
- Maksymalny moment obrotowy Nm przy (obr./min) – 102 przy 3000

Pojemność zbiornika paliwa: 35 litrów

Wymiary
- Długość (mm) – 3571
- Wysokość (mm) – 1488
- Szerokość (mm) –1627
- Rozstaw osi (mm) – 2300

Napęd
- na koła przednie

Koła i opony
- Wymiary opon standardowych – 195/45
- Standardowe obręcze kół – 16” (aluminiowe)

Masa(kg)
- Masa własna pojazdu gotowego do jazdy – 940
- Dopuszczalna masa całkowita pojazdu – 1320

Pojemność bagażnika: 185 l.

Kompletacja wyposażenia

Testowany samochód to wersja wyposażenia Collezione. Pojazd w tej wersji standardowo wyposażony jest między innymi w:

• ABS + EBD - system dystrybucji siły hamowania
• Akumulator o zwiekszonej pojemnosci
• Czujniki cisnienia w oponach
• Dach panoramiczny
• Fotel pasa¿era z mechaniczna pamiecia ustawienia
• Funkcja Follow-Me-Home
• Gniazdo 12V
• Immobilizer
• Kierownica pokryta skóra ze sterowaniem radia Uconnect
• Klimatyzacja z filtrem p/pyłkowym
• Kolumna kierownicy regulowana
• Komputer pokładowy MyCar
• Kurtyny powietrzne boczne
• Listwa pokrywy silnika chromowana
• Lusterka zewnętrzne regulowane elektrycznie
• Lusterka zewnetrzne w obudowie chromowanej
• Mocowanie fotelika dzieciecego ISOFIX
• Ogranicznik predkosci
• Pakiet Chromo
• Poduszka powietrzna kierowcy
• Poduszka powietrzna kolanowa kierowcy
• Poduszka powietrzna pasa¿era
• Poduszki powietrzne boczne
• Siedzenia tylne dzielone symetrycznie
• System Uconnect
• Sygnalizacja niezapietych pasów bezpieczenstwa
• System ESC + ASR/MSR + HBA + Hill Holder
• System Start/Stop
• System sygnalizacji hamowania awaryjnego - ESS
• System wspomagania nagłego hamowania BAS
• Szyba tylna ogrzewana
• Szyby atermiczne
• Szyby przednie regulowane elektr.
• Swiatła do jazdy dziennej LED
• Swiatła p/mgielne przednie
• Tarcze kół alum. 16" 14-ramienne
• Tempomat
• Usługi Uconnect LIVE
• Wskaznik zmiany biegu
• Wspomaganie układu kierowniczego "Dual Drive"
• Zagłówki foteli przednich regulowane
• Zamek centralny zdalnie sterowany
• Zderzaki w kolorze nadwozia
• Zestaw naprawczy opon

Tekst: Dariusz Wołoszka – Info-Ekspert
Zdjęcia: Auto Katalog SAMAR www.autokatalog.samar.pl

Serdecznie dziękujemy firmie FCA Poland S.A. za udostępnienie samochodu do testu.

(Wszelkie prawa do publikacji bez zgody firmy Info-Ekspert zastrzeżone)
28.06.2019

21.09.2019

> >

Copyrights 2017: www.millenium.pl

>