Przejdź

sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

MOTOTESTY





Nowe generacje Mitsubishi ASX oraz L200

Ponad 80-cio letnie doœwiadczenie w produkcji pojazdów z napêdem na dwie osie tworzy stabilny grunt technologicznego rozwoju konstrukcji z logo trzech diamentów, a dynamicznie rozwijaj¹cy siê rynek samochodów terenowo-rekreacyjnych oraz pickup-ów tworzy optymalne warunki dla premier. Wychodz¹c naprzeciw oczekiwaniom klientów, Mitsubishi zaprezentowa³o nowe propozycje w swoim portfolio, kolejne wcielenia popularnego kompaktowego SUV-a oraz legendarnego pickup-a. Wspóln¹ dla najnowszych propozycji jest stylistyka nadwozia „Dynamic Shield”. Niemal¿e pionowy grill, dominuj¹ca linia pokrywy komory silnika oraz podkreœlaj¹ce agresywny charakter b³otniki definiuj¹ niepowtarzaln¹ designersk¹ propozycjê przedniej czêœci samochodów. Równie¿ motyw bumerangu, w kszta³cie którego wykonano chromowane listwy okalaj¹ce dolny wlot powietrzna w przednim zderzaku upewnia, ¿e mamy do czynienia z najnowsz¹ koncepcj¹ stylistyczn¹.

Obecna ods³ona ASX, to czwarta propozycja modelu maj¹cego swój debiut w Europie niemal¿e dekadê temu. Wbrew obawom bardziej konserwatywnych technicznie u¿ytkowników, nowa jednostka napêdowa prze³amuje tendencjê „dowsizing-u”. Aktualnie pod mask¹ ASX znajduje siê dwulitrowy, wolnoss¹cy silnik benzynowy o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 195 Nm. Do wyboru klient ma dwie opcje przeniesienia napêdu tj. na przedni¹ oœ oraz 4WD. W wariancie napêdu na dwie osie kierowca mo¿e skorzystaæ z trybu 2WD, 4WD AUTO lub 4WD LOCK (poprzez centralny mechanizm ró¿nicowy oraz elektroniczne sterowane sprzêg³o zwiêkszony jest rozdzia³ momentu na tyln¹ oœ). Obok manualnej 5-stopniowej skrzyni biegów oferowana jest równie¿ bezstopniowa automatyczna CVT z mo¿liwoœci¹ predefiniowania 6 stopni dostêpnych w sportowym trybie jazdy. Bazowa wersja wyposa¿enia INFORM, zawieraj¹ca m.in. system aktywnej stabilizacji toru jazdy (ASC) z kontrol¹ trakcji (TCL), system wspomagania ruszania na wzniesieniu (HSA), ABS z elektronicznym rozdzia³em si³y hamowania (EBD), system sygnalizacji nag³ego hamowania (ESS), wzmocnion¹ konstrukcjê nadwozia (tzw. RISE), czo³owe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne (plus poduszkê tzw. kolanow¹), mocowanie fotelików dla dzieci ISO-FIX na tylnej kanapie (dwa punkty), przednie reflektory w technologii Bi-LED, œwiat³a do jazdy dziennej oraz tylne lampy w technologii LED, czujnik zmierzchu, czujnik deszczu, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnêtrzne, zestaw g³oœnomówi¹cy Bluetooth ze sterowaniem na kierownicy oraz elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, dostêpna jest w salonach w premierowej cenie od 74 490 z³. Dla najbardziej wymagaj¹cych, przygotowano kompletacje INSTYLE. Jej listê wyposa¿enia standardowego uzupe³niaj¹ kamera cofania, tempomat, przednie reflektory przeciwmgielne w technologii LED, przyciemniane szyby tylne, fotochromatyczne lusterko wsteczne, klimatyzacja automatyczna, system dostêpu bezkluczykowego, podgrzewane fotele przednie, system ostrzegania o niezamierzonym opuszczaniu pasa ruchu (LDW), system monitorowania martwego pola (BSW) z asystentem zmiany pasa ruchu (LCA), system monitorowania ruchu poprzecznego podczas jazdy do ty³u (RCTA), panoramiczny szklany dach z oœwietleniem wewnêtrznym LED, stacja multimedialna SDA z ekranem dotykowym 8”, interfejsem Android Auto/Apple Car Play oraz wbudowan¹ nawigacj¹. Tak szeroka oferta niew¹tpliwie wp³ynie na zwiêkszenie grona zainteresowanych zakupem nowej propozycji japoñskiego koncernu. Do obecnych posiadaczy, doceniaj¹cych niezawodnoœæ Crossover-a, do³¹cz¹ zapewne oczekuj¹cy od miejskiego SUV-a równie¿ w³aœciwoœci terenowych.


Ponad 40-letnia obecnoœæ na rynku, 4,7 miliona sprzedanych egzemplarzy, to fakty które tworz¹ nietuzinkow¹ historiê modelu L200. Prezentowana szósta generacja modelu bazuje na niezawodnoœci i wytrzyma³oœci konstrukcji opartej na doœwiadczeniach wyniesionych m.in. z sukcesów Mitsubishi w rajdach Dakar. Komfort i ekonomia to dodatkowe wymagania, które obok genetycznie zakodowanych w³aœciwoœci u¿ytkowych musz¹ spe³niaæ wspó³czesne samochody segmentu pickup. Sukces najnowszej ods³onie legendy trzech diamentów ma zagwarantowaæ napêd oraz wyposa¿enie podnosz¹ce bezpieczeñstwo i przyjemnoœæ podró¿owania. Dwutonowe auto napêdzane jest wysokoprê¿nym, turbodo³adowanym silnikiem, pracuj¹cym w sprawdzonej technologii Common Rail, o pojemnoœci 2 268 ccm i mocy 150 KM. Jednostkê charakteryzuje du¿a elastycznoœæ, maksymalny moment obrotowy wynosz¹cy 400 Nm, dostêpny jest bowiem w zakresie od 1750 do 2250 obr./min. Wykorzystanie roztworu mocznika w technologii katalitycznej redukcji cz¹stek sta³ych oraz tlenków azotu, umo¿liwi³o sprostanie surowym europejskim normom emisji spalin - Euro 6d-TEMP. Standardem we wszystkich opcjach jest napêd 4WD z do³¹czan¹ przednia osi¹, reduktorem oraz blokad¹ tylnego mechanizmu ró¿nicowego. Poza podstawow¹ jego odmian¹ Easy Select, dla oczekuj¹cych zwiêkszonych w³aœciwoœci jezdnych w terenie, przygotowano opcje Super Select. Oferuje ona dodatkowo blokadê centralnego dyferencja³u oraz tryb Off-Road, w którym charakterystyka skrzyni biegów i uk³adu hamulcowego dostosowuj¹ siê do zdefiniowanych warunków terenowych (szuter, b³oto/œnieg, piasek, kamienie). Uzupe³niaj¹c opis uk³adu napêdowego nie mo¿na pomin¹æ parametrów istotnych w terenie. K¹t natarcia L200 (rok modelowy 2020) wynosi 29º, z kolei k¹t zejœcia to 21º a k¹t rampowy 23º, to wszystko przy minimalnym przeœwicie 200 mm i k¹cie przechy³u bocznego a¿ 45º potwierdza, i¿ japoñscy konstruktorzy wychodz¹c naprzeciw oczekiwaniom nowych nie zapomnieli o dotychczasowych klientach. Przeniesienie napêdu zapewnia 6-biegowa manualna lub 6-stopniowa automatyczna skrzynia biegów. W odró¿nieniu od poprzedniej generacji nowe L200 wystêpuje tylko z czterodrzwiow¹, piêcioosobow¹ kabin¹. Nowoœci¹ jest równie¿ dostêpnoœæ systemu ostrzegania o obiektach w martwym polu lusterek z asystentem zmiany pasa ruchu, systemu ostrzegania o ruchu poprzecznym za samochodem oraz systemu ³agodzenia kolizji czo³owych. Ka¿dy najnowszy pickup Mitsubishi wyposa¿ony jest m.in. w czo³owe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, kolanow¹ poduszkê powietrzn¹ dla kierowcy, system ABS, system stabilizacji toru jazdy i kontroli (ASTC), system wspomagania ruszania na wzniesieniu (HSA), system stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSA), system mocowania fotelików dzieciêcych ISO-FIX, tempomat, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne. Ceny katalogowe podstawowej wersji INVITE zaczynaj¹ siê od 135 990 z³.

Podsumowuj¹c podstawowe informacje o nowych propozycjach Mitsubishi nale¿y równie¿ zwróciæ uwagê, i¿ Rock Solid to nie tylko medialny przekaz, ale równie¿ filozofia tworzenia. Tak bowiem nale¿y postrzegaæ 5-letni¹ gwarancjê producenta i nielimitowan¹ przebiegiem gwarancj¹ Mitsubishi Assistance Package w ramach której producent zapewnia bezp³atn¹ pomoc 24 godziny na dobê przez 7 dni w tygodniu w przypadku awarii, wypadku, przebicia opony, kradzie¿y a tak¿e, w sytuacji zatankowania niew³aœciwego lub zanieczyszczonego paliwa albo z³amania lub zgubienia kluczyka.

Tekst i zdjêcia: Cezary Spycha³a INFO-EKSPERT

08.10.2019

> > >

Copyrights 2017: www.millenium.pl

>