Przejdź

sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

MOTOTESTY





Œwiatowa premiera nowej Toyoty Yaris z napêdem hybrydowym czwartej generacji

• Œwiatowa premiera zupe³nie nowego Yarisa;

• Pierwsze zastosowanie architektury TNGA w miejskim samochodzie;

• Nowa platforma GA-B zapewnia praktycznoœæ, przyjemnoœæ z jazdy, bezpieczeñstwo oraz atrakcyjny design;

• Nowy napêd Hybrid Dynamic Force z silnikiem 1.5 ³¹czy niskie zu¿ycie paliwa z wiêksz¹ dynamik¹;

• Nowy Yaris zaprojektowany z myœl¹ o tym, aby sta³ siê najbezpieczniejszym samochodem miejskim na œwiecie.

Nowa Toyota Yaris zosta³a zaprojektowana, by sprostaæ rosn¹cym wyzwaniom codziennego ¿ycia w mieœcie. To pierwszy samochód segmentu B zosta³ zaprojektowany w technologii Toyota New Global Architecture (TNGA). Jego konstrukcja opiera siê na nowej platformie GA-B, zaœ Ÿród³em napêdu jest zastosowany po raz pierwszy uk³ad hybrydowy 4. generacji z 3-cylindrowym silnikiem, równie¿ opracowany w technologii TNGA.

Wyró¿nikiem nowego Yarisa s¹ tak¿e udoskonalone systemy bezpieczeñstwa czynnego i biernego, które wraz ze sztywn¹, odporn¹ konstrukcj¹ opart¹ na platformie TNGA sprawiaj¹, ¿e jest to obecnie najbardziej bezpieczny samochód miejski na œwiecie.

Atrakcyjny design i inteligentny uk³ad komponentów na platformie TNGA

Mocny i zwarty design nadwozia podkreœla zwinnoœæ i dynamikê Yarisa. Toyota skróci³a nadwozie nowego modelu o 5 mm, zarazem zwiêkszaj¹c rozstaw osi o 50 mm. To sprawia, ¿e auto jest równie zwinne i ³atwe w manewrowaniu jak dot¹d, zaœ wnêtrze zyska³o imponuj¹c¹ przestronnoœæ oraz wiêkszy komfort.
Platforma GA-B pozwoli³a na obni¿enie wysokoœci samochodu o 40 mm, a ni¿ej po³o¿ona deska rozdzielcza przyczynia siê do poprawy widocznoœci do przodu. Poszerzenie auta o 50 mm przek³ada siê na wiêksz¹ przestronnoœæ na przednich fotelach i tylnej kanapie, zaœ zwiêkszony rozstaw kó³ na obu osiach komponuje siê z ni¿sz¹ i szersz¹ sylwetk¹ nowego Yarisa.

Z przodu najbardziej widoczny jest du¿y grill i umiejscowione centralnie logo Toyoty. Nowe lampy przednie zbudowano w technologii LED, zaœ kierunkowskazy i œwiat³a do jazdy dziennej zosta³y zintegrowane w jeden modu³ diodowy.

We wnêtrzu pojawi³y siê nowe, wysokiej jakoœci materia³y, takie jak innowacyjna odmiana filcu na panelach drzwi i miêkkie tworzywo na desce rozdzielczej. Interfejs u¿ytkownika obejmuje trzy wzajemnie wspieraj¹ce siê wyœwietlacze: ekran dotykowy Toyota Touch na konsoli centralnej, wyœwietlacz Multi-Information Display miêdzy zegarami oraz 10-calowy, kolorowy wyœwietlacz projekcyjnym na przedniej szybie Head-up Display. Nowy Yaris mo¿e byæ wyposa¿ony tak¿e w inne systemy i funkcje hi-tech, jak bezprzewodowa ³adowarka indukcyjna, podgrzewana kierownica czy specjalne oœwietlenie typu „ambient” wokó³ kierowcy.

Samochód, który przyjemnie siê prowadzi

Nowy Yaris to pierwszy samochód segmentu B zaprojektowany w architekturze TNGA. Dziêki nowej platformie GA-B auto jest stabilne i szybko oraz precyzyjnie reaguje na dzia³ania kierowcy. Fotel kierowcy znajduje siê ni¿ej i dalej od kierownicy (o 60 mm do ty³u w porównaniu z obecnym Yarisem), przyczyniaj¹c siê do obni¿enia œrodka ciê¿koœci, lepszej ergonomii i szerszego zakresu regulacji.

Œrodek ciê¿koœci umieszczono o 15 mm ni¿ej ni¿ w aktualnym modelu, co poprawia charakterystykê bezw³adnoœci samochodu. Auto zosta³o równie¿ lepiej wywa¿one – zarówno miêdzy przodem i ty³em, jak i praw¹ i lew¹ stron¹. Nowo zaprojektowane elementy zawieszenia – z przodu kolumny McPhersona, z ty³u belka skrêtna – otrzyma³y usprawnienia strukturalne, jak przednie amortyzatory o zmniejszonym tarciu wewnêtrznym oraz sprê¿yny o miêkkiej charakterystyce przy znacz¹co zwiêkszonej sztywnoœci skrêtnej tylnego zawieszenia. Wiêksza sztywnoœæ to jednak g³ównie zas³uga platformy GA-B.

Nowy napêd 1.5 Hybrid Dynamic Force

Od wprowadzenia do sprzeda¿y pierwszego Priusa w roku 1997, Toyota Motor Corporation sprzeda³a na ca³ym œwiecie ponad 14 milionów aut hybrydowych – w tym 2,5 mln w Europie. Yaris Hybrid, pierwszy samochód z pe³nym napêdem hybrydowym w segmencie B, mia³ premierê w 2012 roku. Od tego czasu znalaz³ 500 000 nabywców w samej Europie, w ogromnym stopniu przyczyniaj¹c siê do upowszechniania œwiadomoœci i wiedzy na temat hybrydowej technologii Toyoty i jej zalet.

Napêd hybrydowy 4. generacji by³ testowany w ró¿nych miastach Europy, w tym w Rzymie, Pary¿u czy Darmstadt. Wyniki tych testów poskazuj¹, ¿e w œrodowisku miejskim pracuje on w bezemisyjnym trybie elektrycznym przez niemal 80% czasu jazdy. Uk³ad Hybrid Dynamic Force z silnikiem 1.5 to kolejna konstrukcja z serii obejmuj¹cej systemy hybrydowe 2.0 i 2.5, które wesz³y na rynek w modelach Corolla, RAV4 i Camry.

Nowy silnik 1.5 Dynamic Force to 3-cylindrowa jednostka benzynowa ze zmiennymi fazami rozrz¹du, pracuj¹ca w cyklu Atkinsona, której sprawnoœæ siêga 40%, co pomog³o w obni¿eniu zu¿ycia paliwa i emisji CO2 a¿ o 20% w porównaniu z aktualnym Yarisem. Jednoczeœnie moc uk³adu wzros³a o 15%. Hybrydowa przek³adnia zosta³a ca³kowicie przekonstruowana, przyjmuj¹c strukturê dwuosiow¹, dziêki której ma bardziej zwart¹ budowê – jej objêtoœæ jest mniejsza o 9% w porównaniu z przek³adni¹ zastosowan¹ w poprzedniej generacji Yarisa. W sk³ad napêdu hybrydowego wchodz¹ równie¿ nowe, litowo-jonowe baterie trakcyjne o wy¿szej mocy, o 27% l¿ejsze od dotychczas stosowanych akumulatorów niklowo-wodorkowych.

Na wybranych rynkach nowy Yaris bêdzie dostêpny tak¿e z 3-cylindrowymi silnikami benzynowymi o pojemnoœci 1,5 i 1,0 l.

Nowa generacja systemów bezpieczeñstwa czynnego

Nowy Yaris zosta³ zaprojektowany z myœl¹ o tym, by sta³ siê najbezpieczniejszym samochodem miejskim na œwiecie – zapewnia najlepsze rozwi¹zania zarówno pod wzglêdem bezpieczeñstwa czynnego, jak i biernego.

Nowa generacja systemów bezpieczeñstwa czynnego obejmuje m.in. inteligentny tempomat adaptacyjny (Intelligent Adaptive Cruiser Control, IACC) dzia³aj¹cy w pe³nym zakresie prêdkoœci oraz asystenta utrzymania pasa ruchu (Lane Trace Assist, LTA), znane z modeli, które niedawno wesz³y na rynek, takich jak Corolla. Wszystkie te systemy s¹ montowane w standardzie w ka¿dym nowym Yarisie.

Yaris czwartej generacji zapewnia tak¿e najwy¿sze standardy ochrony pasa¿erów, spe³niaj¹c dopiero zapowiedziane, ostrzejsze wymogi na rok 2020. Na przyk³ad, aby lepiej chroniæ pasa¿erów w razie zderzenia bocznego, Yaris jako pierwszy miejski samochód oferuje centralne poduszki powietrzne.

Nowy Yaris bêdzie produkowany w Europie, w fabryce Toyota Motor Manufacturing France. Wdro¿enie technologii produkcji TNGA i opracowanie linii produkcyjnych aut opartych na platformie GA-B wi¹za³o siê z inwestycjami we francuskie zak³ady na poziomie ponad 300 mln euro.

Toyota 18.10.2019

>

Copyrights 2017: www.millenium.pl

>