Przejdź

sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

MOTOTESTY





Nowe Alfa Romeo Giulia i Stelvio MY20

Ewolucja w trzech kierunkach: technologia, autonomiczna jazda, czno ze wiatem.

Za kierownic samochodw Alfa Romeo kierowcy zawsze mogli cieszy si najlepsz technologi poczon z technicznym dziedzictwem oraz niezrwnanym, emocjonujcym prowadzeniem oferowanym przez kade dzieo tej marki. Przy wyborze Giulii lub Stelvio nie ma mowy o kompromisie i wybieraniu pomidzy rozwizaniami dajcymi sportowe emocje a maksymalnym komfortem, w szerokim tego sowa znaczeniu. Dla Alfy Romeo komfort oznacza, e kade dowiadczenie za kierownic czy to sedana czy te SUV-a jest przyjemne, dobrze zorganizowane i bezpieczne: wejcie na pokad Giulii i Stelvio i zajcie miejsca na przednich lub tylnych siedzeniach zapewnia wraenia, ktre przyjemnie otaczaj pasaerw stref komfortu, cile zwizan z bezpieczestwem, jakoci i wysokimi osigami.


Ta filozofia bya nadrzdnym elementem obecnym na kadym etapie projektowania prac nad rozwojem odwieonych wersji Giulii i Stelvio MY20, ktre w 2020 ewoluuj w trzech aspektach, stanowic uzupenienie dla powszechnie uznanych faktw: ich najnowoczeniejszych rozwiza technicznych, waciwoci jezdnych, ktre zapewniaj niepowtarzalne doznania podczas jazdy, ustanawiajc wzorzec w swoich kategoriach i ich charakterystycznego woskiego designu. Jako i technologia oferowane obecnie w gamie, osigaj poziom doskonaoci, dziki zastosowaniu nowych systemw wspomagania kierowcy, autonomicznej jedzie (teraz poziom 2), cakowicie odnowionemu systemowi informacyjno-rozrywkowemu z zestawem poczonych usug oraz przeprojektowanemu interfejsowi.

Nowy infotainment.

Stworzona na pokadzie Giulii i Stelvio relacja kierowca-samochd jest gbszym poczeniem, dziki bezporedniej reakcji ukadu kierowniczego, bezdyskusyjnie najlepszym w swojej klasie waciwociom jezdnym, bezbdnemu rozkadowi masy i ekscytujcej reakcji pojazdu w kadej sytuacji. S to wyrniajce si parametry techniczne zapewniajce stworzony z czystych emocji dialog z kierowc na wszystkich rodzajach drg. Aby czerpa absolutn przyjemno z dozna podczas jazdy, przy wyjtkowej mieszance pasji i bezpieczestwa, interakcja kierowca-samochd musi by cakowita. W nowej Giulii i Stelvio MY20 interfejs HMI wchodzi wic na wyszy poziom, stajc si wyjtkowo prostym, przyjaznym i intuicyjnym dla uytkownika.
Po pierwsze, samochody oferuj w standardzie 7-calowy ekran TFT wbudowany w zestaw wskanikw. Ukad ekranu zosta przeprojektowany, aby zapewni wicej informacji w bardziej racjonalny sposb i zmieci parametry dotyczce autonomicznej jazdy.
Centralny wywietlacz znajdujcy si na desce rozdzielczej o przektnej 8,8 zosta znacznie udoskonalony, obejmujc ekran dotykowy i przyjmujc zupenie nowy ukad z zoptymalizowan grafik opart na widetach (elementy graficzne zaprojektowane do intuicyjnej obsugi wszystkich funkcji z moliwoci dostosowywania do indywidualnych potrzeb poprzez funkcj drag and drop). Oznacza to, e kady uytkownik moe stworzy swoj wasn stron gwn, na ktrej kada funkcja pojazdu staje si aplikacj. Zatem, przewijanie w poziomie wywouje ekrany dostpu do Alfa DNA, radia, mediw, smartfona, nawigacji, klimatyzacji, zestawu poczonych usug i zaawansowanych systemw wsparcia kierowcy. Wspdziaanie jest w ten sposb kompletne i dostosowane do potrzeb uytkownika, a aby skorzysta z ekranu, kierowca moe wybra pokrto lub funkcj ekranu dotykowego.

Alfa Connected Services.

Nowe Alfy Romeo Giulia i Stelvio MY20 s wyposaone w Alfa Connected Services, narzdzie zapewniajce zaawansowan czno ze wiatem oraz zestaw usug zwikszajcych bezpieczestwo i komfort.
Dostpnych jest wiele pakietw: My Assistant oferuje funkcj SOS pozwalajc uytkownikowi wezwa pomoc w przypadku awarii lub nagego wypadku, uywajc w tym celu przycisku SOS umieszczonego na podsufitce, przyciskw radiowych lub aplikacji mobilnej, wysyajc lokalizacj pojazdu i numer identyfikacyjny samochodu do centrum obsugi. W razie wypadku poczenie nawizywane jest automatycznie. W przypadku awarii samochodu, kierowca moe wezwa pomoc drogow, podajc wsprzdne pojazdu, co pozwala na uzyskanie szybkiej pomocy. Poczenie mona aktywowa, naciskajc umieszczony na podsufitce przycisk Assist, przycisk na ekranie radia lub za pomoc aplikacji mobilnej na smartfonie. Kierowcy mog rwnie bezporednio kontaktowa si z centrum obsugi, aby wezwa pomoc. Ponadto, w pakiecie znajduje si take usuga raportowania, dziki ktrej kierowca jest na bieco informowany o stanie samochodu za porednictwem comiesicznych raportw wysyanych poczt elektroniczn.
My Remote zawiera rnorodne usugi, w tym moliwo zdalnego sterowania niektrymi funkcjami samochodu (blokowanie/odblokowanie drzwi, wczanie wiate) za pomoc smartfona/smartwatcha, komunikacj z asystentami wirtualnymi Alexa i Google Home, lokalizacj samochodu, monitorowanie niektrych parametrw (prdko i obszar) oraz otrzymywanie powiadomie, jeli nie zostan one zachowane.
My Car pozwala wacicielom stale monitorowa stan samochodu i jego parametry.
My Navigation obejmuje aplikacje do zdalnego wyszukiwania miejsc docelowych i punktw uytecznoci publicznej (POI), a take powiadomienia w czasie rzeczywistym o nateniu ruchu, pogodzie i lokalizacji fotoradarw. W pakiecie zawarta jest rwnie usuga Send & Go, ktra umoliwia kierowcom wysanie adresu ze smartfona lub ze strony internetowej do systemu nawigacji samochodu. Nie mona pomin takich usug, jak My Wi-Fi, ktra umoliwia uytkownikowi podczenie jednoczenie omiu urzdze znajdujcych si w samochodzie, My Theft Assistance, ktre powiadamia waciciela o prbie kradziey czy My Fleet Manager, przeznaczony do zarzdzania flotami. Wiele z tych narzdzi bdzie ju dostpnych w momencie wprowadzenia samochodw na rynek, a caa oferta bdzie poszerzana i uzupeniana w 2020 roku.

Jako nowych wntrz.

Woski styl Alfy Romeo wyrnia si pozorn prostot, za ktr kryje si skomplikowany proces projektowania: osignicie ergonomicznego, atrakcyjnego poczenia linii i instrumentw, bry i przestrzeni, ktre otaczaj kierowc rozpoczynajc od czystej kartki papieru, jest zoonym zadaniem wymagajcym duej precyzji, ale udoskonalenie wntrza dopasowanego do potrzeb pasaerw jest wyzwaniem jeszcze wikszym.
Dbao o szczegy, badania i nowoczesna wizja umoliwiy popraw jakoci poprzez wprowadzenie ukierunkowanych, istotnych zmian: cakowicie zmieniona zostaa nowa konsola centralna, ktra teraz moe pomieci wiksze, atwiej dostpne schowki, a take now, bezprzewodow adowark. Rwnie nowa jest dwignia zmiany biegw ze skrzanym poszyciem i wieccymi elementami, dziki czemu nie tylko dobrze wyglda, ale i jest przyjemna w dotyku. U podstawy selektora znajduje si podpis w kolorach woskiej flagi. Wreszcie, pokrto sterujce systemem informacyjno-rozrywkowym, przy kadym dotkniciu daje wraenie precyzji i solidnoci.
Kierownica zasuguje na odrbny rozdzia: kady element wykoczenia wykonany jest z wyjtkowych materiaw i detali nieustannie zachcajcych do kontynuowania jazdy, czuego dotykania perforowanej lub gadkiej skry oraz podziwiania byszczcych i chromowanych elementw. Oczywicie, zostaa ona rwnie przeprojektowana pod ktem dopasowania urzdze do autonomicznej jazdy.
Cao dopenia oferowany jako standard w caej gamie 7-calowy ekran TFT pomidzy zegarami i 8,8-calowy ekran dotykowy z przeprojektowanym ukadem graficznym.

2 poziom autonomicznej jazdy.

W nowej Giulii i Stelvio MY20 debiutuje peny zestaw nowych systemw ADAS (Zaawansowane Systemy Wspomagania Kierowcy), ktry umoliwia pojazdom zapewnienie najwyszego poziomu autonomicznej jazdy z idealn rwnowag midzy przyjemnoci prowadzenia a systemami wspomagania.
Autonomiczno jazdy obejmuje poziom 2, ktry z definicji jest osigany, gdy samochd moe samodzielnie kontrolowa w okrelonych warunkach przyspieszenie, hamulec i ukad kierowniczy, wykorzystujc w tym celu ukady elektroniczne, ktre wymagaj cigego monitorowania przez kierowc, jednake wspieraj go, by zapewni mu wikszy komfort na dugich trasach. We wszystkich przypadkach kierowca powinien by oczywicie czujny i zawsze trzyma rce na kierownicy.
Gwne systemy technologiczne zastosowane w MY20 to:
Lane keeping assist (System utrzymywania na pasie ruchu): wykrywa, czy samochd zjeda z pasa ruchu bez wczonego kierunkowskazu, ostrzegajc kierowc przez sygnay wizualne i delikatny ruch kierownicy, ktry powoduje powrt na waciwy pas.
Active blind spot (Aktywny asystent martwego pola): wykrywa obecno innego pojazdu w tzw. martwym polu i jeli zachodzi taka konieczno, koryguje tor jazdy, aby unikn kolizji.
Active cruise control (Aktywny tempomat): automatycznie dostosowuje prdko pojazdu, aby zachowa bezpieczn odlego od jadcych przed nim samochodw. Przy pomocy systemu rozpoznawania znakw drogowych umoliwia regulacj ustawionej prdkoci w zalenoci od ogranicze, co zapewnia spokojniejsz jazd.
Traffic Sign Recognition i Intelligent Speed Control (System rozpoznawania znakw drogowych i kontroli prdkoci): system korzysta z kamery pokadowej, rozpoznaje znaki drogowe i pokazuje je na wywietlaczu oraz ostrzega kierowc o aktualnym ograniczeniu prdkoci. Zaleca nawet kierowcy dostosowanie prdkoci do znakw odczytanych przez system: jeli kierowca zgadza si, tempomat automatycznie przestawia si na nowe ograniczenia prdkoci.
Traffic jam assistant (System wspomagajcy jazd w korku) i highway assist (System wspomagania jazdy na autostradzie): oprcz aktywnego tempomatu, systemy te nadzoruj rwnie sektory boczne samochodu, utrzymujc go na rodku pasa przy wzmoonym ruchu (Traffic Jam Assistant) lub na autostradzie (Highway Assist), a take regulujc prdko na podstawie aktualnych ogranicze prdkoci.
Driver attention assist (Asystent wspomagania koncentracji): analizuje parametry pod ktem przemczenia kierowcy i ostrzega go w razie potrzeby.

Nowa struktura gamy.

Ta bogata, unowoczeniona oferta, bezwzgldnie wymagaa nowej struktury gamy odnoszcej si do historycznych nazw marki, aby w jeszcze lepszy sposb wyrazi wszystkie emocjonalne niuanse, typowe dla modeli Alfa Romeo.
Dlatego klienci mog atwo znale drog do wiata Giulii i Stelvio i wybra model najlepiej odzwierciedlajcy ich potrzeby i osobowo. Bezporednio nad wersjami podstawowymi znajduje si wersja wyposaenia Super, ktra stanowi baz dla flotowej wersji Business. Nastpnie gama ewoluuje, w kierunku jeszcze wikszej, typowej woskiej elegancji i ekskluzywnoci, do wersji Ti, podkrelonej legendarnymi inicjaami Turismo Internazionale, nazwy, ktra zawsze odnosia si do najbogatszych modeli. Alternatywnie Klienci cenicy sobie bardziej sportowy duch mog pody w kierunku sportowej wersji Sprint i Veloce czy te wersji topowej Veloce Ti (Giulia).
Nowa wersja Quadrifoglio MY20 bdzie dostpna w przyszym roku.

Giulia.

Kady poziom wyposaenia ma swj wyrazisty charakter: w przypadku podstawowej wersji Giulii wystpuj 16-calowe felgi aluminiowe oraz tapicerka z tkaniny, w wersji Super tapicerka ma odnowiony i nowy wzr, i jest oferowana wraz z 17-calowymi obrczami k ze stopw lekkich, co jest rwnie cech wyrniajc wersje Business. Wersja Ti oferuje z kolei 18-calowe koa, drewniane elementy wykoczenia wntrza oraz skrzane fotele o wysokiej jakoci, by speni oczekiwania osb poszukujcych luksusu i elegancji. Atrakcyjna i sportowa wersja wyposaenia Sprint oferuje tapicerk skrzan w poczeniu z tkanin, 18-calowe koa i aluminiowe elementy wykoczenia wntrza, natomiast wersja Veloce wyrnia si swoimi wyjtkowymi sportowymi fotelami ze skry. W wersji Veloce Ti nie ma mowy o kompromisach: znajdziemy tu
19-calowe koa, wykoczenie wntrza elementami z wkna wglowego, karbowane elementy zewntrzne (przedni grill, lusterka) oraz siedzenia pokryte Alcantar.
W wersji bazowej Giulii do wyboru s dwa silniki: benzyna 2.0 o mocy 200 KM i turbodiesel 2.2 o mocy 136 KM, oba z napdem na tylne koa i automatyczn skrzyni biegw. Oprcz nowego 8,8- calowego wywietlacza Multitouch i 7-calowego zestawu wskanikw TFT, wyposaenie standardowe obejmuje rwnie system autonomicznego hamowania awaryjnego (Autonomous Emergency Brake), system ostrzegania przed niezamierzon zmian pasa ruchu (Lane Departure Warning) oraz tempomat (Cruise Control). Wersja Super jest dostpna rwnie z silnikami diesel o mocy 160 i 190 KM, a take z reflektorami ksenonowymi i tylnymi czujnikami parkowania. Dla poziomu Giulia Business dostpne s te same opcje silnikowe, a dodatkowo wersja posiada aktywny tempomat (Active Cruise Control) i system kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto. Wersja Ti zapewnia wczeniej wspomnian niepowtarzaln elegancj (drewniane elementy stylizacyjne wntrza), delikatn skr na desce rozdzielczej, podgrzewane elektrycznie regulowane fotele przednie, dzielon tyln kanap, chromowane ramki szyb i aluminiowe nakadki na peday. Ciemne elementy wykoczenia Miron wraz ze sportow kierownic s charakterystyczne dla sportowej wersji Sprint. Nawizujce do najbardziej kultowych Alf Romeo nazwy Veloce i Veloce Ti, odnosz si do najbardziej sportowych wersji wyposaenia Giulii, charakteryzujcych si mocnymi silnikami, zarwno benzynowymi o mocy 280 KM jak i wysokoprnymi o mocy 210 KM z napdem na wszystkie koa, wyposaonymi w sportowe siedzenia i ozdobionymi stylistycznymi elementami Dark Miron lub wkna wglowego.

Stelvio.

Logika gamy Stelvio jest zbliona do modelu Giulia. W wersji bazowej Stelvio oferuje 17 felgi aluminiowe i tapicerk pokryt tkanin. Wersja Super i Business dostpna jest z 18 felgami aluminiowymi i nowym wzorem tkanin. 19 obrcze k, elementy wykoczeniowe z prawdziwego drewna i ekskluzywna skrzana tapicerka foteli oraz deska rozdzielcza pokryta skr dostpne s w wersji wyposaenia Ti. Ponadto, wersja Ti wyrnia si nowym, eleganckim kontrastowym wykoczeniem w kolorze Dark Miron (lub do wyboru, szarym Vesuvio Grey) na listwach bocznych, nadkolach i zderzaku tylnym, dla uzyskania dwutonowego efektu przypominajcego historyczny model 164.
Sportowy charakter odnajdziemy rwnie w wersji wyposaenia Sprint, ktr charakteryzuj 19 obrcze k, aluminiowe elementy wykoczeniowe znajdujce si we wntrzu pojazdu oraz fotele pokryte skr poczon z tkanin. Topow wersj wyposaenia jest wersja Veloce z 20 obrczami k i sportowymi przednimi skrzanymi fotelami.
Dodatkowo podstawowa wersja Stelvio oferuje do wyboru dwie jednostki napdowe z automatyczn skrzyni biegw: silnik benzynowy 2.0 o mocy 200 KM z napdem na wszystkie koa oraz silnik turbodiesel 2,2 o mocy 160 KM z napdem na ty. W standardzie dostpny jest nowy wywietlacz Multitouch o przektnej ekranu 8,8, nowy 7 wywietlacz TFT pomidzy zegarami, autonomiczny hamulec awaryjny, system ostrzegania przed niezamierzon zmian pasa ruchu, tempomat oraz tylne czujniki parkowania.
W wersji Super dostpny jest rwnie wysokoprny turbodoadowany silnik 2.2 JTDM o mocy 190 KM, z napdem na ty lub wszystkie koa i adaptacyjne reflektory ksenonowe 35W. Te same jednostki napdowe mog by rwnie dostpne w wersji Business, ktra podobnie jak w Giulii dodatkowo wzbogacona jest o aktywny tempomat, kompatybilny system Apple CarPlay i Android Auto oraz drugi port USB z tyu - elementy niezbdne, kiedy uywamy naszego SUV-a w celach subowych.
W wersji Ti, dostpne s silniki benzynowe 2.0 o mocy 200 i 280 KM oraz silniki diesla o mocy 160, 190 i 210 KM. Bogate wyposaenie obejmuje: skrzane fotele i desk rozdzielcz pokryt skr, elementy stylistyczne wntrza wykonane z prawdziwego drewna, chromowane ramki szyb, aluminiowe nakadki na peday, podgrzewane fotele z 8-stopniow elektryczn regulacj. Sportowy charakter wersji Sprint podkrelaj: sportowa, skrzana kierownica, czarne zaciski hamulcw, elementy stylizacyjne w wykoczeniu Dark Miron (przedni grill, kocwki wydechu, dolna osona zderzaka) oraz benzynowy silnik o mocy 200 KM i silniki diesla o mocy 160 i 190 KM.
Wersja Veloce to jeszcze wicej mocy. Charakteryzuj j mocny silnik benzynowy o mocy 280 KM lub silnik wysokoprny o mocy 210 KM z napdem na wszystkie koa. Ma rwnie nowe, ekskluzywne elementy stylistyczne Dark Miron a dodatkowo osona tylnego zderzaka, nadkola boczne oferowane s w kolorze nadwozia. Wewntrz auta odnajdziemy sportowe fotele pokryte skr, regulowane elektrycznie w 6 paszczyznach oraz stylistyczne elementy wykoczone aluminium.

Kolory okrelaj emocje, zachowujc wierno tradycji.

Zamykajc oczy, kady kierowca, a nawet kady przyszy kierowca ju od najmodszych lat, wyobraa sobie samochd swoich marze w kolorze, ktry najlepiej odzwierciedla jego osobowo. Waciwoci jezdne to wynik pasji wymagajcej wikszej dojrzaoci i wiedzy technicznej, natomiast lnica farba przemawia do wyobrani i wywiera trway lad w pamici, szczeglnie, jeli podkrela idealne proporcje i dynamiczne ksztaty o napitych liniach prowadzce do legendarnego znaczka czterolistnej koniczynki z przodu.
Dlatego, projektanci Alfa Romeo w Centro Stile ewoluowali swoje podejcie do koloru, stosujc jeszcze bardziej emocjonaln strategi, ktra grupuje kolory nadwozia wedug klasy, a nie tylko technologii. Istniej cztery kategorie: Competizione, z oczywistymi odniesieniami do sportowej tradycji marki; Metal, podkrelajca dynamiczn dusz marki; Solid dla osb poszukujcych przystpnej wartoci; i Old Timer, ktra przywouje i interpretuje dziedzictwo Alfy Romeo.
Paleta barw Competizione obejmuje ekskluzywne lakiery trjwarstwowe biay Trofeo White i czerwony Competizione Red.
Gama Metal oferuje natomiast kolory takie, jak zielony Visconti Green (nowo dla modelu Giulia), szary Vesuvio Grey, szary Stromboli Grey, szary Silverstone Grey, szary Vulcano Grey, niebieski Misano Blue i niebieski Montecarlo Blue, a take nowy niebieski lakier Anodizzato Blue i biay Lunare White.
Gama kolorw Solid obejmuje kolory biay, czerwony Alfa i czarny (wycznie dla modelu Giulia).
I wreszcie, nowe kolory z palety Old Timer to ekscytujcy kolor Junior GT Ochre i wyrafinowana czerwie Villa d'Este 6C Red, dostpne od poowy 2020 roku.

FCA 26-11-2019


Copyrights 2017: www.millenium.pl

>