sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

WIADOMOŚCI

Nowy Opel Astra Sports Tourer: od 96 900 zł

Nowy Opel Astra Sports Tourer: od 96 900 zł

• Od samego początku: bardzo oszczędna hybryda plug in lub silniki spalinowe

• Zawsze w standardzie: systemy wspomagające kierowcę, w tym ostrzeganie przed najechaniem na pojazd poprzedzający z funkcją hamowania awaryjnego, ostrzeganie przed niekontrolowaną zmianą pasa ruchu i wykrywanie zmęczenia kierowcy

• Lider segmentu: reflektory pikselowe Intelli-Lux LED® ze 168 elementami LED

• Eleganckie kombi: śmiały i przejrzysty Opel Vizor, dwukolorowe nadwozie, w pełni cyfrowy Pure Panel, ergonomiczne fotele z atestem AGR i do 1634 litrów pojemności bagażnika

• Elektryfikacyjna ofensywa: w pełni elektryczna Astra Sports Tourer od 2023 r.


Produkcja Astry nowej generacji w Rüsselsheim rozpoczęła się od wersji pięciodrzwiowej, ale klienci mogą już także zamawiać nowego Opla Astrę Sports Tourer. Nowe kombi w klasie kompaktowej wyróżnia się śmiałą i przejrzystą stylistyką, innowacyjną technologią oraz w pełni cyfrowym, intuicyjnym w obsłudze kokpitem Pure Panel. Cennik zaprojektowanego od nowa Opla Astry Sports Tourer też jest atrakcyjny i zaczyna się od 96 900 zł (wszystkie ceny są sugerowanymi cenami detalicznymi z VAT w Polsce). Standardowe wyposażenie każdej wersji obejmuje liczne i najnowocześniejsze systemy wspomagające kierowcę, takie jak system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający z funkcją hamowania awaryjnego, wykrywanie pieszych, ostrzeżenie przed niekontrolowanym opuszczeniem pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, wykrywanie zmęczenia kierowcy, a także tempomat z inteligentnym ogranicznikiem prędkości. Jako opcję można zamówić wyświetlacz projekcyjny, dzięki któremu kierowca rzadziej musi odrywać wzrok od drogi. Samochód ma także obszerny bagażnik o pojemności do 1634 litrów (przy złożonych tylnych siedzeniach). Wersję podstawową napędza dynamiczny trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa (81 kW/110 KM) zestawiony z sześciobiegową przekładnią manualną (zużycie paliwa w cyklu mieszanym wg WLTP1: 5,7–5,5 l/100 km, 129–125 g/km CO2).

Nowa Astra Sports Tourer jest kontynuacją konsekwentnej elektrycznej ofensywy Opla. Nowość rynkowa jest również pierwszym zelektryfikowanym kombi tej marki – samochód można już zamawiać także w mocnej i bardzo oszczędnej wersji z napędem hybrydowym plug-in. Ceny takiej Astry Sports Tourer rozpoczynają się od 164 900 zł – wersja Elegance. Układ hybrydowy zapewnia łączną moc 133 kW/180 KM i aż 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co pozwala na sportową, ale odpowiedzialną jazdę (zużycie paliwa w cyklu mieszanym wg WLTP1: 1,2-1,1 l/100 km; emisja CO2: 26-25 g/km). Nowy Opel Astra Sports Tourer jako hybryda plug in może przejechać w trybie wyłącznie elektrycznym, czyli bez uruchamiania silnika spalinowego, do 60 kilometrów (wg WLTP2).

„Nowy Opel Astra Sports Tourer mocno zaznacza naszą obecność w segmencie kompaktowych kombi. Samochód jest wyposażony w innowacyjne, cyfrowe technologie, takie jak kokpit Pure Panel. Podobne rozwiązania są dostępne tylko w pojazdach wyższych klas. Oferujemy też typowe dla Opla rozwiązania wnętrza z mnóstwem miejsca dla pasażerów i bagażu. Od samego początku sprzedaży Sports Tourer jest dostępny także jako hybryda plug in, a już niebawem pojawi się wersja w pełni elektryczna. W dodatku Astra Sports Tourer wygląda po prostu fantastycznie” – mówi dyrektor generalny firmy Opel, Uwe Hochgeschurtz.

Podobnie jak w przypadku pięciodrzwiowej Astry e, w pełni elektryczna wersja nowego Opla Astry Sports Tourer uzupełni gamę kompaktowego bestsellera w 2023 r. Szczegóły zostaną podane w późniejszym terminie.

Piękna i praktyczna: wzbudzająca emocje stylistyka w połączeniu z codzienną funkcjonalnością

Nowy Opel Astra Sports Tourer, podobnie jak pięciodrzwiowy hatchback, wyróżnia się dopracowanym, śmiałym i przejrzystym wzornictwem. To pierwszy Opel kombi z nowym obliczem marki Opel Vizor, pod którym kryją się czołowe w swojej klasie rozwiązania techniczne, takie jak najnowsza wersja adaptacyjnych i nieoślepiających reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED®. System oświetlenia złożony z łącznie 168 segmentów LED pochodzi bezpośrednio z flagowych Opli Insignia i Grandland. Nowa Astra jest również pierwszym kombi oferowanym z eleganckim dwukolorowym nadwoziem. Pod smukłą sylwetką, której tył podkreśla charakterystyczne pionowe trzecie światło hamowania, jest mnóstwo miejsca na codzienne potrzeby.

Praktyczna nowa Astra Sports Tourer, której wymiary zewnętrzne to 4642 x 1860 x 1480 mm (dł. x szer. x wys.) przy progu bagażnika znajdującym się na wysokości około 600 mm, wzmacnia reputację Opla jako lidera w segmencie samochodów kombi i jest kolejnym przykładem wysokich kompetencji marki w zakresie efektywnego projektowania takich modeli. Za sprawą wyjątkowo krótkiego przedniego zwisu samochód jest o 60 mm krótszy od poprzedniej generacji, ale ma znacznie wydłużony rozstaw osi, wynoszący 2732 mm (+70 mm). Wymiar ten jest zwiększony o 57 mm w porównaniu z nową Astrą hatchback.

W wersji spalinowej złożenie tylnych siedzeń powiększa bagażnik do 1634 litrów pojemności. Jednym z praktycznych detali jest podłoga Intelli-Space, którą można ustawić na dwóch poziomach lub nawet pod kątem 45 stopni. Dla jeszcze większej wygody roletę osłaniającą zawartość bagażnika można schować niezależnie od tego, czy ruchoma podłoga jest zamontowana wyżej czy niżej. Nowa Astra Sports Tourer z podłogą Intelli-Space ułatwia życie także w przypadku przebicia opony. Zestaw naprawczy i apteczkę pierwszej pomocy umieszczono w pomysłowych schowkach dostępnych zarówno z bagażnika, jak i z tylnego siedzenia. Można więc po nie sięgnąć bez wypakowywania wszystkiego z samochodu. Do bagażnika łatwo włożyć nie tylko zwykły bagaż i sprzęt rekreacyjny, ale także na przykład kontener do przewozu psa. W Astrze z hybrydowym zespołem napędowym i funkcją plug in akumulatory litowo-jonowe są zamontowane pod podłogą, dzięki czemu pojemność bagażnika wciąż jest imponująca i wynosi do 1553 litrów.

Przeskok w czasie we wnętrzu: w pełni cyfrowy kokpit Pure Panel

We wnętrzu nowego Opla Astry Sports Tourer również zaszła skokowa zmiana. W pełni cyfrowy Pure Panel, z interfejsem HMI (człowiek-maszyna), jest minimalistyczny i intuicyjny. Poszczególnymi funkcjami steruje się poprzez mocno panoramiczny ekran dotykowy, zupełnie jak w smartfonie. Nieliczne fizyczne przełączniki służą do regulacji ważnych ustawień, w tym klimatyzacji. Wyeliminowano także zbędne kable, gdyż już od wersji podstawowej nowej Astry Sports Tourer najnowsze systemy multimediów i łączności umożliwiają bezprzewodowe podłączenie kompatybilnych smartfonów przez Apple CarPlay i Android Auto.

Znakomity komfort siedzenia to już firmowy znak Opla. Opracowane wewnętrznie przednie fotele nowej Astry Sports Tourer mają atest AGR – niemieckiego stowarzyszenia na rzecz zdrowych pleców (Aktion Gesunder Rücken e.V.). Maksymalnie ergonomiczne fotele to najlepsza konstrukcja w klasie pojazdów kompaktowych. W zależności od wersji wyposażenia oferują szeroką gamę opcjonalnych regulacji – od elektropneumatycznie ustawianego podparcia lędźwiowego po regulowane boczne segmenty. Wraz z tapicerką ze skóry nappa kierowca i pasażer z przodu otrzymują także funkcje wentylacji i masażu. Przednie fotele oraz miejsca skrajne na tylnej kanapie są wtedy podgrzewane.


________________________________________
[1] Podane wartości zużycia paliwa i emisji CO2 odpowiadają homologacji WLTP (rozporządzenie UE 2017/948). Od 1 września 2018 r. nowe pojazdy podlegają homologacji według światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich (WLTP), która jest nową, bardziej realistyczną procedurą badania zużycia paliwa i emisji CO2. WLTP w pełni zastępuje nowy europejski cykl jazdy (NEDC), który był poprzednio stosowaną procedurą badań. Z uwagi na bardziej realistyczne warunki testów zużycie paliwa i emisja CO2 zmierzone w cyklu WLTP w wielu przypadkach są wyższe w porównaniu z wartościami zmierzonymi według NEDC. Zużycie paliwa i emisja CO2 mogą się różnić w zależności od standardowego i dodatkowego wyposażenia pojazdu oraz rozmiaru opon.

[2] Zasięg w trybie wyłącznie elektrycznym wg WLTP: 59–60 km; zasięg elektryczny (EAER City) wg WLTP: 68 73 km. Zasięg ustalono zgodnie z procedurą testową WLTP (rozporządzenie (WE) nr 715/2007, rozporządzenie (UE) nr 2017/1151). Rzeczywisty zasięg może się różnić w zależności od codziennych warunków i czynników takich jak indywidualny styl jazdy, charakterystyka trasy, temperatura zewnętrzna, a także korzystanie z ogrzewania i klimatyzacji oraz funkcji wstępnego rozgrzewania lub schładzania wnętrza na postoju.

Opel 19.04.2022


Copyrights 2017: www.millenium.pl