sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

WIADOMOŚCI

Citroën przedstawia C5 AIRCROSS CONCEPT

Po premierze w czerwcu ubiegłego roku modelu C3 Aircross, marka Citroën potwierdza swoją ofensywę na rynku SUV-ów światową premierą C5 Aircross Concept, modelu koncepcyjnego przedstawiającego wizję kolejnego SUV-a marki w segmencie C. C5 Aircross Concept potwierdza dynamikę marki zmieniającej swoje oblicze, będącej w stanie zaoferować gamę dostosowaną do oczekiwań poszczególnych segmentów, która inteligentnie odpowiada na potrzeby klientów poszukujących przystępnego cenowo SUV-a o wyjątkowym charakterze, oferującego przestronną kabinę, komfort i wiele praktycznych rozwiązań dla rodzin. Nowy samochód koncepcyjny wspiera silne ambicje marki Citroën w tym kluczowym dla klientów zakresie.

Zaprojektowany w oparciu o platformę STLA Medium Grupy Stellantis, C5 Aircross Concept jest pojazdem multienergetycznym. Jego masywny wygląd podkreśla siłę i charakter. Zwarta i muskularna bryła jest specjalnie wyrzeźbiona, aby dodatkowo poprawić właściwości aerodynamiczne nadwozia. W istocie, w segmencie SUV-ów, gdzie sylwetka z definicji nie sprzyja aerodynamice, projektanci zastosowali liczne sztuczki, aby zmniejszyć jej wpływ. Samochód wyróżnia się pełną i obszerną bryłą nadwozia oraz płynnymi liniami. Jego wysokość została utrzymana, a tylny zwis wydłużony. Z przodu, sylwetka na środku maski została nieco obniżona, natomiast z tyłu dach jest pochyły, klapa bagażnika bardziej pionowa, górna część kabiny zakrzywiona, szyby boczne wyposażone w aerodynamiczne dodatki, a tylne światła Citroën Light Wings są zlicowane i płaskie, aby zoptymalizować przepływ powietrza. Nowatorski design eliminuje to, co zbędne, na rzecz tego, co istotne, podkreślając jednocześnie nową identyfikację marki i nowoczesność. Mierzący 4,65 m długości samochód koncepcyjny może pochwalić się niespotykanymi dotąd proporcjami, oferując wyjątkowo przestronne wnętrze. C5 Aircross Concept obiecuje komfortowe wrażenia z jazdy, które będą towarzyszyć rodzinom w każdej codziennej sytuacji.

SUV o muskularnej, zwartej sylwetce , który potwierdza ambicje marki

Na bardzo konkurencyjnym i coraz bardziej jednolitym rynku SUV-ów, marka Citroën wprowadza zmiany w zakresie designu i dynamiki właśnie dzięki modelowi koncepcyjnemu C5 Aircross. Jego obszerna, zwarta bryła podkreśla prostotę całej sylwetki. Przód samochodu o pionowym kształcie zawiera nowe logo, wyrażając siłę i płynność. C5 Aircross Concept zrywa z miękkimi krągłościami, przyjmując wygląd solidnego, dojrzałego SUV-a. Potwierdza nowy kanon stylistyczny marki i wyróżnia się pewną siebie postawą popartą bezprecedensowymi proporcjami. O wysokości 1,66 m i długości 4,65 m (15 cm więcej w porównaniu z obecnym C5 Aircross) jego sylwetkę charakteryzują wyraziste linie, które podkreślają zarówno smukły design, jak i pełen energii wygląd. To mocna i atrakcyjna równowaga, wsparta nowoczesnym, muskularnym designem, który wyróżnia go na tle konkurencji.
Samochód ma szerszy rozstaw kół z wyraźnymi nadkolami, sprawiając wrażenie mocy i trwałości konstrukcji. Jednocześnie przestronna kabina pasażerska zapewnia mnóstwo miejsca w środku, potwierdzając wyraźnie, że jest to samochód rodzinny. Konstrukcja linii boku podkreśla dynamikę ruchu poprzez wyostrzenie linii krawędzi między dwoma napiętymi elementami, wygiętej ku tyłowi, dzięki czemu nadwozie stabilniej spoczywa na kołach. Stanowi to najważniejszy element eleganckiego designu, który zapewnia napięcie i energię, z celowym odrzuceniem zbędnych elementów dekoracyjnych.
Bardzo pionowy profil tyłu sugeruje dużą pojemność bagażnika. Niewielkie wcięcie na przednich drzwiach pomaga graficznie zachować ogólną równowagę i podkreśla bardziej pionowy kształt, spójny z sylwetką najnowszych modeli Citroëna. Nawiązaniem do najnowszych modeli są także pionowe kolorowe klipsy na przednich drzwiach i na zderzaku C5 Aircross Concept, prawdziwy podpis i ukłon w stronę C3 i C3 Aircross.

Sygnatura świetlna symbolem innowacyjnego designu

Z przodu, nowa 3-punktowa sygnatura świetlna, charakterystyczna dla najnowszych modeli marki, opiera się na smukłych segmentach, które tworzą przenikliwe spojrzenie i podkreślają wrażenie szerokości samochodu. Poprzez swoją bryłę samochód ten zyskuje prawdziwy status, łącząc nowoczesność, technologię i charakter. Dość płynny i muskularny styl projektowania skrzydeł i maski kontrastuje z technicznymi aspektami osłony chłodnicy i reflektorów.
Z tyłu, czarny pas na tylnej pokrywie bagażnika został podniesiony, aby wygląd samochodu był bardziej reprezentatywny i sprawiał wrażenie szerokiego. Zachowując styl 3-punktowej sygnatury świetlnej, projektanci zinterpretowali ją na nowo odpowiednio do modelu. Tutaj cała architektura jest spektakularna. Dwa punkty świetlne są odłączone od bocznych listew nadwozia i wydają się unosić niczym dwie płetwy z boku pojazdu. Całą tą część nadwozia nazwano Citroën Light Wings. Oprócz swojego oryginalnego umiejscowienia, pomaga zarządzać złożoną aerodynamiką w tej części pojazdu, kierując przepływem powietrza.

Wyrzeźbiony z myślą o wydajności

Model koncepcyjny C5 Aircross posiada opływowe nadwozie, ponieważ główną zasadą jego projektu jest aerodynamika. Projektanci musieli sprostać temu wyzwaniu w segmencie SUV-ów, gdzie ograniczenia konstrukcyjne często negatywnie wpływają na osiągi aerodynamiczne. C5 Aircross Concept został zaprojektowany tak, aby zoptymalizować zarówno wydajność, jak i design. Każdy detal stworzono z myślą o tym końcowym celu, bez uszczerbku jednak dla tożsamości samochodu czy przestronności wnętrza. W rezultacie, w porównaniu z obecną sylwetką modelu C5 Aircross otrzymujemy dodatkowy około 30 km zasięg w trybie elektrycznym podczas jazdy na autostradzie.
Z przodu sylwetka samochodu jest opływowa i przejrzysta, na środku maski nieco obniżona i zagłębiona, aby ułatwić przepływ powietrza. Bryły są pełne i okazałe, a ich linie zachowują nieprzerwaną ciągłość. Ogólna sylwetka C5 Aircross Concept jest dobrze wyważona pod względem przepływu aerodynamicznego. Przy długości 4,65 m samochód jest smukły, z wydłużonym tylnym zwisem, ale jego wysokość została utrzymywana na poziomie 1,66 m, co pozwala zoptymalizować przepływ powietrza na całej długości.
Tylna część została specjalnie zaprojektowana pod kątem poprawy osiągów aerodynamicznych. Dach jest pochyły, a górna część kabiny zakrzywiona. Projekt inspirowany jest światem technologii i urządzeń elektronicznych, szczególnie w zakresie układów chłodzenia i wentylacji. Obecność tych prążkowanych elementów bitonowych na tylnym, podzielonym na 4 części panelu, pomaga sterować przepływem powietrza.
Przykład zlicowanego tylnego światła Citroën Light Wings jest również symbolem prac wykonanych w tym obszarze. Przenosząc te „płetwy” sygnatury świetlnej w nieoczywiste miejsce, projektanci mogli pracować nad aerodynamiką tej kluczowej części, aby zachować zarówno wielkość kabiny pasażerskiej, jak i osiągi aerodynamiczne. Lampa ta łączy w sobie zagłębienie z „płetwami”, które wystają z pojazdu, zapewniając inny rodzaj wsparcia aerodynamicznego, które sprzyja wydajności.
Jeśli chodzi o aerodynamikę, to priorytetową kwestią było radzenie sobie z oporem powietrza. Efekt wirowania strumienia powietrza za pojazdem ma tendencję do jego wstrzymywania, powodując ograniczenie zasięgu. W modelu C5 Aircross Concept zakrzywiona przestrzeń w pobliżu tylnego zderzaka została zaprojektowana w taki sposób, że w zależności od prędkości przepływ powietrza łączący się z wirami jest w stanie częściowo odwrócić opór i zamiast tego wytworzyć ciąg. Dach został niejako wydrążony, i również w tym przypadku miało to na celu poprawę wydajności aerodynamicznej, a pokrywy i wloty powietrza zostały zintegrowane z różnymi częściami pojazdu, aby jeszcze bardziej zwiększyć jego wydajność aerodynamiczną.

Citroën po raz pierwszy wprowadza platformę STLA Medium

Gama Citroëna w Europie opiera się na nowoczesnych platformach dostosowanych do różnych segmentów rynku. Nowe C3 i C3 Aircross są zbudowane na platformie Smart Car, dostosowanej do standardów europejskich i wyposażonej w systemy wspomagające jazdę i łączność, które są w stanie spełnić oczekiwania klientów tego segmentu. C5 Aircross Concept jest zapowiedzią SUV-a opartego na zastosowanej po raz pierwszy przez Citroëna, nowej platformie STLA-Medium. Model koncepcyjny C5 Aircross będący pojazdem oferującym różne napędy (spalinowy, hybrydowy i w 100% elektryczny), będzie w stanie dostosować się do potrzeb i zastosowań szerokiego grona klientów z tego segmentu rynku. Platforma ta pozwoli również klientom korzystać z różnych systemów wspomagających jazdę oraz najnowocześniejszego interfejsu łączności i informacyjno-rozrywkowego. Oferuje również dużą elastyczność pod względem wymiarowania, dzięki czemu jest idealna dla architektów i projektantów. Dzięki długiemu rozstawowi osi C5 Aircross Concept ma idealne proporcje, aby zapewnić dużą przestrzeń dla pięciu osób.

Jeszcze więcej komfortu, łączności i przestrzeni w samochodzie


C5 Aircross Concept ukazuje zachwycające nowe proporcje tego, jak może wyglądać kolejny SUV segmentu C gamy. Oferuje również inne innowacje, zwłaszcza wewnątrz samochodu, które na razie pozostają tajemnicą. W środku Citroën zaprojektował strefę wellness o przestronnym wnętrzu, w którym pięć osób będzie mogło się zrelaksować i podróżować w całkowitym spokoju. Całość będzie można odkryć już w 2025 roku.

Stellantis 15-10-2024


Copyrights 2017: www.millenium.pl