Przejdź

sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

MOTOTESTY







Test Chevrolet Cruze 2.0VCDi LT


Marka Chevrolet jeszcze do niedawna kojarzyła się w Polsce ze sportowymi, amerykańskimi samochodami. Na naszych ulicach auta tej firmy były rzadkim widokiem. Sytuacja zmieniła się w 2004 roku. General Motors, którego roczna sprzedaż przekracza 4,5 mln pojazdów w ponad 130 krajach rozpoczął oficjalną sprzedaż modeli Chevroleta w Polsce. Producent zaprezentował gamę 4 samochodów: Aveo, Lacetti, Rezzo oraz Evanda. Sukcesywnie poszerzał swoją ofertę o kolejne modele. W 2009 roku miała miejsce Polska premiera bohatera najnowszego testu Info-Ekspert – Chevroleta Cruze.


Wygląd zewnętrzny

Laureat nagrody Autobest 2010 w kategorii „najlepszy zakup” to kompaktowy sedan zaprojektowany zgodnie z modnym ostatnio trendem „czterodrzwiowego coupe” Z przodu od razu zwraca uwagę maska z masywnymi przetłoczeniami, ostre krawędzie reflektorów oraz duże logo Chevroleta. Cruze wygląda muskularnie i agresywnie. Wyraźnie zarysowane nadkola kryją 17 calowe aluminiowe koła. Linia dachu płynnie schodzi do krótkiej pokrywy bagażnika. Z tyłu znajdują się pokaźnych rozmiarów światła zachodzące aż na tylny zderzak. Chevrolet nie zaskakuje innowacyjnością, ale wyróżnia się na ulicy spośród sedanów innych producentów. Nadwozie o wymiarach: długość - 4597 mm, szerokość – 1788 mm, wysokość - 1477 mm wygląda proporcjonalnie i oryginalnie. Pięć gwiazdek zdobytych w europejskich testach bezpieczeństwa świadczy o tym, że konstruktorzy oprócz atrakcyjnej bryły nadwozia zadbali również o bezpieczeństwo podróżujących.

Wnętrze pojazdu

Wnętrze Cruze’a natychmiast zdradza przynależność do General Motors. Konsola centralna, rozmieszenie przycisków, a nawet kształt kierownicy przypominają wnętrze Opla Astry lub Insignii. Obsługa wszystkich urządzeń w aucie jest prosta i nawet siedząc za kierownicą po raz pierwszy nie będziemy mieli problemu z ustawieniem radioodtwarzacza, nawigacji czy klimatyzacji. Wszystko w zasięgu ręki, czytelne i łatwe w obsłudze. Nad konsolą centralną znajdziemy duży 7 calowy wyświetlacz, który dodatkowo ułatwia obsługę wszystkich urządzeń. Pokryta skórą kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach umożliwia sterowanie radioodtwarzaczem i tempomatem. Podświetlone na niebiesko analogowe wskaźniki prędkościomierza i obrotomierza ukryte zostały w głębokich tubach, dzięki czemu są bardziej czytelne. W górnej części konsoli centralnej znajdziemy wyświetlacz komputera podkładowego, który w przejrzysty sposób wyświetla wszystkie najważniejsze parametry jazdy.

Materiały użyte do wykończenia wnętrza sedana Chevroleta są dobrej jakości. Dwukolorowe wykończenie wnętrza w połączeniu ze srebrnymi i chromowanymi akcentami ożywiają wnętrze.

Atutem testowanego modelu była niewątpliwie skórzana tapicerka foteli, która dodatkowo nadawała wnętrzu elegancji. Przednie fotele są duże i bardzo wygodne. Szeroki zakres regulacji oraz opcja podgrzewania sprawia że każdy będzie podróżował komfortowo. Z tyłu pomimo opadającej linii dachu nie można narzekać na brak miejsca nad głową lub na nogi. Dwie osoby znajdą tam naprawdę dużo miejsca, a jeżeli zajdzie taka konieczność Cruze poradzi sobie z przewiezieniem trzech osób na tylnej kanapie. Pasażerów chronią poduszki przednie, boczne oraz kurtyny powietrzne.

Testowany samochód oferował najbogatsze wyposażenie w ofercie Cruze’a - LT. Oprócz automatycznej klimatyzacji, elektrycznie sterowanych lusterek oraz wszystkich szyb można w nim znaleźć również czujniki parkowania z tyłu, czujnik deszczu, automatycznie włączane światła mijania lub tempomat. Sedan oferuje bagażnik o pojemności 450 litrów, który możemy powiększyć składając asymetrycznie dzieloną tylną kanapę. Minusem są duże zawiasy wnikające do przestrzeni bagażowej.

Chevrolet stworzył samochód, który oferuje przestronne i komfortowe wnętrze. Dodatkowo eleganckie i nowoczesne wykończenie kabiny Cruze’a to zaleta rzadko spotykana w kompaktowych sedanach.

Właściwości jezdne i silnik

Najmocniejszy w ofercie 150 konny diesel idealnie pasuje do takiego dużego auta. Jest dynamiczny, elastyczny i cichy. Jednostka napędowa z układem „common rail" i wtryskiem wielopunktowym wraz z turbosprężarką doładowującą o zmiennej geometrii łopatek wirnika (VGT) w połączeniu z 6 stopniową automatyczną skrzynią biegów zapewnia dużą przyjemność z jazdy. Biegi zmieniają się płynnie i bez niepotrzebnego szarpania. Moc i moment obrotowy na poziomie 320 Nm pozwala bezpiecznie wyprzedzać, a pierwsze 100 km/h na liczniku osiągnąć już po 9.9 sekundy. Producent deklaruje spalanie na poziomie 6,7 l w cyklu mieszanym. Podczas testu Cruz spalał średnio litr więcej. Dynamiczny i oszczędny - tak najkrócej można ocenić dwulitrowego diesla zamontowanego w testowanym aucie.

Zawieszenie przednie oparte na kolumnach McPhersona oraz zawieszenie tylne na belce skrętnej z wahaczami wzdłużnymi jest dość twarde, ale mimo to dobrze tłumi wszystkie nierówności drogi. Samochód zachowuje się stabilnie i całkowicie przewidywalnie. Zestrojenie zawieszenia pozwala na pełne wykorzystanie mocy silnika. Dodatkowo elektroniczna kontrola stabilności (ESC - Electronic Stability Control) system ABS i TCS wspomogą kierowcę w ekstremalnych sytuacjach.

Podsumowanie

Właścicielem najtańszej wersji Chevroleta Cruze’a możemy się stać już za 52 490 złotych. Na polskim rynku Cruze dostępny jest z dwoma silnikami benzynowymi oraz dwoma wysokoprężnymi. Benzynowa jednostka o pojemności 1.6 dysponuje mocą 113KM natomiast 1.8 osiąga moc 141 KM. Silniki wysokoprężne o pojemności 2 litów oferują moc 125 lub 150 KM. Do wyboru mamy 3 wersje wyposażenia – Base, LS oraz LT. Samochód testowy w wersji wyposażenia LT z silnikiem wysokoprężnym o mocy 150KM oraz dodatkowym wyposażeniem to wydatek 98 600 zł.

Cruz jest ciekawą ofertą na polskim rynku sedanów. Nietuzinkowy wygląd zwraca uwagę i jest ciekawą odmianą pośród często widywanych na naszych drogach nudnych sedanów. Rewelacyjny silnik w testowanej wersji oraz automatyczna skrzynia biegów to elementy za które w Cruze z pewnością warto dopłacić. Solidny i komfortowy sedan oferujący interesującą stylistykę nadwozia ma szanse przekonać do siebie klientów.

Dane techniczne testowanego samochodu:

Silnik

2.0 VCDI/150 KM
Pojemność skokowa – 1991 ccm,
Średnica cylindra x skok tłoka (mm) – 83 x 92
Liczba cylindrów / zaworów – 4/16,
Stopień sprężania – 17.5 : 1,
Maksymalna moc kW CEE (KM) przy (obr./min) - 110(150) przy 4000,
Maksymalny moment obrotowy Nm CEE przy (obr./min) – 320 przy 2000,
Rodzaj wtrysku – wielopunktowy.

Układ kierowniczy - ze wspomaganiem,

Średnica zawracania (m) – 10.9

Osiągi

Prędkość maksymalna (km/h) – 200,
Rozpędzanie 0 - 100 km/h (s) – 9.9 ,

Zużycie paliwa i emisja CO2 wg Dyrektywy Europejskiej nr 93/116 (w l/100 km i g/km)

Emisja CO2 (g/km) - 177 ,
Cykl miejski (l/100 km) – 8.6,
Cykl pozamiejski (l/100 km) – 5.5,
Cykl mieszany (l/100 km) – 6.7,

Zawieszenie

Przednie - typu McPherson
Tylne – belka skrętna

Układ hamulcowy

Przód: tarcze wentylowane
Tył: tarcze pełne

Koła i opony

Wymiary opon standardowych - 215/50 R17 ,
Standardowe obręcze kół (") – 17x7 ,

Masa (kg)

Masa własna pojazdu gotowego do jazdy - 1455 ,
Maksymalna dopuszczalna masa całkowita - 1958 ,

Kompletacja wyposażenia

Testowany samochód to wersja kompletacji wyposażenia LT. Pojazd w tej wersji standardowo wyposażony jest między innymi w:

• ABS – hamulce tarczowe przód/tył
• Autoalarm
• Automatyczna klimatyzacja
• Chromowana listwa wykończenia drzwi
• Czujnik deszczu,
• Czujniki parkowania z tyłu
• Elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne, podgrzewane
• Elektrycznie regulowane szyby z tyłu z systemem Touch Down
• ESC – system stabilizacji toru jazdy
• Klamki i lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia
• Koło 17" ze stopów lekkich – 17 X 7, opony 215/50 R17
• Komputer pokładowy
• Kurtyny powietrzne
• Lampy przeciwmgielne
• Lusterko wewnętrzne wsteczne automatycznie przyciemniane
• Napinacze pasów bezpieczeństwa z przodu
• Nawigacja, 7" kolorowy wyświetlacz centralny
• Panel centralny w kolorze High Gloss czarny
• Pełnowymiarowe koło zapasowe, stalowe
• Podłokietnik przedni
• Przedni grill z chromowanymi elementami wykończenia
• Przednie i boczne poduszki powietrzne
• Przyciski regulacji radia na kole kierownicy
• Radio CD/MP3, wyjście AUX do podłączenia zewnętrznego odtwarzacza MP3, 6 głośników
• Regulacja kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach
• Regulacja wysokości fotela kierowcy i pasażera
• Schowek centralny na desce rozdzielczej zamykany
• Schowek na okulary
• Skórzana gałka skrzyni biegów
• System automatycznego wyłączania świateł
• Tempomat
• Trójramienna kierownica pokryta skórą
• Wspomaganie kierownicy
• Wspomaganie kierownicy
• Zapalniczka i popielniczka
• Zdalnie sterowany centralny zamek
• Zegary z chromowanymi elementami wykończenia

Testowany samochód oprócz wyposażenia standardowego dla wersji LT posiadał również wyposażenie dodatkowe w postaci:

• 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów – 5 500 zł
• nawigacja, 7” kolorowy wyświetlacz – 4 500 zł
• skórzana tapicerka – 5 500 zł
• bordowy Velvet (metalik) – 1 600 zł

Test przeprowadzony w dniach 18 - 23 sierpnia 2010r.
Tekst i zdjęcia: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Serdecznie dziękujemy firmie Chevrolet Poland za udostępnienie samochodu do testu.

Źródło: 24.08.2010

powrót

Copyrights 2017: www.millenium.pl

>