Przejdź

sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

MOTOTESTY






Test Fiat Bravo Sport 2.0 Multijet

Intensywny czerwony lakier, 17 calowe aluminiowe felgi oraz przyciemniane tylne szyby to cechy charakterystyczne najmocniejszego modelu oferowanego przez woskiego producenta z Turynu. Dynamiczne spoilery, moc 165 koni i moment obrotowy na poziomie 360 Nm w peni uzasadniaj nazw Sport.

Fiat Bravo Sport to obecnie topowa wersja modelu, ktrego pocztki sigaj 1995 roku. Wanie wtedy Fabbrica Italiana di Automobili Torino zaprezentowaa pierwsz generacj samochodu, ktry zastpi Fiata Tipo. Model o nowatorskiej i atrakcyjnej linii nadwozia zaprojektowanej przez znanego amerykaskiego designera Chrisa Bangle zdoby w 1996 roku wraz z swoj piciodrzwiow odmian Brava tytu Samochodu Roku. Po szeciu latach obecnoci na rynku Fiat zdecydowa si zakoczy produkcj Bravo jednoczenie prezentujc nowy model Stilo, co okazao si bardzo nietrafion decyzj.

Trzy lata temu do oferty Fiata ponownie wrci Bravo. Mona zaryzykowa stwierdzenie, e Fiat poczy oba popularne modele sprzed kilku lat. Pozostawi nazw z bardziej sportowego trzydrzwiowego Bravo, a dla wikszej funkcjonalnoci doda par drzwi z modelu Brava. W ten oto sposb nowa generacja popularnego modelu prbuje powtrzy sukces protoplasty.

Wygld zewntrzny

W ksztacie duych reflektorw przednich oraz wyprofilowaniu maski wida inspiracj mniejszym modelem Grande Punto oraz wosk mark premium Maseratti. Masywny zderzak przedni z wbudowanymi wiatami przeciwmgielnymi penicymi funkcj dowietlania zakrtw, wyglda solidnie i harmonijnie. Kompakt Fiata posiada mocno pochylon szyb przedni, co w poczeniu z lini okien bocznych wznoszc si ku tyowi dodatkowo podkrela sportowe aspiracje Bravo. Wersja Sport standardowo wyposaona jest w siedemnastocalowe felgi ze zwracajcymi uwag czerwonymi zaciskami. Wyranie zaznaczone nadkola, podwjna kocwka wydechu oraz sylwetka przypominajca czterodrzwiowe coupe to wszystko sprawia, e nadwozie wyglda nowoczenie i efektownie. W porwnaniu do pierwszej generacji Bravo, producent zdecydowa si na znaczne powikszenie nadwozia. Obecnie przy wymiarach: dugo 4336 mm, szeroko 1792 mm oraz wysoko 1498 mm po nadwoziu moemy spodziewa si funkcjonalnoci i przestronnoci. Wosi od zawsze potrafili projektowa pikne samochody, a Fiat Bravo moe bez kompleksw konkurowa pod wzgldem stylistyki np. z Alfa Romeo.

Wygld wewntrzny

rodek wita nas czerni i czerwieni. Dobrej jakoci czarna tapicerka w poczeniu z czerwonymi elementami oraz czerwone wykoczenie drzwi pasuj do sportowej stylistyki modelu. Srebrne elementy na desce rozdzielczej, aluminiowe nakadki pedaw, wyprofilowana kierownica oraz dwignia zmiany biegw w skrze szytej czerwon nici rwnie przypominaj nam, e nie mamy do czynienia z podstawow wersj Fiata. Zastosowanie na desce rozdzielczej tworzywa imitujcego wkno wglowe, dobra jako plastikw oraz wzorowe spasowanie to elementy, ktre wpywaj na pozytywne odczucia kierowcy.

Fotele przednie w wersji Sport s podgrzewane oraz regulowane elektrycznie. W poczeniu z regulacj kierownicy w dwch paszczyznach kady kierowca swobodnie zajmie optymaln pozycj. Z tyu nie jest ju tak przestronnie, niemniej jednak dwch pasaerw bdzie podrowao wygodnie. Trzecia osoba na tylnej kanapie tylko na krtkich dystansach.

Zegary dziki zastosowaniu duej czcionki i przyjemnego dla oka pomaraczowego podwietlenia s bardzo czytelne. Wywietlacz komputera pokadowego znajdujcy si pomidzy prdkociomierzem i obrotomierzem pokae nam wszystkie niezbdne parametry jazdy. Konsola centralna jest skierowana ku kierowcy, co poprawia komfort obsugi wszystkich urzdze pokadowych. W grnej czci znajdziemy przyciski do obsugi wietnie grajcego systemu audio z piciokanaowym wzmacniaczem oraz 260 watowym subwooferem zamontowanym w baganiku. Cao sterowana wygodnie z kierownicy. Na kierownicy znajdziemy rwnie oryginalne rozwizanie Fiata - Blue&Me. Opracowany przy wsppracy z Microsoft system pozwala na telefonowanie i odsuchiwanie wiadomoci SMS bez odrywania rk od kierownicy. System ten umoliwia rwnie sterowanie telefonem gosowo oraz odtwarzanie plikw w formacie MP3 / WMA / WAV. Poniej znajdziemy panel obsugi nawiewu oraz dwustrefowej automatycznej klimatyzacji. Przyciski rozmieszczone w sposb maksymalnie upraszczajcy obsug.

Woski kompakt posiada wyposaenie ktrego nie powstydziliby si przedstawiciele wyszych klas. W testowanym samochodzie moglimy znale m. in.: sterowane elektrycznie szyby przednie i tylne, fotele przednie regulowane elektrycznie oraz podgrzewane, klimatyzacj automatyczn dwustrefow, reflektory biksenonowe oraz czujniki parkowania przd i ty. O bezpieczestwo kierowcy i pasaerw dba ABS, EBD, ASR, MSR, HBA, Hill Holder oraz siedem poduszek powietrznych.

Bravo jest przedstawicielem klasy kompaktowej kupowanej czsto jako jedyny samochd w rodzinie, wic rwnie musi zapewni przyzwoit przestrze bagaow. Pojemno 400 litrw z zestawem naprawczym koa lub po zoeniu kanapy tylnej 1175 litrw to wartoci ktre zapewni miejsce na zakupy, a nawet bezstresowe spakowanie si na wakacje.

Mankamentem woskiego auta s masywne przednie supki, ktre podczas manewrowania np. na parkingu znacznie ograniczaj widoczno. Fiat powinien rwnie dopracowa wyciszenie kabiny. Przy wyszych prdkociach obrotowych dwik silnika staje si uciliwy dla uszu. Dodatkowo w wersji Sport za 85 tys. z przydaoby si troszk wicej sportowych akcentw jak np. biae tarcze zegarw, czy wykoczenie elementami aluminium, itp.

Silnik i waciwoci jezdne

Silnik to niewtpliwie ta cz nowego Fiata, ktra bdzie miaa fundamentalne znaczenie przy wyborze wersji Sport. Jeszcze do niedawana nikt nie odwayby si wyposay usportowionego modelu w jednostk wysokoprn. Fiat jako kolejny producent wyamuje si ze stereotypu i oferuje diesla o pojemnoci 1956 cm3 dysponujcego moc 165 KM i momentem 360 Nm. Jednostka zamontowana poprzecznie wyposaona we wtrysk bezporedni wielofazowy typu Multijet sterowany elektronicznie z turbosprark o zmiennej geometrii opatek i intercoolerem rozpdza Fiata w 8,2 sekundy do 100km/h. Skuteczne hamowanie zapewni nam wentylowane tarcze przednie o rednicy 281 mm, tylne o rednicy 251 mm oraz opony o szerokoci 225 mm. Niskoprofilowe opony o takiej szerokoci zachowuj si nerwowo na koleinach, lecz mimo to zapewniaj bardzo dobr przyczepno. Dwulitrowy silnik zapewnia dobr dynamik i elastyczno na kadym biegu. Przyspieszenie na pierwszym i drugim biegu jest wicej ni wystarczajce, natomiast elastyczno potrzebna do bezpiecznego wyprzedzania na wyszych biegach w peni potwierdza 360 Nm pod mask. Szeciostopniowa skrzynia dziaa poprawnie, jednak skok drka mgby by krtszy. Przy takich osigach producent deklaruje spalanie w cyklu mieszanym na poziomie 5,3 litra. W rzeczywistoci Fiat zadowala si rednio 6,5 litrami na 100 km w cyklu mieszanym. W trasie na 58 litrowym zbiorniku spokojnie pokonamy ponad tysic kilometrw

Zawieszenie jest twardsze ni w wikszoci kompaktw. W poczeniu z precyzyjnym ukadem kierowniczym zapewnia duo radoci z jazdy. Przednie zawieszenie na kolumnach McPhersona oraz tylne na belce skrtnej zapewniaj dobra trakcj i pewne prowadzenie w kadych warunkach.

Podsumowanie

Wosi zaoferowali samochd ktrym komfortowo zawieziemy dzieci do szkoy lub pojedziemy do pracy, a w weekend moemy odda si sportowym pasjom i sprawdzi granice przyczepnoci opon. adna i ponadczasowa sylwetka Bravo nie zestarzeje si szybko i jeszcze przez wiele lat bdzie atrakcyjna wizualnie. Producent pokaza, e jest to dopracowany projekt wykonany starannie z dbaoci o szczegy. Wacicielem podstawowej wersji Fiata Bravo moemy sta si ju za 46990 z, jednak aby jedzi egzemplarzem podobnym do testowego musimy zapaci okoo 85 tys. z.

Dane techniczne testowanego samochodu:

Silnik wysokoprny (diesel) 2.0 Multijet 16V
- Pojemno skokowa 1956 ccm,
- Maksymalna moc kW (KM) przy (obr./min) - 121 (165) przy 4000,
- Maksymalny moment obrotowy Nm przy (obr./min) 360 przy 1750,
- Rodzaj zasilania elektronicznie sterowany, bezporedni wtrysk Multijet typu Common rail, turbina ze zmienn geometri opatek i intercoolerem

Osigi
- Prdko maksymalna (km/h) 215,
- Rozpdzanie 0 - 100 km/h (s) 8.2,

Zuycie paliwa
- Cykl miejski (l/100 km) 6.9
- Cykl pozamiejski (l/100 km) 4.3,
- Cykl mieszany (l/100 km) 5.3,

Emisja CO2 (g/km) - 139

Pojemno zbiornika paliwa: 58 litrw Wymiary: 4336/1792/1498 [dugo/szeroko/wysoko] (w milimetrach)

Napd: przedni

Ukad kierowniczy:
- ze wspomaganiem elektrohydraulicznym,
- rednica zawracania (m) 10.4 ,

Koa i opony
- Wymiary opon standardowych - 225/45 R17 ,
- Standardowe obrcze k (") - 17 ,

Masa (kg)
- Masa wasna pojazdu gotowego do jazdy 1360 kg,
- Maksymalna masa przyczepy 1300 kg

Pojemno baganika:
- 400 l,
- 1175 l z podniesionymi i zoonymi oparciami tylnej kanapy(z zestawem naprawy koa).

Kompletacja wyposaenia

Testowany samochd to wersja kompletacji wyposaenia Sport. Pojazd w tej wersji standardowo wyposaony jest midzy innymi w:
ABS+EBD (rozdzielacz siy hamowania)
Blue&Me: system gonomwicy z technologi Bluetooth, przyciskami sterowania
w kole kierownicy, zestaw wskanikw z wywietlaczem wielofunkcyjnym,
odtwarzacz MP3 z portem USB, i funkcj gosowego odczytu wiadomoci SMS
Centralny zamek sterowany pilotem
Chromowane listwy poniej linii okien bocznych
Chromowane obwdki dysz nawiewu powietrza oraz chromowane wstawki na podokietnikach drzwi
Chromowane obwdki zestawu wskanikw
Dual Drive elektryczne wspomaganie kierownicy z funkcj CITY
ESP (elektroniczna stabilizacja toru jazdy) +ASR/MSR/HBA i Hill Holder
Felgi ze stopw lekkich 17", 15-ramienne, o sportowym wygldzie, opony 225/45
Fotel kierowcy z regulacj podparcia odcinka ldwiowego
Fotel kierowcy z regulacj wysokoci
Immobiliser Fiat CODE
Kierownica z przyciskami sterowania systemem Blue&Me lub Blue&Me Nav
Kierownica, gaka dwigni zmiany biegw i dwignia hamulca rcznego pokryte skr
Klamki wewntrzne drzwi w kolorze metalizowanej czerni
Klamki wewntrzne drzwi z chromowan obwdk
Klamki wewntrzne podwietlane oraz owietlenie sufitowe z efektem Night Design
Klamki zewntrzne w kolorze nadwozia
Konsola centralna z uchwytem na napoje
Kurtyny powietrzne
Lusterka boczne regulowane elektrycznie, podgrzewane z czujnikiem
temperatury zewntrznej
Lusterka boczne w kolorze nadwozia
Lusterka w osonach przeciwsonecznych kierowcy /pasaera
Lusterko podwietlane w osonie przeciwsonecznej pasaera
Owietlenie sufitowe przednie z lampk do czytania oraz tylne
Panel deski rozdzielczej z wykoczeniem a` la wkno wglowe
Pasy bezpieczestwa przednie z napinaczami, ograniczonym napiciem i czujnikami zapicia
Podokietnik przedni z chodzonym schowkiem
Poduszka powietrzna pasaera z wycznikiem poprzez My Car
Poduszki powietrzne boczne przednie
Poduszki powietrzne przednie (poduszka powietrzna kierowcy z systemem Smart Dual Stage)
Radioodtwarzacz CD z MP3, system nagonienia Hi-Fi 40 W, 4 goniki, 2 goniki wysokotonowe
Schowek pod fotelem pasaera
Spojlery: tylny i boczne
Sportowe przednie fotele i stylizacja wntrza
Stylizacja sportowa: spojler tylny, spojlery boczne, chromowana kocwka rury wydechowej, sportowa stylizacja wskanikw, sportowe nakadki na peday, dywaniki
System nagonienia Hi-Fi z 5-kanaowym wzmacniaczem, 260 W subwoofer typu bass-reflex, 4 goniki, 4 goniki wysokotonowe
Szyby przednie sterowane elektrycznie z funkcj automatycznego domykania i zabezpieczeniem przed przyciciem palcw
Szyby tylne sterowane elektrycznie z zabezpieczeniem przed przyciciem palcw
rodkowy tylny zagwek z regulacj wysokoci
wiata przeciwmgielne z funkcj dowietlania zakrtw
Trzypunktowe uchwyty ISOFIX (2 na tylnej kanapie)
Tylna kanapa 3-osobowa dzielona 60/40
Tylna klapa otwierana elektrycznie z systemem Logo Push
Zagwki przednie i tylne z regulacj wysokoci
Zderzaki w kolorze nadwozia
Zestaw wskanikw z komputerem pokadowym i ustawieniami kierowcy My Car

Testowany samochd oprcz wyposaenia standardowego dla wersji Sport posiada wyposaenie dodatkowe w postaci:
Aktywne zagwki z systemem Antiwhiplash
Czujniki parkowania tylne i przednie
Fotel pasaera z regulacj wysokoci
Fotele przednie elektrycznie regulowane i podgrzewane
Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z tylnym nawiewem i filtrem przeciwpykowym (z niezalen regulacj temperatury)
Lakier metalizowany z dodatkiem miki
Pasy bezpieczestwa tylne z napinaczami
Podokietnik tylny
Poduszka powietrzna kolanowa dla kierowcy
Przyciemniane szyby
Reflektory biksenonowe
System antykradzieowy z alarmem (z czujnikiem objtociowym i przechyu)

Test przeprowadzony w dniach 15 - 22 listopada 2010r.
Tekst i zdjcia: Dariusz Wooszka INFO-EKSPERT

Serdecznie dzikujemy firmie FIAT AUTO POLAND S.A. za udostpnienie samochodu do testu.

(Wszelkie prawa do publikacji bez zgody firmy Info-Ekspert zastrzeone)

29-11-2010

powrt

Copyrights 2017: www.millenium.pl

>