Przejdź

sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

MOTOTESTY





Test Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus

W ubieg³ym roku, trzy lata po debiucie trzeciej generacji Outlandera, Mitsubishi zaprezentowa³o zmodernizowan¹ wersjê swojego najwiêkszego SUV’a. Facelifting obejmuj¹cy ponad 100 zmian pozwoli³ m.in. odœwie¿yæ design zewnêtrzny modelu, poprawiæ wyciszenie i jakoœæ wykoñczenia przestrzeni pasa¿erskiej, zmodyfikowaæ charakterystykê zawieszenia, zwiêkszyæ sztywnoœæ nadwozia, poprawiæ parametry ekologiczne silników oraz zaktualizowaæ kompletacjê wyposa¿enia z zakresu komfortu i bezpieczeñstwa.

Wygl¹d zewnêtrzny

Najbardziej zauwa¿aln¹ zmian¹ w zmodernizowanym Outlanderze jest nowy design zewnêtrzny. Pomimo tego, ¿e wymiary zewnêtrzne nie zmieni³y siê znacz¹co (tylko d³ugoœæ wzros³a o 4 cm) japoñski SUV wygl¹da zdecydowanie l¿ej, bardziej proporcjonalnie i nowoczeœnie. Front ozdobiony zosta³ charakterystycznymi poziomymi i pionowymi chromowanymi listwami, które dobrze komponuj¹ siê z nowoczesnymi reflektorami wykonanymi w technologii LED oraz czarn¹ os³on¹ ch³odnicy. W profilu zwracaj¹ uwagê aluminiowe felgi w adekwatnym do wielkoœci nadwozia rozmiarze 18", wyraŸne przet³oczenia biegn¹ce tu¿ poni¿ej linii okien oraz plastikowe os³ony i listwy okalaj¹ce ca³e nadwozie. Z ty³u zrezygnowano z charakterystycznych dla poprzedniej generacji Outlandera po³¹czonych œwiate³ z przezroczystymi kloszami na rzecz wygl¹daj¹cych bardziej klasycznie (pomimo wykonania w technologii LED) i elegancko odrêbnych czerwonych kloszy.

Wnêtrze pojazdu

Wewn¹trz zmiany s¹ mniej zauwa¿alne. Wnikliwi u¿ytkownicy modelu sygnowanego trzema diamentami dostrzeg¹ lepsze materia³y wykoñczeniowe, nowe detale stylistyczne, zmienione fotele przednie, now¹ tapicerkê i kierownicê z elementami pokrytymi lakierem Piano Black oraz now¹ podsufitkê. To czego nie widaæ, lecz s³ychaæ podczas jazdy to zdecydowanie lepsze wyciszenie przestrzeni pasa¿erskiej. Dziêki ponad 30 modyfikacjom (np. dodatkowe maty wyg³uszaj¹ce, grubsze szyby tylne) uda³o siê zredukowaæ nie tylko poziom ha³asu wewn¹trz kabiny, ale równie¿ ograniczyæ drgania i wibracje wp³ywaj¹ce negatywnie na komfort podró¿y.

Niew¹tpliw¹ zalet¹ Outlandera jest przepastna przestrzeñ pasa¿erska. Niezale¿nie od wzrostu podró¿uj¹cych zarówno w pierwszym rzêdzie jak i na tylnej kanapie miejsca jest pod dostatkiem. Dodatkowo, siedziska w drugim rzêdzie posiadaj¹ praktyczn¹ regulacjê wzd³u¿n¹ oraz mo¿liwoœæ zmiany k¹ta pochylenia oparcia. Jedynie trzeci rz¹d rozk³adanych foteli nale¿y potraktowaæ jako opcjê awaryjn¹, pozwalaj¹c¹ przewieŸæ dzieci lub niewysokich pasa¿erów na krótkich dystansach.

Deskê rozdzielcz¹ oraz konsolê centraln¹ cechuje minimalizm i przejrzystoœæ. Pomiêdzy dwoma analogowymi zegarami prêdkoœciomierza i obrotomierza umieszczono czytelny, kolorowy 4,2” wyœwietlacz komputera pok³adowego. Na trójramiennej, œwietnie le¿¹cej w d³oniach kierownicy znalaz³y siê wygodne przyciski do sterowania systemem audio, tempomatem czy sparowanym telefonem. G³ówne miejsce na zorientowanej na kierowcê konsoli centralnej zaj¹³ wygl¹daj¹cy nieco archaicznie 6,1” ekran prezentuj¹cy m.in.: informacje z dziewiêciog³oœnikowego systemu audio Rockford Fosgate lub obraz z kamery cofania. W wersji Intense Plus kamera cofania zastêpuje tylne czujniki parkowania. Lepszym rozwi¹zaniem, przydatnym w codziennej eksploatacji du¿ego SUV’a by³oby po³¹czenie kamery cofania z przednimi i tylnymi czujnikami parkowania.

Uzupe³nieniem przestronnej kabiny jest du¿y baga¿nik o pojemnoœci 591 litrów. Po z³o¿eniu asymetrycznie dzielonego oparcia tylnej kanapy jego kubatura wzrasta do 1681 litrów.

Silnik i w³aœciwoœci jezdne

W ofercie jednostek napêdowych Outlandera znajdziemy jeden silnik benzynowy oraz jednego diesla. Pierwszy z nich z pojemnoœci 2 litrów generuje moc 150 KM i moment obrotowy 195 Nm. Jednostka zasilana olejem napêdowym z pojemnoœci 2268 cm³ uzyskuje tak¹ sam¹ moc oraz znacznie wiêkszy, wynosz¹cy 360 Nm moment obrotowy. Testowy egzemplarz napêdzany by³ silnikiem diesla, który wspó³pracowa³ z automatyczn¹ 6-stopniow¹ skrzyni¹ biegów. Duet ten pozwala na rozpêdzenie wa¿¹cego 1610 kg SUV’a do pierwszych 100km/h w 11,6 sekundy i osi¹gniêcie prêdkoœci maksymalnej 190 km/h. W codziennej eksploatacji wyniki te okazuj¹ siê wystarczaj¹ce i jedynie podczas dynamicznej jazdy czasami przeszkadza zbyt powolna praca automatu i ma³o precyzyjny uk³ad kierowniczy.

Zawieszenie oparte na kolumnach McPhersona z przodu oraz tylne wielowahaczowe dobrze sprawuje siê zarówno na drogach asfaltowych jak i po zjechaniu z utwardzonych szlaków. Wszystkie niedoskona³oœci nawierzchni s¹ dobrze niwelowane, a nadwozie nie przechyla siê nadmiernie w szybko pokonywanych zakrêtach. Podczas pokonywania bezdro¿y przydatny oka¿e siê 19-centymetrowy przeœwit oraz napêd 4WD, który w zale¿noœci od potrzeb mo¿e pracowaæ w trybach: Eco, Auto lub Lock.

Podsumowanie

Ceny Mitsubishi Outlandera zaczynaj¹ siê od 95 990 z³. W ofercie oprócz wspomnianych dwóch silników znajdziemy cztery skrzynie biegów: manualn¹ 5- i 6-stopniow¹, CVT oraz 6-stopniowy automat, dwa rodzaje napêdu: 2WD i 4WD oraz szeœæ wariantów wyposa¿enia: Invite Plus, City Style, Intense, IntenseNavi i Intense Plus.

Najnowszy Outlander jest ciekaw¹ i konkurencyjn¹ propozycj¹ w segmencie SUV, a gruntowna modernizacja modelu pozwoli Mitsubishi na skuteczniejsz¹ rywalizacjê o wzglêdy klientów poszukuj¹cych uniwersalnego pojazdu ³¹cz¹cego atuty samochodów osobowych i terenowych.

Dane techniczne

Silnik – diesel
- PojemnoϾ skokowa Р2268 cm3
- Maksymalna moc kW (KM) przy (obr./min) – 110 (150) przy 3500
- Maksymalny moment obrotowy Nm przy (obr./min) – 360 przy 1500-2750

PojemnoϾ zbiornika paliwa: 63l

Wymiary
- D³ugoœæ (mm) – 4695
- WysokoϾ (mm) Р1680
- Szerokoœæ bez lusterek (mm) –1810
- Rozstaw osi (mm) – 2670

Napêd
- 4WD

Uk³ad kierowniczy
- ze wspomaganiem

Ko³a i opony
- Wymiary opon standardowych – 225/55 R18
- Standardowe obrêcze kó³ – 18” (aluminiowe)

Masa(kg)
- Masa w³asna pojazdu gotowego do jazdy – 1610
- Dopuszczalna masa ca³kowita pojazdu – 2260

Pojemnoœæ baga¿nika: 591 l

Kompletacja wyposa¿enia

Testowany samochód to wersja kompletacji wyposa¿enia Intense Plus. Pojazd w tej wersji standardowo wyposa¿ony jest miêdzy innymi w:

• Automatycznie œciemniaj¹ce siê lusterko wsteczne
• Centralny pod³okietnik z przodu
• Centralny pod³okietnik z ty³u zintegrowany z uchwytem na napoje (× 2)
• Chromowana listwa wzd³u¿ bocznej linii okien
• Chromowane klamki
• Czarne obramowanie nadkoli
• Czo³owe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne
• Dostêp bezkluczykowy (KOS)
• Elektrycznie regulowane szyby boczne (× 4)
• Elektrycznie regulowane, sk³adane i podgrzewane lusterka boczne
• Felgi aluminiowe 18" z oponami 225/55R18
• Ga³ka dŸwigni zmiany biegów obszyta skór¹
• G³oœniki 9 szt.
• Gniazdko 12 V (× 2)
• Gniazdo USB
• Immobilizer
• Kamera cofania
• Kierownica z wykoñczeniem w kolorze czarnym typu piano i skórzanym obszyciem
• Kierunkowskazy wbudowane w lusterka boczne
• Kieszeñ w oparciu siedzenia pasa¿era
• Klamki w kolorze nadwozia
• Klimatyzacja automatyczna 2-strefowa
• Kolanowa poduszka powietrzna dla kierowcy
• Kolorowy wyœwietlacz wielofunkcyjny
• Ko³o zapasowe typu dojazdowego
• Konstrukcja nadwozia typu RISE
• Listwa ozdobna na drzwiach bocznych
• Manualna regulacja wysokoœci siedzenia kierowcy
• Materia³owa tapicerka foteli
• Mocowanie fotelików dzieciêcych typu ISO-FIX (× 2)
• Oparcie tylnych siedzeñ sk³adane w proporcjach 60:40
• Os³ony lusterek bocznych w kolorze nadwozia
• Oœwietlenie przestrzeni baga¿owej
• Oœwietlenie wnêtrza w podsufitce przód/ty³
• Panel centralny wykoñczony czarnym materia³em typu piano
• Podgrzewane siedzenia z przodu
• Przednie reflektory przeciwmgielne ze srebrnym obramowaniem
• Przednie reflektory w technologii LED (œwiat³a mijania) z funkcj¹ autopoziomowania
• Przyciemniane szyby w tylnej czêœci nadwozia
• Regulacja kierownicy w 2 p³aszczyznach
• Relingi dachowe w kolorze srebrnym
• Roleta przestrzeni baga¿owej
• Schowek na okulary w podsufitce
• Schowek pod pod³og¹ baga¿nika
• Spryskiwacze przednich reflektorów
• Srebrna os³ona dolna zderzaka przód + ty³
• Srebrne wstawki na desce rozdzielczej i panelach drzwi przednich
• Srebrne wykoñczenie wlotów powietrza
• Sterowanie systemem audio na kierownicy
• System audio premium Rockford Fosgate 710 W, radioodtwarzacz z dotykowym panelem
• System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (ASC + TCL)
• System monitorowania ciœnienia w ko³ach (TPMS)
• System priorytetu hamulca (BOS)
• System sygnalizacji nag³ego hamowania (ESS)
• System wspomagania hamowania (BA)
• System wspomagania ruszania na wzniesieniu (HSA)
• Œwiat³a do jazdy dziennej w technologii LED
• Œwiat³a mijania z czujnikiem zmierzchu
• Œwiat³a tylne w technologii LED
• Tempomat ze sterowaniem na kierownicy
• Uchwyt dŸwigni hamulca rêcznego z tworzywa sztucznego
• Uchwyt na napoje z przodu (× 2)
• Uk³ad ABS z elektronicznym rozdzia³em si³y hamowania (EBD)
• Uruchamianie silnika za pomoc¹ przycisku
• Wspomaganie uk³adu kierowniczego
• Wstawki z tapicerki materia³owej na panelach drzwi (przód/ty³)
• Wycieraczki szyby przedniej z czujnikiem deszczu
• Zdalnie sterowany zamek centralny (2 piloty)
• Zestaw g³oœnomówi¹cy Bluetooth® ze sterowaniem na kierownicy

Wyposa¿enie dodatkowe:
Lakier metalizowany


Tekst i zdjêcia: Dariusz Wo³oszka – Info-Ekspert

Test przeprowadzony w dniach 26.01-02.02.2016

Serdecznie dziêkujemy firmie MMC Car Poland Sp. z o.o. za udostêpnienie samochodu do testu.

(Wszelkie prawa do publikacji bez zgody firmy Info-Ekspert zastrze¿one)

Mitsubishi 05.05.2016

> > >

Copyrights 2017: www.millenium.pl

>