Przejdź

sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

MOTOTESTY





Test Infiniti Q30 2.0t Sport DCT AWD


Infiniti Q30 to kompaktowy hatchback zaliczany do klasy ni¿szej œredniej (segment C), produkowany pod mark¹ Infiniti przez japoñski koncern Nissan Motors w brytyjskich zak³adach w Sunderland. Ze wzglêdu na stylistykê, zastosowane materia³y oraz jakoœæ wykoñczenia czêsto zaliczany jest do grona pojazdów premium. Koncepcyjna wersja zaprezentowana zosta³a w 2013 na salonie samochodowym we Frankfurcie, natomiast ju¿ seryjna odmiana dwa lata póŸniej na tych samych targach. Konstrukcja auta oparta zosta³a na p³ycie pod³ogowej MRA, stworzonej przez Mercedesa we wspó³pracy ze œwiatowym koncernem Renault-Nissan. Platforma ta pos³u¿y³a te¿ do budowy najnowszej trzeciej generacji Mercedesa A klasy. Wspó³praca z niemieck¹ mark¹ zaowocowa³a tym, ¿e w modelu Q30 znajdziemy wiele ju¿ sprawdzonych rozwi¹zañ. Prezentowane auto jest najmniejszym produkowanym przez markê Infiniti i ma odgrywaæ znacz¹c¹ rolê w jej rozwoju. Skonstruowany g³ównie z myœl¹ o europejskich klientach oferowany jest w czterech wersjach: podstawowej, Premium, Premium Tech oraz Sport. Ka¿da z nich posiada odmienny design. Producent przygotowa³ paletê piêciu silników, jakie trafiaj¹ do nowego modelu, s¹ to trzy jednostki benzynowe 1.6t 122KM, 1.6t 156KM i 2.0t 211KM oraz dwie wysokoprê¿ne 1.5d 109KM i 2.2d 170KM. Testowany model to Q30 Sport wyposa¿ony w silnik benzynowy 2.0t o mocy 211 KM oraz napêd na cztery ko³a i automatyczn¹ skrzynie biegów. Niekonwencjonalna stylistyka, dynamiczna sylwetka, bogate wyposa¿enie oraz komfort podró¿owania to cechy wyró¿niaj¹ce auto. Konkurencji dla najnowszego produktu japoñskiej marki nale¿y upatrywaæ w takich autach jak: Mercedes klasy A, Audi A3, Lexus CT czy te¿ BMW serii 1.


Wygl¹d zewnêtrzny

Dziêki œmia³emu designowi Q30 znacz¹co wyró¿nia siê na tle konkurencji. Patrz¹c na bry³ê nadwozia odnosi siê wra¿enie, ¿e jest ono znacznie podwy¿szone w porównaniu z tradycyjnymi kompaktami. Muskularna sylwetka swoimi liniami oraz w¹skimi szybami bocznymi nawi¹zuje do pojazdów typu coupe. D³uga pokrywa komory silnika, której linia ³agodnie ³¹czy siê z mocno pochylon¹ szyb¹ czo³ow¹ i dalej z lini¹ dachu zakoñczon¹ du¿ym spoilerem oraz mocno wygiêty ku przodowi s³upek C nadaj¹ autu bardzo atletycznego wygl¹du. Prezentowana wersja Sport prezentuje siê jeszcze bardziej dynamicznie. Ostro zarysowane progi w kolorze nadwozia wywo³uj¹ wra¿enie, ¿e pojazd znajduje siê w ci¹g³ym ruchu. Sportowy zderzak przedni z b³yszcz¹c¹, czarn¹ krat¹ wlotu powietrza, wykoñczon¹ chromowanymi listwami oraz reflektory z wkomponowanymi œwiat³ami do jazdy dziennej LED o interesuj¹cym kszta³cie, to elementy charakteryzuj¹ce przedni¹ czêœæ bry³y. Masywny zderzak, nieco uniesiony ku górze, pokaŸny spoiler dachowy ze zintegrowanym œwiat³em stop, lampy tylne zachodz¹ce na poszycia boczne po³¹czone ³agodnie chromowan¹, poziom¹ listw¹ oraz podwójne prostok¹tne koñcówki wydechu wykoñczone ciemnym chromem to elementy cechuj¹ce ty³ pojazdu. Ca³oœæ wizerunku dope³niaj¹ 19 calowe, ciemne, aluminiowe tarcze kó³ oraz elementy takie jak czarne nak³adki nadkoli, czy te¿ aluminiowe wstawki, które nie tylko podkreœlaj¹ dynamiczny wygl¹d sylwetki, ale dodatkowo nadaj¹ jej elegancji. Infiniti Q30 to auto o dobrze zaprojektowanych proporcjach i designie nadwozia, w którym elegancja w finezyjny sposób miesza siê z dynamicznym wygl¹dem.


Wnêtrze samochodu

Wnêtrze Q30 pod wzglêdem obszernoœci mo¿na zaliczyæ do najlepszych w klasie kompaktów, premium. Po zajêciu miejsca w œrodku, przestrzeni jest pod dostatkiem zarówno na g³owê jak i nogi. Wygodnie autem mog¹ jednak podró¿owaæ cztery osoby. Je¿eli mimo to zechcemy wykorzystaæ œrodkow¹ czêœæ kanapy tylnej dla pi¹tej osoby to mo¿e ona odczuwaæ dyskomfort zwi¹zany z brakiem miejsca na nogi, wywo³any wystaj¹cym w pod³odze tunelem œrodkowym. Fotele przednie gwarantuj¹ swoj¹ konstrukcj¹ bardzo wysoki komfort, idealnie dopasowuj¹ siê do sylwetki zapewniaj¹c optymalne podparcie krêgos³upa. W prezentowanym modelu zag³ówki foteli sportowych zosta³y z nimi zintegrowane tworz¹c jedna ca³oœæ oparcia. Wnêtrze imponuje bardzo niskim poziomem ha³asu jaki dostaje siê z zewn¹trz. Efekt ten konstruktorzy uzyskali poprzez zastosowanie bardzo sztywnego szkieletu nadwozia oraz technologii i bardzo du¿ej iloœci materia³ów wyg³uszaj¹cych. W kabinie prawie nies³yszalne s¹ odg³osy zarówno silnika jak i uk³adu jezdnego auta. Po zajêciu miejsca kierowca ma przed sob¹ sp³aszczon¹ u do³u, wielofunkcyjn¹ kierownicê obszyt¹ mi³¹ w dotyku skór¹, która wyposa¿ona zosta³a w dŸwignie sekwencyjnej zmiany prze³o¿eñ automatycznej skrzyni biegów. Za ni¹ producent umieœci³ zestaw tradycyjnych zegarów prêdkoœciomierza i obrotomierza, pomiêdzy którymi umiejscowiony jest wyœwietlacz komputera pok³adowego. £agodnie poprowadzona górna linia deski rozdzielczej w œrodkowej czêœci tworzy daszek przys³aniaj¹cy ekran systemu multimedialnego i nawigacji powoduj¹c, ¿e nawet przy du¿ym nas³onecznieniu wyœwietlany obraz jest bardzo czytelny. Konsola œrodkowa, w której znajduje siê panel sterowania systemem audio i klimatyzacj¹ automatyczn¹ oraz niewielkich rozmiarów dŸwignia zmiany biegów ³agodnie przechodzi w szeroki centralny pod³okietnik foteli przednich. Sportowe siedzenia, sp³aszczona kierownica oraz nak³adki peda³ów ze stali szlachetnej przypominaj¹ nam ze znajdujemy siê w usportowionej odmianie modelu. Asymetryczne wystylizowane wnêtrze zosta³o perfekcyjnie wykoñczone. Spasowanie poszczególnych elementów zas³uguje na wyró¿nienie i nie mo¿na zapominaæ o wykorzystanych materia³ach z najwy¿szej pó³ki. Tapicerka siedzeñ, drzwi oraz deski rozdzielczej to ciemna wysoko gatunkowa skóra po³¹czona z alcantar¹ z kontrastowymi przeszyciami. Dla o¿ywienia wnêtrza poszycie siedzeñ wzbogacone zosta³o we wstawki z bia³ej skóry. Wiele elementów wykoñczenia kabiny wykonanych zosta³o z b³yszcz¹cego czarnego tworzywa oraz aluminium, co wraz z wykoñczonymi materia³em „Dynamica” imituj¹cym zamsz s³upkami oraz podsufitk¹ nadaj¹ wnêtrzu luksusowego i eleganckiego charakteru. Auta kompaktowe z definicji maja byæ funkcjonalne, a o tym decyduj¹ ró¿nego rodzaju schowki jak i pojemnoœæ przestrzeni ³adunkowej. Przestrzeñ baga¿nika standardowo wynosi 430 litrów, co jest niez³ym wynikiem w klasie. Mo¿emy j¹ za poœrednictwem sk³adanych w stosunku 60:40 oparæ siedzeñ tylnych dowolnie konfigurowaæ w zale¿noœci od potrzeb. Kabina Q30 urzeka swoim nowoczesnym designem i jednoczeœnie komfortem i elegancj¹.


Silnik i w³aœciwoœci jezdne

Model Q30 Sport charakteryzuje siê nie tylko dynamicznym wygl¹dem, ale równie¿ jednostk¹ napêdow¹, jaka znajduje siê pod jego mask¹. Pojazd zosta³ wyposa¿ony w najmocniejszy dostêpny w nim silnik, jest to czterocylindrowa, turbodo³adowana jednostka o pojemnoœci skokowej 1991 ccm. Charakteryzuje siê ona wysok¹ kultur¹ pracy oraz bardzo dobrymi w³aœciwoœciami. Maksymaln¹ moc 211 KM generuje przy 5500 obr./min. a potê¿ny moment 350Nm osi¹galny jest w doœæ szerokim zakresie od 1200 do 4000 obr./min. Silnik bardzo szybko reaguje na peda³ przyspieszenia, co przek³ada siê na jego dynamikê, prêdkoœæ 100 km/h osi¹ga w czasie niespe³na 7,3 sekundy i potrafi rozpêdziæ siê do 230km/h. Osi¹gi te spowodowa³y, ¿e otrzyma³ przydomek „active compact”. Napêd przenoszony jest na cztery ko³a (AWD), a system rozdzia³u momentu na poszczególne ko³a rozdziela go w zale¿noœci od potrzeb. W przekazywaniu momentu na ko³a w testowanym samochodzie poœredniczy 7-biegowa, dwusprzêg³owa przek³adnia DCT z manualnym trybem zmiany biegów za poœrednictwem ³opatek umieszczonych przy kierownicy. Zmiana poszczególnych prze³o¿eñ nastêpuje prawie niezauwa¿alnie, bardzo szybko, p³ynnie i niezawodnie. Prezentowany pojazd wyposa¿ony zosta³ w bardziej utwardzone i obni¿one zawieszenie w porównaniu z pozosta³ymi odmianami modelu. Sztywna charakterystyka zawieszenia zosta³a tak dobrana, aby nie wywo³a³o to utraty komfortu jazdy. Zawieszenie wraz z precyzyjnie zestrojonym uk³adem kierowniczym powoduj¹, ¿e auto prowadzi siê bardzo stabilnie i pewnie. Q30 wyposa¿one zosta³o w mo¿liwoœæ zmiany trybu jazdy w zale¿noœci od potrzeb kierowcy. Dostêpne tryby to: manualny, eko lub sportowy. Po wyborze jednego z nich pojazd odpowiednio dostosowuje parametry zarówno uk³adu napêdowego jak i silnika. Testowana odmiana modelu wyposa¿ona zosta³a w wiêksze, wentylowane i nawiercane tarcze hamulcowe (z przodu o œrednicy 320mm), które zdecydowanie wolniej nagrzewaj¹ siê od tradycyjnych, co zwiêksza skutecznoœæ ca³ego uk³adu hamulcowego a zastosowany system EBD niweluje efekt tak zwanego nurkowania przedniej czêœci nadwozia. Kierowca poza mo¿liwoœci¹ czerpania radoœci z dynamicznej jazdy, jak¹ daje mu Q30S ma poczucie stabilnoœci prowadzenia oraz pe³nego panowania nad pojazdem.


Podsumowanie

Œmia³y design, nietypowy kszta³t to cechy wyró¿niaj¹ce Infiniti Q30. Samochód zaprojektowany zgodnie z poczuciem estetyki nabywców pojazdów z segmentu premium ³¹czy jak dot¹d niespotykane wœród kompaktów proporcje nadwozia, które czêsto kojarz¹ siê z pojazdami typu coupe z wygod¹ i nowoczesn¹ stylistyk¹ wnêtrza. Auto stworzone dla osób poszukuj¹cych indywidualnoœci przy zachowaniu wszechstronnoœci nieodzownej w ruchu miejskim. Komfortowy kompakt japoñskiej marki nie nale¿y do najtañszych, jego ceny rozpoczynaj¹ siê od kwoty 99 950z³otych. Cena ta dotyczy modelu w podstawowej wersji kompletacji wyposa¿enia, z napêdem na jedn¹ oœ, silnikiem benzynowym 1.6 i manualna skrzynia biegów. Prezentowana odmiana Q30 Sport to ju¿ zdecydowanie wiêkszy wydatek minimum 158 876 z³otych. Jest ona jednak ciekaw¹ propozycj¹ dla osób poszukuj¹cych nie tylko luksusowego, ale te¿ auta ze sportowym zaciêciem oraz kompaktowymi wymiarami u³atwiaj¹cymi manewrowanie w miejskim ruchu ulicznym.


Dane techniczne testowanego samochodu:

Silnik – benzynowy
• Pojemnoœæ skokowa (ccm) – 1991
• Maksymalna moc kW (KM) przy (obr./min) – 155 (211) przy 5500
• Maksymalny moment obrotowy Nm w zakresie (obr./min) – 350 w zakresie 1200-4000
• Rodzaj zasilania – wtrysk bezpoœredni


Osi¹gi
• Prêdkoœæ maksymalna (km/h) – 230
• Rozpêdzanie 0 - 100 km/h (s) – 7,3

Zu¿ycie paliwa
• Cykl miejski (l/100 km) – 8,7
• Cykl pozamiejski (l/100 km) – 5,5
• Cykl mieszany (l/100 km) – 6,7
• Emisja CO2 (g/km) – 156

PojemnoϾ zbiornika paliwa
• Litrów – 56

Wymiary
• D³ugoœæ (mm) – 4425
• Szerokoœæ (mm) – 1805
• Wysokoœæ (mm) – 1475
• Rozstaw osi (mm) – 2700
• Rozstaw kó³ osi przedniej (mm) – 1572
• Rozstaw kó³ osi tylnej (mm) – 1573

Napêd
• 4x4 AWD

Uk³ad kierowniczy
• Ze wspomaganiem
• Œrednica zawracania (m) – 11,4

Ko³a i opony
• Wymiary opon standardowych - 235/45R19
• Standardowe obrêcze kó³ (") - 19

Masa
• Masa w³asna pojazdu gotowego do jazdy (kg) – 1545
• Dopuszczalna masa ca³kowita pojazdu (kg) – 1990
• Maksymalna masa przyczepy niehamowanej/hamowanej (kg) – 750/1800

Pojemnoœæ baga¿nika
• Standardowa (litry) – 430

Kompletacja wyposa¿enia
Testowany samochód to wersja kompletacji wyposa¿enia Sport. Pojazd w tej wersji standardowo wyposa¿ony jest miêdzy innymi w:

• ABS + EBD - system dystrybucji si³y hamowania
• Asystent hamowania adaptacyjny
• Autoalarm UltradŸwiêkowy
• Czujniki parkowania - ty³
• Dysze spryskiwaczy podgrzewane
• DŸwignia zmiany biegów pokryta skóra
• Fotel kierowcy z regulacja odcinka lêdŸwiowego elektryczn¹
• Fotel kierowcy z regulacja wysokoœci
• Fotele przednie o sportowej stylistyce ze zintegrowanymi zag³ówkami
• Fotele przednie podgrzewane
• Fotele przednie regulowane elektrycznie z pamiêci¹ po³o¿enia
• G³oœniki 6 szt.
• Hamulce sportowe
• Hamulec postojowy elektroniczny
• Immobilizer
• Kierownica pokryta skóra
• Kierownica wielofunkcyjna
• Kierownica ze sp³aszczonym wieñcem
• Klamki zewnêtrzne w kolorze nadwozia
• Klimatyzacja automatyczna 2 strefowa
• Kolumna kierownicy regulowana
• Krata wlotu powietrza o sportowej stylistyce
• Kurtyny powietrzne boczne
• Listwy boczne okien satynowy chrom
• Lusterka zewnêtrzne podgrzewane i regulowane elektrycznie
• Lusterka zewnêtrzne sk³adane elektrycznie
• Lusterka zewnêtrzne w kolorze czarnym
• Lusterka zewnêtrzne z kierunkowskazami LED
• Lusterka zewnêtrzne ze œwiat³ami powitalnymi
• Lusterko wewnêtrzne œciemniane automatycznie
• Lusterko zewnêtrzne kierowcy œciemniane automatycznie
• Mocowanie fotelika dzieciêcego ISOFIX na tylnych skrajnych
• Nawiew powietrza na siedzenia tylne
• Odtwarzacz CD
• Ogranicznik prêdkoœci
• Peda³y aluminiowe
• Pod³okietnik centralny przedni
• Podsufitka Dinamica
• Poduszka powietrzna kolanowa kierowcy
• Poduszki powietrzne boczne przednie
• Poduszki powietrzne kierowcy i pasa¿era
• Progi w kolorze nadwozia
• Prze³¹cznik trybów jazdy
• Prze³¹cznik trybu ekologicznego
• Reflektory LED
• Siedzenia tylne dzielone asymetrycznie
• Spoiler dachowy czarny
• System Bluetooth
• System doœwietlania zakrêtów AFS
• System informacji i rozrywki z ekranem dotykowym 7"
• System kontroli dynamiki pojazdu VDC
• System kontroli trakcji TCS
• System monitorowania ciœnienia powietrza w oponach TPMS
• System ostrzegaj¹cy przed niezamierzona zmiana pasa r. LDW
• System ostrzegania przed kolizja z przodu FCW i hamowania
• System rozpoznawania g³osu
• System Smart Beam
• System Start/Stop
• System wspomagania ruszania pod górê
• Szyby przednie i tylne regulowane elektrycznie
• Œwiat³a do jazdy dziennej LED
• Œwiat³a p/mgielne LED
• Œwiat³a tylne LED
• Œwiat³a w³¹czane automatycznie
• Œwiat³a z automatyczna regulacja kata pochylenia
• Tapicerka Alcantara/imitacja skóry
• Tarcze kó³ aluminiowe 19"
• Tempomat
• Tuner radiowy
• Wnêka ko³a - czarny lakier
• Wspomaganie uk³adu kierowniczego inteligentne
• Wycieraczki z czujnikiem deszczu
• Wykoñczenie deski rozdzielczej Alcantara
• Wykoñczenie wnêtrza czarnym lakierem
• Zamek centralny zdalnie sterowany
• Zawieszenie sportowe
• Zderzak przedni sportowy
• Zderzak tylny ze sportowym dyfuzorem
• Z³¹cze "USB" 2 szt.

Testowany samochód oprócz wyposa¿enia standardowego dla wersji Sport posiada³ wyposa¿enie dodatkowe w postaci:
• Audio System Bose Premium
• Lakier metalizowany
• Okno dachowe z roleta sterowana elektrycznie
• System nawigacji Infiniti In Touch:
- System rozpoznawania znaków drogowych
- System nawigacji satelitarnej Infiniti In Touch
- Radio cyfrowe DAB
• Szyby tylne przyciemniane


Test przeprowadzony w dniach 19-25 lipiec 2016r.
Tekst i zdjêcia: Robert Kulczyk – Info-Ekspert

Serdecznie dziêkujemy firmie Infiniti Polska za udostêpnienie samochodu do testu.


(Wszelkie prawa do publikacji bez zgody firmy Info-Ekspert zastrze¿one)

Info-Ekspert 12-10-2016


Copyrights 2017: www.millenium.pl

>